Mentsük meg a természettudományokat a szakgimnáziumokban!


Vendég

#76 Re:

2016-04-24 14:29

#53: kémfizes -  

 Mélységesen egyetértek!


Vendég

#77

2016-04-24 15:34

Mat-fiz-infó szakos gimnáziumi tanárként egyetértek a petícióval. Felháborító az egész óraszám-csökkentő tervezet!

Vendég

#78

2016-04-24 15:46

Hol vannak akadémikusaink és a legmagasabb szintű, döntési helyzetben lévő fizikus, vegyész, ..., professzoraink? Hallatják-e hangjukat?

Vendég

#79

2016-04-24 15:58

Mert felháborítónak tartom a módszeres butítást
P.J.

#80

2016-04-24 16:44

Nyílt levél a természettudományos oktatásért! Szakgimnáziumok… A „nyájnemzet” kialakításának legkézenfekvőbb módja. Olyan generációk felnevelése, oktatása, amelyek kellő kultúra és műveltség nélkül könnyen irányíthatóak lesznek, a politikai elit hazug, képmutató, dilettáns világlátása szerint. Szakgimnáziumok… Egy iskolatípus, amely a kormányzat akarata szerint a felnőtté válás zsákutcája, ahol a megszerzett szakmai tudás CSAK az adott szakmában való elhelyezkedést szándékozik biztosítani, ám ha valaki később mást, többet szeretne, annak NEM AD ESÉLYT! ELVESZI az általános műveltség lehetőségét, amely biztosítja az önálló gondolkodást, véleményformálást, a kultúra igényét, az egészséges lelki és szellemi egyensúly megteremtését. Szakgimnáziumok… Ahol CSAK a szakmához tartozó tárgyakat tanítanák, ott műveletlen, kulturális analfabéták születnek, akik könnyen fertőzhetők szubjektív, politikai ideológiákkal! Elveszik a FÖLDRAJZ tantárgyat, amivel elveszik a természet és társadalom VALÓS, OBJEKTÍV megértésének és a környezettudatosság kialakulásának lehetőségét, a bennünket körülvevő világ pontos megismerését, a természettudományos műveltség egyik alappillérét! Elveszik a BIOLÓGIÁT, amely a felnövő nemzedékek természethez, élővilághoz, és saját egészségéhez, egészségtudatához ad nélkülözhetetlen támpontokat. Elveszik a KÉMIÁT, amely a körülöttünk lévő változatos, mindenki által használt anyagi világot ismerteti meg, amely a mindennapok hasznos tudománya. Elveszik a FIZIKÁT, amely valamennyi körülöttünk lévő törvényszerűségek legalapvetőbb tudománya. Valószínűleg a mai politikai elit a világot SAJÁT szűrőjén keresztül szeretné láttatni, míg a TERMÉSZETTUDOMÁNYOK objektivitása a világ megismertetésén keresztül SZEMBE MEGY a politika AGYMOSÓ, ELITISTA szemléletével, amely egy egész NEMZETET szeretne „megfertőzni” a maga egysíkú, öntömjénező látásmódjával. A politika szerint elég a média általuk szűrt féligazságait befogadni, a kritikus, ésszerű gondolkodást ki kell irtani! Szakgimnáziumok… Ha NEM VÁLTOZTATNAK az oktatáspolitikai szemléleten, és végre hajtják ostoba döntéseiket, akkor az ebben az iskolatípusban végző diákok, ha később más területre szeretnének váltani, tovább tanulni, annak az esélyeit minimálisra korlátozzák a NEM TANULT ismeretek, a hiányos, „szakbarbár” előélettel. Hiszen az egyetemek felvételi rendszerében (jogosan), az értelmiség képzésében, kialakításában a műveltségi területek széles területe szükséges (pl. természettudományos, irodalmi, történelmi, idegen nyelvi ismeretek), ezért az általános gimnáziumokhoz képest, MINDEN ismeretterületen hátrányban lesznek a felsőoktatásba való bejutásban. Szakgimnáziumok… Legyen egy szakma, DE más semmi! Egy nemzet, amely szűk látókörű, kényszerpályára ítélt, nem versenyképes generációkat küld „harcba”, az lemarad! Ez az oktatáspolitika nem fejlődéstudatos, nem korszerű, nem jövőt tervező, nem környezettudatos, nem egészségtudatos! Ez a szemlélet nem művelt, nagy tudású, minőséget produkáló társadalmat szeretne, hanem kiszolgáltatott, éhbéren fenntartott rabszolgatársadalmat épít. Bedolgozó, olcsó, kiszolgáltatott „robotokat” és közmunkásokat szeretne ez az oktatáspolitika. Ma a földrajz, a biológia, kémia, fizika, holnap történelem, irodalom lesz az „áldozat”, de az igazi vesztes az a diák, aki a „terhek csökkentése” vezérelv hamissága mögött tudatlanságot kap. A diákok tehetsége akkor tűnhet fel, ha sokrétű ismeretanyagból választva jut el tehetsége kibontakoztatásáig, és nem korlátozzák, irányítják kreált ideológiákkal a lehetőségeit. A diákok terheit NEM az oldja meg, hogy elveszik tőlük a sokszínű természettudományos tudást, ez dilettáns, ostoba vezetői szemlélet, és ártó szándék vezérli. A diákok terheit ésszerű, jól átgondolt, jövőbe tekintő oktatási stratégiák, megtervezett, minden érintettet bevonó kerettantervek, és a meglévő tantárgyi koncepciók modernizált megtartása oldaná meg, nem a silányítás koncepciója! Szakgimnáziumok… NE vegyék el a FÖLDRAJZOT, a felnövő generációk tudhassanak arról, mi is játszódik le az őket körülvevő világban, ismerhessék meg a természet és a társadalom miértjeire adható válaszokat, ezáltal biztosabb lábakon közlekedhessenek ebben a kaotikus világban! Ne vegyék el a BIOLÓGIÁT, a KÉMIÁT, a FIZIKÁT, amelyek nélkül NEM ismerhető meg a világ, nem érthetjük meg a természet és társadalom működését, és benne a magunk helyét, lehetőségeit! A Természettudományos műveltség nélkül NINCS, NEM LÉTEZHET művelt ember! A természettudományok NEM SZAKTÁRGYAK, hogy csak bizonyos szakterületek kiváltsága tudni róluk, alkalmazni ismereteiket, azok az egyetemes emberi kultúra alapvető műveltségéhez nélkülözhetetlenek. „Tisztelt” oktatáspolitika! Nem lehet cél a műveletlenség törvényes elfogadása! Hazánknak eddig egyetlen értéke volt, a TUDÁS, mint ahogy sok más természeti és gazdasági lehetőséggel nem rendelkező ország példája mutatja, lehet így is jól boldogulni, de CSAK TUDÁSKÖZPONTÚ szemlélettel! A tantárgyak elvétele, az nem tudásközpontú szemlélet, ez szegregált, lemaradásra programozott oktatáspolitika, ne ezt hagyományozzák átgondolatlan döntéseikkel egy egész nemzetre! Az ilyen oktatáspolitika szánalmasan primitív nemzedékeket nevel fel, amelyek sem egészségtudatosak, sem környezettudatosak nem lesznek! Mivel a politikusok önhittek és ostobák, úgy gondolják, hogy a felnövő nemzedékek még ostobábbá kell nevelni, mert akkor „a vakok közt félszemű a király”! …és ezzel az oktatáspolitikával egyre több lesz a tudatlan, vak…akiket vezethetnek a félszemű királyok! Peterdi József középiskolai tanár


Vendég

#81 Re:

2016-04-24 16:54

#7: -  

 Ja ja! 

P:j.

#82

2016-04-24 16:57

Nyílt levél a természettudományos oktatásért! Szakgimnáziumok… A „nyájnemzet” kialakításának legkézenfekvőbb módja. Olyan generációk felnevelése, oktatása, amelyek kellő kultúra és műveltség nélkül könnyen irányíthatóak lesznek, a politikai elit hazug, képmutató, dilettáns világlátása szerint. Szakgimnáziumok… Egy iskolatípus, amely a kormányzat akarata szerint a felnőtté válás zsákutcája, ahol a megszerzett szakmai tudás CSAK az adott szakmában való elhelyezkedést szándékozik biztosítani, ám ha valaki később mást, többet szeretne, annak NEM AD ESÉLYT! ELVESZI az általános műveltség lehetőségét, amely biztosítja az önálló gondolkodást, véleményformálást, a kultúra igényét, az egészséges lelki és szellemi egyensúly megteremtését. Szakgimnáziumok… Ahol CSAK a szakmához tartozó tárgyakat tanítanák, ott műveletlen, kulturális analfabéták születnek, akik könnyen fertőzhetők szubjektív, politikai ideológiákkal! Elveszik a FÖLDRAJZ tantárgyat, amivel elveszik a természet és társadalom VALÓS, OBJEKTÍV megértésének és a környezettudatosság kialakulásának lehetőségét, a bennünket körülvevő világ pontos megismerését, a természettudományos műveltség egyik alappillérét! Elveszik a BIOLÓGIÁT, amely a felnövő nemzedékek természethez, élővilághoz, és saját egészségéhez, egészségtudatához ad nélkülözhetetlen támpontokat. Elveszik a KÉMIÁT, amely a körülöttünk lévő változatos, mindenki által használt anyagi világot ismerteti meg, amely a mindennapok hasznos tudománya. Elveszik a FIZIKÁT, amely valamennyi körülöttünk lévő törvényszerűségek legalapvetőbb tudománya. Valószínűleg a mai politikai elit a világot SAJÁT szűrőjén keresztül szeretné láttatni, míg a TERMÉSZETTUDOMÁNYOK objektivitása a világ megismertetésén keresztül SZEMBE MEGY a politika AGYMOSÓ, ELITISTA szemléletével, amely egy egész NEMZETET szeretne „megfertőzni” a maga egysíkú, öntömjénező látásmódjával. A politika szerint elég a média általuk szűrt féligazságait befogadni, a kritikus, ésszerű gondolkodást ki kell irtani! Szakgimnáziumok… Ha NEM VÁLTOZTATNAK az oktatáspolitikai szemléleten, és végre hajtják ostoba döntéseiket, akkor az ebben az iskolatípusban végző diákok, ha később más területre szeretnének váltani, tovább tanulni, annak az esélyeit minimálisra korlátozzák a NEM TANULT ismeretek, a hiányos, „szakbarbár” előélettel. Hiszen az egyetemek felvételi rendszerében (jogosan), az értelmiség képzésében, kialakításában a műveltségi területek széles területe szükséges (pl. természettudományos, irodalmi, történelmi, idegen nyelvi ismeretek), ezért az általános gimnáziumokhoz képest, MINDEN ismeretterületen hátrányban lesznek a felsőoktatásba való bejutásban. Szakgimnáziumok… Legyen egy szakma, DE más semmi! Egy nemzet, amely szűk látókörű, kényszerpályára ítélt, nem versenyképes generációkat küld „harcba”, az lemarad! Ez az oktatáspolitika nem fejlődéstudatos, nem korszerű, nem jövőt tervező, nem környezettudatos, nem egészségtudatos! Ez a szemlélet nem művelt, nagy tudású, minőséget produkáló társadalmat szeretne, hanem kiszolgáltatott, éhbéren fenntartott rabszolgatársadalmat épít. Bedolgozó, olcsó, kiszolgáltatott „robotokat” és közmunkásokat szeretne ez az oktatáspolitika. Ma a földrajz, a biológia, kémia, fizika, holnap történelem, irodalom lesz az „áldozat”, de az igazi vesztes az a diák, aki a „terhek csökkentése” vezérelv hamissága mögött tudatlanságot kap. A diákok tehetsége akkor tűnhet fel, ha sokrétű ismeretanyagból választva jut el tehetsége kibontakoztatásáig, és nem korlátozzák, irányítják kreált ideológiákkal a lehetőségeit. A diákok terheit NEM az oldja meg, hogy elveszik tőlük a sokszínű természettudományos tudást, ez dilettáns, ostoba vezetői szemlélet, és ártó szándék vezérli. A diákok terheit ésszerű, jól átgondolt, jövőbe tekintő oktatási stratégiák, megtervezett, minden érintettet bevonó kerettantervek, és a meglévő tantárgyi koncepciók modernizált megtartása oldaná meg, nem a silányítás koncepciója! Szakgimnáziumok… NE vegyék el a FÖLDRAJZOT, a felnövő generációk tudhassanak arról, mi is játszódik le az őket körülvevő világban, ismerhessék meg a természet és a társadalom miértjeire adható válaszokat, ezáltal biztosabb lábakon közlekedhessenek ebben a kaotikus világban! Ne vegyék el a BIOLÓGIÁT, a KÉMIÁT, a FIZIKÁT, amelyek nélkül NEM ismerhető meg a világ, nem érthetjük meg a természet és társadalom működését, és benne a magunk helyét, lehetőségeit! A Természettudományos műveltség nélkül NINCS, NEM LÉTEZHET művelt ember! A természettudományok NEM SZAKTÁRGYAK, hogy csak bizonyos szakterületek kiváltsága tudni róluk, alkalmazni ismereteiket, azok az egyetemes emberi kultúra alapvető műveltségéhez nélkülözhetetlenek. „Tisztelt” oktatáspolitika! Nem lehet cél a műveletlenség törvényes elfogadása! Hazánknak eddig egyetlen értéke volt, a TUDÁS, mint ahogy sok más természeti és gazdasági lehetőséggel nem rendelkező ország példája mutatja, lehet így is jól boldogulni, de CSAK TUDÁSKÖZPONTÚ szemlélettel! A tantárgyak elvétele, az nem tudásközpontú szemlélet, ez szegregált, lemaradásra programozott oktatáspolitika, ne ezt hagyományozzák átgondolatlan döntéseikkel egy egész nemzetre! Az ilyen oktatáspolitika szánalmasan primitív nemzedékeket nevel fel, amelyek sem egészségtudatosak, sem környezettudatosak nem lesznek! Mivel a politikusok önhittek és ostobák, úgy gondolják, hogy a felnövő nemzedékek még ostobábbá kell nevelni, mert akkor „a vakok közt félszemű a király”! …és ezzel az oktatáspolitikával egyre több lesz a tudatlan, vak…akiket vezethetnek a félszemű királyok!   Peterdi József középiskolai tanár


Vendég

#83

2016-04-24 16:59

Istenem! Nem óraszámcsökkentés kell, tananyagcsökkentés! (és szerintem pont nem földrajzból) 


Vendég

#84

2016-04-24 17:23

Nem szeretném, hogy a XXI. század leendő szakemberei tájékozatlanok legyenek / maradjanak a természettudományok alapkérdései, módszerei ügyében... Meggyőződésem, hogy egy kőműves, autószerelő, favágó is félműveltnek érezné magát a biológia, a fizika, a földrajz és a kémia alapvető ismeretei nélkül... Legyen minden fiatalnak joga az iskolájában hozzájutni a természettudományos ismeretekhez!

Vendég

#85

2016-04-24 17:27

A természettudományos tárgyakban tanult alapvető ismeretek nemcsak a munkához szükségesek, hanem a mindennapi életvitelhez, a környezettudatos magatartáshoz, az otthonon belüli gyermekbalesetek megelőzéséhez, az egészségmegőrzéshez.

Vendég

#86

2016-04-24 17:29

Ne engedjük elhülyülni a jövő nemzedékét!
csakegytanár

#87

2016-04-24 17:45

Nézem, keresem az általam ismert kollégák nevét. Az érintett szakot tanítókét.

Csak egyet látok. Pedig a város nagy. - Nyilván keveset ismerek. A többiek nincsenek a listán.

No comment. :(

Ébredjetek fel emberek!


Vendég

#88

2016-04-24 18:04

Ezzel az intézkedéssel a szakgimnáziumi tanulók ki lesznek rekesztve a felsőoktatásból, mert nem lesznek meg az alapjaik az ott oktatott tárgyakhoz, ill. nem lesz lehetőségük felvételizni sem. Jelenleg - tudomásom szerint - a szakgimnáziumi (ma még szakközépiskolai) tanulók egy részének elhatározott célja továbblépni a felsőoktatásba és diplomát szerezni. NEM szabad őket megfosztani ettől a lehetőségtől egy átgondolatlan intézkedéssel. Ha valamit csökkenteni akarnak, legyen az pl. a történelem. Jó, hogy látjuk, hogy mi VOLT, de tulajdonképp teljesen indifferens, ami 2000, vagy akár 500 évvel ezelőtt történt. Változtatni már úgysem tudunk rajta. Az irodalom is szép és jó, de gyakorlati haszna szintén vajmi kevés van. Nem sorolom ide a nyelvtant, mert a helyes beszéd és írás alapvető fontosságú minden korban és társadalomban.
A természettudományi tárgyak a MA, és a JÖVŐ ismereteit oktatják. A technika korában botorság lenne megtagadni tőlük pont ezeket az ismereteket. Úton-útfélen az innovációról, a K+F-ről cikkeznek. Ki fog fejleszteni, innoválni, ha nem lesz miből?? Ne mondja nekem senki, hogy csak és kizárólag a gimnáziumokban tanulnak erre hivatott ifjú fők!
Amit kellene tenni: TELJESEN átstrukturálni a tanítás szerkezetét. Az elmúlt néhány évtizedben oly mértékben fejlődött az informatika, az információszerzés mikéntje, hogy a mai gyerek fejét nem lexikával kéne teletömni, hanem SZEMLÉLETET kellene nekik adni, átfogó képet a történésekről, témákról, és AZT megtanítani nekik, hogy MIT és HOGYAN keressenek meg az - akár a telefonjukon is hozzáférhető - eszköztárakban, honlapokon, a Wikipédiában stb. Hol találnak tudományos értékű cikkeket, információkat. Ezt először egy 81 éves ember szájából hallottam és megdöbbentem a kijelentés igazságán és az úr éleslátásán. Mégsem volt értelmetlen a Vének Tanácsa!!!
A petíciót kezdeményező pedagógus diákja a lányom is, aki azzal mutatta meg nekem a felhívást, hogy a Tanárnőnek igaza van! Még akkor is, ha ő (a lányom) sem rajong azért, hogy még 2 évig fizikát kelljen tanulnia, de 16 évesen is érzi a reál tárgyak szükségességét és fontosságát.
Nem butítani kell a fiatalságot, hanem korszerű ismeretekkel ellátni őket.

Vendég

#89

2016-04-24 18:08

Vegyésztechnikusként felháborítónak tartom! Ráadásul kisgyermekem van akinek a jövõjével ne játszanak a politikusok.

Vendég

#90

2016-04-24 18:16

Az, hogy miért írtam alá, nem is lehet kérdés! Inkább arra hívnám fel a figyelmet, hogy egyáltalán nem kellene szakgimnáziumokat létrehozni, sokkal inkább egy kiegyensúlyozott tanmenetet.

Vendég

#91

2016-04-24 19:17

Nem vagyok hajlandó szó nélkül csatlakozni az "Ostoba Magyarországért" mozgalomhoz, amelyet azok indítottak el, akik félnek az okos, gondolkodó emberektől. Magyarországot ezek az emberek a rabló kapitalizmusból a feudalizmusba akarják átvezetni. És irigylik a mi gyermekeinktől, unokáinktól, hogy olyan magas szintű képzésben részesüljenek, mint ők annak idején-vagy mint az ő gyermekeik méregdrága külföldi fizetős iskolákban.

Vendég

#92

2016-04-24 19:21

Teljes mértékben egyetértek a tartalmával. Töröljék el a hittant, oktassák azt az általános oktatás keretein kívül azok számára, akik igénylik, de semmiképp nem kötelező jelleggel.

Vendég

#93

2016-04-24 19:49

Mert a jövő szempontjából elképesztően rossz terv, amit be akarnak vezetni! Felháborít, hogy figyelembe sem veszik a véleményünket ( 35 éves szakmai tapasztalatom van, kémia- fizika szakos vagyok).Úgy érzem szándékosan akarják elbutítani az embereket! A döntéshozók nem megfelelő "szakemberek?"!
ritkaszem
Vendég

#94

2016-04-24 19:57

A természettudományos tantárgyakat érintő módosítások ellehetetlenítik Magyarország Alaptörvényének Szabadság és felelősség fejezete XII. cikk 1. bekezdésében foglaltakat, miszerint „Mindenkinek joga van a munka és a foglalkozás szabad megválasztásához [...]”

A tervezett intézkedés ezáltal a józan gondolkodáson túl alkotmányos jogot is sért.


Vendég

#95

2016-04-24 20:01

Egyetértek a petícióval!
neutron

#96

2016-04-24 20:56

A végén még igaz lesz az,hogy népszavazáson érvényteleníthető lesz Newton törvénye?

Szomorú, ha külön indokolnom kellene azt, hogy miért írtam alá a petíciót. Azért, hogy az első mondat ne lehessen igaz!

Vendég

#97

2016-04-25 05:45

Szerintem  a hozzászólások nagyon nagy részét tanárok írják!!!Félnek az óraszám csökkenéstől mert nagy részük nem való a tanári pályára.


Vendég

#98

2016-04-25 05:52

Maximálisan egyetértek.

Vendég

#99

2016-04-25 06:08

A 90-es évek közepétől megfelezték az általános iskolában a fizika órák számát. ma egy 8 osztályt végzett tanuló 56 órát tanul fizikát és ha nem műszaki pályát választ, itt be is fejeződik. Ideje sincs megismerni, megszeretni a tudományt. Így szeretnénk minél több műszaki pályát választó tanulót nevelni? Egyre több műszaki eszközt használunk. A tanulók alapvető ismeretekkel sem rendelkeznek ezek működéséről. A gépek nem csak az érintőképernyő jobbra-balra mozgatásával működnek.

Vendég

#100

2016-04-25 07:39

Mert nyilván beletartoznak ezek az alapvető műveltségbe, akkor is ha nem szeretm tanulni.