A közoktatásért!

Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével

Ez a(z) A közoktatásért! petíció automatikusan generált fórumtémája

Szilágyis tanárok

#101 11 KÉRDÉS A MINISZTÉRIUMHOZ

2013-01-18 16:58

Ma, 2013. január 18-án a következő levelet küldtük a miniszternek
Tisztelt Miniszter Úr!
Az EMMI Oktatásért Felelős Államtitkársága 2013. január 10-i közleményében késznek mutatkozott arra, hogy egy fórumon megválaszolja a pedagógusok, intézményvezetők és az iskolahasználók kérdéseit. Mivel a személyes diskurzus szűk időkeretet szab, ezért megannyi kérdésünk közül a legégetőbbeket levélben juttatjuk el az ágazati irányítás vezetőihez. Kérdéseink szervesen és lényegileg kapcsolódnak január 9-i nyílt levelünkhöz.
Kérjük, hogy segítő szándékú kérdéseinkre az államtitkárság mihamarabb adjon érdemi és tételes választ a vonatkozó jogszabályi helyek megjelölésével, és válaszát tegye közzé honlapján.

1. Mikor hozzák nyilvánosságra a köznevelés rövid-, közép- és hosszú távú, a prioritásokat megjelölő és konkrétumokat tartalmazó stratégiáját, valamint az intézmény-hálózati koncepciót? E stratégia hány pedagógussal, milyen tanár-diák aránnyal és hány intézménnyel számol, s mit jelent számszerűsítve a Széll Kálmán-tervben megfogalmazott koncepció, amely szerint „a gimnáziumok, szakközépiskolák és szakiskolák egészséges aránya” helyreállítandó?
2. Az iskolák jellegét és feladatkörét meghatározó alapító okirat módosítása a fenntartóváltásból eredő pontokon kívül érint-e más területeket is? A módosítás folyamatába bevonják-e a helyi adottságokat ismerő korábbi fenntartókat, illetve magukat az intézményeket?
3. Ki készíti el és mikorra az egyes intézmények költségvetését, és a költségvetési koncepció elkészítésében szánnak-e szerepet az intézményvezetőknek?
4. Mi az ágazati irányítás koncepciója az intézményi össz-óraszámok, kiemelten a minőségi oktatás szempontjából fontos csoportbontások vonatkozásában? Bevonják-e az intézményvezetőket az iskolai óraszámok kialakításának munkájába?
5. Mikorra dolgozzák ki a tankerület, az önkormányzat és az oktatási intézmény együttműködési szabályrendszerét?
6. Mikor válnak ismertté a pedagógusminősítés kritériumai? Ki és milyen szempontok alapján határozza meg, hogy melyik iskola és melyik tanár mikor kerül sorra az eljárásban? Mi az ágazati irányítás konkrét lebonyolításai terve?
7. Megoldott-e a szakemberellátás a tantervek és az új tantárgyak szeptemberi bevezetéséhez? Megvizsgálták-e, hogy miképpen befolyásolja az oktatás kontinuitását az 5. és 9. évfolyamon az új tanterv bevezetése?
8. Tudja-e garantálni a KLIK a 2013/2014-es tanév biztonságos megkezdését és a minőségi oktatást az új tanterveknek megfelelő, akkreditált tankönyvcsaládok nélkül? Mikorra várható a tankönyvjegyzék, mikorra épül ki a tankönyvterjesztés új hálózata?
9. Mikorra válik hosszú távon kiszámíthatóvá a felsőoktatásba felvehető hallgatók, valamint a támogatott szakok száma, ami döntően befolyásolja nemcsak az egyetemek, de az érettségit adó középiskolák stratégiáját is?
10. Mi az indoka az oktatás valamennyi területét átható változtatás sürgetett bevezetésének, és ez a folyamat nem aggályos-e a jogbiztonság szempontjából, különös tekintettel az Alkotmánybíróság 28/2005. AB határozatára?
11. Milyen értékek hiányát tapasztalta az államtitkárság a pedagógusok munkájában, ami megalapozza azt a többször ismételt deklarációt, miszerint a változásokkal az állam „a köznevelési rendszert értékalapokra helyezi”?
Budapest, 2013. január 18.
Szilágyis tanárok
Szilárd Vajda
Vasvár

#102

2013-01-18 17:26

http://hvg.hu/itthon/20130118_hoffmann_eloadas_megzavaras Ha valaki megnézi ezt a videót, a hatalom újabb pökhendiségével szembesülhet. Igaz, ez a fórum a közoktatásról szól, nem a felsőoktatásról, de a kettő összefügg, mégpedig oda-vissza. Hiszen a felsőoktatásból kikerülők egy része tanár lesz, a közoktatásban tanulókból pedig egyetemista. Ez a hatalom még egy fokkal bunkóbb, tahóbb, mint a Gyurcsány-Bajnai féle. Mondom ezt nemzeti-konzervatív pedagógusként, mondom ezt a valódi nevem és lakóhelyem vállalásával. Lehet, hogy bajom lesz belőle, de kurvára nem érdekel. Pedig van egy gyermekem.
Ez az oktatáspolitika se nem nemzeti, se nem konzervatív, ami még nem lenne baj, de főképpen nem tisztességes. Giró-Szász szerint ne rendeljünk konyakot (ti. mi pedagógusok), örülnünk kéne, hogy valaki partra vontatja a süllyedő hajót. Azt a hajót mi vontatjuk partra, nem pedig Orbán és bűnbandája. Csak sajnos még mindig nem löktük ezt a kormányt a tengerbe. Úgyhogy követeljük a konyakot, Girókám, ha olvasod ezt, ha tudsz egyáltalán olvasni! A nagyon de nagyon-nagyon keresztény Balog Zolika szerint nem akarunk tanítani, Zuhanj Rózsa szerint nekünk kell krétát venni. Három félállásom van három különböző településen, 0. órában és szombat délelőtt is (zeneiskolában), 14. éve tanítok, a gyermektartás levonása után 5 számjegyű összeg marad a számlámon. Ha nem váltam volna el, az a pénz akkor is a gyermekem eltartására kellene, semmivel sem maradna több a fizetésemből. Amíg nem lesz tisztességes kormánya az országnak, nem lesz érdemi változás a közoktatás területén sem. Csak sajnos a jelenlegi pártok egyike sem képes ilyen kormányt alakítani...
Her Kohn

#103 jogi kérdések

2013-01-18 17:47

Úgy tudom kiskorú nem írhat alá petíciót, mivel nem jogképes, így a petíción szereplő ilyen aláírások érvénytelenek.
zefi

#104 Re:

2013-01-18 20:23

#102: Szilárd Vajda -

így van! ebből is kitünik, hogy a hatalom kiket vesz semmibe,  a tanárokat, a diákokat, az embereket. mindenkit, aki nem a holdurvarba tartozik!

Szeszta

#105 Re:

2013-01-19 00:39

#26: hiszti a köbön -

A mi iskolánkban beázások vannak, beomlott a plafon a két emelet közötti lépcsőfordulóban. Nincs pénz megjavítani, csak egy táblát tudtak kitenni, hogy a lépcsőt használni életveszélyes. (Egyébként egy elég jó budapesti gimnáziumról van szó.)


Vendég

#106 Ez a helyzet

2013-01-19 09:58

Somogyban az óraadók nem kapnak munkabért, van aki szeptember óta nem kapott egy fillért sem, kettesével mondanak föl, ahogy tavaly is...Az elmúlt évben olyan jövedelem után adóztam, amit meg sem kaptam, a jövedelemigazoláson (amit persze jóval a törvényi előírás szerinti dátum után kaptunk meg)viszont szereepelt az összeg.
Kréta? Gipszkartonból vágott darabokat a portás-sofőr-karbantartó kolléga...
szakma

#107 Re: Re: Tankerületi helyzetkép

2013-01-19 10:39

#95: - Re: Tankerületi helyzetkép

Nem lehet, hogy ezért tartunk ott, ahol tartunk? Én például nem vagyok az ő emberei között, és azt sem értem, hogy te miért? Értelmes ember, ha hibázik, akkor korrigálja magát és nem ragaszkodik hozzá foggal és körömmel. Hibázni emberi dolog, de ragaszkodni hozzá, az ostobaság. (elnézést kérek a személyeskedésért, csak elgondolkodtatni szeretném az embereket, még ha néha kicsit bántó is)

Köszönjük a Szilágyis kollégáknak a precízen megfogalmazott kérdéseket!

tanánő

#108

2013-01-19 13:53

Több ,mint 25 éve tanítok egy középiskolában. Ez idő alatt "elfogyasztottam" 3 igazgatót, átéltem a rendszerváltást, jó néhány kormányváltást, közben változott a tanterv, az érettségi, de a mi iskolánk színvonala egyre jobb lett. 3 nagyon fontos dolgot emelnék ki, amellyel ezt el tudtuk érni.
Nagyon fontosnak tartom a kreativitást, amely mindig valami újat képes létrehozni, a bizalmat, amit a kollégáink, az igazgatóink és a városunk vezetői részéről mindig megkaptunk, és ami talán a legfontosabb, az a szabadság, melyben bennefoglaltatik az egyén és a az iskola szabadsága is.
Az a hierarchia, ami most kiépülőben van, a maga nehézkes, bürokratikus felépítésével, ahol a főfőnöknek csak a jót mondjuk, és vigyázunk, hogy a beosztottjaink nehogy valami mást próbáljanak,a fejlődés gátjává válik majd. A rendszer a tanárokat is és az igazgatókat is kiskorúnak és döntésképtelennek tartja. A nehézkes ügyintézés a kreativitás temetője, a bizalom nem működhet egymást nem ismerő emberek között. A kimeneti szabályozás helyett belép a mindent szabályozás.
Valószínűleg a rossz anyagi helyzetű iskolákban néhány hónap múlva ritkábban lesz pénzhiány, mint eddig,de a tanárok és igazgatók nagy részének hiányozni fog a nagykorúság. Mi tanárok felnőtt, értelmiségi emberek vagyunk, nem..,?
Pisze

#109

2013-01-19 19:15

Kedves Kollégák!

Csak kíváncsiságból kukkantottam bele a legnépszerűbb petíciókba, miután aláírtam a közoktatásit.
Majdnem hanyatt estem, amikor megláttam, hogy a "büntetés a macskagyilkosoknak" petíciót 9 nap alatt több mint 3600-an írták alá. Ha valaki szereti a cicákat, én szeretem, de itt tartunk, hogy több százezres, közös érdekeket, közös értékeket képviselő bázis, aki a jövő generációért felelős 10 nap alatt csak ennyit tud produkálni? Addig amíg nem bizonyítjuk be, hogy mi is azonos akarattal, azonos célokért, jó ügyért, a jövőért emeljük fel a szavunkat, de valóban hatalmas bázissal, addig nem vesznek komolyan minket, és valóban csak legyintenek egyet, arra számítva, mint eddig is. A pedagógusnak úgy is a gyerek a fontos, hiszen számítanak a hivatástudatunkra, a terhelhetőségünkre, arra, hogy nem hagyjuk cserben sem a gyerekeket, sem a szülőket. Mindig is erre apelláltak a hatalmon lévő kormányok. Ha nem érünk el semmit, akkor valóban meg is érdemeljük, mint ahogy ezt már egy kolléga előttem is leírta. Ha eddig kibírtuk, hogy a nemzet napszámosaként dolgoztunk, akkor ezután is ki fogjuk bírni.Végül is sok fát lehet vágni a hátunkon!!! Vagy, nem????
csakazértis

#110 Re: Ez a helyzet

2013-01-19 21:17

#106: - Ez a helyzet

"Somogyban az óraadók nem kapnak munkabért, van aki szeptember óta nem kapott egy fillért sem"

Azért ezt nem lehet az átalakításra fogni.

csakazértis

#111 Re:

2013-01-19 21:40

#109: Pisze -

"több százezres, közös érdekeket, közös értékeket képviselő bázis, aki a jövő generációért felelős 10 nap alatt csak ennyit tud produkálni?"

Ezen én is csodálkoztam. Sőt, nagyon csodálkoztam, hiszen ezt lényegében bárki támogathatja.

Az ősszel volt egy informatikatanári aláírásgyűjtés szakmai (kerettantervi) ügyben. Azt hiszem ennyi idő alatt 200 tanár írta alá. Pedig ott nem lehetett név nélkül. Ráadásul csak infotanárok lehettek támogatók. Itt bárki.

Szóval a jelen pillanatbeli 3092-es szám nagyon karcsú. Ha nem jut el új csoportokhoz, akkor még a 4500 is csak vágy.

bal.zsam

#112 Re: Miért tűrjük ezt?

2013-01-20 01:07

#3: Gejza Bejla - Miért tűrjük ezt?

Mélységesen egyetértek úgy is, mint egykori iskolaigazgató. Aki félti a pozícióját, alkalmatlan a feladatára. Égett az arcom, amikor a Balogh-Hoffman párost kérdőre vonó diákokat egy szervilis iskolaigazgató férfiú a kamera előtt bártan elküldte a búbánatba azzal, hogy nem őket akarják hallgatni. Képzelem, milyen lehet a saját diákjaival a viszonya.

cicka

#113 Re: 11 KÉRDÉS A MINISZTÉRIUMHOZ

2013-01-20 10:06

tepist

#114 Re: jano

2013-01-20 10:08

#67: BOTI73 - jano

Kedves Jano! Ezt biztosan nem gondoltad át kellőképpen. Egy vasipari szakközépiskolában talán elvárható, bár nem teljesíthető lenne. Ott is csak azért nem teljesíthető, mert egy iskolának SOHA SEM VOLT, ÉS NEM IS LESZ a számláján annyi pénz, hogy az éves szükségletét megvásárolja. Az idén pedig azért nem, mert az önkormányzat szeptembertől csak elvett és nem adott azzal a felkiáltással, hogy "januártól úgyis az állam a fenntartó, adjon ő". De ez csak az egyik fele az igazságnak. A másik az, hogy a szakmák jó része romlandó, nem hosszan tárolható anyagokkal dolgozik. Ezeket NEM IS LEHET hosszabb távra beszerezni. Egyébként pedig nem a "kákán is csomót" mentalitással kellene fordulni a kérdéshez hiszen az egész rendszer beteg és működésképtelen.

tepist

#115 Re: tanárneked

2013-01-20 10:11

#70: BOTI73 - tanárneked

Kedves tanárneked!

Nálunk kettő van, és van 24 tantermünk. Ez elég válasz a cinizmusodra?

 

tepist

#116 Re: Re: Re: Re:

2013-01-20 10:22

#73: Ébredés! - Re: Re: Re:

Kedves A közoktatásért!

Szerintem nem kellene "megvédeni" a pedagógusok szakszervezetét! Gallónét pedig különösen nem! Ő már tönkretette a renoméját és a PSZ-t is. Megítélésem szerint Ön tagja lehet a PSZ Országos vezetőségének, mert lassan-lassan már csak ők vannak a szakszervezetben. Sokáig tag voltam - aztán tavaly végleg kiléptem, 33 évi tagság után. Nem képviselnek, hanem rinyálnak és megalkudnak. Az élen a vezetővel, aki mindenkit, aki mást szeretne eltávolított maga mellől. Ez nem szakszervezet, ez gittegylet! "Ha elért valamit a szakszervezet" írja Ön. Mit is? Felsorná az elért eredményeket? Megemelték a pedagógusok fizetését? Nem tudok róla, az enyémet biztosan nem. Javítottak a munkakörülményeiken? Hát ezen egyenesen röhögnöm kell. Fel kellene ébredni a PSZ-nek. Szét kellene nézni: elfogyott a tagság! Miért is? Az állandó opportunizmus és meghátrálás miatt. Most is ezt tette Gallóné! Remélem egyszer - ha  még lezs tagság - felelősségre vonják.

köalkalmazottból lett köztisztviselő

#117 Re: Re: Re: Tankerületi helyzetkép

2013-01-20 11:14

#107: szakma - Re: Re: Tankerületi helyzetkép

Ha figyelmesen elolvastad amit írtam, abból kitűnik, hogy nem önszántamból. Egyszerűen kijelöltek, ha nem fogadom el az állást, akkor munkanélküli lettem volna. Hát ezért vagyok itt, de ez nem azt jelenti, hogy az ő pártjukon állok! Ha lett volna választási lehetőségem, most nem itt dolgoznék!

félő

#118 Re: Re: Ez a helyzet

2013-01-20 11:23

#110: csakazértis - Re: Ez a helyzet

Azért lehet az átalakításra fogni, mert azokban a somogyi iskolákban nincsenek rendezve az óraadói díjak, ahol már 2012. januárjában átvette a fenntartást az állam, a gondoskodó állam.

waddy

#119

2013-01-20 13:25

Erősödik a Hoffmann-rendszer elleni tiltakozás

5 komment|
Megjelent: 2013.01.20. 11:00|
Frissült: 2013.01.20. 11:11

Ezúttal egy budaörsi és egy szigetszentmiklósi iskola csatlakozott az iskolák átgondolatlan államosítása elleni petícióhoz, amelyet már több mint háromezren írtak alá.

http://fn.hir24.hu/itthon/2013/01/20/erosodik-a-hoffmann-rendszer-elleni-tiltakozas/
Norbi bá

#120 Gondoskodás

2013-01-20 16:16

Többen említették a kollégák közül, hogy a fenntartó (most az állam) arra bazíroz, hogy a pedagógus majd úgyis megcsinálja a gyerekek miatt, a kíséréseket, felkészítéseket, stb ingyen.
És valljuk be az sajnos így is van! Zsófika olyan szépen megtanulta azt a verset, nehogy már azért ne tudja elmondani az X műsorban, mert én nem kísérem el..... merthogy nekem ezt soha senki nem fizeti ki!
Lacika olyan klasszul ugrik távol, hogy megérdemli, hogy a megyei bajnokságon ott legyen! És ha én nem kísérem el......
Bécike egy zseni nyelvből/informatikából, nehogy már azért ne fejlődjön jobban, mert én nem kapok pénzt azért az óráért, amit pluszban tartok neki, hogy mégjobb lehessen, felnőtten megállja a helyét!
Katika családi problémákkal küzd, épp most akarná kiönteni a lelkét! Rég "lejártam"! Kabátban sapkában vagyok indulnék, mert a vonat sem vár! (Demjén óta tudjuk! :) )Sapka le, kabát le, "mesélj Katikám"!
És még hosszan sorolhatnám...... amiket amúgy végzünk! Amire hol azt mondják: "belefér a 40 órába", hol azt, hogy "senki sem kötelezi magukat erre!"
Ezeket betartva, gondolom én lennék az első (bár technikailag még tépelődöm a mikéntjén! :) ). aki szemen köpné önmagát!
De ez nem változtat azon, hogy az elvárások megvannak és természetesek, ellentétben a megbecsüléssel és honorálással!!
Azaz aközött kell dönteni, emberek vagyunk-e vagy állami alkalmazottak! Valamint aközött is, hogy meddig lehetünk "emberek", anélkül, hogy hóvégén konkrétan mi éhezzünk!
És ez nem mindig könnyű!! :(

Vendég

#121 Mindenki!!

2013-01-20 16:55

Napok óta figyelem a híreket, olvasom az internetet, s azt tapasztalom, hogy valami megmozdult a pedagógus társadalomban, de úgy érzem még nem eléggé. Nem szokásom neten írogatni, de most úgy érzem, mint 35 éve a pályán dolgozó pedagógusnak kötelességem véleményt nyilvánítani. (bár ezt most felsőbb utasítás szerint nem lehetne). Való igaz, hogy a közvélemény nincs tisztában azzal, hogy mennyit és mennyiért dolgozik ma Magyarországon egy pedagógus. Ingyen felkészíti tanítványait a versenyekre, saját gépjárművével versenyre viszi, táboroztatja a gyerekeket(0-24 órás szolgálatot lát el), orvoshoz viszi, kiváltja a gyerek gyógyszerét, színházba-moziba kíséri, szabadidős foglalkozásokat szervez és még sorolhatnám mi minden is tartozik a pedagógus hivatástudatába. Mert ezt csak hitből és a gyermekek iránt érzett szeretetből lehet csinálni. Természetesen a hű de magas ped fizetésért.
Most a még meglévő pici kedvünket is elveszik, tovább nyomorítanak, sárba tipornak bennünket.
Kedves kollégák, mindenkit kérek, ne hagyjuk magunkat, álljunk a PDSZ mellé és tényleg tegyünk valamit, mert különben elvesztünk. Egy emberként kell összefognunk, mert a nemzet lámpásai napszámosokká válnak, s mehetnek kapálni.(Bár lehet, hogy ott nagyobb megbecsülést kapnak, mint ma a magyar államtól.) Mindenki legyen lámpás, világítson! Mutassuk meg, hogy nem ez a helyes út, amin ma az ország oktatása jár.
Tanárnő

#122 Re: Re: Tankerületi helyzetkép

2013-01-20 17:02

#95: - Re: Tankerületi helyzetkép

"FIDESZ! MIÉRT MINKET BÁNTOTOK? MIÉRT NEVEZETK KI ISKOLAIGAZGATÓNAK EGY KONZERVATÍV EMBER HELYETT, AKI TI ÉRDEKEITEKET SZOLGÁLTA ÉVEKIG EGY LIBERÁLIST, AKI KÖPÖNYEGET VÁLTOTT? EMBERI SORSOKAT TESZTEK TÖNKRE... NE MINKET LŐJJETEK, HANEM A VALÓDI ELLENSÉGET."

A közoktatás elsősorban valóban nem lehet politikai kérdés. Hiszen a gyermekeink, tanítványaink jövőjéről van szó, az alapvető dolgokban, célokban mindannyiunknak -  liberális, keresztény -  ugyanaz az érdeke.

Attól függetlenül, hogy valaki nem FIDESZES szakmailag még lehet nagyon jóa,  liberális, keresztény, vagy más beállítódású pedagógusnak is szüksége van munkára, mert neki is fizetni kell a rezsit, etetni kell a gyerekeit.

Itt olvastam:

"Balog Zoltán tényleg "keresztény" lelkipásztor??? Akkor én hálát adok a Jóistennek, hogy nem vagyok keresztény." No ezzel teljesen egyet értek.

Több, mint harminc éve tanítok, módszeremre,  panasz, kifogás soha nem merült fel, sem tanítványaim részéről, sem a szülők részéről.. Sőt...

Én olyan iskolában szeretnék dolgozni, ami politikai pártoktól, vallástól mentes.

 

Norbi bá

#123 Re: Re: Re: Tankerületi helyzetkép

2013-01-20 17:31

#122: Tanárnő - Re: Re: Tankerületi helyzetkép

Kedves "Tanárnő" Kollégám!

Nem csuán Neked szeretnék itt válaszolni, akivel úgy érzem nagyrész egyetértünk!

Hanem általánosságban!

Előző beírásomban azt jeleztem (volna), hogy munkánk nem minden pillanatát lehet "tételesen elszámolni"!!

Ez a pálya nem tételes, hanem pillanatnyi és érzemi helyzetekből áll! Ezt JOGÁSZOK, statisztikusok, nyilván nem képesek kategóriákba sorolni, értelménél fogva!

Éppen ezért fontos a pedagógus szakma (már az óvodapedagógusoktól kezdve!!) önállóságának biztosítása!!

És a végeredmény adja az alapokat, az adot anyagi költségekhez! Majd akkor kéne "kasszát" csinálni!!

 

Balog úrról csak finoman nyilatkoznék! Lévén magam is teológus is vagyok! :( :)

A "tetvér" kifejezést, nem konkréta rá koptatnám! Sajnos Semjénre sem!

És lassan összejöm naga a KDMP :(

 

szakma

#124 Re: Re: Re: Re: Tankerületi helyzetkép

2013-01-20 18:14

#117: köalkalmazottból lett köztisztviselő - Re: Re: Re: Tankerületi helyzetkép

Kedves köztisztviselő! Ha jól megnézed a 107-es bejegyzést, akkor látod, hogy az a 95-ösre volt válasz, nem az általad írt 94-esre. Sajnálom, hogy ilyen helyzetben vagytok, biztos vagyok benne, hogy ilyen heyzetben én sem érezném magam jól. (bocs, meg sem kérdeztem, hogy tegezhetlek-e?)

Azonban a 95-ös hozzászólást jegyző vendég siránkozása erősen gyanús. Ha nem fizetett bérkommentelő, akkor egy olyan kolléga, aki vakhűségből (hithűségből) eredően nem veszi észre, hogy hibázott. A Fidesz ereje pont abban van, hogy az emberek hisznek (hiszékenyek). Orbán Viktor a Messiás. Vagy a próféta. Lényeg, hogy ez már egy vallás politikai pártba csomagolva. Én csak tanár vagyok és nem a Fidesz katonája. Aki ezt a kettőt nem tudja különválasztani, ne legyen tanár.

Tanárnő

#125 Re: Re: Re: Re: Tankerületi helyzetkép

2013-01-20 19:19

#123: Norbi bá - Re: Re: Re: Tankerületi helyzetkép

Köszönöm Norbi bá, egyet értünk. Én aláírtam a petíciót:)