Az alsó tagozaton ne legyenek tartós kölcsönkönyvek!


Vendég

#1

2016-03-20 13:25

Alsó tagozatos tanítóként szembesülök a tartós tankönyvek minden hátrányával.

Vendég

#2

2016-03-20 14:11

Felső tagozaton is rossz a helyzet.
Forgács Péter
Vendég

#3

2016-03-20 14:25

Kedvesem alsós tanító, látom-hallom mi minden nem jó, ha a könyvekbe nem szabad beleírni, belerajzolni, illetve "használtan" kapják meg a gyerekek. A gazdaságosság, úgy gondolom ezredrangú kérdés, ahhoz képest, hogy a gyereknek megszerezzük az "én első tankönyvem" élményt!


Vendég

#4

2016-03-20 15:14

A legtökéletesebben egyetértek a benne foglaltakkal. Nagyon megszenvedjük az "ingyenes tartós" tankönyvek használatát. Nem adunk vele, hanem elveszünk egy csomó értékes lehetőséget gyermekeinktől. A megtakarítást a veszteség sokszorosan meghaladja anyagiakban, szellemiekben egyaránt.

Vendég

#5

2016-03-20 15:16

Mert a tartós könyvek használata az alsós unokáim tanulmányaiban nehézséget okoz.Egy-egy szàmonkérés előtt nem viheti haza,hogy felkészüljön belőle,hátha sérül a könyv. Így csakis az óràn hallottakra támaszkodhat.Normális ez egy ekkora gyermeknél,aki még jegyzetelni sem tud?!
Himer Csilla

#6

2016-03-20 15:16

Az én gyermekem születése okán abba az évfolyamba tartozik, aki éppen "lecsúszott" az ingyenes tankönyvről. És milyen jó!!! Mi megvettük a tankönyveit, de nem is kell azzal foglalkozunk, hogy "tisztán" adjuk vissza. Így legalább tudta arra használni, amire való: nemcsak tanult belőle, hanem - minő szentségtörés! - beleírt, belerajzolt, színezett, összekötött, stb. Vagyis minden olyat megcsinálhatott benne, amit

1. a tankönyv írt elő neki feladatként!!! (Nem nonszensz, hogy a tankönyv feladatai olyanok, hogy bele KELL írni a tankönyvbe, holott nem szabad???)

2. alsó tagozaton a teljesen normális, megszokott, bevált tanítási módszerek szerint tanulhatott.

Mondom ezt úgy, mint szülő, aki rendszeresen tanul otthon a gyermekével, és mondom mindezt úgy, mint közgazdász, aki semmi értelmét nem látja, hogy olyan helyen akar az állam spórolni, ahol az a hatékony munkavégzés, a jó teljesítmény rovására megy. 


Vendég

#7

2016-03-20 15:31

Azért, mert az iskolai tankönyvekből tanuló gyerekeknek jó lenne, ha megtarthatnák a saját könyvüket. Ne kelljen beadni és másoknak a használt könyvből tanulni. Hatékonyabb lenne, ha munkatankönyvként dolgozhatnának benne a gyerekek!

Vendég

#8

2016-03-20 15:49

Az olvasókönyv teljességgel használhatatlan az aláhúzás, bekarikázás, jelölés tiltásával. A többi tankönyvnél még nagynehezen betartható a jelölésmentesség, de az olvasásnál semmi esetre sem!

Vendég

#9

2016-03-20 16:03

Alsó tagozatban tanítottam közel 40 évig.A tankönyv munkaeszközként kell hogy a gyermek kezében legyen. Rengeteg feladatot , differenciáltan oldhatnak meg a tanulók . Húzd alá, keresd meg, karikázd be. ....stb Egy szép új tankönyvet szívesebben vesz a gyermek a kezébe. Esztétikus, illatos és nem elhasznált, meggyötört.

Vendég

#10

2016-03-20 16:18

1-2. osztályban tanító pedagógusként naponta szembesülök a tartós tankönyvek problémájával: az olvasókönyvben nem tagolhatjuk részekre az olvasmányokat, nem húzhatjuk, karikázhatjuk, keretezhetjük a kérdésekre megtalált válaszokat ( mely majd különös jelentőséggel bír a kompetencia méréseknél), nem kapcsolhatjuk össze a rímelő szópárokat.... A nyelvtankönyv feladatait csak a füzetbe írva tudjuk megoldani, nem jelölhetjük a megtanulandó szabályokat.Környezetismeretből nem húzhatjuk alá a fontos információkat, ellenőrizve ezzel, hogy a gyerek megértette-e azt, amit olvasott.

Vendég

#11

2016-03-20 16:46

Minden szavával egyetértek!!!

Vendég

#12

2016-03-20 17:55

Mert egyetértek vele!
Matula.

#13

2016-03-20 18:33

Ez is egy probléma,de nézzük meg a másikat is.Mi vettük a könyveket majd aztán felét se használta a gyerek mert xy tanár úgy döntött ,hogy arra nincs szükség.Tehát fölösleges pénzkidobás volt.Az még plusz hogy a következő gyerekem semmit nem tudott használni a könyvből mert egészen más volt az újba mint a régibe.Tehát kénytelenek voltunk mégegyszer megvenni xy osztályos tankönyveket.Tehát nem elég ,hogy mégegyszer megvettük mert az előző évi nem volt jó semmi másra csak papírgyűjtésre,de minden tanár más és más segédleteket kér kért.Azért ne éljünk már ekkora luxusba.Na és akkor tanítsuk a gyerekeinket a környezettudatosságra a természetvédelemre,stb.Nevetséges.


Vendég

#14

2016-03-20 18:43

mert óriási szükség van a könyvek eszközként való használatára az olvasástanítás során és a legszegényebb, legalacsonyabb iskolázottságú szülők, családok számára olykor ez "a" könyv otthon, tökéletesen megteszi közös meseolvasásra, gyakorlásra, böngészésre - ha JÓ könyv

Vendég

#15

2016-03-20 18:47

szülőként nonszensznek tartom, hogy az elsős fiam nem írhat az olvasókönyvbe, nem húzhatja alá ami fontos stb. Angol nyelvtanárként botrányosnak vélem, hogy akár felsőben, akár alsó tagozatban úgy kell órán részt venni a diákoknak, hogy a tartós könyvbe nem írhat. Az óra nagy része azzal kell elmenjen, hogy a füzetbe másolgatják a gyerekek a feladatokat??? Én inkább a diákjaimnak azt mondtam írjanak bele és ha gondjuk lesz év végén, én kifizetem majd a könyvek árát. No és fél éve már nem a közoktatásban adom át a tudást és az idegennyelv szeretetét... Bízom benne, hogy DRASZTIKUS változások jönnek az oktatásban a gyerekek érdekében! Kitartást mindazoknak akik még nem adták fel és az erejükhöz mérten tesznek a jó érdekében!
esza

#16

2016-03-20 19:16

Nem kötelező tartóskönyvet használni. Aki akarja, megveheti az újat minden évben. Csak az ingyen kapott könyveket kell visszaadni. És ez már így van több, mint egy évtizede, azaz aki ingyen kapta, 10 évvel ezelőtt is tartós kölcsönkönyből tanult. A különbség, hogy most mindenki ingyen kapja a könyvet. Ha minden évben újat kell biztosítani, ki fogja ezt finanszírozni? Mi - az adónkból. A tankönyvkiadók meg dörzsölik a markukat.

Csorba József
A petíció szerzője

#17 Re:

2016-03-20 19:47

#16: esza -  

 Kedves Esza!

A tankönyvkiadóknak már nincs marka, amit dörzsölnének, mert a tankönyvkiadás állami monopóliummá vált.

A követelésünk direkt az alsós könyvekre irányul, mert lehet, hogy a felsőbb évfolyamokon van értelme, de nálunk csak károkat okoz. Olvasd el a többi hozzászólást, és nézd meg a csatlakozók szaporodó számát. Talán az megyőz, arról, hogy jogos a felháborodásunk.

Csorba József
Meixner Pedagógiai Egyesület

 

Csorba József
A petíció szerzője

#18 Re:

2016-03-20 20:02

#13: Matula. -  

 Kedves Matula!

Az általad felvetet probléma sajnos egyre gyakoribbá válik a tankönyvek kínálatának tervezett kettőre csökkentésével tantárgyanként és évfolyamonként. A kinálat évről évre szűkösebb a magánkiadók fokozatos kiszorulásával. A régi bő választékból mindenki tudott kézhezálló, a pedagógiai elképzeléseinek megfelelő taneszközöket összeválogatni. Most a pedagógusok jelentős része nem nagyon tud mit kezdeni ezekkel az új, vagy számára szakmailag nem megfelelő könyvekkel. Jelenleg már nem is a pedagógusok rendelnek, hanem az  igazgatók, a KLIK jóváhagyásával. Tehát gyakran részben, vagy tán egészben is használaton kívül maradnak. A hiba nem a pedagógusokban, hanem a rendszerben van. Tényleg kár a papírért, és azokért az erőfeszatésekért is, amelyeket a kollégáink tesznek, hogy valahogyan tanítani próbálhassanak a számukra megfelelő eszközök nélkül.

 

Csorba József
Meixner Pedagógiai Egyesület


Vendég

#19

2016-03-20 20:52

Szabad tankönyvpiacot. Szabad tankönyvválasztást.Szégyen, ami a tankönyvpiaccal (is) történt.

Vendég

#20

2016-03-21 03:29

Tanító, egyben tankönyvfelelős vagyok. Tapasztalatból tudom, hogy az alsó tagozatos "tartós" tankönyvek jelen állapotukban nem tölthetik be a tartós tankönyv funkciót.
Tulipán19
Vendég

#21 Egyetértek, de....

2016-03-21 08:15

 Sokkal kevesebb papír tankönyvre lenne szükség, ha használni lehetne a modern technológiákat. Az, hogy egy tabletre milyet tartalmat töltünk, sokkal könnyebben változtatható. 

Az alsósoknak pedig csak annyi könyvet rendeljenek, amennyit valóban használnak is. Rengeteg olyan könyve volt a gyerekeimnek, amit úgy adtak vissza, hogy ki sem nyitották.

Hozzáteszem, hogy ha nálunk nagycsaládnál nem lettek volna ez a kölcsön-tankönyv rendszer, itt állnék 48 tanévnyi nem túl színvonalas könyvvel (minimum 400 darabbal!) . Mi mindig kifizettük év végén a megtartott pár darabot, a többit meg örömmel visszaadtuk. Volt olyan év, amikor a gyerekek év végi jutalma az volt, hogy az így megspórolt pénzből elmentünk könyvesboltokba és vettünk nyárra olvasnivalót. Ezt ősszel megígértem nekik és gyönyörűen vigyáztak a könyvekre. Nálunk egyébként elfogadják a kiradírozást év végén.


Vendég

#22

2016-03-21 08:24

Mert tudom miről van szó, alsós gyermekem van.

Vendég

#23

2016-03-21 11:41

Az iskolás gyermekeim ilyen könyvekre jogosultak. Képtelenség tanév végén olyan állapotban visszaadni azokat, amilyenben mi szeretnénk kapni is. Ezért inkább megvesszük őket. Egy tankönyv célja a használat, nem a minőségi megóvás.

Vendég

#24

2016-03-21 14:31

Az én tapasztalataimat is teljes mértékben tükrözi. Tanév végén a szorgalmi idő lejárta előtt kell beszedni a tankönyveket , mert több tanuló nem a megadott határidőre hozza be, szünetben pedig még nehezebb ezektől a tanulóktól elkérni.
A tankönyvekben szeretek részeket bejelöltetni és különböző utasítások alapján szavakat mondatokat bekereteztetni.
Az elsős tanulók 98% új tankönyvből szeretne tanulni
Nyáron gyakorlásra nincsen mód a szülők szerint, ha beszedjük a tankönyveket..

Vendég

#25

2016-03-21 15:25

A gyermekeim piszkos, szakadt könyvekből kénytelenek tanulni. Aláhúzás nélkül nem lehet a szövegeket memorizálni.