Petíció a Magyar Pedagógus Kar létrehozásának megakadályozásáért

Quoted post

kilogramm

#25

2013-05-20 10:11

Azon kívül, hogy demokrata érzelmeinknek ellenszenves a terv, senki sem magyarázta még meg elemző módon, hogy mért is káros. Elvileg ugyanis el tudom képzelni, hogy a minőségbiztosítás jobban érvényesíthető egy ilyen "kar" segítségével. A pedagógus szakszervezetek mintha nem mindig vennék tudomésul, hogy az oktatás színvonalasabbá tételéhez (és ezáltal a gazdaság) fejlődés beinduláshoz) nem csak arra van szükség, hogy a pedagógusok jobban meg legyenek fizetve és hogy kevésbé legyenek kiszipolyozva (a felkészülést szakmai fejlődést lehetetlenné tevő magas óraszám, iskolában töltött idő) enyhítésére, hanem arra is, hogy oktatói munka komolyabb minőségbiztosítás és rendszeres, tervszerű továbbképzés mellett folyjon. Lássuk be, hogy az anyagi elismerés és a szakmai ellenőrzés/továbbképzés hiánya miatt a pedagógustársadalom nagyon erősen kontraszelektálódott/ik. A "kar" elleni tiltakozást olyan elemzés támaszthatná csak alá, amely terveket tartalmaz a szakmai erózió megállítsár/visszafordítására, és erre az elemzésre alapozva fejti ki, miért nem alkalmas a szóban forgó célra a tevezett testület. Ha volna ilyen, én is aláírnám a petíciót.

Válaszok

A kibicnek semmi sem drága

#26 Re:

2013-05-20 11:31:17

Kedves kilogram! Azért káros,mert már a birkatürelmünk határán vagyunk!!! A pedagógusok hozzáértése rendszeresen meg van kérdőjelezve. Ha valóban megkérdőjelezhető a pedagógusok munkája illetve diplomája, akkor vajon nem a tanárképzésben keresendő a hiba? Rohadtul (így, szó szerint!) elegünk van már abból, hogy minden jöttment minket kritizál anélkül hogy egy napot tanított volna, tanácsot ad, kötelez és azt sosem kérdezi meg tőlünk, tőlünk akik aktívan tanítanak, hogy vajon mivel segíthetnék a munkánkat a gyakorlatban, ahol a politikusok és a kormányok egész eddigi elhibázott intézkedéseinek az hozadéka megmutatkozik. Sajnos a pedagógusok ezeket eszköz híján nem tudják megoldani, de olyan egyszerű a mindenkori regnáló politikusok értékvesztést okozó tevékenységének a eredményét a pedagógusok nyakába önteni, hogy oldják ők meg. És ha nem tudják, akkor nyilvánítsuk őket alkalmatlannak.