Petíció az alsó tagozatos tankönyvekért


Vendég

#26 Válasz a 23.ho

2014-04-20 14:55


Vendég

#27

2014-04-20 15:36

#25: Barkuci - Re: Re: Elkeseredett

Válasz a 23. hozzászólónak.

Kérem, ne tegezzen, mert nem vagyunk egy korcsoport!

Az életemet végig tanítottam: sokszor elsős gyerekeket,  a teljes alsó- felső tagozatot, felsőoktatást, szinte az ország minden pontján szakmai továbbképzést tartottam tanítóknak. Ismerem annyira a korosztályt, a metodikát, hogy tudjam mi jellemzi a gyermekek ezen csoportját( mai gyereket is). Pályám kezdetén tartós könyvből tanítottak a tanítók olvasni (most is volt  és van ilyen  alsós könyv - listán nem szerepel), mégis jobb olvasási- szövegértő készséggel rendelkeztek. (Tekintse meg a kutatási adatokat!) Füzetbe írtak a fokozatosság betartásával, a tanító előírt, közösen tanulták meg a betűalakítást, a betűk összekapcsolását, a tanító megfogta a kezüket. Ma meg  sokszor kényelmi szempontból egyszerűbb, ha másoltatják a munkafüzeti feladatokat, (persze vannak kivételek).

Igaz, újabb felvetés az mostanság, hogy nem is kellene kézírást tanítani.

Nem csupán olvasókönyvekről van szó, hanem  matamatika,nyelvtan stb.könyvekről. Nagy J. Józsefnek volt az első munkáltató könyve, aztán megjelenet a piacon  tartós jellegű is. Kérdezem: Miért baj az, ha netán tovább lehet adni egy könyvet? Nem jobb ez az iskoláknak az országnak?

Tanítottam roma gyerekeket is, halmozottan hátrányos helyzetűeket! Csak a módszert kell jól tudni a tanítónak! Az a baj, hogy sok tanító nem ismeri a  módszertan elméletét- gyakorlatát kellően, a metodikai lépéseket nem tartja szem előtt. Az olvasás, írás, nyelvtan, fogalmazás tanításának megvan a sajátos módszertana.  A magyar nyelv sajátosságait kell figyelembe venni a tanításkor, nem kell eldobni a hagyományt! Ha ezt tudja tanító, gyerek, aztán jöhet a korszerűség!

Azt sem szabad elfelejteni, hogy a tanítónak alapvető tájékozódási képességet is fejleszteni kell, hisz van olyan iskolába lépő gyerek, ki talán ott fog először könyvet a kezébe!!!!!

Nem vagyok az új ellensége,csak az ésszertűség a gazdaságosság mellett voksolok, a különböző képességű gyerekek érdekeit védeném!


Vendég

#28

2014-04-20 15:45

A hozzászólásokhoz: vannak szövegértés munkafüzetek is, meg más is. Így csak ez kellene a gyereknek.

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2014-04-20 16:25


gz

#30 Re: vicces

2014-04-20 16:27

#23: - vicces

Köszönöm!!!


Vendég

#31

2014-04-20 16:41

Irjatok ala, es osszatok, hogy minel tobb helyre eljusson!
tartós

#32 Re: tartós könyv

2014-04-20 18:16

#27: -

Támogatom 27-est. Éltünk az USAban. A tartós könyvbe bele volt írva, hogy melyik évben ki használta. A fiam a 8. volt a sorban. Kapott egy jó állapotú hét éves tankönyvet. Érdekes, hogy ő is tudott a könyvre vigyázni, és persze tanulni is belőle. De mi ugye egy gazdagabb országban élünk, vagy nem?

momo

#33

2014-04-21 10:10

Volt egy nekem tetsző tankönyv, a tapasztalat és a rutin azt mondta-ez egy jó könyv.
Ráadásul a Városomban gyártották....most ez a könyv kikerült a listáról. Az elmúlt évben már egységesedett az iskola, ezért nem abból a könyvből taníthattam, amit szerettem volna. A centralizálódott oktatás a múltban sem vált be.
kikelet

#34

2014-04-21 14:05

A tartalmas, jó tankönyv hatalmas segítség tanárnak és diáknak egyaránt!

Vendég

#35

2014-04-21 14:11

A tartalmas és jó tankönyv tanár és diák számára elengedhetetlen.
Tanító

#36 Re: Re: tartós könyv

2014-04-21 15:21

#32: tartós - Re: tartós könyv

DE biztosan nem első osztályos volt a gyerek! Kérem olvassák már el miről szól ez a petíció!
1. ALSÓ TAGOZATOS TANKÖNYVEK!
2. Szánsékosan nem a szakmailag legjobbakat választották ki, hanem a legbugyutábbakat.


Vendég

#37

2014-04-21 16:59

Bár én taníthatnék az alsó tagozatos tankönyvekből!!! Ismerem őket, egy-egy leckét megtanítottam/megtanítok az unokáimnak, igaz, ők a romániai tankönyvekből tanulnak, ezekből oktattam és is, de most már nyugdíjas vagyok...
Dr. Málnási Ferenc ny. magyartanár - Kolozsvár.

Vendég

#38 Re: Re:

2014-04-21 18:54

#12: - Re:

Amiért Te sem 2002-ben.


Vendég

#39 Re:

2014-04-22 07:08

#27: - Igaz, újabb felvetés az mostanság, hogy nem is kellene kézírást tanítani.

Tisztelt Hozzászóló!

Elnézést a helyesbítésért, de ismeretek hiányában sok tévhit terjed, amit ha elég sokszor ismételünk, félő, elfogadott tudássá válik. A nem kell kézírást tanítani Amerikában kijelentéssel mostanában egyre többet találkozom. Az USA oktatási rendszerében a kézírást két ütemben tanítják. Először a nyomtatott kis és nagy betűket, 'block style', majd a folyékony írást, 'cursive handwriting' jóval később. Ezt a duplázást kritizálják, és tartják feleslegesnek. A kézzel írás nem ment (még? - nem szeretném) ki a divatból, de több iskolában, államban a második típust már kihagyják az oktatásból. Emellett nem érzem a témához tartozónak ezt az érvet.

 

Tanárként, két kisiskolás és egy leendő kisiskolás szülőjeként tiltakozom az ellen, hogy a tanítóknak és tanároknak elvegyék a szabad választáshoz való jogát.

 

A tartós tankönyvek ellen, még ha nem is értek egyet az elgondolással, nem tiltakozok. Annak, aki úgy gondolja, hogy ilyenből szeretne tanítani, adják meg a lehetőséget.


Vendég

#40

2014-04-22 08:21

Fontos a szabad választás lehetősége! Nagyon sajnálom, hogy a Mozaik Kiadó könyveit nem használhatom, pedig nagyon szeretem, különösen az interaktív tananyagát környezetismeretből.
Xes

#41 Szavazat

2014-04-22 08:30

Hol volt a sok elégedetlenkedő a szavazás napján? Miért nem akkor erőltették meg magukat? Nehéz volt behúzni az X-et?
brenda

#42 Re: Elkeseredett

2014-04-22 08:36

#16: Elkeseredett - Elkeseredett

Teljesen a szívemből szóltál. Hihetetlen, hogy ezt akarják bevezetni. Aki ezt kitalálta, még fényképről sem látott alsó tagozatos gyereket és alsós (munka)tankönyvet. Pedig annak idején mi is ilyenből tanultunk... Bízom benne, hogy megváltoztatják, mert ez tragédia lenne nekünk, tanítóknak és tanítványainknak is.

jolmegmondtam

#43

2014-04-22 09:43

Kedves hozzászólók!
Abban egyetértünk hogy lehet akármilyen tartós is az a tankönyv, egy elsőstől el fogjuk várni hogy hímes tojásként bánva vele majd tanév végén visszaadja sértetlenül. Ez az ingyenesség egy nagy KAMU! Majd a szülő kifizeti júniusban utólag, nem pedig augusztusban.
Az pedig mekkora pénzkidobás hogy a tavaly bevásárolt, idén már nem "javasolt" könyvekhez sem lehet rendelni munkafüzetet, mert nincs rajta a listán... LOGIKUS!!! A csökkentett keretből vegyél könyvet és munkafüzetet is...
jolmegmondtam

#44 Re: Re: tartós könyv

2014-04-22 09:47

#32: tartós - Re: tartós könyv

Arról nem szól a fáma hogy milyen gyakran használták a könyvet... mert itt is van olyan tanár aki azt mondja hogy tedd félre fiam, úgyse kell... vagy hogy hány tankönyv került vissza az osztálylétszámnyi mennyiségből évente, és mennyit kellett pótolni hogy kilegyen a kellő példány a következő évre...

Kicsit bonyolultabbul is gondolkodhatnánk... nem minden fekete és fehér


Vendég

#45

2014-04-22 09:58

...

Vendég

#46

2014-04-22 09:59

...

Vendég

#47

2014-04-22 12:21

A legtöbb iskolában a tanítók 4 évre terveznek előre, és egy-egy tankönyvcsalád is az ismereteket 4 évre elosztva lett kitalálva. Ha ezt a folyamatot időközben megszakítjuk, hatalmas energiák -felesleges- bevetésével lehet csak a munkát folytatni (én már egyszer kipróbáltam, nem vágyom rá). Arról volt szó, hogy kimenő rendszerben szűkítik a tankönyvpiacot, de arról szó sem volt hogy ennyire és egyszerre. Tudjuk:minden könyvnek van előnye és hátránya. Elfogadom, hogy a jó tanító minden könyvből tud tanítani - csak milyen áron?
Meddig tekintjük még a jövő nemzedékét kísérleti nyúlnak, akikkel az íróasztal mellől kísérleteznek? Meddig akarnak még a pedagóguson facsarni, bizonytalanságban, félelemben tartani őt, hogy aztán végképp alkalmatlan legyen a tanításra? Meddig hagyjuk hogy lassan évente jöjjenek a "nagyokosok" -akik ezer éve nem álltak egy osztálynyi gyerekkel szemben- és felülről megmondják, hogy hogyan kell tanítani -természetesen eszköz nélkül, mert arra továbbra sincs pénz. Meddig mehet ez így tovább a XXI. század Európájának közepén?

Vendég

#48

2014-04-23 18:23

Szólj hozzá!...

Vendég

#49 Re: Re:

2014-04-23 20:09

#12: - Re:

Aki komolyan béremelésről beszél az nem számolt utána a mostani juttatásunknak. Lehet hogy több a fizetésünk, de azt magasabb óraszámért kapjuk. Tehát tőbb fizetés, de több óra. Ha visszaosztunk a magasabb óraszámmal rájöhetünk, hogy egyáltalán nem kapunk többet. És megszünt mindenféle más juttatás, nincs cafetéria, üdülésicsekk, étkezési hozzájárulás!!!Kérdezem én, hol is van itt béremelés??? Ha lehetne itt bármit is visszautasítani én megtenném, de már csak kész tények elé állítanak......