Az alsó tagozaton ne legyenek tartós kölcsönkönyvek!


Vendég

/ #52

2016-03-24 08:38

Teljesen egyetértek a felhívással, megfogalmazói találóan nevezték módszertani szűkítésnek a tartós tankönyvek használatát. Majdnem úgy néz ki, azt várják a gyerekektől, hogy hátratett kézzel üljenek, miközben "csábítják őket" az aláhúzni, bekeretezni, összekötni való feladatok. Nem gyakorló tanítótól származott az ötlet, az biztos.
Én még kiegészíteném azzal a petíciót, hogy a kísérleti tankönyveket egy az egyben felejtsük el, és vigyük a papírgyűjtésbe!
Harmadik osztályban tanítok matematikát és környezetismeretet. A tankönyvek, munkafüzetek tele vannak hibával, a tankönyvek munkáltató feladatokat is tartalmaznak, amit ugye a gyerek csak nézegethet. A matematika munkafüzetek nem követik az írásbeli műveletek tanításának módszertani lépéseit a könnyebb megértetést segítendő.
A tankönyvek, munkafüzetek "színhiányosak", mintha a nyomdában elfogyott volna az élénk szín. És még sorolhatnám.
Remélem, a petíció eredményes lesz!