NYILATKOZAT A REFORMÁTUS DIÁKOTTHON ALAPÍTVÁNNYAL KAPCSOLATBAN

Hozzászólások

#5

Mert igazságtalannak, egyenesen sértőnek tartom az RDA és ennek kapcsán a Dobai László tiszteletes úr ellen felsorakoztatott vádakat.

(Kolozsvár, 2017-01-17)

#7

nagyon hálás vagyok az ott töltött évekért.

(Csikszereda, 2017-01-17)

#11

Aláírtam a nyilatkozatot, mert középiskolás éveim során abban a bentlakásban laktam, amelyikre most kígyót-békát rámondanak, nagyrészt illetéktelen emberek.
Abban a bentlakásban, ahol a közös tanulás, vakációzás, a közösen elszenvedett/elviselt büntetések révén barátokká nőttünk.
Köszönöm az Diákotthonnak a sok jót, amiben részesültem, azt, hogy négy évre befogadott, a Dobai családnak a morális értékeket, melyeket közvetített, a Tiszteletes Úrnak, hogy tudta, mikor kell szorosan tartani a gyeplőt, Magdi néninek pedig épp azt, hogy segített azt lazábbra engedni.

(Kolozsvár, 2017-01-17)

#12

Aláírom, mert igazságtalannak és főként tortítotznak látom a diákotthonnal kapcsolatos vádakat/előítéleteket. Véleményem szerint olyan értékrendet sajátíthattunk el az ott töltöt idő alatt, amelyre máshol nem lett volna lehetőségünk, vagy nem ilyen mértékben. Nem beszélve a sok magánóráról, kirándulásól, előadások sorozatáról, amelyek tágították az ismereteinket, úgy vélem megfizethetetlenek!

(Kolozsvár, 2017-01-17)

#14

A fent leírtakkal teljesen egyetértve bízom benne ,hogy az igazság győzedelmeskedik

(Gyergyószentmiklós, 2017-01-17)

#15

Számomra a bentlakás egy otthont jelentett egy nagy családdal, még akkor is ha egyesek számára elviselhetetlen szabályokkal kellett együtélnem. Ha vissza lehetne forgatni az időt és újra kellene választanom, hogy melyik bentlakásban töltöm a középiskolai éveimet az RDA-t választanám ismét.

(Kolozsvár, 2017-01-17)

#18

Életem egyik legszebb időszaka volt az ott eltöltött idő!

(Hármasfalu, 2017-01-17)

#21

Hat évig nevelőként dolgoztam a diákotthonnál, és úgy gondolom, nagyon ferde a kép, ami a médiában megjelent róla.

(Nagysolymos, 2017-01-17)

#25

Aláírom, mert a legszebb hat évet kaptam ettől a diákotthontól és azért mert,sértőnek sőt felháborítónak találom az interneten, tv-ben keringő pletykákat.
És mert nekem ez a másadik otthonom, nagyon sok köszönettel tartozom a vezetőjének és a nevelőknek!

(Székelydálya, 2017-01-17)

#26

Támogatom RDT-t.

(Temesvár , 2017-01-17)

#33

Nem értek egyet a médiában terjengo híresztelésekkel, szeretném ha nem csak negatív élmények és történetek látnának napvilágot!

(Kolozsvár , 2017-01-17)

#35

Köszönettel ès hàlàval tartozom Dobai Làszlònak! Döntèsèt a diàklànnyal kapcsolatban helyesnek talàlom!

(Remete, 2017-01-17)

#36

Azert irom ala, mert megerdemli a bentlakas meg Dobai Tiszteletes is hogy most kialljak mellette, mert nagyon sokat kaptam a Reformatus Diakotthontol!

(Kolozsvar, 2017-01-17)

#37

Aláírom, mert rengeteg jó dolgot kaptam a Diákotthontól.

(Gyergyócsomafalva, 2017-01-17)

#38

A legszebb éveket kaptam a Diákotthontól! Hálásvagyok mindenért!

(Bognor Regis, 2017-01-17)

#41

A Református Diákotthonban eltöltött idő meghatározó volt számomra: hálával gondolok vissza a kapott javakra, tapasztalatokra. Tisztelettel gondolok a Diákotthon szellemiségének megteremtőjére Dobai László lelkipásztorra, önfeláldozó kitartására, ahogy a lehetetlen körülmények ellenére is volt és ma is van hite tevékenykedni, életre kelteni, felelősségteljesen formálni e kis közösséget. Akár egy pater familias, a közösség legkisebbb tagjait is óvó figyelemmel kísérte még akkor is, amikor azok már kinőttek a diákotthonból. Keveseknek adatik meg az a sors, hogy lelkiismeretes cselekedeteikkel valóban szolgálják népüket és a keresztyén közösséget. Isten áldása kísérje áldozatos munkáját! Köszönöm hogy tagja lehettem a Református Diákotthonnak!
Az intézményt, és Dobai László lelkipásztor személyét ért rágalmak mélységesen felháborítanak.

(Budapest, 2017-01-17)

#42

Aláírom, mert az RDA egy fontos időszak az életemben. Biztonságot adott, barátokat, odafigyelést és tanítást. Köszönöm, hogy befogadtak abba az összetartó közösségbe. Sok hasznos dolgot tanultam, amiket mai napig felhasználok a mindennapjaimban. A konfliktusok számomra egy olyan dologgá váltak az életemben, amiket meg lehet oldani így vagy úgy, és úgy érzem, hogy kötelességem legalább egy ennyit tennem, és kiállnom a bentlakás mellett, ami a második otthonom volt! Eltúlzottnak érzem a felháborodást, amit az utóbbi időben nyilvánosan is kinyilatkoztattak. Ez a bentlakás nagyon sok embert felnevelt, és úgy látom, hogy az elkövetkező generációnak is ugyanúgy sőt mégjobban szüksége van a diákotthon nevelésére. Köszönöm a lehetőséget, hogy elmondhattam a véleményem. Remélem lecsillapodnak a kedélyek!

(Kolozsvár, 2017-01-17)

#43

Csak koszonettel es halaval tartozom a bentlakasnak es a Dobai csaladnak !!

(Csikszereda, 2017-01-17)

#44

Alàìrom, mert igazsàgtalannak tartom, amit mondanak a bentlakàsròl. Az RDA nekem nem csak egy bentlakàs volt, hanem egy màsadik otthon. :)

(Fenyőkùt, 2017-01-17)

#46

Aláírom, mert egyetértek a fent megfogalmazottakkal.

(Szováta, 2017-01-17)

#52

Helyesnek látom..

(Székelyudvarhely, 2017-01-17)

#53

Sok mindent kaptam a benntlakatol ugy anyagi tamogatast, baratsagot, szeretetet. Az ott toltott evek magtanitottak h az embernek nem csak jogai de kotelezettsegei is vannak egy intezmenyen belul.

(parajd, 2017-01-17)

#54

Legszebb iskolás éveim ott töltöttem!

(Sepsiszentgyörgy, 2017-01-17)

#55

Aláírom. :
MÁTHÈ EDIT

(Nyárádremete, 2017-01-17)

#60

eggyetértek vele

(Alsórákos, 2017-01-17)

#61

Mert a diákotthonban töltött négy év, életem egyik legmeghatározóbb időszaka volt. Megtanítottak az életre, és embernek maradni minden körülmények között! A második otthonom volt! Mindent köszönök!

(Marosvásárhely, 2017-01-17)

#64

Aláírom, mert egyetértek ebben a peticióban megfogalmazottakkal.

(Kolozsvár, 2017-01-17)

#65

Egyetértek a petícióban megfogalmazottakkal!

(Kolozsvár, 2017-01-17)

#66

Én Benczédi Zsófia aláírom, mert ez a bentlakás az életre tanított. Nem értek egyet azzal, hogy szidalmazzák.

(Bencéd, 2017-01-17)

#73

Mert segítenem kell hogy megoldódjon a helyzet

(Marosvásárhely, 2017-01-17)

#75

Ugy gondolom, hogy a refiben eltoltott eveket minden gyerek meg kene tapasztalja, voltak kisebb-nagyobb buntetesek de csak embersegre es az eletre neveltek.

(Bukarest, 2017-01-17)

#76

Szerintem egy jó hely nevelés szempontjából :) És akkor amit úgy éreztünk igazságtalanúl kaptunk (bünetések) ,igen is megérdemeltük és a hasznunkra vállt mostanra. Ma már viccesen gondolok vissza azokra az időkre és köszönöm, hogy ott lehettem :) Ha bentlakásba kellene menni én az RDA-t választanám :)

(Gyergyószárhegy, 2017-01-17)

#77

En szerettem ott lakni es jol ereztem magam. Nagyon sok jot tanultam, rendet, fegyelmet.

(Marosvasarhely, 2017-01-17)

#78

Aláírom, mert számomra ez nem csak egy intézmény, hanem egy második otthon , ahol egy második családra leltem, egyaránt beleértve a diákságból és vezetőségből. Itt biztonságban és szeretve éreztem/érzem magam!

(Székelyzsombor , 2017-01-17)

#79

Ez az intézmény sok mindent adott számomra.Életre szóló barátokat, ingyenes kirándulásokat, jó körülményeket, segítséget! Ez az én második otthonom, a közösség pedíg második családom!!!

(Parajd, 2017-01-17)

#80

, mert nem tartom valósághűnek a hirek által egyoldalúan bemutatott RDA-t.

(Winterthur, 2017-01-17)

#83

A diákotthon és a vezetője Dobai László nem érdemli meg, hogy ilyen módon megalázzák. Én ott nőttem fel, nyolc éven át szerettek, mégha nem is voltam példa diák. Sosem fogom tudni meghálálni azt a sok jót amit ott kaptam. Tehetetlennek érzem magam, hogy az aláírásomon kívül semmivel sem tudok hozzájárulni az ügy tisztázásához.

(Nordheim, 2017-01-17)

#85

Ìgy èrzem...:-)

(Kend, 2017-01-17)

#87

Aláírom, mert egyetértek a nyilatkozatban megfogalmazottakkal

(Kolozsvár, 2017-01-17)

#89

Aláírom, mert fontosnak tartom azt RDA munkásságát és büszkén szeretem hangoztatni,hogy az RDA nak és a Dobai család munkásságának nagyon sokat köszönhetek közvetett módon. Ott tanultam meg a takaritasbol rutint csinálni,hogy a napot hogyan kezdjük,hogy az életben rendszer kell. Évtizedes barátságokat, összetartást,tiszteletet egymás iránt, meghittséget és az Ünnepekre való lelki felkészülést. Amit egykor tehernek érezhettünk(bár én nem emlékszem,hogy teher lett volna bármi is) ma a legnagyobb kincsunk. És igen: ha gyerekem lenne én is az RDA gondviselesere biznam. Úgyhogy mindent megteszünk,hogy a rendszer,amely a mostmár több mint fél évszázada, a 21.században keresztény Embernek nevel, Embereket nevelhessen a következő 25-50évben is a már megszokott és elvárt módon.

(Székelykeresztúr ( ma London), 2017-01-17)

#92

Úgy gondolom, hogy a Diákotthonnak köszönhetően sok diák tovább tanulhat Székelyudvarhely iskoláiban (ha jól tanul semmit sem kell fizetnie szállásért, étkezésért...ez a szülőknek egy óriási könnyebbség). Úgy gondolom, hogy a diákotthonban megtanulható a helyes erkölcsi mérce, egymás iránti tisztelet, a tolerancia, a felelősségteljesség, úgy gondolom itt embert faragnak a diákból. Továbbá azt gondolom, hogy a Diákotthon attól működik ilyen jól, hogy Dobai László az igazgatója, úgy gondolom őnélküle más lenne az intézet jellege.

(Felsőboldogfalva, 2017-01-17)

#97

Én nagyon szerettem/szeretem ezt a bentlakást. Sajnos fájó szívvel kellett eljönnöm de sosem fogom elfeljteni az itt eltöltött éveim. Rengeteg mindenre megtanított ez a bentlakás és ugyanakkor nagyon sok jó élményben volt részem. Az áhitatoknak köszönhetően sokszor kaptam választ nyugtalan kérdéseimre és sokszor kaptam útbaigazítást. Az áhitatok után mindig össze ültünk a pihenőn,beszélgettünk,kacagtunk,csínytalankodtunk és mindig jól érzetük magunkat . A közös programok , a kirándulások , az ünnepségek ,a vetélkedők,a bálok, a hétvégék mindig színessé varázsolták szürke hétköznapjainkat és számos szép élménnyekkel gazdagodtunk. Voltak nehézségeink de mindenki amiben tudott segített ,támogatott és nem engedtük azt , hogy egymás arcán szomorúságot lássunk. A büntetésekből mindig tanultam valamit. Büntetéseim nagy részét mindig magamnak köszönhettem , a nem megfelelő viselkedésem miatt és amiatt,hogy szabályt szegtem. Mint minden intézménynek , ennek a bentlakásnak is megvannak a maga szabályai. Aki megszegi,nem tartja be annak vállalnia kell a következményt. Sokszor volt,hogy dühösek voltunk a büntetések miatt de ugyanakkor volt mikor megérdemeltük volna de adtak esélyt és megkegyelmeztek. Ha valami jót cseledetünk megdícsértek ,volt mikor megjutalmaztak.De ugyanakkor mikor megszegtük a szabályokat megbüntettek. Nem voltak kivételek , mindenki megkapta a neki járó büntetést ha megszegte a szabályokat. Nem kellett attól féljenek a kisebbek,hogy bántani fogják őket a nagyobbak vagy hogy parancsolgatni fognak ,mint ahogy van ez más intézményekben.Itt biztonságban érezhettük magunkat. Persze voltak szigorú büntetések de ezeket mind magunknka köszönhettük és hazugságainknak ,mert mindig jobban díjazták azt ha őszintén elmondtuk ,hogyan is történtek valójában a dolgok. Magunknak köszönhettük azt is hogy sokszor eljátszodtuk bizalmunkat. Ugyanakkor mindig kaptunk lehetőséget jóvá tenni. A bentlakás lehetőséget nyújt azok számára is akik anyagi gondokkal küszködnek. Nem szabad hagynunk ,hogy a hazugság , a bosszú és az igazságtalanság győzedelmeskedjen bentlákásunk fölött. Sok ember hálát adhat ,hogy itt lakott /itt lakhat ,mert ez egy fantasztikus bentlakás és sok jó ember itt kezdte útjait.

(Szováta, 2017-01-17)

#99

alairom mert az RDA-nak tovabbra is mukodesben kell lennie, hogy ravezesse az ottani diakokat az egymasra hangolodasra, a vallasos eletre, az egymas irant valo odafigyelesre, fegyelemre es pontossagra osztonoz. Az RDA kivalo bentlakas,de fogalmazhatnek igy is ,hogy az egy "szeretet otthon" amely nemcsak elvarasokkal van tele a diakokkal szemben, hanem ezzel parhuzamosan lehetoseget kinal a diakok lelki, szellemi valamint fizikai eletenek epulesere(sorolhatnam , az RDA altal fedezett kulon maganorakat, kirandulasokat, ahitatokat, amelyek mind a arra vannak hogy elosegitsek a kozosseg fejlodeset, egymasra valo odafigyeleset, baratsagok megkoteset, valamint segitenek kozelebb kerulni a vezetoseghez,megismerni es megerteni az elveiket, nezeteiket bizonyos dolgokrol. En sokat koszonhetek a diakotthonnak hisz az ok segitseguk, ravezetesuk , odafigyelesuk, serkentesuk nelkul talan nem tudtam volna eredmenyes dolgokat felmutatni (elsosorban mind a tanulasban mind a kozossegi eletben ).

(Calgary, 2017-01-18)

#102

Szép éveket éltem az RDAban és sok jó barátot, emléket kaptam ezen évek alatt.

(Gyimesközèplok, 2017-01-18)

#104

Alá írom mert egy olyan intézményt, intézmény vezetést próbálnak megalázni a nagy világ előtt, amely második otthonom volt abban az időben mikor ott laktam , nevelkedtem.

(Homorodszentpal, 2017-01-18)

#108

Egyetértek a petícióban megfogalmazottakkal!

(Kolozsvár, 2017-01-18)

#111

Mert Nem ér a fél igazság.

(Barót, 2017-01-18)

#113

Úgy gondolom, mindazok után, amit a Diákotthontól kaptam, ez a legkevesebb.

(Marosvásárhely, 2017-01-18)

#114

Aláírom, mert a sajtóban szereplő cikkek nem tükrözik az igazgató valódi személyét, torzított képet mutatva az intézményről,vezetőjéről egyaránt.

(Gyergyóditró, 2017-01-18)

#115

Alairom, mert ez a bentlakas nekem sokat szamitott a nagybetus elet kezdetehez. Rengeteg dolgot tanitott es egyben nagyon sok jo elmenyben reszesitett amelyet egy nagy csaladkent, egy barati kozossegkent elhettem at. Olykor olykor voltak a tiszteletesnek furcsa dontesei bizonyos esetekben amit akkor nem ertettunk de utolag visszagondolva rajovunk hogy minden a kozosseg erdekeben tortent. Ebben az intezmenyben mindenki egyforma mindenki szemeben fuggetlenul attol hogy kinek milyen vagyoni hater all maga mogott. Bizton allitom, hogy aki ebben az intezmenyben megallja a helyet az az eletben is megallja barhova is sodorja a szel. Szeretnen ha ez az intezmeny, Dobai Laszlo tovabbra is folytassa tevekenyseget es ilyen nagyszeru lecket adjon minden fiatalnak mint amilyenben en is reszesultem 4 ev alatt.

(Parajd, 2017-01-18)

#117

...mert egyet értek.

(Budapest, 2017-01-18)

#118

R- Remény
D- Diákok, Dobai család
A-(segítség úton van) - :)

/csak szeretet kell továbbra is!

(Korond, 2017-01-18)

#120

Aláírom, mert fontos! Tovább kell léteznie ennek a bentlakásnak, mert egy igazán nagyszerű hely, ahol rengeteg hasznos dolgot kapnak a bentlakó diákok, hogy jobbá válhassanak!

(Korond, 2017-01-18)

#121

Életem egyik legszebb időszaka volt az ott eltöltött idő. Egy igazi közösség volt számomra, ahol jól éreztem magam. Szamíthattam úgy a vezetőségre, mint a diákotthon diákjaira. Köszönöm mindenkinek!

(Gyergyóremete, 2017-01-18)

#126

Alírom, mert szeretem a bentlakast, eletem legszebb 4 evet tolthettem ott

(Homorodszentmárton, 2017-01-18)

#133

-

(Homorodszentmarton , 2017-01-19)

#141

Aláírom, mert a Diákotthon volt a második otthonom! Nagyon szerettem abban a közösségben élni, határtalan szeretetet és életre szóló barátságokat kaptam otthonbeli diáktársaimtól, lakótársaimtól, nevelőimtől! :)

(Atyha, 2017-01-20)

#142

Aláírom, mert a petíció mindkét fél szempontjából korrekt módon lett megfogalmazva és egyetértek a benne foglaltakkal. Úgy gondolom, hogy az RDA vezetőjének valóban voltak és vannak túlkapásai, visszaélései, de ezeket az eseteket egyénileg és objektív módon kell kivizsgáltatni és a problémákra megfelelő orvoslatot találni. Úgy gondolom továbbá, hogy Dobai László személye, tevékenysége és az RDA közössége, a református egyház, illetve a diákotthonok stb. közé nem tehető egyenlőség jel, nem szabad általánosító, káromló és sértő következtetéseket levonni, mint ahogyan azt a sajtó cikkeit kommentálók nagy része teszi. A sajtóban megjelent híradások nem tükrözik a teljes valóságot, szenzációt gyártanak az ügyből, torz és hiányos képet alakítanak ki az otthonról a közvéleményben. Ez esetben nem cél az RDA létjogosultságának megkérdőjelezése, illetve az ott dolgozó nevelők, szakácsnők, pedagógusok stb. munkájának megkérdőjelezése. Cél valóban az, hogy a volt diákok által megfogalmazott sérelmeket "esetről-esetre kell minél több kétséget kizáróan tisztázni" s "a normasértés természetének, valósságának, valamint a szankció jogosságának és arányosságának a kérdését" górcső alá venni.

(Marosvásárhely, 2017-01-21)

#143

Nagyon jó volt az a közösség, amely a Dobai tiszteletes kemény, de óvó szárnyai alatt kialakult. Az áhitatok, a szilenciumok, a kirándulások, a közös programok összekovácsoltak bennünket. Közel kerültünk Istenhez, megszerettük őt, és ez ma is meghatározza életünket. Jó volt refisnek lenni.

(Segesvár, 2017-01-21)

#145

Van egy alapszabály, amiről nem igen beszélnek mert egy belső szabály: ha valakinek a házában tartózkodunk, akkor betartjuk a ház szabályait. Például nem cigizünk bent ha nem engedik meg. Ha beköltözöl a bentlakásba akkor elfogadod annak szabályzatát. Ez mindenhol így van, csak van ahol több szabály van es szigorúbbaknak érezhetjük, bár a szigorúság relatív. Én szigorúnak éreztem a szabályzatot, bár nem volt vele nagy bajom, a szigorú szabályzás összekovácsolta a társaságot, és odafigyeltünk egymásra. Szerintem ez az alapítvány lenne a legjobb választás a mai fiatalságnak is. Rengeteg mindent lehet tanulni a társasági élettől a saját magadról való gondoskodásig. 4 évet töltöttem volna ott, de az utolsó félévben kirúgtak. A történet egyszerű volt...Megszegtem egy igen fontos alapszabályt, és ezért vállaltam a felelősséget. Dobai Úrat nem kedvelik, de igazságos. Betartja a szavát és nem kivételezik. Nincs bajom az intézménnyel, tudtam, hogy én vagyok a hibás. Nagyon szerettem ott lakni, jó volt a társaság, igazi barátságok kovácsolódtak. Ha most kellene dönteném, most is visszamennék. Értem, hogy miért robbant ki a botrány és szó szerint átéreztem a kirakott diák helyzetét. Nem baj ha kivizsgálják az esetet, de azt valódi információkkal, történetekkel tegyék meg, ne mocskolódással.

(Csíkszereda, 2017-01-22)

#148

Szabó Adrienn

(Telekfalva, 2017-01-23)

#149

Én emlékszem arra, amikor Dobai tiszteletes a Diákotthont létrehozta. Rengeteg energiájába került, hogy a diákoknak megfelelő otthont létesítsen. Nagyon sok helyen kopogtatott, hogy egy- egy cég segítse... Rengeteg akadályba ütközött, de célja elérése miatt sokakkal szembeszállt, hogy a bentlakás legyen a diákok számára. Szóval neki köszönhető, hogy annyi sok diáknak lehetőséget adjon a bentlakáshoz! Ezért neki is joga volt bizonyos szabályok betartatására. Aki nem tudta betartani,olykor szigorú szabályait, az esetleg magától elment. Ha pedig decemberben eltanácsolták az illető diáklányt, akkor januárban a szüleik miért nem kerestek más bennlakást?! Én addig nem is mentem volna szülőként haza, míg nem oldottam volna meg, a gyerekem elhelyezését! Miért kell jelen esetben, csak a tiszteletest okolni? Dobai Úr nemcsak a gyerekeken segített, hanem ő volt az, aki bérmentesen nehéz betegeinknek, ha kellett kórházi ágyat adott, ha kellett járókát, ha kellett pelenkát, stb... Ugyanakkor a külföldi adományokból kis jelképes összegekért ruhaneműt, lakberendezéshez szolgáló tárgyakat juttatott az udvarhelyi lakósok számára, amit visszafordított az otthon javára. Szükség esetén lakhatást, ebédet biztosított a klb. egyházközségekhez jövő vendégek számára.... Én úgy érzem, egy embert teljességében kell nézni, és nem szabad egyoldalúan elítélni! Főleg olyanok ne ítélkezzenek, akik nem is ismerik! Nem szép dolog!

(Székelyudvarhely, 2017-01-23)

#151

Az Református Diákotthon a második otthonom, és szeretem. Olyanok vagyunk mint egy nagy család. És nem szeretném, hogy azok akik semmit, vagy nagyon keveset tudnak erről a helyről bármilyen rosszat mondjanak.

(Szekelyudvarhely, 2017-03-20)