Mentsük meg a természettudományokat a szakgimnáziumokban!


Vendég

#26

2016-04-23 12:19

Biológia szakos általános iskolai tanár vagyok! Szörnyű...

Vendég

#27

2016-04-23 12:21

Biológia tanárként nem értek egyet a javasolt változásokkal.

Vendég

#28

2016-04-23 12:45

Mert fontosnak tartom, hogy művelt, széles látókörű diákok kerüljenek ki a középiskolákból, ehhez a természettudományi tantárgyak is hozzá tartoznak: földrajz, biológia, ........

Vendég

#29

2016-04-23 13:17

Elfogadhatatlan!

Vendég

#30

2016-04-23 13:40

Ezt a dilettáns barkácsolást a kerettantervek körül azonnal meg kell szüntetni.Egy normális oktatáspolitikai koncepciót összeállítani, és felmenő rendszerben bevezetni.Széles társadalmi és szakmai konzultáció után.

Vendég

#31

2016-04-23 13:56

Fontosnak tartom a természet tudományt és főleg az ezt tanító pedagógusokat !!

Vendég

#32

2016-04-23 14:57

A világban való eligazodáshoz a természettudományok ismerete nélkülözhetetlen. A fenntartható fejlődéshez és a környezettudatos életmód kialakításához is!
Matematika - fizika szakos tanár vagyok, látom naponta, hogy a gyerekek szívesen és érdeklődve vizsgálnák a világot, ha erre módjuk és lehetőségük lenne.
El nem tudom képzelni azt az indokot, ami a természettudományos oktatás megnyomorítását magyarázhatná (Vagy a döntéshozónak nem voltak sikerei e téren? ....)

Vendég

#33

2016-04-23 15:14

Helyesnek es nagyon fontosnak tartom a kezdemenyezest. Ne engedjuk meg jobban lebutitani a magyar nepet!
Marian

#34 Ökoiskola biológia-földrajz nélkül?

2016-04-23 15:27

A természettudományos tárgyak segítenek nekünk életben maradni, egészségünkre és pénzünkre vigyázni, megérteni a dolgok működését, felelősségteljesebben gondolkodni a jövőnkért és emellett még gyönyörködtetnek is az élet szépségében. A gimnáziumok egyre kevesebb osztályt indíthatnak, így a fiatalok nagy többsége kiszorul a fent említett előnyökből. Alsóban cserébe nagyon részletesen meg kell tanulniuk furanevű növények mindenféle részeit. Viszont a középiskolás korosztályt érintő káros szenvedélyekről, a függőségekről, az ember test táplálékigényeiről (gondoljunk a táplálkozási zavaros kamaszlányokra vagy a gyúrós, proteinporos fiúkra), az egészséges szexualitásról talán egy biológiatanár szakértőbb magyarázatot tud adni, mint az etikatanár. 

Infósuliban tanítok matematikát és fizikát, az én állásom nincs veszélyben,  de rossz nézni a perpektívát! Már felvettük azokat a gyerekeket, akik még nem tudják, hogy ősztől "szakbarbárokat" kell képeznünk belőlük. A művészeti tárgyakat is leredukálták néhány éve, heti 1 óra ének kilencedikben, heti 1 óra mozgóképkultúra és médiaismeret van tizedikben, és kész, az általános műveltséghez pedig ezek is hozzátartoznak, mint mondjuk a hiányzó rajz vagy művészettörténet! Tesiórából minden nap van 1, ami tényleg fontos, csak a felmentettek száma is rohamosan növekszik. Meg nincs elég tornaterem, de most nem ez itt a lényeg. A természettudományos tárgyakat elveszik, lesz helyette még több szakmás óra, csak ahhoz nincs elegendő tanár :(

Kétszer nyertük már el az ökoiskolai címet, madárbarát iskola vagyunk, és az ökocsoport alapja az a biológia-földrajz szakos kollégám, akit a tervek szerint el fogunk veszíteni :( Ahogy a kémia és a földrajztanárnőt is. Nagyon sok munkája fekszik benne, a diákjaink szívesen vesznek részt a projektjeiben, a lakótelep óvodáiból, általános iskolájából is jönnek hozzánk madárgyűrűzési bemutatóra. Kellenek a környezettudatos fiatalok, de a jó példa ösztönzi őket, nem az, hogy egy olyan szöveget kell majd megszerkeszteniük, vagy angolra fordítaniuk, amiben a globális felmelegedésről írnak.

Helyezzük át a hangsúlyokat a Nemzeti Alaptantervben, korszerűsítsük azokat a kor igényeinek megfelelően, de redukáljuk nullára! 

 

 


Vendég

#35

2016-04-23 16:12

Elfogadhatatlan számomra, hogy szakbarbárokat neveljünk, hogy egy fiatal természettudományos világnézet nélkül nőjön fel. Szükség van a természettudományi tárgyakra!!!

Vendég

#36

2016-04-23 16:27

Szégyen ez Teller Ede, Neumann János és Szilárd Leó országában.

Vendég

#37

2016-04-23 16:39

Elődeink kitalálták, hogy miért pont azokat a tantárgyakat kell egy általánosan művelté váló embernek tanítani,mint ami a korábbi tantervekben szerepelt.
Minden tantárgynak meg van a saját gondolkodási struktúrája.
A természettudomány tanításának feladata;
Megtanítani és begyakoroltatni a diákokkal a következetes és céltudatos gondolkodást.Nagyon sokáig kell gyakorolni az ok-okozati összefüggések felismerését.
Az eltérő gondolkodási módszereknek a középiskola befejezéséig össze kell érnie.Ami természetesen az élet során még jobban megérik.
Kinek az érdeke, hogy ezen képességek nélkül kerüljenek ki a diákok a középiskolából?
A közoktatási kerekasztal, és az azt irányítók minősítését most mellőzném.
Gombás Lajos
ui. Ezt a levelet megmutathatják volt évfolyamtársamnak, Polonkai Máriának.

Vendég

#38

2016-04-23 17:50

Ne növekedjen az így is egyre nagyobb mérvű közbutaság. A mindennapi életben, a főzéstől kezdve az egészségen át a környezetünk állapotáig a fizika, a kémia, a biológia ott van!
Gábor

#39

2016-04-23 18:29

A természettudományos tárgyakra szükség van a közoktatásban. Arról lehet vitatkozni, hogy kinek, mit és hogyan tanítsunk, de az, hogy egyáltalán felmerül a megszüntetés gondolata bármilyen iskolatípusban, botrányos.


Vendég

#40

2016-04-23 18:35

Szégyellje magát a kormány! Miért akarja, hogy ikolázatlan tájékozatlan emberek kerüljenek ki az iskolákból?
Tán könnyebb őket terelgetni?

Vendég

#41 Re:

2016-04-23 19:06

#18: Szilassi Péter -  

 Megfogalmazta Péter, azt amit én is gondolok. Áprilus 14-én írtam a Magyar Kémiatanárok Egyesületének a levelező listájára. Linkeltem nekik a tervezetet. Egy kolléga reagált, senki más. Döbbenetes!


Vendég

#42

2016-04-23 19:22

Biológia-kémia szakos tanár vagyok és 12 éve foglalkozom elsősegélynyújtással. Az iskolában olyan programokat csinálok, amivel a tanároknak, diákoknak interaktiv módon segitek elsajátítani az elsősegélynyújtást. Ehhez diákokat tanítok meg imitálni, ellátni, sőt ők magyaráznak , segitenk a gyakorlatokon. Informatika és gazdasági szakok vannak nálunk, mégis a versenyeken megyeire, országosra jutunk ki. Ezt nem fogja senki sem fogja átvenni tőlem. Ja, és a Vöröskereszt összekötő tanára vagyok. A véradást is én szervezem az iskolában. És biológi OKTV-n is országos fordulóba jutott a diákom. Most ez nem folytatódhat? És minden természettudományt tanító tanár olyan speciális dologgal foglalkozok, amit más nem fog megcsinálni! Felfoghatatlan! 


Vendég

#43

2016-04-23 19:41

Nem akarom, hogy félművelt emberek kerüljenek ki az iskolából.

Vendég

#44

2016-04-23 20:58

Természettudományi tantárgyakat csökkentik, de más "töltelék" tantárgyakat nem, ami az "alap kultúrába" beleszámít.Kétlem, hogy mindenki irodalmi vagy történelmi pályára menne, mert azokon nagyobb hangsúly van, mint a szakmai tantárgyakon. És még csodálkoznak, ha a mai fiatalság rohan el Magyarországról!

Vendég

#45

2016-04-23 21:41

A Földrajzos petíciót már aláírtam, ezt a közös fellépést is támogatom!!!


Vendég

#46

2016-04-24 03:49

Nem engedhetjük meg, hogy ezt ( is) elvegyék!

Vendég

#47

2016-04-24 05:00

Minden gondolata igaz és támogatandó.

Vendég

#48

2016-04-24 06:12

Meg kell állítani az ámokfutást!

Vendég

#49

2016-04-24 06:14

NINCS élet és életképes tudás a természettudományos alapfolyamatok és ismeretük nélkül!! Soha egyetlen iskolai oktatásból sem szabad kihagyni tanításukat!

Vendég

#50

2016-04-24 06:32

Mert így egy szép, nagy, buta nemzet leszünk.
Hajrá Magyarország!