A Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola tiltakozása


Vendég

#26

2016-04-28 07:43

mert egyet értek a peticióval

Vendég

#27

2016-04-28 09:13

Felháboritó amit ez a kormány törvénybe foglalva, kötelezővé teszi a fiatalok butítását. Az alapvető ismeretek tiltása. És hol van a nyelvtanulás iskolai keretek közötti tanítása? Ezt is azért szorították minimálisra, hogy az országból elmenve, nehezítsék a megélhetés lehetőségét. Szakképzéshez nem kell nyelv-tudás.Informatika nyelvezete? Síralmas állapotok vannak.Felháborító,nem szabad,hogy a tanév végefelé menve csökkenjen a tiltakozás.

Vendég

#28

2016-04-28 13:55

1964-ben érettségiztem a Képző-és Iparművészeti Gimnáziumban
Nemcsak művészeti, hanem közismereti tárgyakban is kitűnő oktatóink voltak.
Nekik köszönhetem, hogy 1969-ben kitüntetéses oklevéllel zárhattam tanulmányaimat a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen
Nekik köszönhetem, hogy volt lehetőségem a pályaválasztásra/-egészen más kérdés, jól tettem-e?/.

Vendég

#29

2016-04-28 14:28

Emlékszem a középiskolai éveimre a Pécsi Művészeti Szakközépiskolában. Néha úgy estünk be az ágyba miután 10 órás tanítási napok után este hazaértünk. Meg kellett tanulni mindazt amit egy sima gimiben tanulnak, plusz a szakmánkhoz kapcsolódó tananyagot is. Iszonyatosan túl voltunk terhelve, ráadásul olyan tudást kértek rajtunk számon amit azóta se használtam soha. Itt a sok kommentelőnek fogalma sincs milyen kemény egy ilyen suli a sok felesleges tantárgy miatt.


Vendég

#30

2016-04-28 15:07

Azt elképzelhetőnek tartanám, hogy egymás után (egymást követő években két-két évben) oktassák a fizikát és a kémiát, de a természetföldrajz óraszáma így is nagyon kevés.
Javasolnám a történelem tárgy óraszámának drasztikus csökkentését, és helyette pszichológia, illetve néprajz (kulturális antropológia) tárgyak kötelező bevezetését.

A szakiskolák felé tegyük lehetővé az iskola részére szabadságot, értelemszerűen az építész / építőmérnök jelölt fizikát tanuljon és kevesebb kémiát, stb. 


Vendég

#31 Re:

2016-04-28 15:30

#30: -  

A történelem óraszámának drasztikus csökkentését? Mégis milyen alapon? Merthogy a világ és a magyar történelem ismerete felesleges?

Látszik, hogy fogalmad nincs a modern kori problémákról amikkel egy pályakezdőnek szembe kell néznie. Kémia, földrajz, néprajz, pszichológia? Rengeteg olyan tantárgyra lenne szükség ami alapvető egy művész pályafutásához. Az általad felsoroltak nem tartoznak bele.


Vendég

#32

2016-04-29 17:58

Azért, mert az általános műveltséghez hozzátartoznak atermészettudományok ismerete, a következő művész-
generációnak is különösen fontos lenne ezekkel a témakörökkel
foglalkozni!

Vendég

#33

2016-04-29 21:26

Nem is tudom, mert akiknek szol, mind egy szálig utálatos primitiv kontraszelektált hülye barmok.......de nálam is a remény hal meg utoljára.

Vendég

#34

2016-04-30 06:43

Tiltakozom a tervezett átalakítás miatt

Vendég

#35

2016-04-30 07:07

tiltakozom a tervezett átalakítás miatt

Vendég

#36

2016-05-01 08:45

Vajon hogy juthatott eszébe valakinek, hogy alapműveltséghez hozzátartozó tantárgyakat egy tollvonással kitöröljenek? Megmagyarázhatatlan és felháborító! A cél az lehet, hogy a jövő nemzedéke ostoba legyen, ezért könnyebben lesz írányítható.

Vendég

#37

2016-05-02 02:11

Mert szeretem ezt az iskolát, és nem akarom hagyni, hogy lebutítsák, és megalázzák. Én nagyon boldog diák voltam benne, és egész életemben hasznát vettem annak az útravalónak, amit itt kaptam. Szeretném, ha a most idejárók, de még az unokáim korosztálya is hasonló jó oktatásban, nevelésben részesülhetne, mint annak idején mi.
Tóth Ágnes, a kerámia szak egykori növendéke, kerámia tervező ipm. rajztanár.

Vendég

#38

2016-05-02 08:01

Egyetértek

Vendég

#39 Re:

2016-05-03 10:23

#29: -  

Én például pont egy ilyen iskolában tanultam Szegeden, és kicsit sem okozott gondot a közismereti tárgyak tanulása. Utólag sem érzem fölöslegesnek, amit ott tanultam.

Fontos, hogy az embernek legyen rálátása a világra, akármilyen szakmában dolgozik, a művészeti szakmáknál pedig különösen fontos, hiszen a mai világban annyiféle ága van a művészetnek, hogy lehetetlen olyan tárgyat kiválasztani, ami nem hiányozna egyetlen diáknak sem a jövőben. Tudod, mintázhatsz szobrot kőből, és sárból, de akár számítógéppel is. Mint ahogy festhetsz bolti olajfestékkel, de az általad kevert pigmentekkel is, vászonra, kőre bőrre, üvegre is. Pont az a jó a művészetben, hogy sokszínű, és az alkotásokkal kinyitja a világ sokszínűségét mások számára is. De ahhoz, hogy igazi tartalmat tudjunk nyújtani, rendelkezni kell az alapokkal ahhoz, hogy egyáltalán létrejöhessen egy mű. Ha egy művész soha nem foglalkozott például fizikával, nem lesz képes olyan alkotások létrehozására, amik egy fizikai jelenséget használnak fel. És itt utalnék a számtalan modern műalkotásra, amik a mozgással, vagy a fényjelenségekkel játszanak, gondolj bele, mennyivel szegényebb lenne nélkülük a világ. 


Vendég

#40 Re:

2016-05-13 14:20

#1: -  

 10 évig tanítottam a Kisképzőben, matematikát. Végig osztályfőnök is voltam.  Matematika-fizika szakos középiskolai tanár vagyok.  Végig  osztályfőnökként is szolgáltam a középfokú oktatást a Kisképzőben. Természetesen, mint osztályfőnök, és egyben mint mat-fiz. szakos tanár, rendszeresen látogattam osztályaimnak szakóráit is.

 A hospitálások alkalmából is  tapasztalhattam, hogy  EL   NEM   LE HET   KÉPZELNI  A  SZAKOK   tanítását fizika, kémia,  biológia, stb tárgyak  oktatása nélkül !!!

Továbbá, a  XXI. században, a bennünket körülvevő világot, hogyan  érthetné meg a középfokú oktatásban részt vevő,  "érettségit" szerző magyar honpolgár,  természettudományi tárgyak oktatása nélkül !!!

Úgy-e nemcsak "gombokat nyomogató" felnövekvő nemzedékkre van szüksége Magyorországnak????

Szüksége van  Magyarországnak, ahogy Széchenyi fogalmazott, a kiművelt emberekre: "kiművelt emberfők sokasága egy nemzet hatalma" (Széchenyi István)

Lehetőséget kell adni minden tehetséges  magyar polgárnak felsőfokú tanulmányok folytatására is!!!

Tisztelt  Döntésthozók!  Mint már többen a hozzászólók közül megfogalmazták: nem tantárgyak eltörlésére van szükség, hanem észszerű tananyag csökkentésre!!!

Bartha Gyöngyi tanár


Vendég

#41

2016-05-15 09:53

Lehet rombolni, ha valami rossz volt és helyette jobbat építünk, de ha eszetlenül rombolunk, csak mert nincs más ötletünk, az nagyon ostoba és káros! Egyébként ami itt zajlik, az az egész országot úgy tönkreteszi, hogy évtizedekig egy társadalmi, erkölcsi és gazdasági romhalmaz lesz!

Vendég

#42

2016-05-16 11:45

egyetértek a tiltakozással


Vendég

#43

2016-05-24 09:38

Magam is az intézmény tanulója voltam!
M

#44 Re:

2016-06-11 09:41

#29: -  

 Ott tanultam, legcsodàlatosabb évek voltak az életemben, egyàltalàn nem volt megterhelő az órarend, sőt! Azóta is abból a szilàrdan lefektetett, àtfogó tudàsanyagból és a mesterektől àtvett nyitott, elfogadó szemléletmódból tàplàlkozom. Ha neked sok volt, akkor az nem a te utad volt, vàlaszthattàl volna màsik iskolàt, csak rajtad múlt.  Ez az új rendszer pont azt a lehetőséget veszi el a diàkoltól, (amivel te nem éltél, úgyhogy most azt a jól működő rendszert szidod) hogy bàrmikor irànyt vàlthassanak tanulmànyaikban...


Vendég

#45

2016-06-12 17:06

Mert a tudatlanságba taszított ember védtelen. Itt most a tudás ellen tesznek a minisztériumok.
egy szülő

#46 szkepszis

2016-06-23 09:36

Nem is tudom, hogy most sírjak vagy nevessek. A tiltakozás, amelynek ezen petíció által is nyomatékot kívánnak adni -önmagában- és csakis önmagában - helyes és támogatható.

Mint írják: "Egyetlen ágazatban sem képzelhető el a jövő változásaira nyitott, versenyképes szakképzés átfogó természettudományos ismeretek nélkül!".
Jómagam is így gondolom és ahogy látom a petíció megfogalmazói is. Kár hogy csak elgondolás, ami mögött semmi, azaz SEMMI realitás nincs. Miért?

   1.)  Kimondva-kimondatlanul tudható, hogy a művészeti iskolákban igen karcsú a közismereti tárgyak oktatása - magam részéről a tapastalat is ezt mondatja velem. Jóval kevesebb óraszám, sokkal kisebb hangsúly. Természetesen a nyílt napon a létező legtöbb megfogalmazásban igyekeztek ennek az ellenkezőjéről meggyőzni, hogy:
- "bár kevesebb óraszám etc., mi mégis nagyon fontosnak tartjuk..."
- "bár kevesebb óraszám, de nem kapnak kevesebb tudást..."
NAIV módon el is hittem, mert a lányom nagyon szeretne (szeretett volna?) ebbe az intézménybe jelentkezni, így én is elhitettem magammal, hogy valóban íly módon lehet. DE NEM! Nagyon nem!
Szóval több, mint elkeserítő, hogy álságos módon csak a kábítás, félrevezetés, füllentés (finoman fogalmazva) volt vagyon tapasztalható. Számomra ez egyszerűen érthetetlen!

   2.)  A másik része a szigorú tények - a felvételi (is):

Elsőszülött csimotám, a jövő évben az Önök iskolájában - grafika szakon - szeretett volna/szeretne továbbtanulni. Ez sajnos újra nyitott.
Szerencsénk volt a tavaly őszi nyílt napon is ott lenni, ahová idén is szándékozunk ellátogatni.
Végtelen csalódottságom szeretném kifejezni ezzel a levéllel, mivel az ott elhangzottak  és a felvételi tájékoztatóban megjelentek köszönő viszonyban sincsenek a valósággal.
 
Mire gondolok:
- a nyílt napon nem egyszer hangzottak el olyan jelzők, hogy nagyon nehéz, kimagasló, a legjobb satöbbi.
- a felvételi tájékoztatóban ez áll kiemelten szedve: "Fontos tudni, hogy a közismereti tárgyakból elfogadhatatlanul gyenge előképzettségű tanulókat esetleges jó rajzi képességek esetén sem veszünk fel." - kiegészítve: "Iskolánk művészeti jellege nem mentesíti diákjainkat attól, hogy a magyar középiskolák számára meghatározott közismereti tudásszintet elérjék, hiszen nincsen számukra könnyített érettségi. A szakórák nagy száma miatt itt a tanulás nehezebb feladat, mint egy általános gimnáziumban."
 
Miért gondolom:
Egy közeli ismerősöm gyermeke felvételt nyert a szerencsés 21 grafika szakos egyikeként a jövő tanévre.
Szintén a felv. táj.-ból:
"A felvételi vizsgán elért pontok számításának módja A) központi, egységes írásbeli (matematika: max. 50 pont, magyar: max. 50 pont) 50% 100 pont B) általános iskolai eredmények 50% 100 pont C) alkalmassági vizsga, szóbeli vizsga – elbeszélgetés kreativitást / motiváltságot / általános tájékozottságot mérő feladatok megfelelt / nem felelt meg ÖSSZESEN 100% 200 pont Felvételnél a rangsort a rajzi képességvizsgán megfelelt jelentkezők által (a központi írásbeli vizsgán és az általános iskolai eredmények szerint) elért pontszámok alapján állítjuk fel."
Tehát egy, a központi felvételi vizsgán harminc, azaz harminc százalékot elért, és - talán nem túlzok - az általános iskolai eredményei is az erős közepes szintet megütő illetve - ezek szerint - a rajzi képességvizsgán megfelelt nebuló tudása elégséges, hogy a huszonegyek tagja lehessen. Egy olyan nebulóé, aki saját bevallása szerint a könyvet csak akkor veszi le a polcról, ha inog az asztal lába, amin a PlayStation monitora pihen. Akinek a kis élete az iskola és az otthona közti tengelyen zajlik. Tudom, nagy bátorság/botorság egyetlen felvételizőből általánosítani, mégis nem járok messze az igazságtól, ha azt mondom: megdöbbentem. Feltettem magamnak a kérdést, hogy a naivitásom vagy a mai magyar rögvalóságtól való hiszékeny elszakadásom a nagyobb. Naivitásom, mert hittem/szerettem volna hinni, hogy az Önök intézményébe, a fent nevezett szakra igenis nehéz bekerülni. Keveseknek adatik meg a lehetőség a tudásuk alapján rangsorolva.
A mai magyar rögvalóságtól való hiszékeny elszakadásom, mert néztem, de nem láttam. Tudtam, de nem akartam tudni róla. Több művészeti középiskolában nevelődött rokonom/ismerősöm van; táncos, hegedűs, zongorista, brácsás. Akkor sem a két könyvnél többet olvasottak helye volt egy művészeti középiskola , de hogy ma sem és Önöknél sem és ennyire nem..!?
Sajnos nem tudok másra gondolni, hogy ez a szint. Ennyike a szint. Miért? Csak hipotézisem lehet rá; Nincs és/vagy icipici azon felvételizők száma, akik kiemelkedő tudással, kiváló eredményekkel merészkednek beadni a jelentkezésük a "zászlóshajó" intézményükbe. Feltéve ennek piciny valóságalapját is, a konklúzió több mint kiábrándító. A feltételes mód jogát továbbra is fenntartva, Önöknek sem lehet könnyű; hiszen abból kell főzni, ami van. Ha a kimagasló eredmény-és tudás illetve a grafika, mint szakma/művészet iránti érdeklődés kombó nincs, vagy csak rendhagyó módon, akkor bizony nem lehet mit tenni: a lécet igen alacsonyra kényszerülnek tenni.
 
Kérném Önöket, hogy ne vezessék félre a felvételizni kívánókat illetve ne tegyék hintába a "talán jobb lehet" attitűdű szülőket, hogy ilyen meg olyan. Mert nem ilyen, meg nem olyan. Nagyon nem! Ha úgy dönt a lurkóm, hogy mindezek ellenére Önökhöz jelentkezik első helyen, akkor nincs más dolga, mint vinni a kitűnő biziét és a várhatóan jóval több, mint harminc százalékosra megírt központi eredményét. No persze a rajzi képességvizsgán való megfelelést nem kihagyva.
Szomorú, mert magam részéről úgy gondolom, hogy kevéssé jó értelmi képességű diák, kevéssé jó grafikus lesz. Maximum iparos. A petíciójukban megfogalmazottak fő sodra is ezen vagyon.
Eleddig abban a tudatban voltam, hogy nagy dolog, ha a csimotám bejut grafikára..most már azt gondolom ez a minimum, mindenféle versenyhelyzet/valós megmérettetés nélkül.
 
Nem járok messze a valóságtól, ha azt mondom: komoly ellentmondást, jópofaságot, kihaénem attitűdöt érzek.
 
Szerintem nem kell ezt erőltetni!
 
Minden Jót Kívánok! Plusz egyenességet, mivel itten kérem szépen gyermekeink sorsáról van szó!
egy szülő

#47 Re: szkepszis

2016-06-23 09:46

#46: egy szülő - szkepszis 

 Ja, és válaszban a hivatalosoktól még véletlen sem reménykedem, mivel a fentebb írottakat elektronikus úton is eljuttattam a kíváló intézményükhöz nem kevesebb, mint négy hónapja. A válasz, vagy csak annyi, hogy BÖFF, azóta is várat magára.

ppp

#48 Re: Re: szkepszis

2018-07-28 09:05

#47: egy szülő - Re: szkepszis 

No a helyzet az hogy én ott dolgoztam sok évig.

Teljesen igaza van. A jellemzők a kivagyiság, idejét múlt gondolkodásmód, idejét múlt művészeti oktatás, begyepesedett tanárok a múlt-múlt rendszerekből ittragadva.

Nagyon -nagyon gyege tanulói színvonal a tantárgyakból. A közismereti tárgyak oktatásának színvonala az óraszám csökkentés előtt is nagyon gyenge volt. Ez az iskola a XXI. században nem jó semmire.

Fegyelem nulla, ha nem dohányzott gyermeke akkor itt majd fog, udvaron tolják a cuccot....stb...stb, a jófej tanárok pedig vigyorogva nézik végig, hogy hát én most mit csináljak.

Osztályonként 1-1 tanuló van akiből lesz valami mert őstehetség abban amit csinál, a többi meg utánpótlás 18 éves kora után a gyorséttermi láncoknak.

Ezt az iskolát a Képzőművészeti Egyetem tartja el. Ezért hívják Kisképzőnek. A látszatot tartani kell ugye az anyacég felé. Mert ha az egyetem lepasszolja ezt a sulit akkor senkinek nem kell.

Az államnak azé nem mert ezen kívül is rengeteg művészeti iskola van, amelyek jóval erőssebb oktatási színvonalat biztosítanak, az egyház pedig nem foglalkozik evvel az irányzattal.