Mentsük meg a természettudományokat a szakgimnáziumokban!

P:j.

/ #82

2016-04-24 16:57

Nyílt levél a természettudományos oktatásért! Szakgimnáziumok… A „nyájnemzet” kialakításának legkézenfekvőbb módja. Olyan generációk felnevelése, oktatása, amelyek kellő kultúra és műveltség nélkül könnyen irányíthatóak lesznek, a politikai elit hazug, képmutató, dilettáns világlátása szerint. Szakgimnáziumok… Egy iskolatípus, amely a kormányzat akarata szerint a felnőtté válás zsákutcája, ahol a megszerzett szakmai tudás CSAK az adott szakmában való elhelyezkedést szándékozik biztosítani, ám ha valaki később mást, többet szeretne, annak NEM AD ESÉLYT! ELVESZI az általános műveltség lehetőségét, amely biztosítja az önálló gondolkodást, véleményformálást, a kultúra igényét, az egészséges lelki és szellemi egyensúly megteremtését. Szakgimnáziumok… Ahol CSAK a szakmához tartozó tárgyakat tanítanák, ott műveletlen, kulturális analfabéták születnek, akik könnyen fertőzhetők szubjektív, politikai ideológiákkal! Elveszik a FÖLDRAJZ tantárgyat, amivel elveszik a természet és társadalom VALÓS, OBJEKTÍV megértésének és a környezettudatosság kialakulásának lehetőségét, a bennünket körülvevő világ pontos megismerését, a természettudományos műveltség egyik alappillérét! Elveszik a BIOLÓGIÁT, amely a felnövő nemzedékek természethez, élővilághoz, és saját egészségéhez, egészségtudatához ad nélkülözhetetlen támpontokat. Elveszik a KÉMIÁT, amely a körülöttünk lévő változatos, mindenki által használt anyagi világot ismerteti meg, amely a mindennapok hasznos tudománya. Elveszik a FIZIKÁT, amely valamennyi körülöttünk lévő törvényszerűségek legalapvetőbb tudománya. Valószínűleg a mai politikai elit a világot SAJÁT szűrőjén keresztül szeretné láttatni, míg a TERMÉSZETTUDOMÁNYOK objektivitása a világ megismertetésén keresztül SZEMBE MEGY a politika AGYMOSÓ, ELITISTA szemléletével, amely egy egész NEMZETET szeretne „megfertőzni” a maga egysíkú, öntömjénező látásmódjával. A politika szerint elég a média általuk szűrt féligazságait befogadni, a kritikus, ésszerű gondolkodást ki kell irtani! Szakgimnáziumok… Ha NEM VÁLTOZTATNAK az oktatáspolitikai szemléleten, és végre hajtják ostoba döntéseiket, akkor az ebben az iskolatípusban végző diákok, ha később más területre szeretnének váltani, tovább tanulni, annak az esélyeit minimálisra korlátozzák a NEM TANULT ismeretek, a hiányos, „szakbarbár” előélettel. Hiszen az egyetemek felvételi rendszerében (jogosan), az értelmiség képzésében, kialakításában a műveltségi területek széles területe szükséges (pl. természettudományos, irodalmi, történelmi, idegen nyelvi ismeretek), ezért az általános gimnáziumokhoz képest, MINDEN ismeretterületen hátrányban lesznek a felsőoktatásba való bejutásban. Szakgimnáziumok… Legyen egy szakma, DE más semmi! Egy nemzet, amely szűk látókörű, kényszerpályára ítélt, nem versenyképes generációkat küld „harcba”, az lemarad! Ez az oktatáspolitika nem fejlődéstudatos, nem korszerű, nem jövőt tervező, nem környezettudatos, nem egészségtudatos! Ez a szemlélet nem művelt, nagy tudású, minőséget produkáló társadalmat szeretne, hanem kiszolgáltatott, éhbéren fenntartott rabszolgatársadalmat épít. Bedolgozó, olcsó, kiszolgáltatott „robotokat” és közmunkásokat szeretne ez az oktatáspolitika. Ma a földrajz, a biológia, kémia, fizika, holnap történelem, irodalom lesz az „áldozat”, de az igazi vesztes az a diák, aki a „terhek csökkentése” vezérelv hamissága mögött tudatlanságot kap. A diákok tehetsége akkor tűnhet fel, ha sokrétű ismeretanyagból választva jut el tehetsége kibontakoztatásáig, és nem korlátozzák, irányítják kreált ideológiákkal a lehetőségeit. A diákok terheit NEM az oldja meg, hogy elveszik tőlük a sokszínű természettudományos tudást, ez dilettáns, ostoba vezetői szemlélet, és ártó szándék vezérli. A diákok terheit ésszerű, jól átgondolt, jövőbe tekintő oktatási stratégiák, megtervezett, minden érintettet bevonó kerettantervek, és a meglévő tantárgyi koncepciók modernizált megtartása oldaná meg, nem a silányítás koncepciója! Szakgimnáziumok… NE vegyék el a FÖLDRAJZOT, a felnövő generációk tudhassanak arról, mi is játszódik le az őket körülvevő világban, ismerhessék meg a természet és a társadalom miértjeire adható válaszokat, ezáltal biztosabb lábakon közlekedhessenek ebben a kaotikus világban! Ne vegyék el a BIOLÓGIÁT, a KÉMIÁT, a FIZIKÁT, amelyek nélkül NEM ismerhető meg a világ, nem érthetjük meg a természet és társadalom működését, és benne a magunk helyét, lehetőségeit! A Természettudományos műveltség nélkül NINCS, NEM LÉTEZHET művelt ember! A természettudományok NEM SZAKTÁRGYAK, hogy csak bizonyos szakterületek kiváltsága tudni róluk, alkalmazni ismereteiket, azok az egyetemes emberi kultúra alapvető műveltségéhez nélkülözhetetlenek. „Tisztelt” oktatáspolitika! Nem lehet cél a műveletlenség törvényes elfogadása! Hazánknak eddig egyetlen értéke volt, a TUDÁS, mint ahogy sok más természeti és gazdasági lehetőséggel nem rendelkező ország példája mutatja, lehet így is jól boldogulni, de CSAK TUDÁSKÖZPONTÚ szemlélettel! A tantárgyak elvétele, az nem tudásközpontú szemlélet, ez szegregált, lemaradásra programozott oktatáspolitika, ne ezt hagyományozzák átgondolatlan döntéseikkel egy egész nemzetre! Az ilyen oktatáspolitika szánalmasan primitív nemzedékeket nevel fel, amelyek sem egészségtudatosak, sem környezettudatosak nem lesznek! Mivel a politikusok önhittek és ostobák, úgy gondolják, hogy a felnövő nemzedékek még ostobábbá kell nevelni, mert akkor „a vakok közt félszemű a király”! …és ezzel az oktatáspolitikával egyre több lesz a tudatlan, vak…akiket vezethetnek a félszemű királyok!   Peterdi József középiskolai tanár