Tiltakozás a roma gyerekek szegregációjának legalizálása ellen

Quoted post


Vendég

#69

2014-12-05 12:43

Minden nemzetközi vizsgálat bebizonyítja, hogy a gyerekek egymást tanítják,- Vekerdy Tanás -  a gyengét nem a gyengék viszik magasra, hanem az erősek. Ha nincs művelt környezetből származó gyermek az osztályban, a hátrányos helyzetű gyermekeknek nincs kitől tanulniuk. A roma gyerekeket korrepetálni kell. Ők is sok mindet tudnak tanítani a többieknek, pl. azt, hogy náluk menyire összetartó a család.Az én Lakatos Lajoskám a 80-as évek elején az orosz betűket nem ismerte, csak olvasni tudtam megtanítani,mivel diszgráfiás volt magyarból is, az l és g orosz betűket keverte. De sokszor beszólt jókat. Mindenre kettest adtam neki, gondolván, soha senki nem fogja megnézni. Aztán felmentették oroszból, addig magyar korrepetáláson vett részt a könyvtárban. (Centenáriumi Lakótelepi Ált. Isk.)Azt mondta, az ő vidéki iskolájukban csak egy könyv volt, nekik nem volt könyvük. A kolléganőm, az osztályfőnöke sírva jött ki a családlátogatásról, mivel egy ágyon aludtak nyolcan, asztal nem volt, az apukájuk épp börtönben volt. Ez a gyerek nagyon tisztelettudó lett, néha humorizált, nagyon szerettem. Sajnálom, hogy nem tudom, mi lett belőle. Egy másik tanítványom főiskolát végzett, Kállay Julika. Gyönyörű lány volt - ma is az -,s mivel nincsenek faji előítéleteim, ezért nem figyeltem azt, milyen a bőrszíne, nem tudtam hogy roma. Egyszer elkéretőzött tőlem, mondván tánccsoporttal előadásuk lesz, és akkor csodálkoztam el, hogy ő cigány lány, hiszen cigány tánccsoportban táncolt. Négy csodálatos gyermeke van, jó házasságban él, nagyon intelligens. Ő nem szeparált iskolába járt, hanem a Leővey gimibe Pesten. üdv maggie

Válaszok


Vendég

#72 Re:

2014-12-08 10:41:14

#69: -  

 Egy osztályban egy ilyen gyerek más, főleg, ha fegyelmezett és otthon foglalkoztak vele, mintha fele, vagy kétharmada nem tud viselkedni és messze alatta van a többinek az alapokban. Ez esetben viselkedésükkel lehetetlenné teszik a normális munkát a tanulni akaró gyerekek számára is.

Ma már 4-ig vannak a gyerekek iskolában, nincs idő korrepetálásra, pont ezért lenne célszerű már az elején a felzárkóztatással kezdeni, mielőtt rátérnek a normál tananyagra.