! Tiltakozunk a plazma-donor díj csökkentő rendelet ellen

Hozzászólások

#201

Felháborító ez a törvény

(Fót , 2017-01-15)

#204

Én is plazma adó vagyok.

(Miskolc , 2017-01-16)

#210

Mindent azért ne lehessen megtenni...

(Tököl, 2017-01-16)

#212

Szóval... a gyógyszergyártók megvehetik drágán a MI plazmánkat,de mi nem kaphatjuk meg érte ami jár?!
Pedig,ha rendesen csinálja az ember akkor tartja a diétát és a dolyadékpótlást,ami azért nem egy 5perces munka.....

(Szeged, 2017-01-16)

#224

A plazma központok nagyon jól tudják, hogy miért mennyit fizethetnek!

(Pécs , 2017-01-17)

#226

Igazságtalan!!!! Csak a jegy 1400 huf!!! És egyek fehérje dúsan?!?!

(Budapest, 2017-01-17)

#227

Szánalmas amit a törvényhozás művel.

(Budapest , 2017-01-17)

#228

Staub Eszter

(Pécs, 2017-01-17)

#232

Aláírom, mert egyetértek vele

(Pécs, 2017-01-17)

#233

Igazságtalannak tartom a rendeletet!

(Pecs, 2017-01-17)

#239

Dörögdi Ferenc

(Pécs, 2017-01-18)

#246

Aláírom, mert egyetértek a tiltakozással.

(Budapest, 2017-01-18)

#248

A kormány ne szabályozza már, hogy a plazmaszolgálat mennyit adjon a donornak.

(Budapest, 2017-01-18)

#253

Mert rendszeres plazmaadó vagyok, és kiállok a segítők segítéséért.

(Miskolc, 2017-01-18)

#259

rendszeres plazmaadó vagyok, és nem mindegy, hogy mennyit fizetnek évente. Ja, és eddig rendszeres véradó is voltam, a plazmaadástól függetlenül. EDDIG!

(Budapest, 2017-01-18)

#266

Nem akarom hogy más mondja meg hogy ki mit kapjon a szolgálataiért

(Budapest , 2017-01-18)

#276

Döntse el a központ mennyit ad.

(Sarkad, 2017-01-18)

#279

Aláírom, mert én is sokat jártam tavaly és sokat segített a költségtérítés. Ha ezt is csökkentik, elveszítjük az ország donorjait!

(Szentmártonkáta, 2017-01-18)

#286

Aláírom,mert közük nincs hozzá,hogy adom a plazmámat!!!

(Budapest, 2017-01-18)

#295

nem adok plazmát, csak simán vért. Aki az gondolja hogy ezért a 8-10-11 ezer forint sok az nincs tisztában az egésszel.

(Budapest, 2017-01-18)

#296

Természetesen én is a pénz miatt kezdtem el - ennek 2 éve. Még nem nagy érvágás számomra ez a csökkentés (tudni kell, hogy tanulóként jelenleg nem sok lehetőségem van akármilyen pénzkereseti lehetőséget választani), de a szolgálatoknak és a vérbanknak már most látványos csappanást fog okozni a rendelet. Ahelyett, hogy lefele nyirbálnák, amit csak lehet, inkább támogathatnák az ügyet. A dolgozók fáradtak, a kapacitás már nem (volt) elég. Inkább új centrumok nyitásában segíthetnének. Ehelyett egy olyan megoldást kaptunk, ami nekünk se annyira kellemes, de "legalább" a munkát csökkenti. Ha ezt hagyjuk, úgy gondolom, folytatása is lesz.

(Dunaharaszti, 2017-01-18)

#297

Mert sértő és igazságtalan a jelenkori egészségügyi ellátás mellett a plazmával való munkának hátráltatása kormányzati szinten.

(Veresegyház, 2017-01-18)

#312

Nem vagyok érintett, de ez a rendelet nem hiszem, hogy bármi javát is szolgálná

(Szabadka, 2017-01-18)

#317

Ne az állam döntse el, hogy egy magán vállalkozás mennyit adjon, hanem hagyja meg a lehetőséget a vállalatoknak. Ha meg véradásra szeretné buzdítani, akkor az OVSZ-nek többet kellene adnia (lehet utalvány is), és akkor többen is mennének.

(Gyál, 2017-01-18)

#318

Nem látom a döntés mögötti logikát.. amíg az adott plazmagyűjtő cég megtudja fizetni az akár 10 ezret is, miért ne tegye? Ez kinek fájt? Megmondom őszintén nyíltan a pénz boldogság(ha meg nem jól az ember akkor mindig jól jön egy kis plusz), ezért mentem elsőre én is adni, és ha közelebb lenne akár járnék 4 naponta is. Értelmetlen rendelet..

(Hajdúdorog, 2017-01-18)

#322

Aláírom, mert én is rendszeres plazmaadó vagyok. Felháborító, hogy azt a csekélyke pénzt is sajnálják a másokon segíteni akaró donoroktól. Hiszen a plazmából méregdrága,életbevágóan fontos gyógyszereket készítenek. Igenis fizessenek meg jól minket, donorokat, ha már egyszer másokon segítünk!

(Pomáz, 2017-01-18)

#329

Mert elég volt, hogy az állami bürokrácia olyan dolgokba szól bele, amihez semmi köze!

(Budapest, 2017-01-18)

#332

Felháborító, hogy ezt a kis plusz bevételt elveszik az emberektől. Köteleztek minket véradásra, senkinek nem volt panasza. Ezzel csak az emberek kedvét veszik el, kevesebb lett a vér, ezzel a rendelettel elérik, hogy a plazma is kevesebb legyen.

(Budapest, 2017-01-18)

#337

Aláírom mert nem értek egyet a kártérítési díj csökkentésével.

(Debrecen, 2017-01-18)

#338

DÖntse el a plazmaközpont mennyit tud adni, és döntse el a donor hogy megfelel e neki!

(Szeged, 2017-01-18)

#340

Döntse el a plazmaközpont mennyit tud adni, és döntse el a donor hogy megfelel e neki!

(Szeged, 2017-01-18)

#342

Rendes országokban az államnak a szociáldarw... akarom mondani kapitalista gazdaságba való beavatkozására kimondottan akkor kerül sor, ha a nép rossz helyzetben van a cégek nyerészkedése miatt. Ilyenkor az állam rendelettel monopóliumokat szüntethet meg, árakat szabhat meg, vagy kisegíthet rossz helyzetben lévő cégeket tőkével, hogy ne kelljen kirúgniuk több ezer alkalmazottat.
Ezzel szemben Magyarországon a kapitalizmus játékszabályai alapján úgy működött a gazdaság ezen része, hogy azzal kifejezetten a legszegényebbek jártak jól. Mit csinál az állam? Beleszól.
Ráadásul úgy, hogy a plazmaadás intézménye beleillik a Fidesz által szorgalmazott szociáldarwinista világképbe is. Ugyan is azok az emberek akik elmennek plazmát adni, valamilyen értéket adnak a pénzért cserébe, és nem csak úgy a semmire kapják a segélyt.
Azt a bagatell kis részletet meg már említeni sem érdemes, hogy egyébként rengeteg ember élete van veszélyben éppen ezekben a percekben is, mert nem áll rendelkezésre elég vérkészítmény. Pont, hogy ösztönözni kellene mindenkit, hogy részt vegyen ebben a rendszerben. Persze ha valaki úgy gondolkodik, mint a kormány, hogy az erősebb kutya... közösül, és aki megbetegszik az gyenge, azaz nem érdemli meg az életet, akkor azt ez nyilván nem fogja meghatni.
Ellenérvek cáfolata a trolloknak:
Sokan lehet, hogy nemi betegségben szenvednek, és csak a pénz miatt azt hazudják az orvosnak, hogy egészségesek.
Téves. Én rendszeres véradó vagyok. Mindenképpen KÖTELEZŐ elvégezni vizsgálatokat a leadott véren. Akkor is ha semmi nem utal arra, hogy a véradó vére fertőzött lenne. (Pl.: Nem szokott Afrikába nyaralni járni, nem szokta gyakran váltogatni a szexuális partnereit stb.) Nem fogja senki sem megkockáztatni, hogy fertőzött vért adjon be egy betegnek. Azok a rémhírek, hogy valaki AIDS-t kapott a beadott vértől a hetvenes évekből valóak, ha egyáltalán valaha is igazak voltak. Tehát ha valaki hazudik is, akkor is elvégzik a vizsgálatokat, és a vére megsemmisítésre kerül, ha fertőzött. Ha olyan súlyos betegsége van mint az AIDS akkor pedig egész életére kizárják a rendszerből.
Köszöntem a figyelmet. Magyarország lelkiismerete voltam.

(Budapest, 2017-01-18)

#343

Az egészségügy számára nélkülözhetetlen a vér. Ez egy motiváló tényező az emberek számára, hogy pénzt is kap a jó cselekedetéért.

(Budapest, 2017-01-18)

#356

Aláírom, mert gyakran adtam vért ellenszolgáltatást nem várva érte. A vérplazma adásánál az eddigi térítés lehetősége mögött valószínű ott állt a sokkal jelentősebb érték a gyógyszer gyártásban. A törvény alkotók részéről érthető a szándék. A hétköznapi, netán liberális gondolkodású, segítőkész, de a rászoruló is és a kezelt beteg is pusztuljon, mert ez a mi Pártunk és kormányunk hozzáállása polgáraihoz. Bízom a rájuk lesújtó végítéletben.

(Villány, 2017-01-18)

#375

...

(Miskolc, 2017-01-18)

#376

Aláírom, mert az égvilágon semmi köze a kormánynak ahhoz, hogy mekkora összeget adnak nekem. Most olyanba szóltak bele - megint - amihez közük sincs.

(Budapest, 2017-01-18)

#380

piaci folyamatba avatkoznak bele.

(Budapest, 2017-01-18)

#381

Úgy gondolom semmi köze a kormánynak ahhoz, hogy egy magáncégnek mekkora értéket képvisel és mennyit ér meg az általam megtermelt vérplazma/munka/szolgáltatás/akármi, mert ez NEM KÖZPÉNZ, hanem a magánszektor része egy önmagát szabályzó kereslet-kínálati piacon.
Ezen az alapon azt is megmondhatják, hogy mennyi lehet egy könyvelő vagy kereskedő maximális bére... SEMMI KÖZÜK HOZZÁ, NEM TARTOZIK RÁJUK!

(Budapest, 2017-01-18)

#383

Mert ezt sem szabadna korlátozniuk a nagy demokráciában. Ez piac alapú...

(Budapest, 2017-01-18)

#385

Szabó Gábor

(Budapest, 2017-01-18)

#389

Azt a kevés pénzt is sajnálják.

(Miskolc, 2017-01-18)

#394

ez a határozat az emberek ellen van ...

(Budapest, 2017-01-18)

#396

felháborít, hogy ez a rablóbanda kormány még ebbe is képes beleszólni.

(Újszentiván, 2017-01-18)

#397

Egy demokraciaval rendelkezo szabad orszagban nem hozhato olyan dontes, rendelet formajaban sem, amely nem a kozjo erdekeit szolgalja.

(Oslo, 2017-01-18)

#398

Én 42x adtam eddig vért. Regisztrált őssejt donor vagyok. Ingyen. Szívesen adnék plazmát is, ingyen, de lássuk be sokkal többen adnának vért is, plazmát is, ha egy reális összeget adnának érte. Azt hittem az a cél, hogy minnél több legyen vérből is, plazmából is, de ezekszerint nem.
Remélem akik ezt megszavazták lesz szüksége valamelyikre, és azt is, hogy épp nem lesz egyikből sem!

(Dombóvár, 2017-01-18)