A sasadi közlekedés környezetbarát megszervezéséért!

promontor

#1

2012-10-25 10:39

Ha majd a Dayka is bedugul, mi lesz a következő lépés?

Akkor majd "összenyitjuk" a Brassó utat a Bod Péter utcával? Vagy netán az Előpatak utcát a Fehér Ló utcával?
Flóra

#2 Jó tudni

2012-11-01 20:21

Ez a petíció tartalmával kiegészíti új és hasznos érvelésekkel a lakosság által küldött tiltakozó levelet, melyet az illetékes döntéshozók részére már megküldtünk.Kérésünk tehát az ott aláírók felé, hogy feltétlenül írják alá ezt a petíciót is! Az íveken való aláírásokat egyébként továbbra is gyűjtjük, majd csatoljuk az eddigiekhez. A pótaláírások gyűjtése: Dayka Gábor u. 74.sz. alatt (Lillíty Szilvia Tel: 319-3646)
---------------------------------------------
Utóirat: Az útmegnyitás az Európa-hírű Sashegyi Védett Terület-re zúdítaná rá a fojtogató szmogot és zajt, felgyorsítva pusztulását, mely egyedülálló flóra-kincset jelent minden magyar ember számára. Ezért bárhol lakik is valaki,tiltakozhat itt közös értékünk tönkretétele ellene
mókus

#3 A mások oldal...

2012-11-03 19:10

A lelkes petíció-író nem éppen az a néhány ingatlantulajdonos, akik az utóbbi években a Természetvédelmi terület határán erősen megkérdőjelezhető módon szép nagy házakat épített? Érthető, hogy aggódnak SAJÁT ingatlanuk értékcsökkenése miatt, mert nem kevés pénzükbe kerülhetett sok esetben a Természetvédelmi övezetbe nyúló építkezés...
Bíró József

#4 Re: A mások oldal...

2012-11-03 19:39

#3: mókus - A mások oldal...

A Dayka Gábor utca páros oldalán lakunk egy társasházban. Nem nyúlik be a természetvédelmi területbe. Ha Ön szerint épült ház törvénysértő módon a környéken, akkor mondja meg, pontosan melyik épületre gondol.

Továbbá megpróbálhatná személyeskedés helyett a petíció érveit cáfolni, ha nem ért egyet vele.

favédő

#5 Re: A mások oldal...

2012-11-04 11:36

#3: mókus - A mások oldal...

Maga tipikusan az a fajta, aki személyeskedéssel, megosztással igyekszik viszályt szítani. Ez a stílus ment az átkosban, ismerős...csak nem volt párttitkár eeetársnak tetszik lenni?

 

favédő

#6 Tiltakozunk a Dayka G. u. "megnyitása" ellen!

2012-11-04 11:38

Felháborítónak találjuk ezt az természetkárosító, zajártalom növelő, környezetterhelő, és a közlekedési probléma megoldására alkalmatlan ötletet!
A légszennyezés már így is túl nagy a Dayka Gábor u. alsó szakaszán a Budaörsi út miatt.

Az út megépítése pedig túl drága lenne ahhoz, hogy ésszerűnek lehessen nevezni. Nem beszélve arról, hogy visszafordíthatatlan károsodás érné a Vízművek környékén lévő természetvédelmi környezetet. Nemrég ültetett oda a Sasadi Természetbarát Kör, lakossági közreműködéssel egy egész ligetnyi facsemetét. Ezek is pusztulásra lennének ítélve.
Kiss Lilla

#7 Tiltakozom a Dayka Gábor utca megnyitása ellen..

2012-11-05 12:07

A legszebb, legértelmesebb dolog eddig az volt számomra itt, hogy gyalog tehettem meg az utat a Dayka Gábor utcában, az egészséges, tiszta levegőn...ha tehettem, mindig ezt választottam.
A csend és a nyugalom jellemezte eddig ezt a gyönyörű környéket, amelynek felforgatása a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető jó szándéknak.
Miért kell mindent tönkre tenni?
Remélhetőleg ez a sok szempontból káros indítvány nem valósulhat meg, ehhez összefogásra van szükség.
Kérem, tegyük meg !


Mimi

#8 Re: Jó tudni

2012-11-07 13:02

#2: Flóra - Jó tudni

Sajnos sokan nem tudnak arról, hogy mi áll az ügy hátterében: néhány gátlástalan befektető a Sashegy Dayka Gábor utca felőli oldalát vissza akarja minősíteni természetvédelmi területről beépíthető telkekké, és ide egy soklakásos luxus lakótelep fog épülni. Ezért volt szükségük a lakosság megosztására, hogy amíg az emberek így elvitatkozgatnak, ők szépen felépítik a lakótelepet és teletömik a már amúgy is csurig levő zsebeiket.  Fúj!

Farkas

#9 Re: A mások oldal...

2012-11-09 22:51

#3: mókus - A mások oldal... 

 Kedves Mókuska, nézz körül a Dayka Gábor utcában, az elmúlt 10 évben hány új ingatlan épült és utána újra szólj hozzá....

 

Őrizzük meg a Dayka ligetet!

#10 Re: Re: Jó tudni

2012-11-09 22:55

#8: Mimi - Re: Jó tudni 

 Igen, ez reálisabb megközelítés mint Mókuskáé, aki még a környéket sem ismeri, úgy szállt be a vitába. Vajon miért érdeke beszállni????

Ezt a hozzászólást a petíció szerzője eltávolította (Részletek)

2012-11-10 10:11


Niki

#12 idézek egy apától...

2012-11-10 18:35

Amint kitudódik, egérútként fogják használni ezt az útvonalat nem csak a gazdagrétiek, de még az M1-ről jövők is. Óriási átmenő forgalmat jelentene!

Nem beszélve arról, hogy a Bodajk utcában nincs mindenhol járda, az úttesten kell közlekednünk. Így is életveszélyes!

Ez egy burkolt terv, álca, valójában, ahogy hallottam, a Sas hegy (természetvédelmi terület) déli részére akarnak egy lakóparkot építeni. Ez itt a mögöttes szándék!!!
P

#13 Dayka ovi

2012-11-11 11:46

Részletkérdés, de szerintem jó lett volna a Dayka G. utcai óvodát is feltüntetni az aláírólap oszlopaiban, sajnos az is erősen érintett terület.
Erzsi

#14

2012-11-12 15:46

Teljesen egyetértek az ellenérvekkel!
Az igen jelentős várható új átmenő forgalom vonzás a Budaörsi út- Sasadi út-Érdi út-Németvölgyi út-Dayka Gábor utca által határolt teljes kertvárosi terület súlyos zaj és kipufogó gáz terhelését eredményezné.
Úgy tudom, hogy a Sashegy Dayka Gábor utca felőli völgye Budapest egyik legfontosabb szélcsatornája. Ez az egyik legfontosabb oka az itteni építési tilalomnak. (A természetvédelmi területen kívül is!)
A Dayka Gábor utca forgalmas útvonallá tétele azt eredményezi, hogy az itt keletkező kipufogó gázt a szélcsatorna a város felé nagy távolságra is elvez
P

#15 Nagyszőlős u - Brassó u !!!

2012-11-12 20:41

Ha esetleg sikerül nekik a Dayka összekötése, utána azonnal előveszik majd a Nagyszőlős u. bekötését a Brassó u.-ba, a mostani biciklis akadálypálya helyén. Azzal válna teljessé az átközlekedés a Sas-hegy átvágására, mint második Hegyalja út!!! Kit is érdekelne közülük az iskola...
3kívánság

#16 Nem kérünk az új útból! Ültessenek inkább facsemetét!

2012-11-12 22:37

Sajnos a mi családunk csak most értesült, hogy az önkormányzat még pénzt is költ arra, hogy pusztítsa a környezetet és összekösse a két zsákutcát. Ez nagyon elszomorító és az önkormányzati marketing is, hogy csak most jutott el a hír, miután már megkötötték a tervezési szerződést.

Szerintem egyrészt pénzkidobás volt a tervezési szerződés megkötése, miután láthatóan a helyiek nem kérnek belőle. Másrészt az önkormányzat nagyot hibázott, hogy a szerződés előkészítése előtt nem szondáztatta meg a helyieket, ha már a médiában nem, akkor legalább a helyi képviselőn keresztül.

Utólag sajnos már le kell perkálni a pénzt a tervezőnek. Az önkormányzatnak ezután minimum nyilvánosan elnézést kéne kérnie az itt lakóktól, másrészt a kerületi lakóktól, hogy kidobálták a tervezésre a pénzt és meg kéne találni azt a néhány felelőst, aki ezt véghezvitte és 100 darab facsemete ültetésébe be kéne vonni őket. A facsemeték ültetésébe szponzorként beszállhatna a tervező cég is. De jó is lenne, ha ezzel példát mutatnának! Még meg is bocsátanám nekik ezt a baklövést :)
nagyi_papa

#17 reméljük, sikerül megakadályozni!!

2012-11-12 23:23

Mindenki tudja, hogy a környezettudatos nevelést gyerekkorban, lehetőleg már az óvodában kell elkezdeni. Ezzel a tervvel pont az ellenkezőjét teszik! Azt mondják az iskolásoknak: nézzétek, milyen sok fát, bokrot tettünk tönkre, milyen szép utat építettünk a természet- védelmi terület közvetlen közelébe azért, hogy Ti autóval jöhessetek az iskolába! Ez felháborító! Mi lesz így a környezetünkkel?!
favédő

#18 Re: Nem kérünk az új útból! Ültessenek inkább facsemetét!

2012-11-14 16:09

#16: 3kívánság - Nem kérünk az új útból! Ültessenek inkább facsemetét!

Teljesen egyet értek, kedves 3kívánság!

Egyébként mióta itt lakunk (kb. nyolc éve) az önkormányzattól több facsemetét kértünk, hogy kiültessük a közterületre a házunk környékén, ahol addig kvázi egy szemétdomb volt. A szemetet elhordattuk, a fákat kiültettük, locsoljuk, most egy kis liget van ott, (mellesleg oda járnak a kutya futtatók). Mindenki tegye meg, hogy maga körül rendet tesz, lehet kérni önkormányzati segítséget is. Az utcákra meg több fát! És aki elültette az locsolja is, rossz nézni azt a sok kiaszott fát nyár közepén senki egy vödör vizet nem ad rá, csak mert az már nem az ő kertje.

Tehát mégegyszer, mindenki ültessen legalább egy fát a háza közelébe, már akkor is sokkal nagyobb a zöldterület.

 

favédő

#19 Re: Dayka ovi

2012-11-14 16:14

#13: P - Dayka ovi

Igaz, jó észrevétel, kedves "Dayka ovi"! Mi a közelben lakunk, és látjuk,hogy már így is milyen forgalom halad át a Daykának azon a részén, pár méterre a játszó gyerekektől.

Az óvoda dolgozói szóljanak a szülőknek, adják tovább a szórólapot, vigyék a hírt, hogy mi készül a fejünk felett.

A petíció elindítói is szórjanak az óvoda környékére még cédulákat!

hangya

#20 A képviselőnk támogatja, de a szavazói nem támogatják a beruházást!

2012-11-14 22:07

A közleményből tudtuk meg, hogy Sass Szilárd képviselőnk támogatja ezt az újabb forgalmi dugókat okozó környezetromboló beruházást. Hát ez enyhén szólva is felháborító! A többség, akik rá szavaztak láthatóan nem támogatják az elképzelést és nem akarják, hogy tönkremenne a környezetünk! Inkább a rossz minőségű utakat és járdákat újítanák föl, csak írok egy-kettőt ötletnek, ha nem látnák a döntéshozók a fától az erdőt: Örség utca, Bodajk u., Apahida u., Előpatak u., Ugron Gábor u, Rahó u. és még sorolhatnám szinte az összes utcát. Továbbá ültessenek több fát és ne zaklassák a lakókat ilyen hangulatrontó tervekkel.
Józsi

#21 Az önkormányzat tegye jóvá a hibáját és ültessenek fákat!

2012-11-15 14:00

A nagy hibát a döntéshozók úgy tudják kijavítani, ha eljönnek Sasadra és ültetnek fákat, ápolják azokat és felújítják a rossz állapotú utakat valamint elnézést kérnek, hogy nem egyeztettek a tervezési szerződés előtt a lakossággal!
pet

#22 pet

2012-11-15 14:19

Index címlapon van a téma! Mindenki szórja, terjessze mindenfelé a linket!

http://index.hu/belfold/budapest/2012/11/15/benzinfusttol_feltik_a_sas-hegyi_lappantyukat/
Timi

#23 Dayka a rádióban - Nov. 19-én MR1 Kossuth Napközben 9-11 között

2012-11-15 14:57

2012. november 19-én (hétfőn) a Kossuth Rádió Napközben c. rádióadásában 9-11 óra között szó lesz a Dayka Gábor utcáról. Érdemes meghallgatni! http://www.mr1-kossuth.hu/musoraink/napkozben.html
Gabi

#24 Daykas

2012-11-15 15:00

Javaslom, ha e tervezest komolyan gondoljak ,alakitsunk pertarsasagot, hogy a leheto leghatekonyabb modon tiltakozhassunk!

8emeletes

#25 ÚTVONALAK

2012-11-15 15:41

Megjelent egy Index cikk, amiben van egy új útvonal rajza a térképen:
http://index.hu/belfold/budapest/2012/11/15/benzinfusttol_feltik_a_sas-hegyi_lappantyukat/

Ez nem igaz, nem így alakulna a forgalom!
A reggeli csúcs kiindulópontja ugyanis az M1/M2 és a Gazdagréti út alja. Aki már elment a Nagyszőlős útig, az már nem fog visszafordulni, hogy felmehessen a Daykán.

Az útvonal tervező a következő útvonalat adja a mostani viszonyokra:
https://maps.google.hu/maps?saddr=Gazdagr%C3%A9ti+%C3%BAt&daddr=Hegyalja+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.471735,19.017677&spn=0.040206,0.104628&sll=47.483562,19.006498&sspn=0.005025,0.013078&geocode=FfA51AIdmP8hAQ%3BFV6L1AId1QQiAQ&t=h&mra=me&mrsp=1,0&sz=17&z=14

Ahogy valójában megy a fogalom:
https://maps.google.hu/maps?saddr=Gazdagr%C3%A9ti+%C3%BAt&daddr=47.47593,18.98745+to:Hegyalja+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.46924,19.010897&spn=0.040208,0.104628&sll=47.472924,19.011068&sspn=0.020103,0.052314&geocode=FfA51AIdmP8hAQ%3BFdps1AIdurkhASmhD89dbt5BRzEAUybrKMQAEw%3BFV6L1AId1QQiAQ&t=h&mra=dpe&mrsp=1&sz=15&via=1&z=14
ÉS
https://maps.google.hu/maps?saddr=Gazdagr%C3%A9ti+%C3%BAt&daddr=47.4766495,19.0077194+to:Hegyalja+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.474403,19.003129&spn=0.020102,0.052314&sll=47.473446,19.000854&sspn=0.020102,0.052314&geocode=FfA51AIdmP8hAQ%3BFalv1AId5wgiASmjZRjz191BRzGxgfrpKMQAEw%3BFV6L1AId1QQiAQ&t=h&mra=dvme&mrsp=1&sz=15&via=1&z=15

Ahogy pedig a tervezett állapotban menni fog (A Dayka mostani tetejéig):
https://maps.google.hu/maps?saddr=Gazdagr%C3%A9ti+%C3%BAt&daddr=47.4717069,19.0012661+to:47.4778279,19.0134137+to:Ismeretlen+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.474635,19.012699&spn=0.020102,0.052314&sll=47.479711,19.010017&sspn=0.01005,0.026157&geocode=FfA51AIdmP8hAQ%3BFVpc1AIdsu8hASnpLEnmdd5BRzEQfv3pKMQAEw%3BFUN01AIdJR8iASnrC9PZ1t1BRzGR1wPrKMQAEw%3BFXx_1AIdexYiAQ&t=h&mra=dme&mrsp=3&sz=16&via=1,2&z=15

Tehát újabb, eddig csak az ott lakók által használt mellékutcák kerülnek átmenő forgalom alá. Egyes helyek mentesülnek, mások pedig megkapják és még a természetvédelmi terület is érintve lesz.

A probléma nem helyben lakók által generált forgalom, hanem a főutat elhagyó "ügyeskedők" által a mellékutcákban keltett forgalom.

A pénzt, a mi pénzünket inkább arra kéne költeni, hogy a főutakon minél gyorsabban áthaladjon a forgalom, vagy P+R és a tömegközlekedés összehangolásával, pl. a 4-es Metró Budaörse kivitelével mindenkinek kedvezőbb legyen letenni az autót a város határában.