Végveszélyben a Földrajz a (köz)oktatásban!


Vendég

#326

2016-05-06 12:25

érintett tanár 35 éve a pályán, a földrajz műveltség, kultúra része

Vendég

#327

2016-05-06 20:09

Mert eleg nagy butasag lenne ezt megszuntetni. Nezzuk csak amerikat. Fogalma sincsen a lakoinak,hogy europa hol van es mi fan terem, de mi legyunk mar kulonbbek es tajekozottabbak.

Vendég

#328

2016-05-06 21:16

Sokkal nagyobb alázatra, felkészültségre , tapasztalatra és szakmai kompetenciával rendelkező testületek véleményének
figyelembevételére lenne szükség az oktatási rendszer módosí-
tásához. A nagyképű, tapasztalatlan és hozzá nem értők erőszakossága felháborít, ezért írtam alá.A földrajz oktatására
szűkség van. Barát József

Vendég

#329

2016-05-07 13:02

Az elmúlt 70 évem során szinte nem volt nap, amikor -- a legkülönfélébb összefüggésekben -- nem használtam földrajzi ismereteket. S, mindig eszembe jutott az az általános-, és középiskolai tanórai kép, ami valaha a forrása volt e tudásnak.

Vendég

#330

2016-05-09 12:35

Kedvelem a földrajztanárt, jó szakember, jó kolléga.
lala

#331 Re: Semmi sincs veszélyben!

2016-05-09 18:44

#16: Egres Béla - JGE - Semmi sincs veszélyben! 

 Ez egy mediahekk, az origo is irt roluk. Irjak be a keresobe az egyesulet nevet.


Vendég

#332

2016-05-10 09:08

Döbbenetes a gyerekek tájékozatlansága a világban térbeli és gazdasági ismeretek tekintetében, ugyanakkor olyan részletekbe mennek a tantárgy keretein belül, aminek a mindennapi életben semmi hasznát nem veszik, és semmi nem köti őket hozzá, hacsak nem az lesz a választott hivatásuk.

Vendég

#333

2016-05-10 14:37

Mert nem szeretném, ha a jövő nemzedékeket megakadályozná Orbán kormánya a korszerů műveltség megszerzésében, hogy tudatlan analfabétaként félfeudális függésbe taszíthassa őket!

Vendég

#334

2016-05-10 18:34

Szeretném, ha gyermekeink, unokáink lehetőséget kapnának arra, hogy legalább nagyanyáik Kádár-kori szintjének megfelelő tájékozottsággal léphetnének ki a középiskolákból.

Vendég

#335 Re: Semmi sincs veszélyben!

2016-05-12 01:51

#16: Egres Béla - JGE - Semmi sincs veszélyben! 

Egres úr! nem tudom, hogy milyen iskolai fokozatokat ért el, de szomorú vagyok, hogy egy "csőlátó" előfordulhat a "Jövő generációja" fogalom környékén...


Vendég

#336

2016-05-12 03:57

Támogatom az ügyet.

Vendég

#337

2016-05-12 06:21

Milyen iskolai végzettsége van annak, aki a Földrajz oktatását megszüntetné?

Vendég

#338

2016-05-12 07:25

Fontosnak tarom hogy AZ iskolákban megmaradjon a Földrajz Oktatás! Nem kellene még jobban elbutitani a mostani fiatalokat!!

Vendég

#339

2016-05-12 08:12

Csak a buta embereknek az agyában fordulhatott elő, hogy meg kellene szüntetni a földrajzoktatást, mert a földrajz, egyáltalán a helyismeret annyira elengedhetetlen része az életünknek. Enélkül rengetegszer csak sötétben botorkálhatnánk. Vagy ezt akarják az esetenként csak középiskolát végzett brüsszeli "urak", hogy tudatlan robotokként csak dolgozzunk és bólogassunk a hülyébbnél hülyébb döntéseikre? Ez egy igen primitív ötlet, akárki találta ki, ilyen alapon milyen tárgy az, amit nem lehet megszüntetni?! Persze az angolon kívül, mert ugyebár az a jövő...

Vendég

#340

2016-05-12 14:12

Én is voltam diák.Azt a tudást,azt a sok rétű tudást még most is tudom.Ezért a mai diákoknak is joguk van hasonló,sok színű tudás megszerzéséhez.

Vendég

#341

2016-05-13 01:08

A tudatlanság nagy erény, mert könnyebb uralni a tudatlan embert. A földrajzi tájékozottság alapvető fontosságú, hogy a világ dolgaiban tájékozódhassunk - és ha kell, megfelelő döntésre jussunk. A földrajz - és természetesen a többi természettudományos tárgy - anyagának ismerete gondolkozásra késztet és ez az igazi emberi magatartás, nem pedig az, hogy a képernyőről dőlő minden szószt készpénznek elfogadva bólogatunk.
KKG E.B. 10/B

#342 Re: Semmi sincs veszélyben!

2016-05-14 17:04

#16: Egres Béla - JGE - Semmi sincs veszélyben! 

 Tisztelt Egres Béla!

Tizenhat éves vagyok, nagyon sajnálom, hogy nincs akkora érdeklődés ez iránt a tantárgy iránt, hogy fakultációs képzés induljon belőle az iskolámban. Nem tudom, hogy a nálam fiatalabb diákok milyen képzésben részesülnek, de én hetediktől kezdve tanulom a tantárgyat. Őszintén szólva az egész nagyon logikusan van felépítve, annak ellenére, hogy vannak benne számomra teljesen érdektelen részek (pl: természetföldrajz, csillagászat). Egyáltalán nem érdekelnek az éghajlati övek, a sem a bolygók rétegei, sem a Hold súlya sem az ehhez hasonló dolgok, de országokat viszonylag szerettem(/szerettem, mivel tizenegyedikben nem lesz földrajz) tanulni. Módszertanilag nagyon jól van felépítve, mert szinte nem is lehet másképp tanítani, minthogy az adott terület természeti adottságai ismertetése után ismertetjük az ország struktúráját és gazdaságát. A jobb tanárok tesznek bele egy kis történelmet, politikát, nem a nézetüket (!) (bár ez inkább a középiskolára jellemző) vagy elmondják az ezek közötti kapcsolatokat (annak ellenére, hogy egyértelműek (vagy annak kéne, hogy legyenek). És van ezek mellett a gazdaságtan és a pénzügytan amelyek a kedvenceim, ez a földrajz azon része amelyet a leginkább tudunk hasznosítani az életben. Ezek adnak egy kis esélyt adnak arra, hogy ki tudjunk igazodni a bankokon, hogy lássuk, hogy a reklámok nagy általánosságban semmilyen információt nem adnak az adott termékről. Személyes véleményem szerint a jó földrajzoktatás az utolsó bástyája annak, hogy bármennyire meg lehessen akadályozni, hogy a fogyasztói tásadalom törvényei embertömegeket vegyen rá egy új almástelefon piacra dobásának előestélyén az üzlet elé menjenek sátorozni. Kevés olyan hasznos tárgy van mint a földrajz. Ez az én személyes véleményem. És nagyon sajnálom, hogy egy félelit iskolában az osztálytársaim felén azt látom, hogy nem, hogy ezt a tényt nem ismerik fel, de ez már olyan szintre ment, hogy a tanárok többsége (nyilván nem csak a földrajztanárokra gondolok) már rég lemondott róluk, de annyira, hogy némelyik már a puskázásért sem szól.
Az ön irományának tartalmi részéről meg a személyes lelki nyugalmam érdekében inkább nem írok véleményt.


Vendég

#343

2016-05-15 05:13

Egyébként én nem felejteném el azt sem, hogy olyan logisztikus, aki a földrajz ilyen-olyan oldalához nem ért, nem logisztikus.
az, aki olvasta ezt a szennyet

#344 #16 - te nyomorult fasiszta senki

2016-05-15 05:33

"A földrajzi ismeretek megszerzését az általános iskolai évek alatt kell megszerezni és nem a középiskolában!"

ennél nyomorultabb elképzelést a hatalmas, egész életünkben talnulható, gyönyörű, izgalmas, érdekes, értékekkel és veszélyekkel teli világban nem nagyon vallhatsz a földrajzról.

"Akik a szakképzést választják azoknak amúgy se lesz sok lehetőségük arra, hogy külföldre utazzanak és a földrajz órán tanult helyekre elutazzanak és ez így van jól!"

a német szakmunkás kiváló munkája eredményeképpen mercedessel fog oda utazni, ahova európa környékén a kedve tartja, és ebben nem a magadfajta életellenes hulladékok nekik az életben betöltendő nyomorúságos helyéről szóló fasiszta agybeteg elképzelései fogják megakadályozni, te nyomorult

"kocsmatöltelék szakmunkás tanuló"

na, olyankor mi van, te nyomorult, amikor az a szakmunkás tanuló pl. növénynemesítő kertész, netalán éppen kertészmérnök lesz, meglehet éppen szándékosan választva szakiskolát, mert mondjuk hívő családi háttérből érkezve sem nem iszik, sem nem ostoba, de a gyakorlatban kíván tanulni, bár éppen nem elhülyülni? miképpen kívánnád egy ország mezőgazdasági termelését korszerűvé tenni a földrajzi ismeretek megtermékenyítő hatása nélkül? milyen alapon mersz egyáltalán ilyen gyökkettő erkölcsi és szellemi "magaslatról" egyáltalán megpróbálni beleszólni egy ilyen döntésbe? mi jogosít fel téged ilyen minősíthetetlen minősítgetésekre? miféle fasiszta csőcselék a te semmirekellő vesztes, bosszúszomjas, istentelen gyökér fajtád?..

lehet, hogy egy médiahekk az egész működésed, lehet hogy csak úgy próbálod elérni az ismertséget, hogy másokra akaszkodsz, lehet hogy pontosan az ellenkezőjét akarod elérni a nemtelen eszközökkel, lehet, hogy egyszerűen csak trollkodsz a saját szakálladra, még az is lehet, hogy megbízásra rontod a levegőt és kelted a zavart, de a magadfajta tevékenysége nem kívánatos, és nincs itt mit demokrácia álarca mögé bújni: a véleményed / performanszod szart ér, és a primér módon leírt "gondolataid" elmebetegekek. elég fontos lenne, hogy hülyék ilyen ügyben - se - szólhassanak hozzá.

_n_y_o_m_o_r_u_l_t_

..


Vendég

#345

2016-05-16 20:23

Földrajzi ismeretek nélkül nem tudjuk elhelyezni a történelmet, az irodalmi alkotásokat stb. hozzátartozik az általános műveltséghez és nagyon érdekes!

Vendég

#346

2016-05-17 13:42

Mert nem értek egyet a tananyagok önkényes változtatgatásával - egy átgondolt, megalapozott természettudományos tananyag kialakítása időszerű lenne, de az nem perci ötletelések alapján születik meg.

Vendég

#347

2016-05-18 10:18

Mert elegem van a lebutitási tervekből. Gondolkodó emberek helyett szervilis s..nyalókat akarnak nevelni.

Vendég

#348

2016-05-19 19:00

mert földrajz nélkül süket lennék! pl. hol vannak a Kanári szigetek? Földrajz tudása nélkül hogy mondod meg? De egy keservesebb példám is van. Hol van Doberdó?.

Vendég

#349

2016-05-24 08:02

Mert a földrajz a tágabb és szűkebb környezetünk megismerését adja, amely nélkül a jövendő generációk azt sem fogják tudni, hogy milyen környezetben és hogyan élnek.

Vendég

#350

2016-06-04 13:16

Parragh Lászlónak pár éve még a történelem valamint a magyar nyelv  és irodalom oktatással volt gondja, most a természettudományos tárgyakkal gyűlt meg a baja. Miért nem mondja már ki végre, hogy olyan iskolát akar, ahol csak a szakmát oktatják? Ennyire kártékony embert ritkán látni. Levonhatná a következtetéseket, hogy ahányszor oktatásügyi témában megszólal, csak rombolni tud. Ideje lenne lemondania és eltűnni a történelem süllyesztőjében. Csináljon alternatív középiskolát magának, ahol csak a szakmát oktatják! Teremtse meg az új proletárvilágot, ahol nem kell vesződni mohácsi csatával, Petőfivel, a szén-dioxid képletével, a szív működésével vagy éppen az időzónákkal. Hogy kerülhetett ilyen ember ilyen magas pozícióba?