A sasadi közlekedés környezetbarát megszervezéséért!

Bíró József

#51 Re: más vélemény

2012-11-26 21:04

#49: más vélemény -

El kell választani azok problémáját, akik ott lakóként elszenvedik a Rákó-Süveg-stb. utcákban a jelentős forgalmat és azokét, akik azt autósként okozzák. A lakók problémáját tökéletesen megoldja a forgalom korlátozása, ahogy azt pl. a 48-as hozzászólásban kifejtette P. LAjos. Az autósok problémáját (aminek a lényege az, hogy kb. három perces sorállást kell reggel a Süveg utcánál elszenvedniük) nem oldaná meg a Dayka Gábor megnyitása, mert ott nagyon hamar ugyanakkora dugó alakulna ki, kb. ugyanakkora sorállással, ahogy azt a petíció 2. pontja kifejti.

Fell kellene ismerni, hogy már nem a 80-as évek forgalma áramlik az agglomerációs településekről a városba és hogy ezt a forgalmat lakóövezetekbe csábítani öngyilkos lépés, ami nem csak a Dayka Gábor utca lakóinak rossz, hanem minden környékbelinek.


Vendég

#52 Re: Re: más vélemény

2012-11-27 00:19

#51: Bíró József - Re: más vélemény

A "további forgalom idevonzása" meg az "ugyanakkora dugó kialakulása" stb. stb. ugyanaz a kategória, mint a madarak iránti aggódás, meg az óvoda (ahol a forgalom most is nagy és nem függ a Dayka felső szakaszától), meg az öregek otthona (már fenn van a Hegyalján amúgyis), vagyis annak a pőre ténynek az elfedésére szolgál, hogy a lezárt rész alatt és felett lakók nem akarják, hogy megnövekedjen az autóforgalom a lakásuk környékén.

Sajnos ezt az érvelést sokan beveszik a távolabb lakók közül is, pedig ezt semmi nem bizonyítja.

Nem lehet a lakókat és az autósokat szétválasztani, ugyanis mindenki lakó és majdnem mindenki autós is ugyanakkor.

Kíváncsi lennék, hogy a Daykában lakóknak, ha a Németvölgyi úton vagy beljebb Budán vagy Pesten van dolguk, netán arra dolgoznak, akkor előbb lemennek-e a Budaörsire, fel a Sasadin, végig az Érdi úton, vagy netán lelkiismeretfurdalás nélkül felhajtanak-e a Rákón és eszükbe jut-e, hogy ott is laknak emberek, akik szeretnének nagyobb nyugalmat, hogy a dugóban pöfögő autók bűzét nyelik a gyerekek a játszótéren, a focizók a sportpályán.

Bíró József

#53 Re: Re: Re: más vélemény

2012-11-27 01:03

#52: - Re: Re: más vélemény

Ezt az érvelést azért "veszik be" sokan, mert nyitott szemmel járnak a városban és látják, hogy az egérutakat kereső átmenő autósforgalom sok helyen teszi tönkre a korábban csendes mellékutcákat. Amit maga és az Önhöz hasonló mindent csak autós szemmel néző "megnyitáspártiak" folyamatosan bagatellizálni akarnak, az bizonyított tapasztalati tény: egy út megnyitása új forgalmat vonz.

Ha Pesten vagy Buda távolabbi részein van dolgom és netán autóval megyek, akkor bizony a Budaörsi utat használom. Sokan teszik ezt, látom őket lefelé menni és kihajtani, nem csak a Daykán, hanem a Rahón, Pannonhalmin is. Igen, errefelé szinte mindenki autós, de mégis szét lehet választani autóst és autóst aszerint, hogy felfogják-e, fontosabb a környék nyugalma, mint a képzelt autós "kényelem".

Viszont  én is kiväncsi lennék, Ön hol lakik és hol dolgozik, hogy óhatatlanul a Süveg utcai kijáratot kell használnia, óhatatlanul a reggeli félórás csúcs idején?

Csaby Sándor

#54 Cím

2012-11-27 12:06

Általánosan tapasztalat, hogy az útrendszer bővítése csak még nagyobb forgalmat generál. Ha 3 sávos autóút lenne az iskolánál, akkor is dugók lennének.

Egyébként meg, kicsit szánalmat keltő a környékbeliek siráma, hogy jaj dugó van, jaj a sok autó veszélyezteti a gyerekeket. Pont azok szájából, akik a városi terepjáróikban egyedül ülve furikázzák a gyerekeiket a környéken.
G

#55 Re: Re: Re: más vélemény

2012-11-27 13:23

#52: - Re: Re: más vélemény

"annak a pőre ténynek az elfedésére szolgál, hogy a lezárt rész alatt és felett lakók nem akarják, hogy megnövekedjen az autóforgalom a lakásuk környékén"

 

Ez a vélemény meg kissé a dögöljön meg a szomszéd tehene is - kategóriába tartozik (elfedés nélkül).

más vélemény

#56 Re: Re: Re: Re: más vélemény

2012-11-28 01:00

#53: Bíró József - Re: Re: Re: más vélemény

T. Bíró József!

Szerencsére már nem érint közvetlenül a helyzet, de évtizedekig szenvedtem tőle. Ha hiszi, ha nem, nem volt más út a munkahelyem felé. Persze plusz félórai autózással, meg plusz jónéhány km megtételével elkerülhettem volna a Rákó utcát, dehát nem ejtettek kiskoromban a fejemre :-)

Ettől még híve vagyok az igazságos teherelosztásnak.

Manapság már gyalog járok a játszótér felé és látom a  kialakult állapotokat. A gyerekeim már felnőttek, de én más gyerekeit is féltem és sajnálom.

más vélemény

#57 Re: Cím

2012-11-28 01:01

#54: Csaby Sándor - Cím

Esetleg tudna néhány példát mondani az általános tapasztalatra?

más vélemény

#58 Re: Re: Re: Re: más vélemény

2012-11-28 01:04

#55: G - Re: Re: Re: más vélemény

Amint már itt feljebb megírtam, engem már nem érint a reggeli autós közlekedés, tehát az én tehenem nem döglött meg és a másét sem kívánom. Viszont ezzel a hozzászólással elismerte a pőre tényt.


Vendég

#59

2012-11-28 08:24

Tisztel más vélemény,

"Ha hiszi, ha nem, nem volt más út a munkahelyem felé. Persze plusz félórai autózással, meg plusz jónéhány km megtételével elkerülhettem volna a Rákó utcát, dehát nem ejtettek kiskoromban a fejemre :-)"

Ezt akkor tudnám elhinni, ha a "félóra" és a "jónéhány" kilométer pontosan ellenőrizhető lenne, azaz ténylegesen válaszolna a kérdésre.
más vélemény

#60 más vélemény

2012-11-28 13:35

Nem kívánom a pontos lakcímemet megadni. Olyan rámenős erőszakossággal próbálják meggyőzni a környékbelieket (utcán, ismeretlenül megszólítással, számos internetes helyen aláírásgyűjtéssel stb.), hogy az riasztó. Remélhetőleg az aláírások számából kivonják majd a nem környéken lakókat.
Bátaszék, Szentendre, Hegyszentmárton, Felsőörs, Dunaharaszti, Szekszárd, Kelenföld, Kisecset, Dunaharaszti, Kecskemét, Siófok, Sárospatak, Nagymaros, Miskolc, BP. VII. Kerület lakosai talán mégsem illetékesek az ügyben :-)
Csaby Sándor

#61 Re: Re: Cím

2012-11-28 14:02

#57: más vélemény - Re: Cím

Útszélesítés, útépítés soha sem jelentette a forgalom csökkenését. Csak még több autós jelenik meg rajta.
Nem értem, hogy abban a korban, amikor minden fejlett országban visszanyesik a forgalmat a lakóövezetekben, hát még a belvárosban, akkor miért van szükség ilyen beruházásokra, amire nyilvánvalóan a polgármester gazdag barátai miatt - akik nem tudnak átterepjárózni közvetlenül a Budaörsi útról a villáikba- van szükség. A másik része meg az iskola környékén aggódó szülők, akik az iskola környékén kialakuló dugókat okozzák.

Bíró József

#62 Aláírók lakhelye

2012-11-28 14:47

#60: más vélemény - más vélemény

Tisztelt más vélemény

Ezzel kapcsolatban az alábbi megjegyzéseim vannak:

1: Tekintettel arra, hogy a Sashegy országos hírű természetvédelmi terület, szerintem teljesen jogos, hogy nem kerületi lakosok is kifejezik a véleményüket.

2: Ezzel együtt nyitott kapukat dönget, van kérdés arra, hogy az aláíró hol lakik. Ha elolvassa a közleményeket, láthatja, hogy a Sass Szilárdnak átadott lista esetében pontosan feltüntettük a helyi aláírók számát.

3: Ha már helyi aláírók: ez a petíció azért született, mert a farkasréti iskolában a szülők között reklámoztak egy ezzel ellentétes tartalmú felhívást. Tekintettel arra, hogy az iskolának meglehetősen sok nem sasadi tanulója van, annak a felhívásnak is lesz nyilván sok körzeten kívüli aláírója.

4: Egy kampányt általában mindig azok szoktak rámenősnek, erőszakosnak és riasztónak minősíteni, akik nem értenek egyet a tartalmával. Ezen sajnos nem tudok segíteni.

 

Üdvözlettel

Rákó utca lakos

#63 Rákó utcai lakos

2012-11-28 15:56

A Rákó utcában lakunk, és akár támogathatnám is a Dayka Gábor két részének összekötését. Mikor 4 éve ideköltöztünk, és szétnéztem a környéken hogyan tudnék a leggyorsabban bejutni a belvárosi irodámba, bennem is felmerült, és logikusnak tűnt az összekötés. De mégis ellenzem az útépítést mivel azóta belaktuk a környéket, melyhez az is hozzátartozik, hogy délutánoként, hétvégén rendszeresen a Dayka Gábor utcában, és az összekötű úttal érintett területen sétálunk a gyerekeimmel, nyáron biciklizünk, télen szánkózunk. Sokan teszik ezt, és nem csak a Dayka Gábor utcai lakosok.
Ha a Rákó utcában egyáltalán nem lenne forgalom, akkor sem ott sétálnánk, azon egyszerű oknál fogva, hogy a természetvédelmi területtel, a "zölddel" nem a Rákó, hanem a Dayka Gábor utca határos.
A Dayka Gábor utca felső részének, és a parknak, ahová az utat tervezik, egyértelműen rekreációs célokat kellene elsődlegesen szolgálniuk, akár még a meglévő forgalom csökkentésével is.
Különösös fintora a sorsnak, hogy az 5. kerületben, ahonnan ideköltöztünk, azóta folyamatosan csökkentik, és szorítják ki az autóforgalmat (most éppen a Ferenciek tere átépítésével), itt pedig ezek szerint pont fordítva van, növelni akarják.
Példa lehetne a Szabadság tér is az 5. kerületből: kb. 10 éve lezárták az autóforgalom elől, kutyafuttatót, játszótereket, parkot építettek, azóta a környék összes lakója odajár kikapcsolódni, közésségi életet is teremtve, és nem bosszankodnak azon, hogy a Vadász utcában kisebb lenne a forgalom, ha nem lenne park a Szabadság téren.
A Dayka Gábor utcai park is érték, nem kellene veszni hagyni még akkor sem, ha ezáltal esetleg csökkenne a forgalom a Rákó utcában.
De egyékbént nem csökkene számottevően, másrészt a reggel 7 és 8 óra közötti időszak kivételével számomra jelenleg sem zavaró a forgalom (pedi arra néznek az ablakaink), nagynak pedig egyáltalán nem lehet nevezni.
Reggel 7 és 8 között valóban dugó van a Rákó felső részén, de ennek alapvetően az iskola és az óvoda által generált forgalom az oka. Sőt tapasztalataim szerint a Rákó legfelső részén lévő reggeli dugót nem is azok okozzák, akik a Rákó utcán jönnek fölfelé, hanem akik a Talaj és a Törcsvár utcán jönnek föl a Sasadi útról az Iskolához (olyan sokan, hogy nem is tudok behajtani az ovihoz (és igen, ha megnyitnák a Daykát, akkor sem arra mennék az ovihoz) a Törcsvár utca másik oldaláról) majd a kitűnő forgalomszervezésnek köszönhetően a szelektív gyűjtőknél becsatlakoznak a Rákó utcába, és úgy hajtanak ki a Németvölgyi útra. Ezen szerintem az új forgalmi rend még rontani is fog, de ne legyen igazam.
A reggeli dugó egyébként sztem nem nagy a belvárosiakhoz, vagy ahhoz képest, hogy ha pirosat kapok a BAH csomópontnál, akkor sokkal többet kell várnom.
A dugóhoz/torlódáshoz jelentősen hozzájárul még, hogy:
- türelmes vagyok, és nem bosszankodom rajta, de tény, hogyszinte minden második reggel előfordul, hogy egy-egy anyukának 2 perc és 5 próbálkozás után sem sikerül tolatva beparkolni egy szűkebb helyre
- mások a forgalmat akadályozva, szabálytalanul, megállni tilos tábla hatálya alatt parkolnak, vagy úgy, hogy nehezen lehet miattuk belátni a kereszteződést, vagy nehezen lehet bakanyarodni
- vagy ugyan csak fél percre, de megállnak az út közepén, hogy kitegyék az iskolánál a gyereküket, ha sokan teszik ezt, ez sokszor fél perc

Ezeken a problémákon a Dayka megnyitása semmit sem enyhítene, ellenben tönkretenne egy kitűnő szabadidős teret, ahová út helyett kisebb játszóteret, tanösvényt, padokat stb. kellene építeni.
a Gyíkkirály

#64 @63

2012-11-28 17:11

azt hiszem ennél több nem is kell a Dayka megnyitása ellen...
Mati

#65 Re: Cím

2012-12-02 11:44

#54: Csaby Sándor - Cím 

 Kedves Csaby Sándor!

Mint "egyedül ülő,gyerekét fuvarozó városi terepjáró tulajdonos" az út megnyitásának ellenzéséért kampányolok, mióta az út megnyitása felmerült. Rengeteg aláírást sikerült gyűjtenem és reményeim szerint még fogok is gyűjteni, holott nekem kényelmesebb lenne az  esetek többségében a Dayka Gábor utcán kijutnom a Hegyalja útra.Néhány nappal ezelőtt, pont a legnagyobb csúcs idején lemértem az időt,kapunktól( Olt utca) a villamos síneken való áthajtásig, közlöm alig 4 perc telt el. Ebben benne értendő a focipálya mellől való araszolás, a saját gyerekem kiszállítása,és a múlt héten már kritikusnak nevezhető helyzet az üzletsor előtt, mert akkor épp javították a járdát, és festették fel a parkolóhelyeket.            

KI AZ, AKINEK NINCS ENNYI IDEJE CSERÉBE A KÖRNYÉK MEGSZOKOTT NYUGALMÁÁÉRT?

Ön, ha autós, akkor nem a menekülőutakat szokta használni a városban? Vagy netán mártírkodva végigállja a sort abban a tudatban, hogy tehetne mást is? 

Jó lenne már végre megértetni mindenkivel, hogy a dugónak nevezett valami kizárólag reggel 7 óra 30-kor kezdődik, és legkésőbb 8 órakor már be is fejeződik. Ezt persze csak remélve elkerülendő, inkább csinálnak egy reggeltől estig tartó folyamatos forgalmat?    

Végezetül, se Ön, se más ne foglalkozon azzal, hogy ki milyen autóval, se milyen ingatlanba tart,  és hogy kik a feltételezett barátai, mert ezeknek semmi köze a lényeghez. Remélem  adóbevallást nem fog kérni az aláírásgyüjtés mellé. 

A legjobbakat!

                             

 

 

 

 

 

 

 

Mati

#66 Re: Cím

2012-12-02 11:48

#54: Csaby Sándor - Cím 

 Hozzászólásaiban egy kicsit sokat foglalkozik a "városi terepjárókkal. Tán Ön is szeretne egyet?

OlyanEgyszeru

#67 Az iskola rendben

2012-12-02 18:56

Úgy láttam, az iskola környékén sikerült értelmesen szabályozni a forgalmat, ráadásul a járdára parkolást igen szellemesen parkoló autókkal (pontosabban az úttestre festett parkolóhellyel) tették lehetetlenné.
Szerintem ezzel a probléma megoldódott, gyerekek a járdán, autók az úton, a legfőbb érv elmúlt.
Ha mégis napirenden marad a Dayka megynyitása, más ok állhat a háttérben. Szerintem folyamatosan erről kell kérdezni a képviselőket és az önkormányzatot.
Csaby Sándor

#68 Re: Re: Cím

2012-12-03 00:25

#65: Mati - Re: Cím

Kedves Mati!

Izé. Én is aláírtam, és kiálltam az útépítés ellen. Most akkor nem értem igazán...

Egyébként meg exponenciálisan  növekszik a Sas-hegytől észak-, észak-nyugat irányban az "egyedül ülök a városi terepjárómban" lakosok aránya, ezt kár is tagadni. És ez igenis mentalitás, aminek köze lehet az ilyen útépítési lobbikérdésekhez, mert nyilván nem a 10 oldalú kockával sikerült kidobni, hogy adott hónapban mivel kéne foglalkozni az önkormányzatnál.

Mati

#69 Re: Re: Re: Cím

2012-12-03 07:54

#68: Csaby Sándor - Re: Re: Cím 

 Kedves Csaby úr!

Ön kiönti a gyereket a lavórból a vízzel együtt!

Kérem a "jóindulatú "találgatásai helyett pazarolja fölösleges energiáit pl. a mai Önkormányzati ülésen való részvételre, ott tegye fel kérdéseit, és adjon hangot tiltakozásának. Kizárólag ez az, amivel segíthet, ha akar.

Ezennel befejeztem Önnel a levelezést. Én az ügyre kívánok koncentrálni.

Szép, békés napot!

 

 

 

védő

#70 Re:

2012-12-03 17:24

#49: más vélemény -

Tisztelt más vélemény. Ön rátapintott a probléma lényegére: forgalmi problémája reggel 7-8 között van. Utána nincs. A Dayka megnyitásával ez az egész napra bővülne, jelentős mértékben Ön előtt is forgalmat generálva. Tehát a problémát nem lehet úgy megoldani, hogy a kisebből nagyobbat csinálunk. Nemde?

Dayka Gábor utcai lakosként: képzelje, ha reggel dolgom van a városban, felmegyek a buszmegállóig (kb 10 perc) és 20perc alatt a belvárosban vagyok. nem kell parkolóhelyet keresnem, stb. ha autóval kell mennem, lefelé indulok.

Sétáljon Ön is többet.

Rákó u.-ból

#71

2012-12-03 18:10

Csatlakoznék az előttem szólóhoz, ill.korrigálnék, mert a forgalom fél 8-tól legkésőbb 8-ig tart.
7 órakor még csak egy-egy autó megy fel.(látom az ablakomból)
Álljon ki az utcára, és győződjön meg róla.
Az utca megnyitása rengeteg új autóst vonzana ide,hétfőtől vasárnapig, egész nap.
aláiró

#72 lehet, hogy ezért szeretnék megnyitni?

2012-12-06 15:23

Megkezdődött a terület megtisztítása a Bod Péter utca végén, már a hegyre felvezető gyalogösvény mellett. Az ott dolgozók úgy tudják, hogy itt egy lakópark épül.
G

#73

2012-12-06 20:41

Itt az ideje egy újabb tényfeltáró index-címlap cikknek! Van valakinek jó újságíró kontaktja?
Gajárszki Áron

#74 Ma este fórum

2013-01-08 16:19

Elnézést, hogy most szólok, ma este (január 8-án) közlekedési fórumot tart 18 órától az LMP az F2 klubban. (Fadrusz utca 2.) Jelen lesz a BKK igazgatósági tagja, Pongrácz Gergely is. https://www.facebook.com/events/411871375553768/?fref=ts