Mentsük meg a természettudományokat a szakgimnáziumokban!


Vendég

#126

2016-04-26 12:37

Mert felháborító ez a szűklátókörűség, ami sajnos tovább erősíti a társadalmunk sok-sok tagjának a természettudományokat és a racionális gondolkodást lenéző és háttérbe szorító vélekedését, valamint sok fiatalt kirekeszt a tudás megszerzéséhez vezető lehetőségek köréből.

Vendég

#127

2016-04-26 13:36

Természettudományos ismeretek nélkül élni lehet, de nem érdemes, mert értenünk kell, ami velünk történik, a saját életünket is. Ezért kell mindenki ismerni a természet törvényszerűségeit.

Vendég

#128

2016-04-26 13:43

Az általános műveltség szándékos csökkentése szakadékba viszi az országot és a jövőnket.

Vendég

#129

2016-04-26 15:35

Természettudományos tárgyakból vantanári képesítésem, bár munkaviszonyban sohaserm tanítottam. Képtelenségnek tartom, hogy szakgmnáziumokban (mégiscsak gimnáziumpkban!!!) ne tanítsák az illetőt árgyakat a 21.században!!!

Vendég

#130

2016-04-26 16:25

Úgy gondolom, a természettudományokra mindenkinek szüksége van a világban való helyes tájékozódáshoz.

Vendég

#131

2016-04-26 17:26

Egyetértek a felhívásban megfogalmazottakkal.

Vendég

#132

2016-04-26 17:32

Van akinek százezres- milliós diákhitel tartozása van azért, hogy szakjait elvégezze. Ki fizeti vissza??
Halmi

#133 Kémia-Fizika

2016-04-26 17:46

Az viszont tény, hogy alig van jelentkező a fizika, és kémia szakokon. Megelöző lépés a szaktanár hiányra??


Vendég

#134

2016-04-26 18:04

A szakközépiskolai földrajz oktatás gyakorlatilag megszűnne, de a többi természettudomány oktatása is formálissá válna, ha ez a tervezet megvalósulna. Saját példámból tudom, hogy a jelenlegi helyzet is tarthatatlan azokban az iskolákban, ahol (a tantestületi osztozkodással kialakult) 2+1-es rendszerben tanítunk földrajzot.
paligreg

#135 Re: Re: Ez nagy hiba.

2016-04-26 20:32

#68: Vendég - Re:  

 Természetesen a különféle iskolatípusokban nem feltétlenül ugyanazt a tananyagot, nem feltétlenül ugyanolyan módszerrel, hanem a szakiskola profiljához és ismeretanyagűhoz illesztve kell oktatni. De a (természet)tudományos gondolkodás elemeivel mindenkit meg kell ismertetni. Ma ez sokkal egyszerűbb, hiszen bár egyre többet ismerünk meg a bennünket körülvevő világról, a növekvő mennyiségű ismeretanyagot sokkal egységesebb tudományos világkép keretében lehet bemutatni. Sőt a természettudományos oktatás tesz képessé arra minket, hogy a jövő újdonságait is meg tudjuk érteni, be tudjuk fogadni.

 


Vendég

#136

2016-04-27 06:01

Minél tudatlanabb, primitívebb egy közösség, annál jobban tudja uralni a mindenkori hatalom. Ez a tervezet hosszú évekre lebutítja az embereket......

Vendég

#137

2016-04-27 06:05

Fontosnak tartom,hogy szakgimnáziumok ne szakbarbárokat képezzenek Elengedhetetlen, hogy legalább szakirányu ttovábbtanulás lehetősége biztosított legyen, mint korábban.
1962 -től tanítottam ipar, itechnikumokban és szakközéiskolákban
Fizikát és kémiát mindig tanítottunk az egyetemi felvételhez szükséges szinten.Igaz, hogy földrajzot és biológiát nem mindig.Üdvözlettel:Pulai István.

Vendég

#138

2016-04-27 06:09

Matematika, kémia szakos tanár vagyok, nyugdijas.Fontos kérdés.A 21. század emberének a világlátásához elengedhetetlen e tárgyak tanítása.

Vendég

#139

2016-04-27 06:53

Szerintem ennek a túlzott szabadosságnak Nem is olyan hosszú távon drámai következményei "nem lehetnek, hanem lesznek" Ha ma a mérnöki tudományok virágzása idejében ilyet megtesznek, akkor hamarosan a Magyar és a többi tárgy következik. Ha lehet, még drasztikusabban.

Vendég

#140

2016-04-27 08:21

Mert kultúrbotránynak tartom a természettudományok oktatása ellen indított támadást.

Vendég

#141

2016-04-27 09:58

Mert alapvető természettudományi ismeretek nélkül a XXI. században semmilyen foglalkozás nem űzhető. A Föld a tét.

Vendég

#142

2016-04-27 10:14

Az egyetemre, a természettudományi karra(!) bekerülő hallgatók természettudományos műveltsége már így is a nullával egyenlő, botrányos, csapnivaló!

Vendég

#143

2016-04-27 12:04

Akik ezt javasolják, azoknak sem volt rá sosem szükségük?

Vendég

#144

2016-04-27 14:41

A természettudományos tárgyak nem csak a tudományos ismereteket nyújtanak, hanem a reálitáshoz kötődő tényalapú gondolkodásra nevelnek. A természettudományos tájékozódóképesség, a reális döntésképesség alapfeltétele. Ezek alapján a természettudományos ismeretek az élethosszig tartó fejlődőképesség garanciái.


Vendég

#145

2016-04-28 07:55

Fontosnak tartom a természettudományos kompetenciák fejlesztését a teljes korosztályos tanulói közösségben.

Vendég

#146

2016-04-28 17:01

Egyetértek a levél tartalmával.

Vendég

#147

2016-04-28 19:42

Támogatom a természet tudományi tárgyak fennmaradását!!
Zsani

#148

2016-04-28 23:15

Szerintem fontos,hogy a gyerekek tanuljanak természettudományos tárgyakat. Én mindet szerettem. Jó tanáraim voltak. Igaz, nem minden ment 5-re, meg volt,amit nem értettem... A biológia volt a kedvencem. Általa szerettem meg a munkámat is!


Vendég

#149

2016-04-29 07:02

1984-ben végeztem az Erdey-Grúz Tibor Vegyipari Szakközépiskolában és az egész világlátásomat ennek az iskolának és a benne tanító tanároknak köszönhetem. Nélkülük kevesebb lennék.
MR

#150 Egy csöpp józan észt

2016-04-30 08:29

Fontos volna, hogy a diákok hiteles forrásból tanuják a természettudományos igényességet, hiszen a kémia, fizika örökérvényű igazságok, nem évülnek el. (Aki az előző mondatra tiltakozott, annak kiegészítem: megfelelően kell persze az érvényességi kört meghatározni, Newton-törvényekkel nem írhatjuk le pl. a relativisztikus jelenségeket, a fizika és a kémia folyamatosan fejlődnek.) Sajnos, az embereket ma is nagyon könnyű megtéveszteni, természettudományos témákban, és sajnos sok csaló alapozza erre üzletét. Az óraszám csökkentése nagyban növeli az áltudományoknak való kitettséget, ezáltal plusz költségeket generál.

Ezen kívül jelentkezzen nálam az a politikus egy sörre, aki a modern fizika vívmányai nélkül is tudná folytatni munkáját (a mechanikát, pl. írógépet, abakuszt és a hőtant, pl. tábortüzet megengedem). De nem jár elektromágnesség, nincs rádió, mobiltelefon. Nem jár relativitáselmélet, nem lesz GPS. Nem jár félvezetőelektronika, nem lesz számítógép, fedélzeti computer, kalkulátor, stb. Nem jár atomenergia, naplem, generátor a szélerőművekhez, áramforrásként maradna az icipicit korábban felfedezett egyszer használatos savas cella (hoppá, ehhez meg kémia kellene), világítás gyanánt pedig nem jár led, fénycső, marad a gyertya.

Kommentben pedig legyenek kedvesek megosztani azokat a parlamenti döntéseket, amikhez az utóbbi időben készült tudományos igényességű hatástanulmány, és azt pozitívan figyelembe is vették.