Petíció az alsó tagozatos tankönyvekért

Quoted post

Barkuci

#25 Re: Re: Elkeseredett

2014-04-20 08:26

#17: - Re: Elkeseredett

Sajnos Ön úgy ír  információkat, amik nem életszerűe:mert a tanítás során pl. a szövegértéses feladatok egy-egy feladata megkívánja az aláhúzásokat, kijelölést, karikázást.Mivel mindent leíratni hosszadalmas és időtrabló, ezért sem élünk a folyamatos füzetben dolgaztatással.Tehát Ön ne pedagógus, vagy egy ritka típusa rétegünknek.Írhattam volna környezetet, történelmet, matematikát(húzd alá a szöveges feladatban az adatokat)magyart, idegen nyelvet..., és a munkatankönyvekről még nem is tettem említést.Mellesleg az 1.-2. és az 5.-6. évfolyamon csak 3000 ft értékben lehet munkafüzetet rendelni,amikor 1db. munkafüzet a hivatalos listán legalább 800-900 ft.Ugye abban azért megegyezhetünk, hogy nem 3 tárgyat tanul a gyerek bármely említett évfolyamon.A BUKOTT TANULÓKNAK VISZONT JÁR A 12.000 FT.A kislányom most lesz elsős, én örömmel kifizetném inkább az új könyvet, minthogy tartós , leamortizált , nem szabadon választott tankönyvből tanuljon, amiben még egy aláhúzást sem tehet....Tessék gondolkodni.

Válaszok


Vendég

#26 Válasz a 23.ho

2014-04-20 14:55:08


Vendég

#27

2014-04-20 15:36:10

#25: Barkuci - Re: Re: Elkeseredett

Válasz a 23. hozzászólónak.

Kérem, ne tegezzen, mert nem vagyunk egy korcsoport!

Az életemet végig tanítottam: sokszor elsős gyerekeket,  a teljes alsó- felső tagozatot, felsőoktatást, szinte az ország minden pontján szakmai továbbképzést tartottam tanítóknak. Ismerem annyira a korosztályt, a metodikát, hogy tudjam mi jellemzi a gyermekek ezen csoportját( mai gyereket is). Pályám kezdetén tartós könyvből tanítottak a tanítók olvasni (most is volt  és van ilyen  alsós könyv - listán nem szerepel), mégis jobb olvasási- szövegértő készséggel rendelkeztek. (Tekintse meg a kutatási adatokat!) Füzetbe írtak a fokozatosság betartásával, a tanító előírt, közösen tanulták meg a betűalakítást, a betűk összekapcsolását, a tanító megfogta a kezüket. Ma meg  sokszor kényelmi szempontból egyszerűbb, ha másoltatják a munkafüzeti feladatokat, (persze vannak kivételek).

Igaz, újabb felvetés az mostanság, hogy nem is kellene kézírást tanítani.

Nem csupán olvasókönyvekről van szó, hanem  matamatika,nyelvtan stb.könyvekről. Nagy J. Józsefnek volt az első munkáltató könyve, aztán megjelenet a piacon  tartós jellegű is. Kérdezem: Miért baj az, ha netán tovább lehet adni egy könyvet? Nem jobb ez az iskoláknak az országnak?

Tanítottam roma gyerekeket is, halmozottan hátrányos helyzetűeket! Csak a módszert kell jól tudni a tanítónak! Az a baj, hogy sok tanító nem ismeri a  módszertan elméletét- gyakorlatát kellően, a metodikai lépéseket nem tartja szem előtt. Az olvasás, írás, nyelvtan, fogalmazás tanításának megvan a sajátos módszertana.  A magyar nyelv sajátosságait kell figyelembe venni a tanításkor, nem kell eldobni a hagyományt! Ha ezt tudja tanító, gyerek, aztán jöhet a korszerűség!

Azt sem szabad elfelejteni, hogy a tanítónak alapvető tájékozódási képességet is fejleszteni kell, hisz van olyan iskolába lépő gyerek, ki talán ott fog először könyvet a kezébe!!!!!

Nem vagyok az új ellensége,csak az ésszertűség a gazdaságosság mellett voksolok, a különböző képességű gyerekek érdekeit védeném!