Tiltakozás az egész napos iskola ellen

Quoted post

iii

#13 a másik oldal.....

2011-09-28 11:30


Aki ezt a pectíciót írta, van fogalma arról, hogy az iskolaotthonos oktatás kifejezett céla az, hogy a gyerek hazaérve KIZÁRÓLAG A SZÜLEIVEL, családjával LEHESSEN, ne kelljen több órát pluszban otthon tanulnia, leckét írnia, hanem az otthoni idő kizárólag a családé, közös játéké lehessen???????? Az egész napos oktatás nem gyermekmegőrzés, nem napközi!!!!! 2-2,5 óra tanulás délelőtt, pihenő-játék-séta-készségf​ejlesztés 2 óra, délután 2 óra és gyakorás és ismét közös játék-készségfejlesztés-pi​henő és gyereke egész estéje szabad. Az iskolaotthonos oktatás pont felszabadító a gyerekek számára, mert egyénre szabott, van idő a fejlesztésre, nem nyom rá 5 órai anyagot egyszerre, hanem életkorának megfelelően terheli és fejleszti. A gyerekek kiegyensúlyozottak, nem fáradtak és NAGYON SZERETNEK ISKOLÁBA JÁRNI. A szülők pedig szeretik az iskolát. Több éves szakmai tapasztalatom van róla. De hát mindig vannak, akinek nem testszik valami... az sem, ami az ő érdeküket szolgálja... De legalább előtte nézzünk utána, mi ellen is tiltakozunk...

Válaszok


Vendég

#14 Re: a másik oldal.....

2011-09-28 12:17:59

#13: iii - a másik oldal.....

EZT BIZTOS EGY OLYAN TANÁR IRTA KINEK NINCS GYEREKE MÁSOKÉBA NE ŐRVENDEZEN

 

 


Vendég

#17 Re: a másik oldal.....

2011-09-28 15:34:08

#13: iii - a másik oldal.....

Kedves iii!

Engem úgy neveltek, hogy a véleményemhez az arcomat is vállalni kell, szóval én a valódi nevmen fogok vitába szállni Önnel! Ha gondolja, ezt Ön is megteheti; akár utólag is.

Mondjuk, hogy én írtam a petíciót, és Ön téved, ugyanis van foglamam arról is, hogy miről beszélünk.

Egyfelől semmi kivetni valót nem látok abban, ha iskolaotthonos és hagyományos iskolák egymás mellett léteznek, és a szülőnek joga és lehetősége van dönteni arról, hogy gyermekét milyen intézménybe íratja.

Másfelől nagyon meghatónak tartom, amit leírt gyermekeink és a mi érdekünk szem előtt tartásáról, csakhogy ez nem igaz. Másodikos gyermekünk - úgy, hogy az iskolában ebédel - legkésőbb 1 órára itthon van, legkésőbb 2 órára végez a leckéjével, és utána játszik a tesvéreivel, futkos és készséget fejleszt az udvaron, beszélget, játszik és mesét olvas velünk, sőt, jut ideje még sportra és majd még zeneiskolára is. Ennek fényében talán Ön számára is érthető, hogy miért nem vet fel minket az öröm arra a gondolatra, hogy nem járhat úszni és zenesuliba, de legalább szabad az estéje.

Audietur et altera pars! Baráti üdvözlettel:

Tisch Dávid


Vendég

#21 Re: a másik oldal.....

2011-09-29 11:44:58

Teséééééék??? Ön miről beszél, ha kérdezhetem???? Mondok egy érdekességet. Utánanéztem, mi ellen tiltakozom! Milyen családban töltött időről, közös játékról beszél? Netán arról a szerencsétlen estéről, mikor a gyermek az egész napos agymosástól kimerülten hazatámolyog? Mert ha nincs otthon, a megszokott környezetében, a hejdeszuper 2-5 óra tanulás-játék-séta-készségfejlesztés akkor is lemeríti. Mellesleg elképzelem milyen NAAAGYON SZERETNEK ISKOLÁBA JÁRNI a gyerekek, mikor tudják, hogy egész napra indulnak... Aki így beszél, annak vagy nincsenek gyerekei, vagy már idegösszeroppanást kapott tőlük. Nos, én a gyerekeimet szeretm, NEM az iskolát. A gyerekek pedig szeretnek itthon lenni, bárminő perverz, ódivatú dolog is légyen ez. :)
egy otthon nevelő szülő

#22 Re: a másik oldal.....

2011-09-29 16:29:49

#13: iii - a másik oldal.....

Javasolhatnám, hogy toleranciával és tisztelettel forduljunk azok felé is, akiknek nem az egésznapos iskola a tökéletes megoldás a gyermeknevelésre? Kicsit ijesztő számomra az előző véleményben a sok felkiáltójel és a sziklaszilárd hit abban, hogy mindenki számára csakis ez lehet az egyetlen felelősségteljes és ésszerű választás, ellenkező esetben az illető felelelőtlen szülő és még idióta is hozzá.. Nem egy változatos politikai és gazdasági érdekeknek alárendelt állam intézményeinek feladata a gyermekeink nevelése. Az állam nagyon sok területen katasztrofálisan teljesít, ezek közül csak egy - de talán a legnagyobb kárt okozó - terület az oktatási rendszer. Nyilván sok olyan család van az országban - hála országunk nagyszerű és felelősségteljes vezetésének - akiknek  sok problémára megoldást jelentene egy ilyen iskolarendszer. Ezért választható lehetőségként megoldás lehetne, bár ilyen formában csak az eddigi napközihez hasonló formában működhetne. Erőszakkal elvenni azonban a gyermekek otthoni nevelésének lehetőségét azoktól a családoktól, akiknek erre a lehetőségeik és szándékaik is adottak és egy olyan személytelen intézményes rendszer kezébe adni, melynek elsődleges célja nem egészséges, kiegyensúlyozott, kreatív, felelősségteljes és az életben jól boldoguló emberek kinevelése, hanem egy olyan társadalom utánpótlásának biztosítása amelyik minél kevesebb ellenállással, rabszolgamód viszi a vállán az állami apparátust és minél rövidebb ideig él, hogy ne jelentsen túl nagy terhet - hát nem tudom.. számomra igen rémisztő és sötét perspektíva.


Vendég

#29 Re: a másik oldal.....

2011-10-01 17:36:28

#13: iii - a másik oldal.....

Kedves iii, miért feltételezi, hogy az emberek képtelenek saját maguk dönteni afelől, hogy mi a jó nekik és a gyermeküknek? Hogy fogalmuk nincs róla, mi ellen tiltakoznak?

Elárulok önnek valamit: Ezek az emberek jól informált, körültekintő, felelősségteljes szülők, akik pontosan tudják  mik azok az értékek, melyeknek a védelmezése létfontosságú, ha emberséges körülmények között szeretnénk élni.  Elllentétben azokkal, akik helyettük, diktatórikus módon dönteni akarnak és a szabad választás lehetőségét akarják elvenni tőlük.

Persze az arrogancia és érzelmi intelligencia azon szintjén, ahonnan nézve mindenki más inkompetens - még a saját gyereke nevelését illetően is - nyilván csak egyféle, megfellebbezhetetlen igazság létezik. A saját.

DemSzoc

#34 Re: a másik oldal.....

2011-10-05 11:09:25

#13: iii - a másik oldal.....

Az iskolaotthonos oktatás, ha az magas szinten végzett pedagógiai munkával párosul egy jó dolog. Abban nem vagyok biztos, hogy a kiéheztetett, kivéreztetett és kizsigerelt  pedagógusok alkalmasak lesznek erre.

Ennek ellenére nem értek egyet az egész napos iskolaellenesség már-már vallási szintre történő emelésével sem. Több hozzászólásból kicseng, hogy tisztességes ember nem adja gyermekét egész napra iskolába. Tegyék ezt a szegények, meg a zűrös családok.

Több alázathoz vezethet, ha az így gondolkodók egy picit elmélkednek azon is, hogy vajon teljesen természetes-e az, hogy a papa az átlag magyar jövedelem többszörösét viszi haza. Érdemes néhány percre úgy tekinteni az országra, mint egy űrhajóra, ahol a szükséges dolgokból csak az elégséges menyiség áll rendelkezésre, majd feltenni a kérdést, mi van akkor, ha az egyik űrhajós háromszor annyit eszik-iszik mint a többiek.

Mindent egybevetve mégis úgy gondolom, hogy az államnak meg kell hagynia a lehetőséget arra, hogy ha a szülő kívánja  -és az nem veszélyezteti a gyermek fejlődését- ne kelljen egész napra iskolába járatni a gyermeket.

 

 


Vendég

#40 Re: a másik oldal.....

2011-10-05 17:15:04

#13: iii - a másik oldal.....

Utánanéztem !!!! Hülyeséget írtál :P

rkpeti

#41 Re: a másik oldal.....

2011-10-05 18:02:08

#13: iii - a másik oldal.....

Három gyermekes apaként ezzel csak egyetérteni tudok. Szörnyű, hogy a budapesti szülők riadólánca is politikai húrokat penget.

zsazska

#43 Re: a másik oldal.....

2011-10-05 19:22:01

#13: iii - a másik oldal.....

Kedves, nevét nem vállaló iii.

Ön valóban úgy ítéli meg, hogy a hazai oktatás elég érett erre? Persze, nyilván vannak kivételek, hisz évtizedek óta működnek ún. iskolaotthonos oktatási modellek, de ne ringassa magát abba a hitbe, hogy erre valamennyi iskola megfelelően felkészült. Jól hangzik, hogy a módszer lényege épp az lenne, hogy otthon már ne kelljen időt vesztegetni a tanulásra, és az otthon töltött idő így már csak a játéké, szórakozásé lehet, de lássuk be, a valóságban ez kivitelezhetetlen. Vagy Ön úgy hiszi, hogy azon iskolákban, ahonnan a gyerekek alig várják, hogy végre hazaérjenek, ott szívesen töltenék el az egész napjukat? Egy rövid példa: Kisfiam az általános iskola alsó tagozatában még szeretett iskolába járni, köszönhetően az alsós tanító néninek, aki mellesleg másik két fiamat is tanította egykor. A felső tagozatba lépve azonban kezdődtetk a problémák, pedig a gyerek maradt az, aki, csak a tanárok változtak körülötte. Ötödik félévkor már sorra kaptuk a negatív visszajelzéseket, mind magatartásbeli, mind pedig tanulmányi kérdésekben, és tanácstalanul álltunk, hogy mi állhat mögötte. Fogadóórán, és szülői értekezleten nem tudtuk a problémát orvosolni, mert úgymond elbeszéltünk egymás mellett a tanárokkal. A tanulmányi átlaga pedig csak romlott, és romlott, végül már könyörgött, hogy irassuk őt át a szomszédos városbi iskolába, mert útál ide járni. Első reakcióként úgy voltunk vele, hogy a gondokat meg kell oldani, és nem mutathatunk neki olyan példát, hogy a megfutamodás is megoldás lehet. Hatodikban aztán már bukás közelébe értek a jegyei, ellenőrzője pedig tarkítva volt különféle szaktanári, és igazgatói intőkkel. A tanárok azonban továbbra sem tudtak semmi megoldást az esetre. Legjobb tanácsként egy balul sikerült matek dolgozat után azt tanácsolták, hogy jó alaposan verjük el otthon a gyereket! Visszakérdeztem, hogy ezt most komolyan mondják? Mire a válasz, igen volt. Az igazgató úr elmesélte, hogy ő bizony, mikor hasonló módon romlottak a jegyei, és hazavitte az ellenőrzőjét, két akkora pofont kapott az apjától, hogy máig is megemlegeti, és legközelebb minden igyekezetével azon volt, hogy ne vihessen haza rossz jegyet. Másik remek tanácsuk az lett volna, hogy tiltsuk el a gyereket a focitól, amiben gyönyörű sikereket ér el. Ekkor már komolyan gondolkodtunk azon, hogy miként fordulhat elő, hogy diplomás, fejüket gyereknevelésre adó felnőttek, akikre mi a szemünk fényét, gyermekeinket rábíztuk,  miként vélekedhetnek így! Hogy tekinthetik a verést, és a tiltást nevelési eszköznek? A gyereknek sikerélményre is szüksége van, és ha azt a sport adja meg számára, akkor attól semmi körülmények között nem szabad megfosztani!  És ezekre bízzuk mi rá egy egész napra gyermekeinket? Arra a matektanárra, aki, mivel más eszközt nem ismer a fegyelmezésre, mint az egyesek osztogatását, és a minden óra keretében röpdolgozatok írását? Pedig nyilvánvaló, hogy az a tanár, aki jelenlétében egy egész osztály hancúrozik, az nem alkalmas a tanári pályára. A tiszteletet ugyanis ki kell vívni, és nem bűntetésekkel kieszközölni, hogy ideig-óráig rá figyeljenek a nebulók.  Egy jó tanár úgy tart órát, hogy a gyerekeket lebilincseli érdekes módszereivel, és akkor nincs szükség hasonlókra. Vagy említhetném a tornatanárt, aki pofonokkal, és kokikkal igyekszik rendre inteni az osztályt, ahelyett, hogy lenyomatna velük 20 fekvőtámaszt. Az eszközök adottak, csak élni kellene velük. Ilyen tanárok oktatása mellett azonban pár óra is hatalmas károkat okoz, nem hogy egy egész napos oktatás!

A mi történetünk úgy zárult, hogy a 7. osztályt fiam már az általa kiválasztott iskolában kezdte meg, ahol érdekes módon 4,3 lett a tanulmányi átlaga, a magatartása pedig példás! Azóta is átkozom magamat, amiért nem tettük meg ezeket a lépéseket rögtön, az 5. osztályban, amikor a problémák kezdődtek. Mennyi keserűségtől megóvhattuk volna őt is, és magunkat is.

Semmiképp se feledkezzünk meg arról, hogy az iskolák nem egyformák!

Remélem, hogy tiszteltt iii valóban egy olyan iskolában tanít, ahol a gyerekek nem szereznek hasonlóan keserű tapasztalatokat, és tényleg szeretnek iskolába járni, nem csak a tanárok hiszik így! Azonban ne feledkezzünk meg arról, hogy a legtöbb iskola sajnos nem ilyen!

Üdvözlettel: Balassa Lászlóné

 

Andi
Vendég

#57 Re: a másik oldal.....

2011-10-06 18:48:51

#13: iii - a másik oldal.....

Nem is a céllal van probléma alapból, hanem a kivitelezéssel. Addig, míg nem biztosítottak az anyagi, emberi feltételek, ne áldozzák be a gyerekeinket semmilyen cél érdekében.

Az én gyerekem is iskolaotthonos osztályba járt. Ami azt jelentette, hogy reggel 7-től délután 4-ig az iskolában volt. Utána pedig szépen minden nap leültünk otthon tanulni. Kb. 2 órát. Mert NEM működött az iskolaootthonos rendszer. Nem készítették el a leckéket, nem tanulták meg a verseket. Abba kellett hagynia a versenyszerű úszást, mert nem engedték el az edzésekre (hiszen akkor még a délutáni tanulási idő tartott).

Alig vártam, hogy végre kikerüljünk az iskolaoothonos rendszerből. Amiből nyilván vannak jól működőek is, de hidd el, a többség nem az.

Az pedig egyenesen kiakasztó, hogy ezt a rendszert a felsős gyerekekre is ki akarják terjeszteni. Sztem ahol a szülő foglalkozik a gyerekével, ott általában különórákra jár a gyereke, semmi szükség arra, hogy ezek a lehetőségek kérvény formájában keggyé váljanak. Azt se felejtsük el, hogy vannak olyan iskolai közösségek, ahol egy normális szülő csak a kötelező ideig akarja bent tartani a gyerekét, nem egész napra.

 

 

 


Vendég

#106 Re: a másik oldal.....

2011-11-03 13:10:14

#13: iii - a másik oldal.....

Nincsenek anyagi és személyi feltételek. Sok család meg tudja, és akarja oldani, hogy délután a kisgyerek a szülőkkel, testvérekkel, nagyszülőkkel legyen, tartalmas programokkal, pihenéssel, játékkal és tanulással egyaránt. Ezt a lehetőséget elvenni vétek. A skandináv országokban az iskolaotthonos rendszer működni látszik, de teljes társadalmi berendezkedésük és gazdasági helyzetük is más. A japán példa, ami talán ismertebb is, pedig elrémisztő. Sok udvarias idegen ember él szinte gépként egymás mellett, mindenük a termelés, aztán szabadságuk alatt kamerával végigfutják a világot, de nincs az a szépség, ami mellett el tudnának időzni, vagy amit élveznének. Én nem szeretném, ha a személyiségem, világnézetem és az élményeim megosztására a gyerekeimmel csak napi 2 órám jutna, mert jószerivel csak vacsorázni meg aludni járnának haza.


Vendég

#112

2011-11-03 17:06:43

#13: iii - a másik oldal.....

"2-2,5 óra tanulás délelőtt, pihenő-játék-séta-készségf​ejlesztés 2 óra, délután 2 óra és gyakorás és ismét közös játék-készségfejlesztés-pi​henő" Amit nálunk épp fűtetlen termekben valósulna meg, mivel nincs a szobahőmérsékletre se pénz. Na de ahogy írod "gyereke egész estéje szabad", majd akkor felmelegszik.

Amíg a jelenlegi dolgokra sincs pénz, kár emelni a tétet.

 

Egy szülő aki szereti a gyermekét maga mellett tudni

#129 Re: a másik oldal.....

2011-11-07 01:37:03

#13: iii - a másik oldal.....

Egy jól működő családnál jobbat nem adhatunk a gyermekünknek. Én ragaszkodom hozzá, hogy a gyerek igenis csak annyit maradjon az iskolában, amennyit a tanórák megkövetelnek. Ezeket az órákat nem kell időben felosztani, nekünk sem volt, eddig is választható volt más megoldás ha valaki nem tudott du. foglalkozni a gyermekével. (napközi)

Nem beszélve arról, hogy mi lesz azokkal a gyerkőcökkel pl. akik sportolnak?? Ezentúl nem járhat a gyerek sportolni, mert a rózsika így döntött? (csupa kisbetűvel)

Gondoljunk bele, hogy minket is mennyire le tud fárasztani 8 óra munka, most tényleg ezt akarják a gyerekekkel is csinálni?! Ráadásul, ha 16 óráig suliban vannak, akkor mire hazajönnek, megkajcsiznak legalább 17 óra van. Egésznapos iskola után álljak még le vele tanulni 1-3 órát, mert a suliban akkor sem fognak tudni mindenkinek mindent megtanítani, ha megszakadnak a pedagógusok.

Nekem az sem tetszik, hogy miért köteleznek engem arra, hogy a gyereknek befizessem az ebédet?? Rengeteg sok pénzt elkérnek és valljuk be (tisztelet a kivételnek) minősíthetetlenül rossz ételeket tesznek a "fejlődő szervezetek" elé. Én itthon mindig meleg étellel várom haza a lányom. Nem szeretném, ha műkajákra lenne kényszerítve horribilis áron. Jó lenne, ha a kedves min. asszonyság nem kotlászna a zsebünkben. (hamár a kormánya igyekszik mindent kifacsarni belőlünk)

Engem nagyon felháborít ez az egész folyamat, nagyon rossz irányba akarják terelni az Istenadta népet!  Remélem, hogy sikerül leállítani ezt az egész ügyet.

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2011-11-10 13:55:08


pancsa

#139 Re: a másik oldal.....

2011-11-10 14:03:59

#13: iii - a másik oldal.....

Én is napköziotthonos iskolában jártam,annak idején a kísérleti nyúl voltam,rajtunk próbálgatták ezt 1980-ban..Du 17-ig volt az iskola,utána mentem haza.Alig voltam együtt a családommal.Hát köszi szépen az ilyet.A saját 4 gyerekemnek ezt nem akarom.Majd én tudom ,mikor mit csinálunk,ha fáradt pihenünk,alszunk,és utána úgy és olyan hosszan tanulunk,ahogy nekünk jó.Olyan plusz dologra járunk,amit mi  akarunk,és nem amit az iskola ad.És eddig sikerült 2 kitűnő tanulót,jó sportolót és megyei tanulmányi versenyen győztes gyereket nevelnem.Ezt én adtam és nem az iskola.Aki dolgozik az persze más,de aki otthon lehet és  tud a gyerekeivel foglalkozni,annak ne szabják meg ,mit tegyen!!!!!

Közép

#144 Re: a másik oldal.....

2011-11-11 19:15:16

#13: iii - a másik oldal.....

Kedves Másik Oldal!

Sokan írták: legyen lehetőség, ne legyen kötelező. Én is ezzel értek egyet.

A Másik Oldal nem gondolhatja magáról azt, hogy meg tudja mondani mindenkinek, hogy mi a jó. Az én gyermekeim alternatív iskolába járnak. Évek óta megerősítéseket kapok, hogy jól döntöttünk. Ez az iskola a gyerekeimet helyezte szemlélete középpontjába. Itt a szokásosnál nagyobb mértékben válnak a szülők is az iskola életének részeseivé, így abba van betekintésünk. A lényeg azonban: a gyerekek imádnak idejárni.

Nem szeretném, ha ezt a szülők-gyerekek-tanárok által közösen kialakított életet olyan emberek akarnák szabályozni, akiket nem kértünk fel erre.


Egy szülő, akit az állam nyugodtan tekintsen felnőttnek, s aki ráadásul meg is szavazta ezt a kormányt, de nem kér abból, hogy az az élete minden részletébe belemásszon

 

Ui. a petíció tulajdonosának: ugye nem az ellenvéleményeket távolította el, hanem esetleg a tűrhetetlen stílusban megnyilvánulókat? Azt hiszem, csak utóbbi illene a petíció szemléletéhez.


Vendég

#158 Re: a másik oldal.....

2011-11-14 18:21:17

#13: iii - a másik oldal.....

Én négy gyermeket neveletem, nevelek. Kipróbáltuk az egésznapos iskolát is. Borzalmas volt! Nem gondolhatja,a másik oldal, hogy a családon kívűl töltött séta, pihenő stb. pótolhatja a családban töltött szerető, odafigyelő törődést. Még a legjobb pedagógus sem képes erre. Amikor a gyerekek hazaérnek a tanítás után, ebéd várja őket, beszélgetés amire mindenki odafigyel, majd tanulás és az egész család, vagy akik itthon vannak együtt tölti az időt. Így mi is tisztában vagyunk azzal, mit tanul a gyerek, hol tart, hogyan halad. A gyerekek nem szeretnek iskolába járni! Semmilyenbe sem. Nem is utálják, mennek, mert kell. Pontosan tudom, mi ellen tiltakozom, de nagyon.

neutralino

#179 Re: a másik oldal.....

2011-11-16 09:41:15

#13: iii - a másik oldal.....

Svájcban egész nap járnak a gyerekek iskolába. Gyermekeim jobban érezték ott magukat, sokkal kevésbé voltak stresszelve, ennek ellenére sokkal hatékonyabb volt a tanulás, nevelés. Minden szavában meg tudom erősíteni a "másik oldalt".

 

Itthon a gyerekek túlnyomó többsége egyedül, vagy haverokkal tölti délutánját (és estéjét)...

 


Vendég

#181 Re: a másik oldal.....

2011-11-16 12:50:08

#13: iii - a másik oldal.....

Bizony,bizony, mondom néked: igenis tanuljon egy kicsit a szülő is a gyermekével. Hadd érezze a gyermek, hogy a szülőt is érdekli, amit Ő csinál. Ne csak a jegyeken keresztül lássa gyermeke fejlődését, vagy lemaradását. Együtt doklgozás, együtt tanulás, együtt élés. Fontos dolgok.

szakmabeli

#205 Re: a másik oldal.....

2011-11-24 19:39:29

#13: iii - a másik oldal.....

Az iskolaotthonos megoldásnak természetesen sok előnye van, a tiltakozó petíció a mindenkire kötelező érvényt vitatja teljesen jogosan.


Vendég

#224 Re: a másik oldal.....

2011-12-05 23:37:04

#13: iii - a másik oldal.....

Ez nagyon szép. Ugyan ilyen szépen el lehet mondani, hogy mennyire egészséges a spenót, de törvénybe iktatni, hogy azt kötelező megenni nonszensz!

 

P

#258 Re: a másik oldal.....

2012-01-03 15:26:03

#13: iii - a másik oldal.....

Kedves Másik oldal!

Én anno kísérleti iskolába jártam, ahol pont ezt a fajta oktatást tesztelték rajtunk!

Eleve egy nagyvárosi lakótelep közepén voltunk, így a délelőtti és délutáni séta is arról szolt hogy minden nap ugyanazt a háztömböt körbe jártuk. Hiába volt a délutáni napközi, érdemi foglalkozás nem volt ellenben lecke annál több. Persze 40 -irodában kávézó tanárral a hátunk mögött- nem sok lehetőség volt a tanulásra. Ha benn is volt a tanás a teremben akkor se tudott 40 gyereknek a leckében segíteni. Átlag 6-ra keverdtem haza akkor már vacsora, fürdés, híradó, nekem meg lecke írás! Úgyhogy én abban az időben nem sokat láttam a családomból.

Persze jó lenne, ha az összes iskola úgy működne és olyan lenne, ahogy azt leírod, de sajnos a valóság egésszen más.

Ahhoz, hogy valamit megváltoztassunk és alkalmazzunk ahhoz a hátteret is meg kell teremteni és nem csak úgy ráerőszakolni a közösségre és oldja meg mindenki úgy ahogy tudja!

Ez az egész rendszer max azoknak jó és előnyös ahol a szülők nem tudnak vagy nem akarnak a gyerekkel foglalkozni. A legtöbb napköziben sajnos az anarchia az úr, a tanárok meg menekülnek, mert jogkörük az nincs ellenben a 14-16 éves kátrányos helyzetűeknek annál több!

zs

#286 Re: a másik oldal.....

2012-02-15 00:19:40

#13: iii - a másik oldal.....

Ez nem igaz... és én mit tegyek a gyerekemmel, aki mellette imád lovagolni, néptáncozni, biciklizni stb.... majd este viszem ezekre? Meg a megszokott délutáni játék a levegőn???? Novembertől márciusig sötétben megy, sötétben jön....

Nem igaz, hogy egy nyolc órás iskola a legtöbbet tudja kihozni a gyerekből... és nem hiszem, hogy egy gyerek érdeke ez lenne. Messze nem. Én is kíváncsi lennék, ki  a Másik Oldal. Egy kisgyerek nyolc órát öt napig egy épületben.... hááát...


Vendég

#313 Re: a másik oldal.....

2013-05-12 21:54:22

#13: iii - a másik oldal.....

Elnézésedet kell kérnem, de azt hiszem, TE nem érted ezt. Az iskolaotthonos oktatás rendben van. Itt nem ez ellen tiltakozik a társadalom, mert az választható. De az új köznevelési törvény szerint - ha olvastad - minden iskolában kötelező lesz 16 óráig a benntartózkodás is. A nem iskolaotthonos iskolákban is. Márpedig a nem iskolaotthonos iskolákban nincs délutáni tanóra, hanem napközi, tanulószoba, szakkörök stb. S miután a gyerek hazaért, ott folytathatja, ahol abbahagyta, mivel a napközikben nincsenek olyan feltételek, mint egy iskolaotthonos suliban, gondolok itt arra, amikor 4 évfolyamból, 35 gyerek van összevonva egyetlen nevelő keze alá. Kérdem én, ott mennyire hatékonyan lehet felkészülni a másnapi tanórákra?

Sajnos nekem ezt mutatta a több éves pedagógiai tapasztalaom :( s pedagógusként is teljesen egyetértek a szülők felháborodásával.

egy szülő

#319 Re: a másik oldal.....

2013-06-13 11:36:10

#13: iii - a másik oldal.....

Azért ehez pár szót hozzáfűznék.Kislányom 1-ső osztálytól kezdve iskolaothonos iskolába jár.

Sajnos.Azért sajnos, mert amelyik iskolába jár, az angolt emelt szinten csak az A osztály tanulja.Mi mindenképp emelt szinten szerettük volna tanítattni az angolt,( már most a külföldre készülve) így hát ide irattuk a körzeti iskolánkba.Most már átíratnám egy másik iskolába, ahol szintén emelt szinten tanulná az angolt és csak délelőtt, de most meg már nem tudom, mert időközben cukorbeteg lett és az ő betegsége szempontjábol az a jó, ha közel van az othonunkhoz.Nem egyszer rosszul lett és miközben az iskolában van orvosi szoba és valami védőnő féle, nekem kellett berohannom hozzá, hogy elássa a cukrát.Így esélyünk sincs átíratkozni másik iskolába.B osztályba pedig szintén nem szeretném, mert ott pedig, hogy is mondjam, kicsit sok a hiper pigmentált gyermek.Plusz ugye nem emelt szinten tanulják az angolt.

Az pedig, hogy nem kell neki tanulnia miután hazajön az iskolából egyszerűen NEM IGAZ.1 héten 5 napból 4-et még este 7-ig tanulunk,  mert az iskolában a tanár nem tud odafigyelni mind a 30 gyerekre.( jelzem az ideális osztálylétszám a 20 vagy a 20 alatti volna).A gyerek elsvinglizi a leckét, mert hát gyerek éés nem 1x van olyan is, hogy a tanár direkt pluszba ad fel házit othonra is,sokszor még hétvégére is( Ezt már nem 1x szóvá is tettem).Nem 1 gyereknél látom amikor nyílt nap van, hogy helytelenül fogja a ceruzát,helytelen a testtartása, nagyon csúnyán írnak.Ezeket mindet otthon tanulja meg a gyerek, mert rászólnak otthon, hogy "ne hajolj olyan közel a füzetedhez", " fogd rendesen a ceruzát"stb....

Én egyáltalán nem vagyok megelégedve a mai tanárok munkájával.3 gyerekes anyuka vagyok.A 2. gyerekem jár most ált.iskolába, az első gimnazista.Van tapasztalatom.A 2 gyerek tanárai közül, eddig 2 olyan tanárt tudnék mondani, aki tényleg erre a pályára való.A kisebbnél az egyik tanárát még nem láttam mosolyogni, pedig 2 éve tanítja pedig mindennap megyünk és jövünk a gyerekkel.2.-ban kapta ezt a tanárt, most 3.-kos.Én azt látom, hogy szünetekben a tanárok szépen eltrécselnek egymással, aztán az udvar másik végében meg majdhogynem ölik egymást a gyerekek.(Volt már, hogy én szedtem szét 2 gyereket, miközben az udvaron ott volt 3 tanár is.)Akit kellene jelenteni a gyámügynek nem jelentik (valószinűleg félnek, nem pedig nem törödömségből).Olyan dolgozatot megíratotnak amit nem volna szabad.Pl., betegségéből adódóan bent volta kórházban 2 hétig. Ezalatt az idő alatt új anyagot vettek és miután kijött a kórházból pénteken, hétfőn pedig lelkesen elmenve az iskolába 2. órában megíratta vele is a dolgozatot, abból az anyagból amit addig vettek, amíg a kórházban volt."Köszönjük szépen", mert addig  volt 4 db 5-öse a gyereknek, akkor pedig írt egy 1-es dolgozatot.

Végezetül: A szülő közelében tényleg jobb helye van gyereknek.

pedagógus

#324 Re: a másik oldal.....

2013-07-31 07:52:34

#13: iii - a másik oldal.....

Ha ez így működik, s megvannak hozzá a feltételek, s tényleg igénylik az adott iskolában a szülők, valóban nagyszerű. Ám ma Magyarországon ezt nem mondhatja el minden iskola magáról, s van ahol a szülők sem szeretnék az adott feltételek mellett, de van, hogy egyáltalán. Ezért én azt gondolom, ahol van ennek értelme, helye, s szülő-pedagógus összhangban mellette áll, ott a tanítás-tanulás folyamatában jó szolgálatot tesz. Ahol pedig sem a feltételek, sem az érintettek nem állnak mellette, ott nagyon nagy hiba ezt mondva csináltan, erőltetetten,"senki sem örül neki"-módon alkalmazni, mert ott nem biztos- sőt!-,hogy a nem sínylik meg a legfontosabb  szereplők: a gyerekek. Egyszerűen ez olyan kérdés, mint pl. menjen-e a gyerek 6  évesen iskolába? Ki???? Kis Piroska, vagy Nagy Palika????? MERT NEM MINDEGY!


Vendég

#326 Re: a másik oldal.....

2013-08-20 22:04:27

#13: iii - a másik oldal.....

Tisztelt "másik oldal"!

 

Csak felteszem a kérdést: Ha a gyermekem 16'00-ig az iskolában van, akkor mikor fogom tudni vinni edzésre ill. nyelvórára? Tudni illik, mindkettőt még az ovis években elkeztük. Köszönjük szépen, de meggyőződésünk, hogy a gyermekünk jó helyre jár és ezen változtatni nem fogunk! És nagyon köszönöm a nagylelkű ajánlatot az iskola részéről, de maradnánk a jól bevált úton. Ha mindezeket mégis összeszervezzük, akkor kb. este 19"00-ra végzünk is, tehát jószerivel e gyermeknek már csak ágyba zuhanni marad ideje! Akkor hol is segítség ez nekünk?

S csak néhány szemelvény, ami méginkább megerősít abban, hogy ez a megoldás nem megoldás!

Az a tanárnéni tart nyelvórát fakultációban, aki felsőben 7. évvégén sikeresen befejezte a 6-os könyvet a gyerekekkel. A füzetbe kb. 3!! oldalt sikerült velük leíratni egész évben!

A gyerekek leckéje rendszeresen nincs kész. S amikor a szülő megkérdezi, hogy akkor mit csináltatok, akkor az a válasz, hogy x-t és y-t felzárköztatta a tanító néni!

..... és még sok hasonló! Akkor kérem, szeretném feltenni a kérdést, hogy már nem elég hígítás az integráció, most még a nyakunkba sózzák, hogy abban a közösségben a lehető legtöbb időt eltöltse a gyerekem?

Régen az embernek lehetősége nyílt a gyermeke képességeinek megfelelő iskolát választani, ahol nagyjából egyforma érdeklődésű és képességű gyerekek látogatták az intézményt. Aki akart, az maradt a napköziben, akinek pedig lehetősége volt, az mehetett haza. Én is jártam színjátszó csoportba, énekkarba, tömegsportra, néptáncra, de csupán azért, mert szerettem volna, s nem pedig azért, hogy úgy is ott kell lennem, akkor töltsük ki az időt. Nagy külömbség!

Most összeborolnálnak mindekit mindenkivel, mondván a "jobbak" majd felhúzzák a gyengébbeket, de mint ahogy a mondás is tartja: Sok lúd disznót győz! És itt most nem csak tanulmányi képességekről beszélek, hanem emberi hozzáállásról, mentális hatásokról stb.

Tisztelettel, egy anyuka

 

Tiltakozás!

#327 Re: a másik oldal.....

2013-08-21 15:43:13

#13: iii - a másik oldal.....

Aki ezt szupernek gondolja, az éljen ennek a lehetőségével. A gond ott kezdődik, hogy kötelező!!!! Én máshogy képzelem a gyerekem délutánját!!! Ennyi! Jogom van úgy beosztani a tanórákon kívüli idejét, ahogy ÉN azt a legmegfelelőbbnek vélem! Arról nem is beszélve, hogy mi az étkezést sem vesszük igénybe az iskolában, mert egy moslék! és mert nekem lehetőségem van számára sokkal egészségesebb, ízletesebb ebédet biztosítani. Ha 4-ig kötelező iskolában maradni, egész nap főtt étel nélkül kell lennie azoknak, akik NEM a menzán képzelik el gyermekük étkeztetését megoldani?? Az étkezés térítésköteles szolgáltatás. Milyen alapon mernek ilyenformán rákényszeríteni szülők ezreit erre?

HH

#330 Re: a másik oldal.....

2013-08-23 10:07:52

#13: iii - a másik oldal.....

Az én fiaim pontosan ilyen rendszerű iskolába járnak ezért hétköznap sosem kaptak házi feladatot. Hétvégén is minimális lecke volt feladva az alap tantárgyakból, hogy a szülő lássa, hogy a gyermeke hol tart a tanagyagban és hogyan halad vele, a tanárok pedig leszűrhették, hogy a szülő mennyire figyel a gyerekre. Az én fiaim délután 4 órakor energiától kicsattanva jöttek el az iskolából és a szabadidejükkel azt kezdhettek amit csak akartak.   Hozzátenném, hogy az egyik fiam elsőtől harmadik osztály végéig minden áldott nap úszni járt, ahová az iskola vitte-hozta, de lehetősége lett volna még kosarazni, focizni, teniszezni, tollasozni, ping-pongozni, valamilyen küzdősportot űzni, rock and roll-ozni, néptáncolni, volt matek szakkör, rajzszakkör, fazekas szakkör sakk szakkör... és még ki tudja mi minden ahol minden gyerek megtalálta a maga érdeklődési körének megfelelő elfoglaltságot és mindezt az iskolaidő alatt és nem a tanulás kárára.. Harmadik osztálytól emelték a házi feladatok mennyiségét, amit még az iskolában meg is csináltak.
A barátnőm nem volt ilyen szerencsés, ugyanis a hagyományos rendszerű iskolába iratta a fiát és ennek nagy hátránya volt. A barátnőm dolgozott és csak délután fél 5-re ért haza, de az idős nagymama ragaszkodott ahhoz, hogy minden nap elhozta ebéd után a gyereket, aki  minden tantárgyból kapott több oldal házi feladatot amit az anyukájával akart elkészíteni, ezért délután 5-7-ig még leckeírás volt. Hiába volt a vénasszonyok nyara, hiába volt szánkózásra alkalmas domb a közelben, vagy épp tavaszodott, hiába hívtuk őket a játszótérre, a leckeírás az leckeírás. Az első két osztály fontos egy gyermeknek és jó lenne, ha az iskolát szeretné és nem  utálná. Nos, ő Utálta azt az iskolát, át is vitték egy iskolaotthon rendszerűbe ahol a magatartása és az eredményei is javultak. Egy fáradt leterhelt 7 éves, aki még a szabadidejében is tanulni kényszerül nem túl jó dolog, főleg nem egy fáradt leterhelt anyukával, aki a munka után a napi háztartási munkák közt lavírozva még tanul is a gyerekkel.

---

#342 Re: a másik oldal.....

2013-08-27 07:29:14

#13: iii - a másik oldal.....

Ha ez valóban így működne semmi kifogásom nem lenne ellene .Sajnos azomban van tapasztalatom az egész napos iskolákkal és ez nem jó !! Este 8-9 ig tanulás a gyerekkel mert éppen semmit nem tud mikor hazajön !! Ki is vettem onnan magán tanárokat fizettem ,hogy arra a szintre felhozzák ami az életkorának megfelelő utána itthon volt velem du-tánonként és most egy nagyon jó és erős iskolába tanul .A tanulópénzt megfizettem én is ő is ,még egyszer nem szeretném végig csinálni.


Vendég

#359 Re: a másik oldal.....

2013-08-28 21:04:46

#13: iii - a másik oldal.....

Te mi a faszról beszélsz?? hol van szó olyan meséről amiről te regélsz ""több éves szakmai tapasztalat??"" melyik bolygón?? Azokkal a gyermekekkel akik a szüleinek köszönhetően Zenélni,sportolni,nyelvet tanulni Stb,Stb, Különórára járnak azokkal mi lesz?? az én gyermekem 6.éve Jár saját zsebből fizettett Zongora órára akkor ezt a 6 évet dobja ki?

Mert alkalmatlanok arra az Ország vezetői amit csinálnak.

vendég

#367 Re: a másik oldal.....

2013-09-01 16:13:47

#13: iii - a másik oldal.....

Nem értek egyet Önnel!Valóban vannak gyerekek,akiknek előnyös az iskolaotthonos foglalkozás,de nem mindenkinek!Szerintem különösen azoknak a gyerekeknek,akik nehezebben tanulnak, főleg önállóan ,nem előnyös a 20-25 fős csoportban való tanulás,leckekészítés.Ha otthon tudja a nyugodt körülményeket és a segítséget biztosítani a szülő,sokkal jobb a gyereknek.Ez meg az én több éves tapasztalatom.

Judit

#372 Re: a másik oldal.....

2013-09-02 07:44:08

#13: iii - a másik oldal.....

Sajnos, amit ír, az az iskolaotthonos rendszerben, az iskolához jól alkalmazkodó gyerekekre igaz. Akinek valami nem megy elég könnyen, nagyobb megterhelés, mint a normál tanterv.

DE! a 16 óráig kötelező iskolában tartózkodás nem iskolaotthon! utána a gyerek ugyanúgy házifeladattal megy haza, mintha délig lenne bent.

Aki szeret bent lenni délután, vagy akinek nincs más lehetősége, hadd legyen bent, mint eddig. De akinek megoldható másképpen a délutánja és a másnapi felkészülése, azt nem szabad kötelezni.

Iciripiciri

#378 Re: a másik oldal.....

2013-09-02 20:47:05

#13: iii - a másik oldal.....

Kedves Másik oldal!

Nem mindenki 8-4-ig dolgozik. Mi általában délelőtt és este dolgozunk. A délután az az idő, amit a gyerekeinkkel tudunk és szeretnénk tölteni. Bármilyen csodálatos is az oktatás, bármennyire is szeret iskolába járni a gyerek, mégiscsak én alapozom meg a személyiségfejlődését, nem a tanárai, hiába a világ legjobb pedagógusai (bár valljuk be az fehér holló). Ha nem tudok vele elég időt lenni, annak szörnyű következményei lehetnek szerintem. Én abban hiszek, hogy a család a legfontosabb közege egy gyereknek. Főleg pici korában. A politikának nem dolga, hogy döntsön helyettem, az a dolga, hogy lehetőséget adjon a választásra. Én a szabadságban hiszek. És szabadnak szeretném nevelni a gyerekeimet. Ebben az országban. Egyszer már váltottam országot. Nem szeretnék megint. Remélem, hogy nem kényszerítenek rá!


Vendég

#384 reno

2013-09-04 08:10:25

#13: iii - a másik oldal.....

Valóban,az iskolaotthonos oktatás nagyszerű dolog!Itt és most viszont arról van szó,köteleznek minden iskolást maradjon benn,tehát nem válszthat,a fennt említett esetben ez a lehetőség adva volt!


Vendég

#388 Re: a másik oldal.....

2013-09-07 06:32:50

#13: iii - a másik oldal.....

Kedves hozzászóló! Nem vitatom az iskolaotthonos tanítási forma nagyszerűségét, csupán szeretném emlékeztetni Önt arra az egyszerű kis "változásra", hogy míg 2 éve az iskolaotthonos elsősöknek napi átlag 4 órájuk volt, addig a most elsősöknek már szerencsétlen módon egy héten 3x5, illetve 2x6 órájuk van. Na, ebbe illessze Ön bele szépen azt, a megadott időkeretbe (d.e. 8-d.u.4) a játékot, a gyakorlást, az udvaron eltölthetett időt, a sétát.......Nem beszélve arról a másik köztudott tényről, hogy a nem iskolaotthonos tanulóknak a d.u 4 óráig tartó kötelező iskolának semmi köze az ésszerűséghez, kényszerű gyermekmegőrzéshez annál inkább! :/


Vendég

#393 Re: a másik oldal.....

2013-09-19 09:19:22

#13: iii - a másik oldal.....

Kedves Levélíró!

szeretném megmutatni a 9 éves gyermekem órarendjét, ez mindent elárul( Sz. T=szabad tanulás ekkor készítik a házifeladatot) Tehát 9 órát kell végigülniük naponta, nincs benne szabad levegőzés sem

 

Hétfő

Kedd

Szerda

Csütörtök

Péntek

1

Angol

Technika

Matek

Irodalom

Tesi

2

Tesi

Nyelvtan

Énekkar

Nyelvtan

Matek

3

Ének

Környezet

Tesi

Matek

Irodalom

4

Sz.T

Sz.T

Sz.T

Sz.T

Sz.T

5

Ebéd

Ebéd

Ebéd

Ebéd

Ebéd

6

Magyar

Matek

Nyelvtan

Képesség

Rajz

7

Magyar

Angol

Irodalom

Ének

Sz.T/Rajz

8

Sz.T

Sz.T

Sz.T

Sz.T

Sz.T

9

Énekkar

Tesi

Énekkar

Tesi

Sz.T