A közoktatásért!

Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével

Ez a(z) A közoktatásért! petíció automatikusan generált fórumtémája


Vendég

#51 Re: Re:

2013-01-12 21:07

#43: - Re:

Teljesen igazad van abban, hogy az egész rendszer csak azért működik még, mert "közmunkás" pedagógusok , technikai dolgozók végzik a munkájukat és teszik a dolgukat és van lelkiismeretük.

Én közel 40 éve vagyok a pályán, megéltem már sok mindent ez idő alatt, de ilyen rémálomra még nem volt példa. Nem a pénz motivált ( az a magas minimálbér, amit mindig is kaptunk), nem a nyári szünet, mert legalább 5 éve nem volt összefüggő egy hetem nyáron( tábor, nyári napközi, felügyelet, egyéb teendők), hanem a gyerekszeretet. Sajnos annál jobban szerettem végezni a munkámat, minthogy feladjam. kár volt. Csak a gyerekek mosolya, szeretete, ölelése az ami erőt ad napról napra, és segít túlélni a mindennapokat. Sajnálom, hogy ide jutottunk, mind az ország oktatása, mind én lélekben. Szerintem ez nem sikertörténet.

yasmmiine

#52

2013-01-12 21:13

Gyermekeink a Jövőnk...
Független Tanerők Hangja

#53 Független Tanerők Hangja

2013-01-12 21:29

A megoldást keressük!

Vendég

#54 Re: Független Tanerők Hangja

2013-01-12 21:51

#53: Független Tanerők Hangja - Független Tanerők Hangja

Mi is azt keresnénk. Szerintetek mi a megoldás? Szivesn csatlakozunk hozzátok!!

?????

#55 durva

2013-01-13 00:09

Szerintem az mindent elárul, hogy a tankerülettől kapott levelek végén lévő szöveg szerint a levelek információi titkosítottak, azok tartalmát továbbadni tilos. Hol élünk, te atyaúristen!!!!??????

Vendég

#56 1 ember

2013-01-13 10:35

Tisztelt Pedagógusok!
Bár a tanításhoz, a pedagógiához nem értek, de eddigi munkám során az oktatási intézmények működését gazdálkodásuk révén belülről ismertem. Az összes pedagógusokat, szülőket, az üzemeltetésben résztvevőket érintő pénzügyi, és humán dolgokat illetően, mely munkát az oktatási intéznmény igazgatója mellett, és segítségére végeztem. A pénz kevés volt mindíg is, de most nem csak a pénz kevés, más a probléma. Igaza van annak, aki azt mondja, kidolgozatlan a rendszer. De miért is? A működés hatáskörök, jogkörök gyakorlásának, a jogszabályok által megalapozott sokasága. Rendszer, mely attól működik, hogy a jogszabályokra alapozva, együttműködési megállapodásokra alapozva minden ki tudja, mit kell tennie. Nos, ez az ami jelenleg nincs. A rendszer felállítása nem azon múlik, hogy az igazgatók főlé helyeznek valakiket, hanem azon, hogy az ő eddigi hatáskörét, jogkörét, az eddigi munkájához kapcsolódó minden döntési mechanizmust, hogyan alakítanak, ki, annak mikéntjét miben fektetki le. Teljesen természetes, hogy azokban az oktatási intézményekben, melyeknek működését a fenntartó "vitte", nincs fennakadás, hiszen annak ellenére, hogy a jogkörök tisztázatlanságára fény derülne, mindenki végzi munkáját. Azonban ott, ahol a működtetés elvált az oktatástól, a rendszer kialakítatlansága érzékelhetővé válik. Nem panaszkodnak az üzemeltetésben résztvevő alkalmazottak, Ők is végzik munkájukat, pedig fejük fölött nem a beolvadással megszűnt intézményhez, hanem egy másik szervhez fognak tartozni.
Igen, a rendszer kidolgozatlan, a jogkörök tisztázatlanok, stb. Ez azonban csak azoknak a vezetőknek a felelősségi körét teszi kritikussá, akik e jogköröket gyakorolták, vagy gyakorolni fogják. Most lebegnek a levegőben. Nincs, és nem tudni mikor lesz valóban megállapodás a szakmai feladatok ellátásának és az üzemeltetési feladatok ellátásának összehangolásáról, nem tudni, ki veszi át, és milyen szerződéseket, ha a jogszabályok ellent mondanak egy előzetes megállapodásban foglaltaknak, és esetleg a megállapodások visszamenőleges hatálya érint-e olyan kérdéseket, melyek az elmúlt egy hét folyamán már megtörténtek.
Nincsenek az intézményekkel kapcsolatos aláírási, kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, szakmai teljesítés igazolási jogkörök kidolgozva. Amíg a rendszer kidolgozása adhoc alapokra épül, ez a rendszer működésképtelenségét eredményezi. Nincs semmi ellenvetésem a tankerületek kialakításával kapcsolatban, csak az eddigi működés szétválasztását tanév végén kellett volna megtenni. Addig a tankerület, az oktatási intézmény igazgatója, valamint az leendő üzemeltető kidoglozta volna azt a rendszert, mely a jogkörök tisztázása mellett biztosította volna a sima átmenetet. Ráadásul az átmenet az üzemeltetés terültetén önkormányzatonként más és más megolásokkal valósul meg, ami még bonyolultabbá teszi a helyzetet mind jogi, mind együttműködési szempontból. Ez pedig semmilyen finanszírozási, munkáltatói, vagy munkavállalói jogsérelmet nem eredményezett volna. De csak volna, mert a helyzet ugye most egészen más.
Szilágyis tanárok

#57 Re:

2013-01-13 11:29

#52: yasmmiine -

* Mindenkinek köszönjük a támogatást! Kérjük és ajánljuk, hogy a TANÁROK A KÖZOKTATÁSÉRT fb-oldalunkra jelentkezzetek be! Olvassatok, figyeljetek minket!
¤ https://www.facebook.com/pages/Tan%C3%A1rok-a-k%C3%B6zoktat%C3%A1s%C3%A9rt/143680702453209

* A Hálózat a Tanszabadságért (HAT) adatgyűjtésbe kezdett KÁOSZ 2013 című oldalán:
¤ https://sites.google.com/site/kaosz2013/

Az iskolák nevét nem hozzák nyilvánosságra, védik a hozzászólókat.

Írjátok meg, mit tapasztaltok az iskolátokban! Nagyon fontos, hogy minél hamarabb átfogó kép alakuljon ki az iskolák, a közoktatás helyzetéről!
A HAT közleménye a kezdeményezésükről:

http://www.tanszabadsag.hu/blog/kaosz-a-kozoktatasban-a-hat-adatgyujtesbe-kezdett/

* Figyelmetekbe ajánljuk ezt a remek blogot: egy kolléga napi tapasztalatai az új helyzetben:

Pedagóguspályán
http://pedo.blog.hu/

NEM HAGYHATJUK, NEM HAGYJUK ISKOLÁINKAT, GYEREKEINKET!

Köszönjük támogatásotokat! Együtt erősek vagyunk, nem adjuk fel!

csakazértis

#58 Re: Re:

2013-01-13 12:25

#57: Szilágyis tanárok - Re:

"A Hálózat a Tanszabadságért (HAT) adatgyűjtésbe kezdett KÁOSZ 2013 című oldalán:
¤ https://sites.google.com/site/kaosz2013/

Az iskolák nevét nem hozzák nyilvánosságra, védik a hozzászólókat."

Lehet, hogy védik, de ott érdemleges adatot nem látok. Ezek szerint minden rendben? Nyilván nem.

Független Tanerők Hangja

#59 Re: Re: Független Tanerők Hangja

2013-01-13 13:13

#54: - Re: Független Tanerők Hangja

Kedves vendég! Te kit képviselsz?

A Független Tanerők Hangját és felhívását megtaláljátok a Facebook-on:  http://www.facebook.com/hangja.fuggetlentanerok

Örülnénk, ha csatlakoznátok hozzánk, mint ahogy mi is támogatjuk a Szilágyis kollégákat, akik bátor kiállásukkal felhívják mindannyiunk figyelmét az oktatásban legutóbb kialakult extrém helyzetre!

(Eredetileg mi nem erre kerestük a megoldást, de maximálisan támogatjuk a petíciót.)

papi

#60

2013-01-13 15:19

Mi képesek vagyunk a lelkiismeretünk és a lojalitásunk rabjaivá válni amit a mindenkori hatalom ki is használ.Ez a mostani talán a legjobban. Viszont teljesen kezdi elfelejteni(mi is) mennyien vagyunk és mekkora erőt tudunk képviselni...
Nagyon fontos lenne hogy rajtunk pedagógusok, iskolai dolgozókon kívül a szülök is felismerjék végül is az ő gyerekeik sorsára megy a játék. Ebben segítsük őket hiteles és korrekt tájékoztatással a pillanatnyi helyzetről, és akkor még ütőképesebben lehetne képviselni álláspontunkat.
kérdező

#61 ?

2013-01-13 17:08

Tudja valaki, miért tűnt el a PSZ oldaláról a közlemény,a petíció éa a link? Vagy csak én nem találom?
Ébredés!

#62 Re: Jólenneha!!

2013-01-13 17:59

#49: HISZTI A KÖBÖN - Jólenneha!!

Kedves Jólenneha!! Igazad van és mindannyiótoknak, akik a témában végre megszólaltatok. Jómagam is tanár vagyok és 37 évi munkával és szakszervezeti tagsággal a pályán. Alapszervezeti titkárként figyelemmel kísértem, hogy mit próbált megtenni Galló Istvánné és a többi érdekvédelmi szervezet a változtatások komolysága érdekében, de ha nincs egy támogató közösség mögöttük, akkor csak félvállról kezelik őket és itt az eredmény. Nagy igazság, hogy a mai világunkban csak akkor megy tüzet oltani bárki, ha ég a saját háza is. Ez a közoktatás átalakítás soha nem lesz sikertörténet, ha a benne dolgozókat nem vonják be az előzetes szakmai tárgyalásokba, érdekegyeztetésekbe, és ez nem történt meg. Remélem, hogy még nem késő és nem döl össze végérvényesen a ma még tanárok, igazgatók szakmai és hivatásbeli munkája által működni képes oktatási rendszer. Az irracionális  racionalizáláson kívül törődik ma még valaki a kormányban a nemzet jövőjével, a gyerekekkel felelős szeretettel a pedagógusokon kívül?

bébé

#63

2013-01-13 18:18

Megosztom az suliigazgatómmal. Bár fideszes, de..tudom, teljesen kisemmizve érzi magát. Úgy érzi, ő idéntől már csak beszélgetni jár be a suliba, és semmibe nincs beleszólási joga. Nagyon szomorú látvány. Vagy 40 éve vezeti az iskolát, és most kisemmizve, tehetetlenül, dologtalannak, feleslegesnek érezheti magát.
Caselli

#64 A közoktatás nem politikai kérdés.

2013-01-13 19:19

A közoktatás elsősorban nem politikai kérdés. Mivel gyermekeink jövőjéről van szó, az alapvető dolgokban, célokban mindannyiunknak ugyanaz az érdeke. Ezáltal, az általunk támogatott pártoknak is egyet kéne értenie, hiszen minket képviselnek... Amíg a legalapvetőbb dolgokban is széthúzás van (ami az oktatás terültén igencsak abszurd dolog és mostanra szinte lehetetlen helyzetbe hozta a pedagógusokat és a diákokat is), addig itt nem sok remény van előrelépésre... (sőt)
A tanárok, diákok, szülők összefogása becsülendő és némiképp reménykeltő is.
A kormánynak nagy lehetősége lenne még most is politikai előnyt szereznie azzal, ha odafigyelne a szakmára és az érintettek véleményére, törekvésére, akaratára. (Más területen is, de talán itt lenne a legfontosabb.)
kicsi

#65 Re: durva

2013-01-13 20:08

#55: ????? - durva

Titikosítani nem lehet akármit. Ezt törvény szabályozza. Ezek ennyire szőkék, vagy aszt hiszik az emberek mindent bevesznek?

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2013-01-13 21:42


BOTI73

#67 jano

2013-01-13 21:53

Ott, ahol decemberben összeíratják, hogy mik a legfontosabb dolgok, amire a gyakorlati képzéshez szükség van és dec.17-ig semmit sem kapnak az oktatók, akkor ez nem a tankerületek létrejöttének az eredménye. Az ilyen módon megszervezett gyakorlatok során eddig sem volt biztosítva, hogy a vizsgáig beszerzik az anyagokat.
Ébredés!

#68 Re: A közoktatás nem politikai kérdés.

2013-01-13 22:05

#64: Caselli - A közoktatás nem politikai kérdés.

Én is osztom a véleményed, de sajnos AZ. Olyan szinten behálózta az oktatást már évek óta, amikor a frissen megválasztott önkormányzatok lecserélték a szakmailag hozzáértő intézményvezetőket politikailag megbízható saját embereikre, figyelembe nem véve a tantestület véleményét, összevonva iskolákat vagy elbocsátottak kollegákat, mert politikai meggyőződésük nem felelt meg. Kitíltanám a politikát az iskolákból, csak szakmai szempontok érvényesülhetnének, de ehhez bizalomra lenne szükség a szereplők között és a pedagógusok méltó elismerése. Ahol a politika ilyen szinten megjelenik egy központi irányítással, ott elvész a szabad gondolkodás. Alapvető emberi jogok, a másság,  az iskolák színes palettájának eltiprása folyik adminisztratív intézkedések által. A légy egyforma, de nem vagy egyenlő alapon, mert se választási, se döntési jogod nincs, mivel a véleményed nem kérdezik meg. Ez a politika.


Vendég

#69 Re: Re:

2013-01-13 22:18

#57: Szilágyis tanárok - Re:

Kedves Szilágyisok!

Mi köszönjük Nektek amiért bátrak voltatok és hangot emeltetek az ellen, ami ma az oktatásban történik. Remélem lesz eredménye és foganatja a dolognak. Szerintem minden iskola e-mail címére el kellene küldeni, hogy tudjanak róla,és nekünk pedagógusoknak összefogni, mert bennünket tereltek olyan kényszerpályára, amit nem fogadhatunk el.Ha megtesszük, bármit mecsinálhatnak velünk. A szakszervezet csődöt mondott, a honlapjáról is eltüntette a fentlévő felhívását. Félnek, mint ahogy mi is, pedig, ha meghátrálunk végünk! Kell az összefogás, hallatni kell a hangunkat úgy, mint más társdalmi csoport.(pl.: orvosok, vasútasok, volánosok, stb.)

Be kell, hogy bizonyítsuk mi is fontos tagjai vagyunk a társadalomnak, a jövő nemzedékét neveljük-oktatjuk, nem mindegy milyen munkát végzünk. (Eddig is  a lelkiismeretünk, a gyermekszereteünk, hivatástudatunk vitt előre!!) Most ő értük- a gyermekekért, a jövő nemzedékéért- kell tenni valamit, ezt így nem hagyhatjuk.

BOTI73

#70 tanárneked

2013-01-13 22:18

Az elmúlt öt év alatt az adófizetők pénzén rengeteg interaktív táblát vásároltak az iskolákba. Sem a tanároknak, sem a szülőknek egy forintot sem kellett ezekért a drága eszközökért hozzátenni. Nem értem miért nőtt meg hirtelen a krétaigény?
vb

#71

2013-01-13 22:19

Ez a tökéletes és higgadt elemzés. És ugyenez az őrült rohanás kapkodás az elmélyült és átgondolt tervezés lehetőségének hiánya nyomasztja a tantestületeket a tantervekkel kapcsolatban. Ezért sokan legyintenek: becsukom magam mögött az ajtót és úgyis azt tanítok amit jónak látok...

 

magyaranya

#72 És semmi új ...

2013-01-13 22:35

Kedves Kollégák, Szülőtársak!
Én 1997-ben hagytam ott a közalkalmazotti pedagógus pályát, amikor elegem lett abból, hogy A osztály szülői másolják szívességből B osztály dolgozatát, és viszont. Pedig a maihoz képest mennyivel jobbnak tűnik a helyzet.
Mert tényleg lehet fűtetlen, üres teremben, kabáton ülve is tanítani, csak az a kérdés, hogy érdemes-e? Főleg Európa (statisztikailag még mindig) jobbik felében, 2013-ban, miközben (elvben) varázsolunk az interaktív táblán, hogy a kis drágák ne unják az órát, hiszen otthon több interakcióhoz szoktak.
Mérhetetlenül fel vagyok háborodva mindazon, ami ebben az országban folyik, és nem is tudom, hogy sírjak-e vagy nevessek (inkább sírok), amikor volt diákjaimmal összefutva arra a kérdésükre kell válaszolnom, hogy: "Na és ti? Maradtok?" DE legalább büszke lehetek magamra, hogy angoltanciként jól végeztem a dolgom, mert ők viszont megállják a helyüket...
És ehhez nem szeretnék már semmit sem hozzáfűzni, mert ha ez így megy tovább, tényleg fölösleges az iskola (is), mert nem lesz gyerek! Majd járnak a nyugat-európai szórványmagyarok hétvégi iskolájába, esetleg még 2 generációt is ki lehet így húzni, aztán vége.
És tényleg nagyon messze van még 2014.
Ébredés!

#73 Re: Re: Re:

2013-01-13 22:42

#69: - Re: Re:

Meg kell, hogy védjem a Pedagógusok Szakszervezetét. Menjen fel az oldalra és nézze át az összes cimke alatt evő beírásokat, tudósításokat és hallgassa meg Galló Istvánné beszélgetését Juszt Lászlóval a Magánbeszélgetésben és azután ítéljen. Tudja, a kibicnek semmi sem drága, csak azoknak a pedagógusoknak, akik még szakszervezeti tagok maradtak elvi és anyagi áldozatot vállalva az összes pedagógusért. Mert arról a többség elfeledkezik, hogy ha elér a Szakszervezet valamit, az mindannyiunknak kedvező. Ha ez a petíció egy évvel korábban születik, akkor most nem itt tartanánk, hogy ég a ház. Ez most eső utáni köpönyeg, de legalább a budapesti és a vidéki diákok fellépése után akadt egy TANTESTÜLET, akik elővették bátorságukat, tanulva tanítványaiktól, de tömegbázis nélkül nem megy. Össze kéne fogni végre már, hogy az elért szakmai szabdság, önálló, felelősségteljes gondolkodás, nevelés ne vesszen kárba. Hisz a jövőnk közös ügyünk. Ennyit nem lehet kísérletezni nemzedékekkel.

Ébredés!

#74 Re: tanárneked

2013-01-13 22:55

#70: BOTI73 - tanárneked

Én azért elgondolkodtam volna ezen a véleményen mielőtt közzéteszem. Szerintem jobban járt volna, ha maradt volna kaptafánál, ha már nem emlékszik az iskolák tárgyi körülményeire! Aa adófizetők pénzét nem az oktatásban pazarolják!

jano

#75 Re: jano

2013-01-14 10:03

#67: BOTI73 - jano

Amíg önálló iskolában tanítottam, a szükséges anyagokat, ha nehezen is, de megkaptuk. Az összevonás után  4 hónapig nem kaptunk semmit. Miben bízhatok? A Klebesberg Intézet fog adni valamit? Szerintem nem. Ezért hagytam abba a tanítást félévkor. Kínlódjanak a fiatalok, nekem elég volt ez a 40 év.