DKV vízivás engedélyezése
Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével
Ez a(z) DKV vízivás engedélyezése petíció automatikusan generált fórumtémája
Vendég |
#12016-04-27 09:32Felháborító, hogy nem lehet inni egy korty vizet sem , van egy 1 éves kisfiam ő meg sem érti hogy nem ihat. Sokat utazunk villamoson |
|
Vendég |
#22016-04-27 09:38Jó lenne már felébrednie a DKV-nak, hogy így is a szakadék fele halad anyagilag az üzlet és utaspolitikájával. Pont e miatt nem használom már én is a tömegközlekedést évek óta. Drága (Pesti vagy drágább) jegyárak és zéró éjszakai közlekedés. Tiszta őskor. |
|
DERKE |
#3 DERKE Cikk2016-04-27 09:40Korábbi cikkünk a témával kapcsolatban: Szeretnénk, ha járművön ivással és étkezéssel kapcsolatban a napokban fellángolt vitának lenne eredménye és azt mondhassuk, hogy egy olyan párbeszéd részesei vagyunk, amely minden érintett fél számára kedvező megoldást hoz. Ennek reményében összefoglaljuk az álláspontunkat, amit kiegészítve, korrigálva a ti véleményeitekkel eljuttatunk az illetékeseknek. Ha a cikk tartalmával és az utolsó bekezdésben leírt megoldással egyetértesz jelezd lájkal, vagy oszd meg velünk bármilyen formájában, ha eltér a véleményed. Az ugye már több hónapos történet és azóta is sokakat kellemetlen meglepetésként ér, hogy a DKV gyakran pótdíjat szab ki azokra az utasokra, aki a járművön esznek vagy isznak. A hatályos szabályozás szerint ennek a jogalapja az, hogy az utas megszegi az utazási feltételeket. Az egyik és legfontosabb dolog, hogy a pótdíjazás nem vezet célra, mivel ez az, ami nagyon kiverte a biztosítékot, ahogy tavaly Miskolcon is. Felesleges konfliktusforrás, amire nagyobb figyelmet kell fordítani, mert egyáltalán nem tesz jót a DKV egyébként sem jó megítélésének. A jelenlegi szabályozással az a baj, hogy a gyakorlatban egyik fél sem tartja be, illetve nem is tudja betartani. A gyakorlatban csak azt pótdíjazzák, aki nem mutat nagyobb ellenállást, vagy nem hivatkozik diabéteszre, terhességre, vagy krónikus kiszáradásra. Az is előfordult, hogy valakitől utólag kértek orvosi papírokat. Nem orvosok dolgoznak a szolgáltató ügyfélszolgálatán, hogy utólag el tudják dönteni, mennyire volt szüksége az utasnak ott abban az élethelyzetben vízre, vagy életmentő szénhidrátra. Tehát van egy olyan szabály, amit maga a szolgáltató sem tud maradéktalanul betartani. A méltányosság gyakorlása, vagy hogy mikor kivételeznek egyáltalán nincs benne az üzletszabályzatban, tehát nagyjából szimpátia alapján lehet eldönteni, hogy behajtják-e a háromezret vagy sem. Ráadásul az egész procedúra ilyen formán felesleges adminisztráció. A jelenlegi gyakorlattal nem azok vannak büntetve, akik szemetelnek, kárt okoznak, hanem leginkább azok, aki nem, mert becsületből nyel még egyet az utas az utolsó falat után és kifizeti. Véleményünk szerint egyáltalán nem kellene szabályozni ezt. Máshol sincs igazán. Az üzletszabályzat egyébként is tartalmazza, hogy az az utas, aki utastársai ruházatát vagy az utasok poggyászát beszennyezi, vagy a többi utast magatartásával zavarja kizárható az utazásból. Ez nem elég? Ha valaki méretes gyorsétteremszagú csöpögős hamburgerrel szál fel, az vagy elteszi, vagy szívbaj nélkül le lehet szállítani. Arra pedig minimális az esély, hogy aki flakonból iszik, vagy bekap két kekszet azzal kárt okoz, vagy tömegesen zavarná az utasokat. Életszerűtlen, túlexponált szabályokkal nem lehet népet nevelni. Ezen a korszakon már túl vagyunk. Nem arra kell helyezni a hangsúlyt, hogy valami tilos, hanem hogy miért tilos. Az okokra és a következményekre felhívni a figyelmet. (Erre nagyon jó példa ez a bécsi videó, amit német nyelvtudás nélkül is meg lehet érteni). Ugye barátságosabban hangzik az, hogy kérjük utastársaikra és a járművek tisztaságára való tekintettel mellőzzék az étel és ital fogyasztását utazás közben!? Évekkel ezelőtt az egy darab "köpködni és dohányozni tilos" táblán kívül nem volt sokkal hatékonyabb eszköz tájékoztatásra, de ma már rengeteg eredményesebb és nem utolsó sorban barátságosabb módszerek állnak rendelkezésre, amit nem kell különösebben bizonygatni. Az utasok előzetes tájékoztatására sokkal több eszköz és lehetőség áll rendelkezésre. Ez sokkal több fizető utast és bevételt hoz, mint amit ilyen formán pótdíjakból be lehet szedni. Számunkra az is megnyugtató megoldás lenne, ha úgy szólna a szabály, hogy visszazárható üvegből, flakonból lehet inni. Ez a szolgáltató számára hátrányt nem jelentene és az utasok is elfogadóbbak lennének egy olyan szabály iránt, amit ők is és a szolgáltató is be tud tartani. Debreceni Regionális Közlekedési Egesület 2016. január 29. |
|
Vendég |
#4 Re: DERKE Cikk2016-04-27 10:01Mennyi a menetideje a leghosszabb útvonalú járatnak végállomástól végállomásig? Ennyi idő alatt szomjan, vagy éhen lehet halni? Egy mozgó járművön enni és inni balesetveszélyes, valószínűleg ezért tilos. |
|
Vendég |
#52016-04-27 10:11A szabály értelmetlen és egészségre káros, a kicsinyesség felháborító. |
|
DERKE |
#6 Re: Re: DERKE Cikk2016-04-27 10:36A leghosszabb releváns menetidő 50 perc. Nyári időszakban, hőségriadó idején és 10 perc is sok lehet. Nem a szomjanhalásról van szó, hanem arról, hogy ez a szabály nem életszerű. Magyarországon egyedül a DKV, a BKK és az MVK alkalmas étel és ital fogyasztásra konkrét tilalmi szabályokat. Az MVK esetén viszont zárt palackból vizet inni lehet. A MÁV-START és a "Volánok" esetében vagy más városi szolgáltatóknál nincs ilyen jellegű szabály. Valószínű más helyeken más a gravitáció, vagy ott Newton törvényit is módsoították... Apropó, van-e statisztkai adatunk, hogy az elmúlt 50 évben hány fulladásos baleset történt utazás közben? |
|
Vendég |
#72016-04-27 20:48Egyetértek a kezdeményezéssel! |
|
Nem.evi |
#8 Re: Re: DERKE Cikk2016-04-28 07:59Talán,ha allergiás lennél és esetleg egy rosszullétet előznél meg pár korty vízzel, akkor nem azt néznéd,hogy mennyi időt lehet kibírni víz ivás nélkül. Sajnos a túlzott parfüm használatot nem tiltják! 20 -30 perc alatt igen is történhet olyan dolog,amiért egy-két korty vizet inni kell. jön majd a kánikula, akkor majd ájuló emberekkel lesz tele a busz? Ezen azért érdemes elgondolkodni! |
|
Vendég |
#9 Re: Re: Re: DERKE Cikk2016-04-28 08:14#6: DERKE - Re: Re: DERKE Cikk Máshol is tilos, nem csak ezeknél. Nálunk a dunántúli városokban is a legtöbb buszon kint van az inkon a buszon, hogy tilos inni és enni. |
|
Vendég |
#10 Re: Re: Re: DERKE Cikk2016-04-28 08:17#8: Nem.evi - Re: Re: DERKE Cikk Baromságokat beszélsz! A kánikulában sincs az emberek 80 százalékánál víz. A másik dolog, hogy egy tele buszon vagy kapaszkodsz, vagy iszol. Felesleges ilyen részletkérdésekbe belemenni. Az idén nyár sem lesz, nem hogy kánikula, úgyhogy nem ájul el senki. Minden cégnek joga van a saját szabályihoz, ha nem tetszik, akkor ne utazz ezekkel. Vannak más alternatívák, mint pl. autó, kerékpár, taxi, gyalog, uber, telekocsi, stb. |
|
én |
#11 Re: Re: DERKE Cikk2016-04-28 17:02 Tisztelt hozzászóló! Szóval ilyen körülmények között semmi joga nincs a kedves DKV-nak, hogy megtiltsa, hogy az ember az alapvető szükségletét ilyen módon kielégítse. Tisztelettel
|
|
Vendég |
#122016-04-28 18:45Mert sehol a világon nem tilthatják be hogy egy korty vizet igyál, akárhol is vagy.Van amikor azért kell azonnal inni mert külömben megfulladst. Ennyi. |
|
Vendég |
#132016-05-02 11:28Irigylem, hogy ennyi időtök van a bolha faszán fennakadni... |
|
Vendég |
#142016-05-03 14:19Mert bementem személyesen a Dkv-hoz és kérni akartam nyomtatványt, amit az orvossal akartam kitöltetni / a tiltás mentességről / - természetesen, hogy elhajtottak... de még hogy.... és a Halköz megálló áthelyezése körüli ígérettel mi van? |
|
|
Tiltakozzunk a HUN-REN - egykori MTA - Kutatóhálózat egységének megőrzéséért!
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
Szigorúbb bűntetetést a szöges virsli dobálónak!!!
9151 Létrehozva: 2025-09-20
Petíció egy kisfiú szabadságáért
251117 Létrehozva: 2025-09-30
Petíció a gyepmesteri telepek felszámolásáért és az állami, önkormányzati források megelőzésre fordításáért
4036 Létrehozva: 2025-10-03
Petíció a gyermekvédelemben dolgozók méltóságáért
10130 Létrehozva: 2025-09-24
Vonattal a belvárosba! – A Kunszentmiklós-Tass elővárosi vasútvonalat újra a Keletibe!
955 Létrehozva: 2025-10-21
Legyen minden megyében éjszakai állatorvosi ügyelet Magyarországon!
885 Létrehozva: 2025-10-17
Petíció a Body & Mind Stúdió bővítésére - Az egészséges, kiegyensúlyozott és tudatos életre nevelés Vác szívében.
515 Létrehozva: 2025-10-19
5-ös főút burkolat javítása Ócsa (babádi körforgalom) és Örkény között
412 Létrehozva: 2025-10-21
Adjunk új életet az egyterűeknek – Ford S-Max & Galaxy vissza a jövőbe!
492 Létrehozva: 2025-10-16
Sűrűbb buszjáratokat a Budapest–Dunabogdány/Esztergom vonalon!
289 Létrehozva: 2025-10-07
Vecsés zöldterületének megóvása – Ne vágják ki az erdőt, ne építsék be a területet!
204 Létrehozva: 2025-10-22
Legyen óvodai szolgáltatás Csillaghegy hegy felöli oldalán!
236 Létrehozva: 2025-10-15
Szigorúbb büntetést Rozit, a kiskutyát megkínzó férfinak!
43417 Létrehozva: 2025-09-05
Kérjük, hogy a honvédelmi törvény ismét tartalmazza a polgári szolgálat lehetőségét!
283 Létrehozva: 2025-10-12
Budakeszi minőségi gyermekétkeztetéséért
246 Létrehozva: 2025-10-13
Petíció a Szécsényi Manóvár Gyerekház bezárása ellen
180 Létrehozva: 2025-10-16
KÖVETELJÜK a jogi, etikai és tudományos alapok felelösségteljes érvényesülését minden oltás tekintetében!
3999 Létrehozva: 2025-04-30
Központi írásbeli felvételi pdf formátumban
264 Létrehozva: 2025-10-15
Megbízható áramszolgáltatást Harsánynak!
82 Létrehozva: 2025-10-23
Kérjük a DC15 községi út karbantartását és biztonságossá tételét!
75 Létrehozva: 2025-10-16