Tiltakozás az egész napos iskola ellen

Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével

Ez a(z) Tiltakozás az egész napos iskola ellen petíció automatikusan generált fórumtémája

szan

#26 Re:

2011-09-30 16:23

#1: -

Egyetértek mindkét féllel, azokkal is akik a petíciót írták és azkkal is akik ellene vannak bár óvodapedagógusként némiképp elfogult vagyok ez ügyben. Az egész napos iskoláról nem tudok nyilatkozni, hiszen nem ismerem a pontos mivoltját ennek, de valóban soknak tartom hogy egy gyermek olyan sok időt töltsön iskolában. Persze megkönnyítik a tanulást játékkal és képességfejlesztő foglalkozásokkal, de ez mégsem ugyanaz a játék mint amit a gyermek otthon tehet. Viszont! Én éveken keresztük tanultam azt a mindenki száméra elfogadott tényt, hogy a család az elsődleges szocializációs közeg a gyermek  számára, és a nevelést a szülők végzik, melyben az óvoda és az óvodapedagógusok kiegészítő szerepet játszanak. Ez így is van rendjén. Óvodapedagógusként felkészítjük a gyerekeket 7 éves korukra mind pszichésen, mind szociálisan, mind pedig biológialiag arra, hogy iskolaérettek legyenek.  Valószínűleg azért próbálják kötelezővé tenni a 3 éves kortól való óvodai nevelést mert megközelítőleg ennyi idő szükséges egy gyermek számára, hogy iskolaéretté válhasson. Természetesen egy szerető szülői körben felnövekvő gyermek is sokmindent megtanulhat otthon, de nem biztos hogy eleget ahhoz hogy 7 évesen megkezdhesse az iskolát. Sajnos vannak olyan óvodák, ahol a pedagógusok nem veszik komolyan a hivatásukat, és nem tekintik szívügyüknek a gyermekek nevelését, de hiszem és tudom hogy vannak olyan óvodák ahov  a gyerekek igazán szívesen járnak és az óvodapedagógusok is 100 % osan végzik a munkájukat, szeretetben, játékosan és mégis következetesen végzik a nevelést. De lényeg a lényeg, tényleg csak lehetőségként kéne ezt meghatározni és nem kötelezően.


Vendég

#27 Re: Re:

2011-10-01 10:17

#26: szan - Re:

Kedves hozzászóló!

A három éves korban óvodába kényszerített gyereknek biztos, hogy megnehezítjük egész életére a mindenféle intézmények (óvoda, iskola, munkahely, állam) céljaival való azonosulást, és így az együttműködést ezekkel, ha az a gyerek 3 évesen még nem érett az ovira. Ez sokkal nagyobb kárt okozna az egész társadalomnak, mint a túl későn kezdett ovi. Az első gyerekemet 3 évesen írattam be, mert szeretett volna már járni. De a két fiatalabb gyerekemnek tortúra lett volna, így ők 4 évesen lettek kiscsoportosok, és semmi gond nem volt egyikük beszoktatásával sem, sem a gyermek iskolai beilleszkedése nem sínylette meg, hogy "csak" 3 évet járt oviba.

Egyébként szó nincs arról a petíciót támogatók részéről, hogy iskola-,  óvoda- vagy pedagógusellenesek lennénk. Inkább arról, hogy ragaszkodunk a gyerekeinkkel töltött időhöz, és nem csak azért, mert minket boldoggá tesz, hanem azért is, mert tudjuk, hogy mindennél jobban szükségük van rá.

Sejtjük mi, hogy a nem együttműködő, nem támogató légkörű családok hatását akarják a döntéshozók ezzel a változtatással ellensúlyozni. Ez nem fog menni. Ha délelőtt nem lehet átnevelni valakit, egész nap sem fog sikerülni, és megkockáztatom, hogy a megcélzott réteg lógni fog ugyanúgy a délutáni oktatásról, mint eddig a délelőttiről. Csak a rendes gyerekek halálra fárasztását érik el, esetenként szabályosan tönkre is tehetnek egy érzékenyebb gyereket, amint fentebb valaki beszámolt az ő esetükről.

Végül kicsit pongyolább fogalmazással: ez az ötlet sarlatánság, szívtelenség és embertelenség. Keresztényként hozzátenném, hogy külön szégyen, hogy egy magát kereszténynek valló politikus fejéből pattant ki. Anyaként hozzátenném, külön szégyen, hogy egy anya fejéből pattant ki.

 

 

30 %

#28

2011-10-01 16:01

Ami leginkább felháborító ebben a javaslatban, az a mögöttes - nem is annyira rejtett - álláspont, mely szerint a szülők nem kompetensek saját gyermekeik nevelésében. Hoffmann asszony szerint egy olyan országban, ahol az alsó tagozatosok 70%-a napközis, az egész napos iskola intézménye nem jelent nagy változást. Az én gyermekem nem napközis. A mi családunk számára ez az erőszakos beavatkozás életbevágóan lényeges negatív változás. Ellenkezik mindennel, amiben hiszünk. Mellesleg harminc százalék nem elhanyagolható arány, egy demokratikus országban semmi esetre sem. Ha a Hoffmann család számára az egész napos iskola az üdvözítő megoldás, keressenek ilyet a gyermekeiknek, de ne kényszerítsék rá ezt az egész országra. Megvan az ilyen iskoláknak a létjogosultsága. A délelőttiek mellett. Miért hiszik el az emberek, hogy jó lesz nekik az, ha az állam neveli gyermekeiket? Ha nem is fogják ismerni igazán őket, mert az a csöppnyi idő, amit együtt töltenek, annyira lesz csak elég, hogy háttérszereplést biztosítson nekik gyermekeik életében? Hiszen a gyermekek ébren töltött idejük nagy részét harmincadmagukkal, fáradt, fásult tanárok "felügyelete" alatt töltik majd, olyan hatásoknak és befolyásoknak kitéve, amiről nekünk, szülőknek fogalmunk sem lesz. Semmit nem fogunk tudni róluk, semmilyen hatásunk nem lesz arra nézve, hogy milyen döntéseket hoznak, hogyan alakul a sorsuk, mert a család hatása háttérbe szorul majd a közösség formáló erejével szemben. És tapasztalatból tudom, hogy az oviban, iskolában mennyi negatív hatás, feldolgozandó sérülés éri nap mint nap a gyerekeket. Ezeknek a gyógyítása, helyre rakása még akkor sem egyszerű feladat, ha a szülőknek bőven van rá idejük és energiájuk, mert ezeknek a problémáknak az eredményes megoldásához a szülő - gyermek közötti szoros, bizalmi viszony szükséges. Ez a kapcsolat pedig óhatatlanul elvész, ha nem töltünk elég időt együtt és nem mi vagyunk a gyerek életének központi szereplői. Ezt a szerepet engedjük át a gyerektársaknak, túlterhelt, meg nem becsült, alulfizetett tanítóknak, tanároknak, mert az majd sokkal jobb lesz a gyereknek és megoldja majd társadalmunk problémáit? Ez a törekvés vagy csak hihetetlenül ostoba és érzéketlen, vagy még elképzelni sem merem micsoda embertelen, nagyszabású érdekeket szolgálhat. Mert a családokét, gyermekeinkét, országunkét biztosan nem.


Vendég

#29 Re: a másik oldal.....

2011-10-01 17:36

#13: iii - a másik oldal.....

Kedves iii, miért feltételezi, hogy az emberek képtelenek saját maguk dönteni afelől, hogy mi a jó nekik és a gyermeküknek? Hogy fogalmuk nincs róla, mi ellen tiltakoznak?

Elárulok önnek valamit: Ezek az emberek jól informált, körültekintő, felelősségteljes szülők, akik pontosan tudják  mik azok az értékek, melyeknek a védelmezése létfontosságú, ha emberséges körülmények között szeretnénk élni.  Elllentétben azokkal, akik helyettük, diktatórikus módon dönteni akarnak és a szabad választás lehetőségét akarják elvenni tőlük.

Persze az arrogancia és érzelmi intelligencia azon szintjén, ahonnan nézve mindenki más inkompetens - még a saját gyereke nevelését illetően is - nyilván csak egyféle, megfellebbezhetetlen igazság létezik. A saját.


Vendég

#30

2011-10-01 19:15

Idézet Hoffmann Rózsától:

"Az iskola feladataiba az erkölcsi, a honvédelmi, az egészséges életmódra, a családi életre - szabad választás szerint, de bővülő körben a vallásos nevelésig és a hazaszeretetre nevelésig mindaz beletartozik, amit a nevelés fogalma jelent - mondta, kiemelve: a törvény elnevezésében a nemzeti szóval azt kívánják deklarálni, hogy az iskola alapvetően hozzájárul az ország, a magyar nemzet építéséhez, és a köznevelés a legfontosabb nemzetstratégiai ügyek egyike."

Egészséges életmódra? Menza étkeztetéssel? Tömegben eltöltött, stresszes nappal?


Családi életre? A gyerekek családtól való elszakításával?

 

Hazaszeretetre?    Arra hogyan lehet nevelni kérem szépen? Vagy szereti valaki a hazáját, mert jól érzi ott magát, vagy nem.  Ezt tanítani nem lehet.


A nemzet építéséhez?   A népesség jelenleg is vészesen fogy. Hogyan építik a nemzetet a család intézménye elleni támadások?

 

A köznevelés viszont tényleg  biztosan fontos nemzetstratégiai ügy. Hogyan is lehetne másképp? Elegendő és jó korán elkezdett agymosás nélkül még végül az emberek nem éreznék elkerülhetetlen és megváltozhatatlan ténynek, hogy uralkodnak felettük, kizsákmányolják őket, elveszik az önrendelkezési jogukat, a döntési szabadságukat,  az állam a huszadik bőrt is igyekszik lehúzni róluk, miközben vissza semmit sem ad.  Az pedig ugyebár veszélyt jelentene az államra nézve, mert az emberek esetleg határozottan fellépnének a számukra pozitív változásokért..


Vérlázítóan idiótának tartják a magyar népességet. Vagy tényleg ilyen könnyen megeszünk mindent?


Vendég

#31

2011-10-03 20:18

szubszidiaritás (lat.): a kisegítés elve. - A →kereszténydemokrácia egyik alapelve, mely szerint amit egy adott szervezeti szint meg tud oldani, abban magasabb szint nem jogosult dönteni. A magasabb szervezeti szintek feladata a kisegítés, az önszerveződés támogatása, és döntés a helyi szinten bizonyíthatóan nem kezelhető kérdésekben. - A ~ elvéből következik: 1) a társadalom (egyén, család, egyházközségek, lakóhelyi és munkahelyi közösségek, települések, régiók, nemzeti szervezetek, állam, nemzetközi közösségek) életének hierarchikus rendezőelv szerinti szemlélete ; 2) országos és nemzetközi területi szinten a föderalista berendezkedés; 3) állami szinten széleskörű önkormányzati rendszer; 4) pluralizmus a szellemi életben és az oktatásban; 5) demokratikus módszerek alkalmazása a legalacsonyabb közösségektől a legmagasabbakig; 6) az egyének joga és kötelezettsége a társadalom életében való cselekvő részvételre és a hatalom ellenőrzésére. - A ~ a személyi szabadsággal és a közösségi életből szükségképpen folyó kötöttséggel kapcsolatos feszültségek feloldására is szolgál. Szabályozza az egyes emberek, a kisebb-nagyobb közösségek, a társad. és az államhatalom kölcsönös viszonyát. - A ~ azt kívánja, hogy mindazt, amit az egyes ember v. egy kisebb közösség céljának megfelelően meg tud valósítani, azt a nagyobb közösség v. az államhatalom ne sajátítsa ki önmagának. Ha ezt tenné, megsértené az ember személyi szabadságát, felelősségtudatát, és lehetetlenné tenné az öntevékenységet. Az államhatalom támogassa az embert és a kisebb közösségeket, amennyiben rászorulnak és tevékenységük megfelel a közjó érdekeinek. Egészséges társad-ban a közösségek és társad. mozgalmak száma döntő jelentőségű. Ezekben fogalmazódik meg a →közjó gyakorlati tartalma. Ezek jelentik a különböző pol. pártok részére is a társad. alapot, és rájuk tartozik azok tevékenységének ellenőrzése. **

Muzslay 1993:125. - KEK1883-85.

Vendég

#32

2011-10-03 21:02

Nagyon örülök, hogy egyezett a véleményünk a gyermekeink, unokáink nevelésével kapcsolatban.
Véleményem szerint: ISTEN, HAZA, CSALÁD először is, aztán jöhet az óvoda és az iskola!!

Vendég

#33

2011-10-04 20:36

Nem értek egyet az egész napos iskolával, ez nagyon rossz ötlet volt Hoffmann Rózsától.
Reméljük, hogy nem lesz belőle semmi. Most is vannak, hogy települések, hogy a gyerekeknek az étkeztetést sem tudják biztosítani, és már félnek a fűtési időszaktól.
A legjobbakat kívánom: Ernő
DemSzoc

#34 Re: a másik oldal.....

2011-10-05 11:09

#13: iii - a másik oldal.....

Az iskolaotthonos oktatás, ha az magas szinten végzett pedagógiai munkával párosul egy jó dolog. Abban nem vagyok biztos, hogy a kiéheztetett, kivéreztetett és kizsigerelt  pedagógusok alkalmasak lesznek erre.

Ennek ellenére nem értek egyet az egész napos iskolaellenesség már-már vallási szintre történő emelésével sem. Több hozzászólásból kicseng, hogy tisztességes ember nem adja gyermekét egész napra iskolába. Tegyék ezt a szegények, meg a zűrös családok.

Több alázathoz vezethet, ha az így gondolkodók egy picit elmélkednek azon is, hogy vajon teljesen természetes-e az, hogy a papa az átlag magyar jövedelem többszörösét viszi haza. Érdemes néhány percre úgy tekinteni az országra, mint egy űrhajóra, ahol a szükséges dolgokból csak az elégséges menyiség áll rendelkezésre, majd feltenni a kérdést, mi van akkor, ha az egyik űrhajós háromszor annyit eszik-iszik mint a többiek.

Mindent egybevetve mégis úgy gondolom, hogy az államnak meg kell hagynia a lehetőséget arra, hogy ha a szülő kívánja  -és az nem veszélyezteti a gyermek fejlődését- ne kelljen egész napra iskolába járatni a gyermeket.

 

 


Vendég

#35

2011-10-05 11:10

A cigányság problémáját nem lehet így megoldani. sok elkötelezett ember kellene, aki nem "foglalkozásból", hanem segíteni akarásból elmegy közéjük, és valóban segít, nem pusztán "ez a munkája".

Vendég

#36

2011-10-05 12:11

A 34-esre reagálva kikérjük magunknak, hogy ebből gazdag-szegény kérdést csináljanak. Lehet, hogy vannak, akik nem szeretik az iskolát, de mi, a tiltakozás elindítói igen. Csak mi a családunkat is szeretjük. Nem tudom, milyen alapon nyilatkozik a mi fizetésünkről a plénum előtt, mikor fogalma sincs az igazságról. Az én gyerekeimnek nincs androidos mobilja, playstationje, számítógépe, 31 éves voltam, mikor az első tv-nket megvettük, azóta is azt nézzük, 12 éves suzukival járunk és nem tervezzük lecserélni, amíg megy. Ekkora nálunk a dőzs. Tudom, hogy nagyon sokan nyomorognak az országban, de elvárjuk, minket se lehessen azért leszólni, mert inkább az életminőségre fordítjuk anyagi eszközeinket, mint az életszínvonalra. Több tiszteletet!
És tessék elolvasni a petíciót is, ne csak a hozzászólásokat! Azok számára is követeljük benne a színvonalas délutáni foglalkozásokat, akik napközisek! Nekik is jár! De ne vegyék el tőlünk azt a természetes jogunkat, hogy lássuk a gyerekünket hétköznap, nappali fénynél is.

Üdv:
Suri Dalma

Vendég

#37

2011-10-05 12:17

Hozzáteszem, nem tartjuk rossznak az egésznapos iskolát, örülni fogunk, ha választható lesz azok számára, akiknek előnyös. De sok embernek mintha magától értetődő lenne, úgy tűnik, hogy az iskola jobb a családnál. Ez beteges felfogás. Az iskola oktatásra, szocializációra való, de a gyereknek, amennyire csak lehet, meg kell hagyni a gyerekkorát. Nem jó neki, ha le kell húznia egy műszakot a suliban. De ha már élni kell, és a gyerek bent van a napköziben, sokkal jobb időtöltést kellene biztosítani neki, olyat, mint a szerencséseknek, méghozzá ingyen, állami pénzből.

Suri Dalma

Vendég

#38

2011-10-05 14:35

Helló!!

Én nagyon nem értek egyet az egész napos iskolával, így is késő du. szabadulnak a gyerekek.

Csak így tovább!!

Vendég

#39 Re: Re: a másik oldal.....

2011-10-05 16:51

#34: DemSzoc - Re: a másik oldal.....

A 34-esre reagálva: én teljes mértékben ellenzem a KÖTELEZŐ délutáni iskolát. A gyermekeimmel töltöm a délutánt, annak ellenére, hogy a férjem nem keresi a magyar átlag többszörösét, lakótelepen lakunk, 25 éves autóval járunk, az összes háztartási gépünk elmúlt már 20 éves és sátorozni megyünk nyáron nyaralás gyanánt. Nagyon takarékosan élünk azért, hogy a gyermekeinknek valóban lehessen családja és gyermekkora. Ez nem a gazdagok kiváltsága. És a petíciót azért írtam alá, mert az államnak nincs joga elvenni a gyermekek nevelésének jogát a családoktól. Ez nem szegény-gazdag kérdés. Vallási szintre pedig miért is ne lehetne emelni? Akik a petíciót aláírták, azzal, hogy nem szeretnék ha a MINDENKIRE NÉZVE KÖTELEZÓ délutáni iskola bevezetésre kerülne, nem ítélik el azokat, akik délutáni iskolába szeretnék járatni a gyermeküket. Ez a logika nagyon kicsavart. Mindenkinek joga van saját meggyőződése és lehetőségei szerint dönteni. De senkinek nincs joga elvenni mástól a választás jogát.


Vendég

#40 Re: a másik oldal.....

2011-10-05 17:15

#13: iii - a másik oldal.....

Utánanéztem !!!! Hülyeséget írtál :P

rkpeti

#41 Re: a másik oldal.....

2011-10-05 18:02

#13: iii - a másik oldal.....

Három gyermekes apaként ezzel csak egyetérteni tudok. Szörnyű, hogy a budapesti szülők riadólánca is politikai húrokat penget.

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2011-10-05 18:25


zsazska

#43 Re: a másik oldal.....

2011-10-05 19:22

#13: iii - a másik oldal.....

Kedves, nevét nem vállaló iii.

Ön valóban úgy ítéli meg, hogy a hazai oktatás elég érett erre? Persze, nyilván vannak kivételek, hisz évtizedek óta működnek ún. iskolaotthonos oktatási modellek, de ne ringassa magát abba a hitbe, hogy erre valamennyi iskola megfelelően felkészült. Jól hangzik, hogy a módszer lényege épp az lenne, hogy otthon már ne kelljen időt vesztegetni a tanulásra, és az otthon töltött idő így már csak a játéké, szórakozásé lehet, de lássuk be, a valóságban ez kivitelezhetetlen. Vagy Ön úgy hiszi, hogy azon iskolákban, ahonnan a gyerekek alig várják, hogy végre hazaérjenek, ott szívesen töltenék el az egész napjukat? Egy rövid példa: Kisfiam az általános iskola alsó tagozatában még szeretett iskolába járni, köszönhetően az alsós tanító néninek, aki mellesleg másik két fiamat is tanította egykor. A felső tagozatba lépve azonban kezdődtetk a problémák, pedig a gyerek maradt az, aki, csak a tanárok változtak körülötte. Ötödik félévkor már sorra kaptuk a negatív visszajelzéseket, mind magatartásbeli, mind pedig tanulmányi kérdésekben, és tanácstalanul álltunk, hogy mi állhat mögötte. Fogadóórán, és szülői értekezleten nem tudtuk a problémát orvosolni, mert úgymond elbeszéltünk egymás mellett a tanárokkal. A tanulmányi átlaga pedig csak romlott, és romlott, végül már könyörgött, hogy irassuk őt át a szomszédos városbi iskolába, mert útál ide járni. Első reakcióként úgy voltunk vele, hogy a gondokat meg kell oldani, és nem mutathatunk neki olyan példát, hogy a megfutamodás is megoldás lehet. Hatodikban aztán már bukás közelébe értek a jegyei, ellenőrzője pedig tarkítva volt különféle szaktanári, és igazgatói intőkkel. A tanárok azonban továbbra sem tudtak semmi megoldást az esetre. Legjobb tanácsként egy balul sikerült matek dolgozat után azt tanácsolták, hogy jó alaposan verjük el otthon a gyereket! Visszakérdeztem, hogy ezt most komolyan mondják? Mire a válasz, igen volt. Az igazgató úr elmesélte, hogy ő bizony, mikor hasonló módon romlottak a jegyei, és hazavitte az ellenőrzőjét, két akkora pofont kapott az apjától, hogy máig is megemlegeti, és legközelebb minden igyekezetével azon volt, hogy ne vihessen haza rossz jegyet. Másik remek tanácsuk az lett volna, hogy tiltsuk el a gyereket a focitól, amiben gyönyörű sikereket ér el. Ekkor már komolyan gondolkodtunk azon, hogy miként fordulhat elő, hogy diplomás, fejüket gyereknevelésre adó felnőttek, akikre mi a szemünk fényét, gyermekeinket rábíztuk,  miként vélekedhetnek így! Hogy tekinthetik a verést, és a tiltást nevelési eszköznek? A gyereknek sikerélményre is szüksége van, és ha azt a sport adja meg számára, akkor attól semmi körülmények között nem szabad megfosztani!  És ezekre bízzuk mi rá egy egész napra gyermekeinket? Arra a matektanárra, aki, mivel más eszközt nem ismer a fegyelmezésre, mint az egyesek osztogatását, és a minden óra keretében röpdolgozatok írását? Pedig nyilvánvaló, hogy az a tanár, aki jelenlétében egy egész osztály hancúrozik, az nem alkalmas a tanári pályára. A tiszteletet ugyanis ki kell vívni, és nem bűntetésekkel kieszközölni, hogy ideig-óráig rá figyeljenek a nebulók.  Egy jó tanár úgy tart órát, hogy a gyerekeket lebilincseli érdekes módszereivel, és akkor nincs szükség hasonlókra. Vagy említhetném a tornatanárt, aki pofonokkal, és kokikkal igyekszik rendre inteni az osztályt, ahelyett, hogy lenyomatna velük 20 fekvőtámaszt. Az eszközök adottak, csak élni kellene velük. Ilyen tanárok oktatása mellett azonban pár óra is hatalmas károkat okoz, nem hogy egy egész napos oktatás!

A mi történetünk úgy zárult, hogy a 7. osztályt fiam már az általa kiválasztott iskolában kezdte meg, ahol érdekes módon 4,3 lett a tanulmányi átlaga, a magatartása pedig példás! Azóta is átkozom magamat, amiért nem tettük meg ezeket a lépéseket rögtön, az 5. osztályban, amikor a problémák kezdődtek. Mennyi keserűségtől megóvhattuk volna őt is, és magunkat is.

Semmiképp se feledkezzünk meg arról, hogy az iskolák nem egyformák!

Remélem, hogy tiszteltt iii valóban egy olyan iskolában tanít, ahol a gyerekek nem szereznek hasonlóan keserű tapasztalatokat, és tényleg szeretnek iskolába járni, nem csak a tanárok hiszik így! Azonban ne feledkezzünk meg arról, hogy a legtöbb iskola sajnos nem ilyen!

Üdvözlettel: Balassa Lászlóné

 

parage

#44

2011-10-05 20:00

Annyi-annyi szakember elmondja, hogy mennyire különbözően fejlődnek a gyerekek... de talán, ha csak figyeled őket, akkor is meglátod.... már az iskola kezdése is túl korán van a legtöbb gyermeknek, most meg már az óvoda is korhoz kötött? szomorú és felháborító egyben... Az én gyermekem sok-sok iskolát megjárt, pedig okos gyerek, az IQ-ját is megvizsgálták, egyes területeken kimagasló máshol viszont nem, így vannak problémái, tehát az "átlagostól", "normálistól" eltérő. Sajnos még olyan speciális nevelésű gyermekekre szakosodott iskolában is elvétve találtunk igazi pedagógust, nem hogy a sima iskolákban. A tanárok túlterheltek, frusztáltak és fáradtak... sajnálom őket is, de a gyerekem mindennél fontosabb számomra.
És egy külön szösszenet a tervezetből (mert, hogy végigolvastam): "A diákönkormányzat – a nevelőtestület véleményének kikérése után – maga dönt a szervezetéről, működési rendjéről, feladatairól, tisztségviselőiről és a rendelkezésére bocsátott anyagi és tárgyi eszközök használatáról.
A diákönkormányzat intézményi szintű vezetőinek azok a tanulók választhatók meg, akik betöltötték a 12. életévüket, és akiknek iskolai tanulmányi eredménye eléri vagy meghaladja az iskolai átlagot."
Vajon miért nem képviselheti társait az, aki nem éri el az iskolai tanulmányi átlagot?

üdv mindenkinek

Vendég

#45

2011-10-05 22:18

Minden istentelen [Jób. 15,21.22. 3 Móz. 26,36.] fut, ha senki nem üldözi is; az igazak pedig, mint az ifjú oroszlán, bátrak.

28,2 Az ország bűne miatt sok annak a fejedelme; az eszes és tudós ember által pedig hosszabbodik fennállása.

28,3 A szegény emberből támadott elnyomója a szegényeknek hasonló a pusztító esőhöz, mely nem hágy kenyeret.

28,4 A kik elhagyják a törvényt, dicsérik a latrokat; de a kik megtartják a törvényt, harczolnak azokkal.

28,5 A gonoszságban élő emberek nem értik meg az igazságot; a kik pedig keresik az Urat, mindent megértenek.

28,6 Jobb a szegény, a ki jár [rész 19,1.] tökéletesen, mint a kétfelé sántáló istentelen, a ki gazdag.

28,7 A ki megőrzi a törvényt, eszes fiú az; a ki pedig társalkodik a [rész 29,3.] dobzódókkal, gyalázattal illeti atyját.

28,8 A ki öregbíti az ő marháját kamattal és uzsorával, annak gyűjt, [Préd. 2,27.] a ki könyörül a szegényeken.

28,9 Valaki elfordítja az ő fülét [Zak. 7,11-13.] a törvénynek hallásától, annak könyörgése is útálatos.

28,10 A ki elcsábítja az igazakat gonosz útra, vermébe [rész 26,27. Préd. 10,8.] maga esik bele; a tökéletesek pedig örökség szerint bírják a jót.

28,11 Bölcs az ő maga szemei előtt a gazdag ember; de az eszes szegény megvizsgálja őt.

28,12 Mikor örvendeznek az [rész 11,11.] igazak, nagy ékesség az; mikor pedig az istentelenek feltámadnak, keresni kell az embert.

28,13 A ki elfedezi az ő vétkeit, nem lesz jó dolga; a ki pedig megvallja [Zsolt. 32,5. 1 Ján. 1,9.] és elhagyja, irgalmasságot nyer.

28,14 Boldog ember, a ki szüntelen retteg; a ki pedig megkeményíti az ő szívét, bajba esik.
28,15 Mint az ordító oroszlán és éhező medve, olyan a szegény népen uralkodó istentelen.

28,16 Az értelemben szűkölködő fejedelem nagy elnyomó is; de a ki gyűlöli a hamis nyereséget, meghosszabbítja napjait.

28,17 Az ember, a kit ember-vér terhel, a sírig fut; senki ne támogassa őt.

28,18 A ki jár tökéletesen, megtartatik; a ki pedig álnokul két úton jár, egyszerre elesik.

28,19 A ki munkálja az ő földét, [rész 12,10.] megelégedik étellel; a ki pedig hiábavalóságok után futkos, megelégedik szegénységgel.

28,20 A hivő ember bővelkedik áldásokkal; de a ki hirtelen [rész 20,21.] akar gazdagulni, büntetlen nem marad.

28,21 Személyt [rész 18,5.24,23.] válogatni nem jó; mert még egy falat kenyérért is vétkezhetik az ember.

28,22 Siet a marhakeresésre a gonosz szemű ember; és nem veszi észre, hogy szükség jő reá.

28,23 A ki megfeddi az embert, végre is inkább kedvességet talál, mint a sima nyelvű.

28,24 A ki megrabolja az atyját, és anyját és azt mondja: nem vétek! társa a romboló embernek.

28,25 A telhetetlen lélek háborúságot szerez; a ki pedig bízik az Úrban, megerősödik.
28,26 A ki bízik magában, bolond az; a ki pedig jár bölcsen, megszabadul.

28,27 A ki ád a szegénynek, [rész 19,17.22,9. 5 Móz. 15,7-10.] nem lesz néki szüksége; a ki pedig elrejti a szemét, megsokasulnak rajta az átkok.

28,28 Mikor felemeltetnek az istentelenek, [vers 12.] elrejti magát az ember; de mikor azok elvesznek, [2 Kir. 11,20.] öregbülnek az igazak.

29,1 A ki a feddésekre is nyakas marad, egyszer csak összetörik, gyógyíthatatlanul.

29,2 Mikor öregbülnek az igazak, [rész 11,10.] örül a nép; mikor pedig uralkodik az istentelen, sóhajt a nép.
29,7 Megérti az igaz [Jób. 29,16.17.] a szegényeknek ügyét; az istentelen [Luk. 18,2-4.] pedig nem tudja megérteni.

29,8 A csúfoló férfiak fellobbantják a várost; de a bölcsek elfordítják a haragot.
29,12 A mely uralkodó a hamisságnak beszédire hallgat, annak minden szolgái latrok.

29,13 A szegény és az [rész 22,2.] uzsorás ember összetalálkoznak; mind a kettőnek pedig szemeit az Úr világosítja meg.

29,14 A mely király hűségesen ítéli a szegényeket, annak széke [rész 20,28.] mindörökké megáll.

29,15 A vessző és dorgálás [rész 13,24.] bölcseséget ád; de a szabadjára hagyott gyermek megszégyeníti az ő anyját.

29,16 Mikor nevekednek az istentelenek, nevekedik a vétek; az igazak pedig azoknak esetét [Zsolt. 58,11.91,8.] megérik.
29,17 Fenyítsd meg a te [vers 15. rész 23,13.14.] fiadat, és nyugodalmat hoz néked, és szerez gyönyörűséget a te lelkednek.

29,18 Mikor nincs mennyei látás, a nép elvadul; ha pedig megtartja a törvényt, oh [5 Móz. 28,1-14.] mely igen boldog!

Vendég

#46 egyetértek veled.Re:

2011-10-05 22:46


Vendég

#47

2011-10-05 23:36

Mi nem kínaiak vagyunk!!Saját gyerekeinket mi magunk akarjuk nevelni,nem idegenekre bízni.Lehetővé kell tenni,hogy a férfiak el tudják tartani a családot és akkor az anyáknak nem kell dolgozni így feleslegessé válik az egész napos iskola.Három éves kisgyerek még az anyjánál van a legjobb helyen.Lehessen választani, aki egész nap dolgozni akar beadhassa a gyereket,de aki nem annak ne tegyék kötelezővé!!!!Diktatúrát nem akarunk!!Demokráciát ,de igazit!!!!!
zsazska
Vendég

#48 Re:

2011-10-06 08:42

#47: -

47-el egyetértek. Teljesen igazad van!

DemSzoc

#49 Re:

2011-10-06 10:16

#36: -

Kedves Suri Dalma!

Elképzelhető, hogy nem kellő figyelemmel olvasta el  (34-es) véleményemet.

Azt írtam, hogy "több hozzászólásból kicseng" az a vélemény, miszerint rendes ember nem adja egész napra iskolába a gyermekét. Nem azt írtam tehát, hogy a vélemények mindegyike ezt tartalmazza. A "kicseng" szó használatával is arra törekedtem, hogy ne vádoljak meg senkit olyan dologgal, amit nem írt le. Ha tehát nem inge , kérem ne vegye magára. Elkerülhető így az, hogy sértetten olyan dolgokat írjon le, ami viszont nem fedi a valóságot. Ilyen pl. az, hogy én az Önök fizetéséről nyilatkoznék a plénum előtt, vagy hogy leszólom Önöket azért, mert az anyagi eszközeiket az életszinvonal helyett az életminőségre fordítják. Ami ez utóbbit illeti, pont ezzel a gondolkodásmóddal van problémám. Ezzel a mondatával máris minősíti azokat a családokat, ahol mindkét szülő kénytelen munkát vállalni, hogy a legalapvetőbb szükségleteiket fedezni tudják.

Mindezzel megerősített abban, hogy ne írjam alá a petíciót. Egy olyan kör kiáltványának tartom, mely körből jónéhányan lesajnálóan, szélsőséges esetben megvetően gondolnak a munkavállalóként küszködő és ezért gyermekeiket egész napra iskolába járató szülőkről.

Imre


Vendég

#50 ÉVA

2011-10-06 11:07

Ez a romákért van Én is az vagyok és kőszőnőm szépen nem kérünk az egész napos iskolábol ezzel teljesen le minősitették a romákat ez a rasszizmus POKORNIur EZEK SZERINT A ROMÁK ALKALMATLANOK A GYEREK NEVELÉSRE DE nézzenek kőrül mert roma és roma kőzt is van külőmbség nem kellene mind egy kalap alá venni őket én szeretném a gyermekeimet fel nevelni eddig is nagyon jol meg voltuknk az egésznapos iskola nélkül SZAVAZATI JOGOT A SZÜLŐKNEK.év