Mentsük meg a természettudományokat a szakgimnáziumokban!


Vendég

#51

2016-04-24 06:47

Felháborítónak tartom... van még néhány sokkal kevésbé fontos tárgy, ha már csökkenteni akarják a terhelést. Nem szeretném, ha tudatlan, engedelmes birkák kapnának érettségit

Vendég

#52

2016-04-24 06:52

Szerintem mindenkinek alá kellene írnia a petíciót nem csak annak, aki a munkája során használja a középiskolában szerzett tudását, hiszen az élete minden területén, a háztartásban, a családban, kvízműsorokban stb, rendszeresen szembesül olyan esetekkel, helyzetekkel, amit azzal az ismerettel tud megoldani - még ha nem is arra gondol közben, hogy "ezt biológia órán tanultam" - amit ezeken az órákon tanult, hallott.
kémfizes

#53

2016-04-24 07:02

A természet most és a jövőben is része az életünknek, alapvető ismeretére éppúgy szüksége van mindenkinek, ahogy a múltunk, történelmünk megismerésére, a nyelvünk és irodalomunk legnagyobbjainak ismeretére, legalább egy idegen nyelvre, informatikai ismeretekre ...
Abszurd, hogy még a műszaki szakmacsoportba tartozó iskolákban  is csak a fizikát tervezik meghagyni, tudomást sem véve arról, hogy a természettudományos tantárgyak milyen sok szálon kapcsolódnak egymáshoz, nem ésszerű egyiket a többi közül kiemelni. Anyaggal dolgozik mindegyik szakma, miért is nincs szükség akkor pl. a kémiára? Az ágazathoz kapcsolódó tantárgyakat az alapóraszámokon felül szabadna adni. Alsóbb évfolyamokon minden közismereti tantárgynak helye van, a szakmai tárgyakat megfelelő alapozás után, fokozatosan emelkedő óraszámban kellene tanítani a szakmai tanárok szerint is, ez egy-két évtizede is bevált. A terhelést csökkenteni pedig nem alaptantárgyak megszüntetésével, sokkal inkább a tartalom újragondolásával, összehangolásával kellene. Persze ez kicsit bonyolult és dolgozni kellene rajta. 
Agyrém (bűn) 14 éves gyerekeket bezárni egy elképzelt, de nem ismert világba.  Bizonyos szakmákban még a szakmai továbbtanulásuk is veszélyeztetett lesz természettudományos ismeretek nélkül, váltani pedig lehetetlen lesz. Utolsó szakközepes osztályom továbbtanulási statisztikája: 1/3 szakmán belül, 1/3 másik műszaki szakma, 1/3 teljesen más szakirány. Gyanítom, másutt is hasonló a kép. Évente el kellett küldenünk a pályakövetés adatait, illett volna megnézni egy ilyen átalakítás előtt, ha pedig látták a számokat, akkor csakis a minél előbbi munkába kényszerítés lehet a cél.
Végül az emberi oldal (ezzel sem lehetek egyedül): 15 éves koromtól az életem egyik fele a kémia, tanulása (tagozatos gimi, egyetem), majd tanítása 35 éven át. Éppen 60 leszek, amikor egy tollvonásra nem lesz a tudásomra szüksége az országomnak. A nyugdíj pedig majd 5 év múlva jár ......


Vendég

#54

2016-04-24 07:29

Úgy gondolom, hogy akik ezt kitalálták, nem a gyerekek terhelését akarják csökkenteni, hanem forrást vonnak ki az oktatásból a következő nemzedék kárára. Akik ezt megszavazzák azoknak elég ha tudnak nyomógombot használni. De akiknek dolgozni kell a keresetükért, azokank ismeretekre is szükség van és az alapokat 6-18 év között kell lerakni, ha ezt elmulasztják a tömegek számára nem a változás követése hanem csak a nyomor jut.

Vendég

#55

2016-04-24 07:44

Mert a természettudományok fontosak a teljes *ökologikus* kerekebb világképünk kialakításához, az egészségesebb élethez szükséges és fontos az emberi szervezet müködésének megismerése, a hatások, ellenhatások és következményeinek elemzéséhez szükséges képességek fejlesztése. Harmonikus világkép kialakítása nélkül a társadalom szétesik, és csak erőszakkal lehet valamennyire összetartani, ami már nem emberi, hanem ember alatti létet eredményez azoknak is akik a hatalmat gyakorolják, és azoknak is akik elszenvedik. A természet ismeret hozzátartozik az emberi kultúrához, müveltséghez.

Vendég

#56

2016-04-24 08:08

Fontosak a természettudományos tárgyak - problémafeladatok, gondolkodás - ja, nem kell gondolkodni? De igen! Ezért írtam alá.

Vendég

#57

2016-04-24 08:48

Én 16 évesen szerettem meg a kémiát, jelenleg vegyészmérnöknek tanulok. Hagyjanak időt a gyerekeknek, hogy rájöjjenek, mivel szeretnének foglalkozni, ne 14 évesen kényszerítsék őket életre szóló döntésekre!

Vendég

#58

2016-04-24 09:17

Az általános műveltség, sőt a mindennapi élet elengedhetetlen része a természettudományos ismeret.

Vendég

#59

2016-04-24 10:14

Mert barom volt, aki kitalálta és előállt vele. Meg akarnak szabadulni néhány száz pedagógustól. Arra nem gondolnak, milyen kárt tesznek vele. A természettudományok alapfokú ismerete nem luxus, hanem minimális elvárás. Kivonják a humán ismereteket is, és akkor lesznek szakbarbárok a szakik. De hogy még azt se tudják, ne hallják az életükben legalább egyszer, hogy hol van India, vagy Vlagyivosztok? 500 év visszafejlődés. Normális az a főpap és pártja? Á dehogy .

Vendég

#60

2016-04-24 10:24

Mert egyetértek!
BOJO

#61 Re: Re:

2016-04-24 10:27

#41: - Re:  

 4 éve küzdök a pedagógusokkal is, új, modern internetes oktatás bevezetése érdekében. Több Facebook csoportban szerepeltem. Max 2 ember reagált, több csoprtból kitiltottak, vagy megfenyegettek. Hivatalos oktatásfejlesztők, akik pénzért csinálják ami teszenek, tesznek rám.

Egy videó jut eszembe. Oroszlán kergeti a bivalycsordát. Az utolsót elkapja és harapdálja, veszit és megeszik az oroszlánok. A többe meg megáll, már nem kell futni és bambán bámulják a pusztuló társuk szenvedését. Ilyenek vagyunk mi is?

De láttam olyan videót is, ahol a bivalyok közös igyekezettel felkoncolták az oroszlán csapatot.


Vendég

#62

2016-04-24 10:27

Mert a fejlett időben elsősorban saját magát kellene kiterjesztenie az embernek és nem halálra dolgozni magát. Ennek egyik útja a természettudományok fejlődése. Nem megengedhető hogy az emberek ne tanulják meg ezeket. A triviális dolgoktól mint a háztartási vegyszerek veszélyei, azon át hogy hogy milyen országok, városok vannak, egészen addig hogy ne lehessen tudománytalan dolgokkal beetetni az embereket mint például az oltásellenesség.

Vendég

#63

2016-04-24 10:37

Pályám első 4 évében ipari, a következő 52 évben akadémiai kémiai kutatásokat végeztem. Természettudományos ismeretek nélkül a mai gyerekeknek nem lesz esélyük az életben.

Vendég

#64 Felfoghatatlan

2016-04-24 10:45

Képzőművészeti iskolába járok és a mi órarendünkben nem több, hanem kevesebb szak óra lenne, mint amennyi a jelenlegi diákoknak megadatott. Nem is beszélve arról, hogy nálunk vannak ötvösök, nyilván nekik nem kell a kémia, 12 szakból 12 használ vegyszereket, ragasztókat!  Mindenkinek szüksége van a természettudományi tantárgyakra és nevetséges maga a felvetés is, hogy erre nincs szükség. A végzősök közül rendszerint legalább 5 ember készül építő művésznek vagy építésznek. Ellehetetlenitenék a felkészülését a későbbi generációknak ha nem juthatnának kellő fizikai ismeretekhez! Minden tantárgy elősegíti a.kreatív és logikus gondolkodást, elhinti az érdeklődés magvait és ugyan lehet , hogy egyeseknek problémát jelent egy egy tantárgy de rengetegen vannak akiket kifejezetten érdekel! Egy művészeti iskolába anna tudatában jelentkezik valaki, miszerint a gimnáziumi tantárgyak MELLETT művészeti tantárgyakat is tanul, nem HELYETTE!!!


Vendég

#65

2016-04-24 11:43


Tudomásom szerint a szakgimnáziumokban jövő tanévtől kezdve csökken a kémia és a fizika tanórák száma.

A Jendrassik-Venesz Középiskola és Szakiskola fizika és kémia szakos tanára vagyok, így engem is érint az ügy.

Ha Nobel-díjjal elismert tudományok tanításának, tanulásának, oktatásának, átadásának óraszáma csökken és degradálásuk tantervi megszüntetésük felé tendál, akkor a tanulók természettudományi és a hozzá kapcsolódó egyéb kompetenciáinak színvonala is csökken, függetlenül attól, hogy közvetlenül kapcsolódik-e egy adott szakma ismeretanyagához, ill. műveléséhez e két alaptudomány vagy sem.

A fizikai és a kémiai tudás életvitelre gyakorolt közvetett hatása alapvető a fogyasztási szokásoktól kezdve a tudatosan vállalt egzisztenciális döntésekig.

Eredményesebb közoktatási-köznevelési eredményekkel bíró országokban fordított tendenciák működnek.

A fizikai és a kémiai alapműveltség, az alapvető természettudományokhoz kötődő szemléletformálás, paradigma-fejlődés, az anyagi világot leképező és modellező gondolkodás-rendszer és a szervesen vele formálódó öntudatosság hiánya egyéni és társadalmi szinten is ön- és közveszélyes tudatlansággal, viselkedéssel, és magatartással párosul.

A jó szakembert nem önmagában a szakismerete, hanem absztrakt, árnyalt, kritikus gondolkodása (fizikai-kémia alapvetések), morális attitűdje és mindenekelőtt természettudományos szemléletű probléma-látása, és probléma-megoldása emeli ki környezetéből, habár a felsorolás elemei egymástól nem függetlenek.

A természettudományos kultúra hiánya szakmai kulturálatlanságban is kifejeződik.

Fizika és kémia órákon interdiszciplináris kompetencia-fejlesztés történik:
a tanulók anyanyelvi, idegennyelvi, matematikai, kommunikációs, szövegértési, stb. kompetenciáinak a fejlesztését is megvalósítom ill. megvalósítjuk.

Levelemben tiltakozom a fizika és kémia tanórák számának csökkentése ellen a szakgimnáziumokban, és kérem a fizika és a kémia tanórák számának növelését (akár) a matematika, a magyar nyelv, valamint egyes szakmai tantárgyak óraszámának csökkentésével párhuzamosan.

Úgy gondolom, hogy az említett tantárgyak óraszám-csökkentése és tartalmi átszervezése még emelné is az azokhoz kapcsolódó kompetenciák elméleti és gyakorlati eredményességét és hasznát, hiszen túlerőltetésük stresszkeltő és alul-motiváló, mivel a gyerekek élmény-feldolgozási sebességét meghaladja, alulmúlja vagy készségeikkel nem kongruens.

Irrelevánsnak, érthetetlennek és demoralizálónak tartom az óraszám-csökkentést, a fizikai és a kémiai tudományok negligálását!

Kérem levelem, gondolataim felsőbb oktatáspolitikai, köznevelés-szervezési, ill. szakképzés-koordinálási és irányítási szintre történő eljuttatását,

Köszönettel és tisztelettel,

Várnai László

Vendég

#66

2016-04-24 12:02

Egyetértek a petícióban leírtakkal. Nagyon fontos a gyermekeink természettudományos tájékozottsága, a jövőnk egyik kulcsa ez.

Vendég

#67

2016-04-24 12:07

Utolsó cseppek egyike ...
Vendég

#68 Re:

2016-04-24 12:34

 Szerintem csak akkor tudnak a gyerekek igazán jól fizikát kémiát tanulni,ha olyan tanár tanítja őket aki jól tanít.Lehet több10-éve  tanítani, ha a gyerekek gyomorgörcsel mennek órára és az osztályátlag kb.3 -as akkor szerintem nem sok értelme van ezeket a tantárgyakat tanulni. ...csak utálni fogják a tantárgyat.Akit érdekel a fizika  kémia olyan iskolát fog választani ahol ezt emelt szinten tanulhatja,a többi diákot nem kellene kínozni vele,helyette tanulhatna más fontos tantárgyat ami érdekli is.Én NEM támogatom ezek a tantárgyak minden  középiskolában való tanítását.


Vendég

#69

2016-04-24 13:02

A középiskolákban egy általános műveltséget szerezni kell. Minél hülyébb annál jobb? Ez a stratégia ? Ezt nem szabad hagyni!!!!!!!!
tanár1

#70

2016-04-24 13:05

A természettudományos tárgyakra leírták előttem, hogy mennyi okból van szüksége a gyereknek. Azonban  alaposan át kellene dolgozni a tananyagot, hogy jóbban tanítható  legyen, érdekesebb legyen, aktuális témát dolgozzunk fel, de ügy, hogy az alapja ne lógjon a levegőben.  Ne öncélúan durrantsunk, tüzijátékozzunk, sokszor a gyerek azt sem tudja, mi miért történik. Nem lenne könnyű. Jelenleg a szakközépiskolások nagy része utálja a fizikát, kémiát, nem bánná, ha megszünnének.


Vendég

#71

2016-04-24 13:38

A tervezett változtatást - a természettudományos tárgyak minimalizálását ill.eltüntetését a szakgimnáziumi képzésből - fölháborítónak és károsnak ítélem. Föltétlenül meg kell akadályozni, hogy életbe lépjen.

Vendég

#72

2016-04-24 13:41

Egyetértek a felhívással!

Vendég

#73 Re:

2016-04-24 13:57

#17: -  

 Nagyo egyetértek!


Vendég

#74

2016-04-24 14:11

Nyugdíjas pedagógus vagyok, egyetértek a peticióban leírtakkal.Lehetőséget kell adni mindenkinek a tanuláshoz, a kedve szerinti szakmaválasztáshoz , a sokoldalú múveltség megszerzéséhez. Nem értek egyet a jelenlegi oktatási rendszer gúzsbakötésével. Nem lehet úgy tanítani, hogy mindenhol akadályokba ütközik a tanár, megszabják az egész életvitelét mind az iskolait mind az otthonit. Döntse már el az a szerencsétlen tanár, hogy otthon tud-e jobban elkészülni az óráira, vagy máshol, otthon tud-e dolgozatot javitani, vagy a zajos iskolában. Sokoldalú emberekre van szüksége a hazának.

Vendég

#75 Re:

2016-04-24 14:18

#36: -  

 Nagyon igaz!