Mentsük meg a természettudományokat a szakgimnáziumokban!

mammerka 1944

#176

2016-05-14 14:03

Hihetetlen , miért kell elvenni olyan tantárgyat , ami , szép , érdekes , én is és a gyermekeim is nagyon szerették. Az általános műveltséghet elengedhetetlen információkat miért kell elvenni azoktól , akik nyitottak a világra , és szeretnének tudni sokmindent a födünkről, a világ hegy,víz és természetrajzáról ? Kormányzatunk nagy erőket fektet be a népbutításba , úgy tűnik , nekik az kedvezne , ha tudatlan senkikből állana az alattvalók sora . Szégyen gyalázat ha ezt meglépik . Nem is beszéltem még a pedagógus társadalomról , a Földrajz tanítóiról , mennyi energiát befektetve okítják a gyermekeinket , ők most a tanulásukat , a felkészültségüket , a szakmájukat mind elfelejthetik ?Mire megy ki ez az egész , hol van egy erő , aki megállíthatná ezt a vandalizmust ?A legnagyobb baj pedig az , hogy ha eltörlik a földrajz tanítását , gyakorlatilag , aki igényli ennek tudását , meg találja a módját, hogy megszerezze magának , de ebben az a legfájdalmasabb momentum , hogy egy másik gondolat kerekedik felül sokunkban,  éspedig , felmerül, hogy ez az egész csak arra jó, hogy eltereljék az égbekiáltó hibáikról a figyelmet . Pampogjunk a földrajzon és akkor nem lesz időnk arra , hogy az ennél is sokkal nagyobb problémákkal foglakozzunk , amit a nyakunkba sóztak a regnálásuk óta.   ,


Vendég

#177

2016-05-14 15:34

Szerintem szükség van rá,hogy a gyermekek
megismerjék az alapvető ismereteket a természettudományok körében,hogy érdeklődjenek minden iránt,ami körülvesz bennünket.....minden iránt,ami az emberhez hozzátartozik.....
klukacs

#178 Re:

2016-05-14 22:37

#1: -  

 Én aláírtam, ugyanakkor meg tudnád mondani pontosan, mit értesz 'az összes természettudományi tantárgy lenulláza' alatt? Nekem ez nem világos, mert a törvénytervezetben "csak két" ágazati körben nem szerepel természettudományos tárgy kötelezőként, amit nyilván felháborítónak tartok, de a 'teljes lenullázás' ennek fényében költői túlzásnak tűnik.

Esetleg valamit félreértek a tervezetben vagy abban, amit írtál? Köszi a választ előre is.


Vendég

#179 Re:

2016-05-14 22:39

#176: mammerka 1944 -  

 Nem tudok az írásod végével egyetérteni. Szerintem nem igazán van olyan probléma, amihez képest az oktatás rendszere és állapota másodlagos, és ezt alá is tudom támasztani mind empirikusan, mind érvekkel, ha kéred. :)


Vendég

#180 Re: Re:

2016-05-15 16:20

#178: klukacs - Re:  

 A művészeti és agazdasági típusú iskolákban a tervezetben egyetlen óra sincs föltéve a négy természettudományos tárgyból, a többinél egy-egy van meghagyva, de pl a vegyészeknél 9. és 10. osztályban 2-2 óra kémia, ami az alapnak számít, utána semmi, ennyi idő akkor sem elég az alapozásra, ha valaki minden órán új anyagot vesz, a vegyész fizika nélkül pedig szintén esélytelen a továbbtanulásra és az egyetemen bennmaradásba. Hát ezt értem rajta...


Vendég

#181

2016-05-16 14:38

A természettudományoknak minden iskolában helye van. Az egyedül biztonságos eszköz a középkorba való visszasüppedés ellen.

Vendég

#182

2016-05-16 19:45

Mert a gyerekek elől elvágnák az előrejutási lehetőséget, és a társadalom is rosszul járna, ha egyre felkészületlenebb diákokat bocsátana ki.

Vendég

#183 Ki kell szórni a felesleges tárgyakat, hogy legyen elég idő a focira!

2016-05-17 19:49

Csak nem várhatjuk a gyerekektől, hogy ilyen hülyeségeket tanuljanak, mikor focizhatnak is helyette..


Vendég

#184

2016-05-19 21:42

biológia-földrajz-természetvédelem szakos tanár voltam és 45 évig foglalkoztam környezeti neveléssel és alapítottam Visegrádon egy "valódi erdei iskolát", mely 22 évig működött, majd elsorvasztották... természettudományos műveltségre szükség van !