4-es metró kontra 153-as busz

Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével

Ez a(z) 4-es metró kontra 153-as busz petíció automatikusan generált fórumtémája


Vendég

#26

2014-04-02 20:37

Az új 153-as két megállós oda-vissza furikázással érinti a "Kelenföld vasútállomás" metró végállomást.
(Ez 6-7 perc felesleges időveszteség.)
Később a Bikás parknál, majd az Újbuda városközpontnál újra érinti a 4-es metrót.
Akkor minek kellett a metró?
Valamikor a felesleges párhuzamos kapacitások kiküszöböléséről, gazdaságosságról, gyorsabb utazásról volt szó.
30 éve megszokott, működő vonalat miért kellett megszüntetni?
Bravó BKK!
vitézidávidka

#27 vitézidávidka

2014-04-03 08:32

Nem értem mi bajotok van?!
Én sokkal jobban értek hozzá, gyerekkoromban (4 éve) nagyon sok kisbuszt tologattam a szőnyegen, és egy utas sem hőbörgött sosem. Nem értitek, hogy mindezt értetek teszem, hogy jobb legyen? Most, hogy jön a nyár, mielőtt bejutnátok a városba, szívhattok egy kis friss kelenvölgyi levegőt! Szerintem tök jó ötlet volt! Bezzeg a 108-ast meg sem köszönitek? És, hogy a 8-as elmegy a Bosnyákig???
A buszvezető!!!!!

#28

2014-04-03 11:24

Egy apróság amit egy autóbusz vezetője mondott el pár nap távlatából az új 153-as vonalról: ( Egyébként ő már bő 15-20 éve vezet buszt )
-Így néhány nap után néhány észrevétel:
Ennek a vonalvezetésnek értelme is lehetne,ha az Andor utcán tovább vezetve összekötné a Tétényi ,a Fehérvári,a Szerémi és a Budafoki utat kereszt irányba,hiszen itt nincs közlekedés és a végét valahol csatlakoztatni az 1-es villamoshoz.Most bekanyarodik a Tétényi útra ,ahol 6 viszonylat közlekedik ugyan abba az irányba,de csak ez az egy első ajtós.Nemhogy nem láttak még ilyet,de nem is hallottak róla,hogy ilyen létezik!Ugyan olyan szélmalom harc,mint a 178-on.Majd befordul a mindig zsúfolt dugós Bocskai útra és a végállomás pedig kész rémálom.Ha mindenki szabályosan áll,akkor is alig lehet elcentizni,olyan keskeny az út.Vissza balra kanyarodok a 2x2 sávos rakpartra,fák, bokrok,enyhe ívű kanyar,látni alig lehet valamit,A Petőfi hídig általában 10 perc késést össze szedünk.Felkanyarodni telezöldre lehet a rakpartról,két szembe jövő sávnak,a járdán oda-vissza bicikliútnak,gyalogosnak,és a jobbra kanyarodóknak elsőbbséget kell adni.Plusz olyan keskeny a sávod,hogy nézz még magad mellé jobbra is kanyarodáskor,nehogy valakit elkaszálj a farával.A kihasználtsága nagyon alacsony kb20-25% és később sem lesz nagyobb.Gondolj az Újbuda buszra ami kihasználatlanság miatt szünt meg.

Vendég

#29

2014-04-03 11:49

Nem tudom miért kell a jól bevált dolgokat elcseszni!

Vendég

#30

2014-04-03 18:04

Volt társadalmi egyeztetés a változtatások előtt. És ha valamit sokan elleneztek, azon változtattak. Akkor miért csak most utólag kell ezt csinálni?
Nadett

#31

2014-04-03 19:07

Igen, szerintem is a rendelő intézet egyszerű megközelítése igen fontos, mind kisgyerekkel, idősnek vagy betegnek. Mellesleg 12 év alatti gyereket én nem szívesen engedek metrózni, a méretek, a sebesség, a kitettség, a földalatti tájékozódás miatt. Egy busszal eljár egyedül is. A semminél az is jobb ha csúcsidőben jár és napközben csak félóránként vagy csak este 9-ig. Kell alternativa, nem is beszélve arról ha valami miatt majd nem jár.
Gazdagréti

#32 Re: vitézidávidka

2014-04-03 20:15

#27: vitézidávidka - vitézidávidka

A 108-as bevezetését helyeslem, akárcsak a 8-as új vonalát is. Csakhogy ebben az esetben az M4-153-as a téma. A dicséret abban mutatkozik meg, hogy a 8-as és 108-as ellen nincs petíció.

Gazdagréti

#33 Re:

2014-04-03 20:22

#30: -

Azért csináljuk ezt a petíciót, mert most van az " evés", azaz a puding próbája. Akinek ez jó, ne írja alá a petíciót. Ennyi.


Vendég

#34

2014-04-04 02:38

Latszik, hogy iroasztal mellett talaltak ki az uj szisztemat. Gazdagret jelentos resze kozlekedesi vakuumba kerult ezaltal.
Várday

#35 Re:

2014-04-04 05:32

#30: -

Kedves Nevedet Nem Vállaló!

Ha informálódtál volna, akkor tudnád, hogy az Önkormányzat megtette azon javaslatát is a BKK- felé, hogy maradjon  RÉGI 153-as. De ezt a javaslatot  BKK egy tollvonással gálánsan törölte.

pesti srác

#36

2014-04-04 13:50

Pár dolog:
1, 3 busszal lehet Gazdagrétről az M4 metróhoz jutni, onnan pár megálló a Móricz. Minden állomáson van lift, a metró sűrűn jár. + megmaradt a 139, 239, meg lett hosszabbítva a 8-as busz, sűrítve lett, mondhatni jobb lett a lakótelep közlkedése.
2, A fentihez kapcsolódik. Ha megnyitnak/átadnak egy új kötött pályás közlekedési vonalat (főleg metrót!!) akkor értelemszerűen arra terelik az embereket, erre példa az M2-M3 metrók, ahol egy jó szakaszon semmilyen felszíni közlekedés nincs a metrónál. Meg kell szokni, hogy van.. Ráadásul sokkal kényelmesebb, GYORSABB a metró, és a vállalatnak sokkal gazdaságosabb, mint a sok busz.
3, Nem csak Gazdagrét létezik a világon, akármekkora területet is foglal magába. Ha átszállásmentes kapcsolatot akartok inkább arról írjatok petíciót, hogy mihamarabb megépüljön a metró Ny-i hosszabbítása Gazdagrétig (pl. Gazdagréti térig). Sokkal előnyösebb lenne mindenkinek.

Amúgy meg, hiába több évtizedes közlekedési szokás volt eddig a 153-as busz, nyilván a környék többi lakójára is figyelemmel voltak, amikor meghatározták az új vonalvezetést. Nem kell rinyálni, meg kell szokni, hogy ez van. Egész Budapesten rengeteg mozgásában sérült/korlátozott ember él, ha ők képesek elfogadni a saját helyzetüket és úgy beutazni az intézeteikbe, tessék példát venni róluk és örülni, hogy van metró egy köpésre.

Végül: Rengeteg terület van a városban, ahonnan nehezebb (sokkal) bejutni a városba (pl. XVII. ker,, ahol semmi kötött pálya nincs). Gazdagrét így is nagyon jó közlekedéssel rendelkezik. Meg kell szokni, nem kell maradinak lenni.

Vendég

#37

2014-04-04 13:52

Teljes mértékben egyetértek a petícióval. Minek három járat egy helyre igen tisztelt BKK?

Vendég

#38

2014-04-04 19:05

Ezzel megerősítettem?
gdnfjf

#39 hmm

2014-04-04 21:37

Eddig akarmerre mentem, 108-as busszal es metroval sokkal tobb idobe telt, az atszallasok, a seta es a varakozas miatt.. miert szuntetnek meg valamit, ami 30 evig jol mukodott? nonszensznek tartom, hogy rakenyszeritik az embert a felesleges metrora..ami nem termel bevetelt, mert igy is ugy is van jegye/berlete az embernek..nem lesz sok uj vasarlo..akkor mar inkabb tobb felszini buszt inditottak elsoajtos felszallassal..ami persze csak akkor mukodne ha a buta emberek nem az elso ajton akarnanak leszallni.. de visszaterve amugy latszik hogy alig utazik valaki a 153-assal mar..
Várday

#40 Re:

2014-04-05 13:03

#36: pesti srác -

Kedves Pesti srác!

Te szálltál át már úgy, hogy kerekesszékben ülsz? Próbád ki és írd le utána a véleményed. (nem azért írom, mert kerekesszékes lennék!)

A 4-es metró gondolata és útvonala a 70-es évek ötlete volt, az akkori városhoz igazodva. Több, mint 40 év múlva valósult meg. A 40 év alatt a város teljesen megváltozott - a 4-es metró vonala viszont a 70-es évek tervei szerinti útvonalon készült el... És még Te írod, hogy nem kell maradinak lenni???   Várday Dorka

U.i.: Hogy nem vállalod a neved? Az is csak Téged minősít.

 

fel fel...

#41 BAH csomoponton átmenő busz.

2014-04-05 17:28

Elöször jött a 40 es busz a körtérről és ment Budaörsre. Aztán jött mellé a 153-as ami ment Gatdagrétre. Aztán a 139 es busz miatt a 153 ast kivették és a Kosztolányi felé inditották, ez logikus. Jött a 12 es végállomása, amit tovább vittek 212 esként. Aztán a hétvégi 40 est elvették, így az itt felszállók 2 átszállással (mert egyen már túl vannak) mehetnek Budaörsre. Most jött a 140 es , hurrá, de most logikus ésszel felfogva megszüntették a körtérről BAH csomoponton át haladó (beforduló!!!) buszokat. Sok Budaörsi úgy gondolja, hogy nekik így rövidebb, jó nekik. Azok idős emberek, akik bevásárolni járnak a piacra, SZTK ba mennek, vagy ügyintézni azok a magas lépcsős villamosra kényszerülnek és utána a sok lámpás zebrán át szivják a jó büdöset. Szóval annak a nem egy-két embernek ez jó megoldás volt. Sokan ezt kihasználtuk, szerettük ezt az 4 perces utat. Lehetne 153 egyik járatát ide kanyarítani. elég lenne 20 percenként inditva. Szerintem nem vagyok egyedül.


Vendég

#42

2014-04-05 18:55

alkalmazkodni tudni kell
pesti srác
Vendég

#43 Re: Re:

2014-04-06 12:38

#40: Várday - Re:

azt majd én eldöntöm, hogy vállalom-e a nevem vagy sem, semmi közöd hozzá, mindenféle következtéseket levonni pedig szimplán hülyeség.
én csak leírtam a véleményem a dologgal kapcsolatban, TESSÉK ELFOGADNI!
amúhy meg ami a metró vonalvezetését illeti, látszik rajta (ahogy azt többször el is mondták) hogy ELSŐ szakasz. Vagyis lesz folytatás, ami idő kérdése csupán. Nem vagyok döntéshozó (te sem), ilyen dolgokba nem szólhatok bele. Ha vissz akarjátok állíttatni a buszt, inkább az önkormányzaton keresztül próbálkozzatok, addig, amíg eredményes nem lesz.

meg most néztem meg, a 88-as busz a Gazdagréti úttól megy a Móriczra, az nem jó? Ráadásul pár hónapon belül 100°alacsonypaldós lesz a járat


Vendég

#44

2014-04-06 13:18

KÉREM A 153-AS BUSZ VISSZAÁLLÍTÁSÁT A BUDAÖRSI ÚTRA- MÓRICZ ZSIGMOND KÖRTÉRRE!!!!!!!!!!
Várday

#45 Re: Re: Re:

2014-04-06 22:02

#43: pesti srác - Re: Re:

Kedves név nélküli pesti srác, aki megszólítást sem használ!

Ha elolvastad volna az előző hozzászólásokat, akkor láttad volna a "35"-öset is - az önkormányzat próbálkozott - a BKK visszadobta. TÁJÉKOZÓDJ légy szíves, mielőtt véleményt alkotsz.

Abból, amit a 88-as buszról írtál, az derül ki, hogy nem ismered a helyi viszonyokat - a Gazdagréti úti MEGÁLLÓ nem Gazdagréten van, hanem a gazdagréti leágazásnál, onnan a lakótelep alsó része még jó pár száz méter. A lakótelep felső része pedig majdnem 2 km. Csak ismételni tudom magam: TÁJÉKOZÓDJ légy szíves, mielőtt véleményt alkotsz.

És próbálj meg kerekesszékkel közlekedni!  Várday Dorka


Vendég

#46

2014-04-08 14:13

Tarlós úr kérésére a fél város közlekedési lámpáit átállították csak azért, hogy 4-6 villamos 2 perccel! hamarabb érjen a Széll Kálmán tértől az Újbudai végállomásokig. Tőlünk meg elvárják, hogy mosolyogjunk, örülve annak, hogy 12 perc helyett 35-40 perces városnéző túrával tudunk csak a Móricz Zsigmond körtérre bejutni, illetve onnan hazajönni! A 4-es metróra ott is fel tud szállni aki akar...
Az óránként járó buszok száma lecsökkent, a menetidő jelentősen megnőtt, lepusztult, ócska buszokat állítottak forgalomba.
A 153-as busz járjon az eredeti útvonalán, a 153A pedig járjon az új útvonalon.A kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad...
pesti srác

#47 Re: Re: Re: Re:

2014-04-08 17:54

#45: Várday - Re: Re: Re:

Kedves Várday Dorka!

Úgy tudom egy olyan országban élünk, ahol az embereknek joga van a szabad véleménynyílvánításra.
Én scupán leírtam, mit gondolok, előfordulhat, hogy nem értünk egyet dolgokban. Ez teljesen természetes. Kérlek próbáld meg elfogadni a véleményem. Én nem vagyok a változtatások ellen, csupán arra kívánom felhívni a figyelmet, hogyadjatok egy esélyt a metrónak.
Írtam már, mivel metró, így gerincvonalnak számít, amire a felszíní közlekedés a "ráhordó" szerepet kell, hogy ellássa. A BKK nyílván azért nem ment bele a 153-as megtartásába, mert így Gazdagrétről a legtöbben busszal mennének a Mórizra, nem pedig metróval, ami igen nagyban befolyásolná az utasszámot, és ha az nem elég magas/nem elég kihasznált, akkor vissza kellene fizetni az EU-tól kapott pénz egy igen magas részét, ami valljuk be nem pár millió forint lenne, hanem száz milliárdokról lenne szó. Ezt senki nem akarja. Úgy gondolom, ha mindenképp vissz akarjátok a régi 153-ast, várni kellene pár hónapot, utána újrapróbálkozni, akkor már engedékenyebbek lesznek valószínüleg. 8erre példa a XVII. ker.: van egy kerékpáros bringautunk ami átszeli a kerületet, de aminteléri a X./XVII. kerületek határát nincs összeköttetés a tőle 5 km-re lévő kőbányai kerékpárúttól, ami be van kapcsolva a városi rendszerbe. 3 éve próbálkozunk, a BKK most kezdett el csak hajlani a kérésünk felé.) ezen példámmal a türelem, mint tényező szerepel, a ti esetetekben lehet, hamarabb enged közlekedési közpot, csak idő kérdése. Addig is próbáljátok meg elfogadni a jelenlegi helyzetet, ne csak követelőzzetek, kompromisszumkésség kell mindkét féltől.

pesti srác (csak azért sem árulom el a nevem :P ) [najó: Ádám]


Vendég

#48

2014-04-09 00:29

Sok majom gazdagréti... Én meg kifejezetten örülök az új 153-asnak, nehogy módosítsák!!! Őrmezőről végre megnyílik a világ másfelé is, mint az Allee. Végre eljutok átszállás nélkül a Szt. Imre kórházba, Kelenföldre, vagy a Petőfi budai hídfőjéhez. És nem csak nekem jó, hanem rengeteg újbudainak is még, akik persze nem gazdagrétiek. Érdekes, hogy Gazdagréten kívül is van világ, nem? Tessék átszállni! Gazdagrétről ott a Bosnyák és vonala, a Széll tér és vonala, meg a metro (és vonala). Most van egyetlen tér (és környezete), amihez fájdalom, át kell szállni. Hát kéremszépen, nem csak belőletek áll a világ!
Várday

#49

2014-04-10 12:08

Franc essen bele, átgondoltam, valóban jó így a 153-as. Egy átszállást kibírok. Végre egyszer hadd legyen jó másoknak, használja Újbuda az új vonalat. Visszavonom ezt a marhaságot, és elnézést kérek.
piri

#50

2014-04-10 19:36

De nem jó így a 153-as! Maradjon csak meg a régi útvonalán, hogy gyorsan könnyen 1 buszjeggyel elérhető legyen a Pető Intézet, a körtér a 3 gimnázium, az sztk és a piac. A 153 A meg járja az új hosszú útvonalat! A 108 pedig maradjon meg Gazdagrét-metró összekötőnek! Na, ki ért velem egyet?



Fizetett hirdetés

3000 embernek fogjuk hirdetni ezt a petíciót.

Tudjon meg többet...