Mentsük meg a természettudományokat a szakgimnáziumokban!


Vendég

#1

2016-04-22 12:25

Hiszen bár a hírekben csak a Földrajzról beszélnek,az összes többi természettudományi tantárgyat is lenulláznák a szakgimnáziumokban!!!! Már szeptembertől ezt tervezik!!!!


Vendég

#2

2016-04-22 23:12

Nem maradhat az ifjúság földrajz tantárgy iskolai tanítás nélkül.

Vendég

#3

2016-04-22 23:44

Mert nem értek vele egyett! Adjuk meg az esélyt minden gyereknek!

Vendég

#4

2016-04-23 05:07

Felháborító, ami az oktatában történik. A cél a buta, bólogató, nem gondolkodó társadalom létrehozása. Lassan sikerül nekik.

Vendég

#5

2016-04-23 05:18

És a művészeti tárgyakat is!!
Sir Simon

#6

2016-04-23 05:38

Remélem megjön az elment eszük!


Vendég

#7

2016-04-23 06:09

nem tanulnak a gyerekek föcit, nem tudják majd hova emigráljanak
Mindenígyjó

#8

2016-04-23 06:17

Azért írtam alá a petíciót, mert azt szeretném, ha minden gyerek megismerhetné a gyógyszernek nem minősített csodaszereket és csodakütyüket, hogy még több embert lehessen lehúzni. Vagy például az egészséget károsító, egyenesen halálos anyagokat. Ehhez pedig elengedhetetlenek a természettudományos ismeretek. És ehhez most a Jupiter is pont megfelelő pozícióban ál (a Siriushoz viszonyítva persze) .http://keszei.chem.elte.hu/1.felev/DHMO.htm

Mindenígyjó

#9 Re:

2016-04-23 06:24

#5: -  

 Szakközépben már amúgy is vagy ének, vagy művészeti tárgy van. Ezzel deklarálva, hogy egyhülyeség, csak még nyíltan nem meri senki kimondani. Persze, ha már valamelyik, akkor természetesen az ének, mert az énekkarnak el kell énekelnie a Himnuszt, Szózatot, esetleg a Székely Himnuszt.


Vendég

#10

2016-04-23 07:00

Mnden középiskolás tanulónak szüksége van ezekre a tárgyakra, akàr egyetemre, főiskolára megy, akár Okj képzèsben vesz részt, akàr dolgozik. Szükség van a sok jó pedagógusra is. Mi lesz velük? Mit fognak csinálni?

Vendég

#11

2016-04-23 07:02

Középiskolai tanárként (németet és spanyolt tanítok) nem tartom helyesnek, ha szándékosan lebutítják az oktatást és korlátozzák a gyerekek lehetőségeit. A természettudományokra szükség van!

Vendég

#12

2016-04-23 07:30

Azért írtam alá a petíciót,mert természettudományok nélkül nem nevelhetünk sikeres felnőtteket,illetve elzárjuk a gyermekeket nélkülözhetetlen usmeretektől,és bizonyos foglalkozásoktól is.

Vendég

#13

2016-04-23 09:10

Ilyen alapon nincs szükség az irodalomra, de a történelem, és más tárgyak okítására sem, viszont mindezek a tantárgy eltörlések valójában olyan tantárgyak bevezetésért történnek, amelyek keretében a Jehova Tanui szekta az iszlám állam fanatikusaihoz hasonló agymosott tömegeket képezhetnek a az itt ragadt, ki nem vándorolt magyarságból is :)) Persze a történelem az nagyon fontos, a jelenlegi kormányon lévőket támogató újabb generációk, a jelenlegi funkcióban lévő hamelni patkányfogókat követő tömegek kineveléséhez. :))
Kémikus

#14 A kémia helyzete

2016-04-23 09:22

Úgy gondolom, hogy a természettudományok közül a kémia van a legjobban eltemetve: sokkal nagyobb hangsúlyt kéne rá fektetni, hogy megszeressék a diákok ezt a kissé elvont, de hasznos tárgyat! A többi tárggyal szoros összefüggésben van eme tárgy, amely lassan kihaló félben van: a kémiatanárból egyre kevesebb. A többi természettudományi tantárgy is fontos, hiszen lehet, hogy a legtöbb diák egyes tantárgyakat szenvedésnek éli meg, viszont gondoljunk bele: az idősebb korosztály azért megjegyezte a legfontosabb alapvetéseket.

A szakgimnáziumok ilyesfajta módon teljesen bekorlátoznák a gyerekeket az általuk választott szakra: mégis a gyerekek kevesebb, mint fele megy abba a szakirányba, hiszen rájön, hogy más érdekli: egy rossz választás hatására beskatulyázzuk a jövőt? 

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2016-04-23 09:25



Vendég

#16

2016-04-23 09:26

Mert az általános műveltség megszerzése és a középfokú oktatás egymással szorosan összefüggő fogalmak.

Vendég

#17

2016-04-23 09:27

Szakgimnázium=szakbarbárság? Valóban nincs szükség természettudományos ismeretekre a 21. sz. technikai civilizációjában??? Felelősen döntünk majd enélkül a környezetvédelem, az energiagazdálkodás (pl. atomerőművek), a géntechnológiák, a marsi expedíciók, a nanotechnológia stb.kérdéseiről, vagy akár csak arról, érdemes-e napelemeket telepíteni a házunkra, biokertet művelnünk, vagy milyen vitamint , tisztítószert válasszunk?? Kontrollálni tudjuk majd a minket bombázó reklámokat, ajánlatokat természettudományos ismeretek nélkül? Vagy elhiszünk mindent, -bocsánat: minden baromságot - amivel a termékeket ránktukmálják? Valóban elegendő összesen 72 óra informatika tanulás??? Kezelni tudjuk majd az okostelefon után az okos ruhát, az okos mindenfélét, ami már ma is létezik? 25 éve még nem volt internet, mobiltelefon. El sem tudjuk képzelni a mai középiskolásoknak 40 éves várható munkaviszonyuk alatt milyen kihívásoknak kell megfelelniük. Valóban egyetlen szakma alapos (alapok nélküli?) elsajátítása vezet majd a boldoguláshoz? Mit csinálna ma az, aki csak az írógépeken tanult gépíráshoz ért? Egy 14 éves gyerek képes már dönteni a pályaválasztásról???? És ha az a szakma megszűnik? És ha ezer más keletkezik? Hol voltak a bloggerek, a webszerkesztők, a hálózati mérnökök, a biomérnökök 25 éve? A legkisebb cég facebook oldalának karbantartói? Vagy csak a gimnáziumban végzetteknek lesz lehetőségük váltani? Hahó! Ébresztő!!!!! Nem, nem a tanári állásokról van itt elsősorban szó, bár egyik napról a másikra elveszíteni a megélhetést szintén brutális dolog.
Ja, a kvantumszámítógépeket ki is felejtettem.....
Szilassi Péter

#18

2016-04-23 09:45

Az alábbiakban szigorúan a magánvéleményemet írom le: Nem értem, hogy a a Magyar Természettudományi Társulat, a Magyar Biológiai Társaság, a Magyar Kémikusok Egyesülete, az Eötvös Loránd Fizikai Társulat stb. hol van ilyenkor? Miért nem szólalnak már meg ez ügyben? Nekik ez nem fontos?

Minden tiszteletem a petíciót kezdeményező tanárnőé, de a fenti szakmai szervezetek elvileg pont azért jöttek létre, hogy a tanár szakos kollégák, és a természettudományos oktatás ügyét képviseljék...Szomorú, hogy eddig nem álltak ki a szakgimnáziumokban tervezett tantervi változások ügyében tudományukért, a tagjaikért, és eddig nem sorakoztak fel a Magyar Földrajzi Társaság mellé! Hiszen (bár tudom,hogy a fenti szervezetek nyilán nem szakszervezetek) de azért itt mégis csak a tagságukat adó biológia-kémia, fizika-kémia, biológia-földrajz stb. szakpárosítással rendelkező kollégáik sorsát, jövőjét drámaian érintő tervezetről van szó!!!!! Vagy a szervezeti tagság csak a tagdíj befizetéséről szól? Ennyit érdemelnek a tagok? ÉBRESZTŐ!


Vendég

#19

2016-04-23 10:05

Mert 18 éves korig mindenre kell tanítani a gyerekeket, aztán,ha tudnak, választanak. Én így gondolom.

Vendég

#20 Re: A kémia helyzete

2016-04-23 10:07

#14: Kémikus - A kémia helyzete 

 Nem lehet, hogy a természettudományi tárgyakat tanítók alacsony száma, ami már most katasztrófával fenyeget éppen a kémia terén, arra ösztökéli a kormányt, hogy ha már nem akar a tanárok képzésébe többet fektetni, akkor legalább megszüntesse?


Vendég

#21

2016-04-23 10:12

MINDEN embernek szüksége van természettudományos ismeretekre, hiszen mindenki nap, mint nap használ olyan eszközöket, berendezéseket, szerszámokat, illetve lát, hall, olvas olyan információkat, melyeket természettudományos alapműveltség nélkül lehetetlen, vagy nem szabad használni, értelmezni. Ne engedjünk teret az áltudományoknak és a csalóknak, ne higgyjünk el mindenféle valótlan dolgokat, ehhez pedig elengedhetetlen a megfelelő természettudományos oktatás. Ezeket a reál ismereteket, az empirikus és szkeptikus gondolkodásmódot, logikát és kiváncsiságot az élet bármely, nem természettudományos területén (gazdaság, művészet, sport, stb.) is lehet, sőt kell használni!

Lucsányi Dávid (Fizikus, CERN)

Vendég

#22

2016-04-23 10:34

A természettudományos ismeretek nagy része hozzá tartozik az általános műveltséghez. Én is ált.iskolai földrajz tanár vagyok. Már ott is úgy lecsökkentették az óraszámokat ( heti 1-1.5 óra földrajz ) A gyerekek a saját hazájukat se ismerik jól, nemhogy a világot!

Vendég

#23

2016-04-23 10:36

Az akarnoki, dilettáns módon történő oktatáspolitika toldozása, foltozása az ország jövőjének elkótyavetyélését eredményezi!

Vendég

#24 Re: Re: A kémia helyzete

2016-04-23 11:08

#20: - Re: A kémia helyzete 

 De, pontosan ez is lehet az oka (ha kevés tanár van, nem képezni - megszüntetni). Ilyen rövidlátó vezetése van az oktatásnak (és az országnak).

És különben is, mertetek szrájkolni, akkor magatokra vessetek. Most megszüntetjük a természettudományos tárgyakat, jövőre a társadalomtudományosokat. Marad a testnevelés, és a mindennapos éneklés, és az etika.

Ekkora h..lyeséget! A jogászként végzett (kormány, F....desz) az miért nem tud logikusan gondolkodni? (Ez csak költői kérdés volt :( )


Vendég

#25

2016-04-23 11:51

Nem lirából lehet megépiteni egy tengeralattjárót vagy repülőgépet. a matek csak akkor hasznos, ha látják a gyerekek hol lehet alkalmazni. Nagyon sok diák csak később ébred hogy továbbtanulna, de ha nincs mire alapozni akkor zsákutca. Az exponenciálisan fejlődő technika megkivánja a kiművelt fejeket. A környezetvédelemhez, a Föld megmaradásához minden tudományra szükség van. Mérhetetlenül lemaradunk a többi országtól. Autódidakta módon sem tud ebben az irányban művelődni, ha alapok nélkül marad. Az ált.iskolában a kora miatt sok mindent nem tud még megérteni.