Mentsük meg a természettudományokat a szakgimnáziumokban!


Vendég

#151

2016-05-01 08:42

30. éve tanítok, párhuzamosan szakközépiskolában,szakiskolában,s általános iskolában.Családomnak köszönhetően, közel 50 éve élem az életem iskolai programok, pedagógusok között.
Bőven volt időm kiismerni a mai iskolarendszerünk hiányosságait, s előnyeit.
Érzésem szerint teljesen át kellene alakítanunk a közoktatásunkat, DE NEM ÍGY, AHOGY MOST TERVEZIK AZ ÁTSZERVEZÉST!
A TUDÁSALAPÚ TÁRSADALOM IGÉNYLI A SZAKMAI INFORMÁCIÓKAT, A LOGIKUS GONDOLKOZÁST, AZ ÖNKÉPZÉSHEZ MEGSZERZETT KÉSZSÉGEKET, KÉPESSÉGEKET.
Ezeket elsősorban a természettudományos tantárgyak tudják biztosítani.
Nélkülözhetetlen az érzelmi intelligencia, a jó kommunikációs képesség kialakítása is. Ehhez gyerekszerető, megfelelő szakmai tudással, s kreativitással bíró pedagógusokra van szükség.
Biológia-kémia-grafológia szakos vagyok.
A BIOLÓGIA TANTÁRGY OKTATÁSÁT LÉTFELTÉTELÉNEK TARTOM EGY EGÉSZSÉGES, KÖRNYEZETTUDATOS TÁRSADALOM KINEVELÉSÉHEZ.
A kémiai ismeretek ugyan, a biológiai létezésünk alapjai, de valóban, egy olyan új generáció nőtt fel az elmúlt évtizedekben,akik kicsit sem fogékonyak ezen szakmai ismeretek elsajátítására.
Ezen tantárgyat illetően, jól felszerelt laborokban az anyagismeret elsajátítását, sok kísérlet elvégzését, s a magyarázatokon keresztüli kémiai ismeretek becsempészését tartanám fontosnak, hiszen, a mindennapi életünkben is találkozunk vegyszerekkel, s fontos lenne ismernünk a főbb jellemzőiket.
A földrajz, s a fizika tantárgyakban elsajátítható ismeretek is a középiskolai, 2-2 éves, tanulmányai során csak csiszolta az általános intelligenciáit a tanulóknak. Hasznukra vált ezen oktatás is, mert közel semmilyen tudományos ismerettel sem rendelkeztek amikor a 8 évi általános iskolai tanulmányaik után a középiskolába jöttek.Szükségesnek érzem, hogy legalább kamaszkorban helyesen érzékeljék, s megismerjék a fizikai világot, s a Földünket.
HA ELTÖRLIK A TERMÉSZETTUDOMÁNYOS TANTÁRGYAKAT, AKKOR EGY LEBUTÍTOTT, ÖSZTÖNÉLETET ÉLŐ, ÖNKÉPZÉSRE KÉPTELEN, ELSZEGÉNYEDŐ,S ELVÁNDORLÓ MAGYAR TÁRSADALMAT KAPHATUNK.
Valóban ezt akarja a kormányunk?
Molnár Zsuzsanna
Aggódás

#152 Mentsük meg a természettudományokat a szakgimnáziumokban!

2016-05-01 18:05

Én csak egy gimnazista srác apukája vagyok. Le kell szögezni, szükség van az oktatás reformjára, mert a diákok rosszul teljesítenek. A bevezetett reform tartalmaz jó dolgokat is. De sok dolgot meg kell változtatni benne. A pedagógusok egy részének nem tetszik, mert nem volt jól kommunikálva, nem volt jól megszervezve. satöbbi. A reform növelte a tanárok és a diákok leterheltségét, rengeteg lexikális ismeret szerepel a tantervben. Ha egy kicsit ismerem az internetet - ami sajnos tele van szeméttel - akkor meg tudom találni a lexikális dolgokat. Most csökkentenék a diákok leterheltségét. De átestünk a ló másik oldalára. Azért írtam alá a petíciót, mert természettudományos ismertre mindenkinek szüksége van. Nem csak a munka során használhatók a tanultak. a mindennapi életben se ártanak. Ez az intézkedés az átjárhatóságot teljesen megszünteti. Készségeket kell tanítani, összefüggésekre kell tudni rájönni. Ehhez kell egy jó tanár. 

 

 

 

 


Vendég

#153

2016-05-03 08:13

Egyetértek a benne leírtakkal.

Vendég

#154

2016-05-04 09:55

Emelnin kellene az általános műveltséget, nem csökkenteni, főképp a természettudományokban!

Vendég

#155

2016-05-07 11:09

Mert harminc éves szakiskolai tanári tapasztalatom minden perce ellentmond ennek az agyrémnek. Már az is bűn, amit a XIX században az informatikával műveltek a szakképzésben.

Vendég

#156

2016-05-08 07:38

Mert átgondolatlannak tartom, ezreknek nem biztosítják a továbbtanulás lehetőségét. Most, amikor több lábon kellene állni, ne vegyük el a lehetőségét annak, hogy akár a jövőben más szakmát tudjon megszerezni a fiatal.

Vendég

#157

2016-05-08 13:25

A filmesztéták aktív munkája még egy országot sem tett gazdaggá, még a mérnökök tehetségén sok múlik.

Vendég

#158

2016-05-09 12:06

Mert alapvetően egyetértek a petició célkitűzéseivel

Vendég

#159

2016-05-09 13:26

10 éven keresztül magam is oktattam kémit, igaz, hogy az egyetemen, de oda a középiskolából jöttek a diákok. Elképzelni se tudom, mit kezdtem volna olyanokkal, akik akkor látnak először kémiát.....

Vendég

#160

2016-05-10 12:07

Alapvetően szükséges az általános műveltség minden szinten!

Vendég

#161

2016-05-10 13:20

A nagyszerű tanárok adták a kedvet ahhoz, hogy tudóssá, világhírű kutatókká váljanak oly sokan. Lemaradunk, ha csonkítjuk az ismeret forrását !

Vendég

#162

2016-05-10 18:39

Nagyon egyet tudok érteni azzal, hogy nem szabad a természettudományos tantárgyakat háttérbe szorítani.
Hosszabb távon nagy baj lesz ebből. Tényleg el akarjuk butítani az ország felnövekvő nemzedékét?

Vendég

#163

2016-05-12 03:51

Nem szeretném, ha a jövő gyermekei tájékozatlanok lennének.

Vendég

#164

2016-05-12 04:49

Gyerekem az asztalos szakma megszerzése után sportmasszőrnek tanulna még, ahova pedig az általa hőn szeretett biológiára van szüksége. Szakközépbe jár, milyen jó, hogy tanult bioszt!

Vendég

#165

2016-05-12 14:18

Azt szeretném ha a felnövekvő nemzedék européer emberek lennének és új Nobel díjasokat adnának a hazának.

Vendég

#166

2016-05-12 15:11

Ez a kiszámítható életpályamodell, két éve vezették be a 3 éves biológia ill. a két éves földrajzképzést, most meg egy tollvonással el akarják törölni ? Hol van itt a következetesség , minket tanárokat soha senki nem hallgat meg.... De fontos az etika tantárgy, mert ami itt folyik az csak etikus lehet....azt nem tanítani kellene, hanem a tisztelt vezetőinknek tisztességesen , következetesen a polgárokat képviselni , és érdekeiket szolgálni.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4

Vendég

#167

2016-05-12 15:12

Felháborító ami manapság zajlik az országban. A valós problémák megoldása helyett mindig egy ehhez hasonló ostobaság kerül elő, az internetadóhoz hasonlóan.

Vendég

#168

2016-05-12 17:32

Tanultam ezeket a tárgyakat, és egész életemben hasznukat vettem, noha a kereskedelemben dolgoztam!

Vendég

#169

2016-05-12 17:40

Azért írtam alà, mert - bàr nagyartanàr vagyok - felhàborítónak tartom ezt a tervet. Képtelen ötlet. Emellett hazànk többek között a természettudomànyokban elért fantasztikus eredményeknek is köszönheti hírnevét a vilàgban. Én ugyan régóta nem foglalkozom természettudomànyokkal, de tudom, halàlos vétel g,ételek tömegét megfosztani a lehetőségről hogy megismerjék a vilàgod a fizika, biológia, kémia vagy földrajz segítségével. Nagyon röviden ez az indoka annak, hogy alàírtam a petíciót.

Vendég

#170

2016-05-12 17:41

Bosszant, hogy ez sok mihaszna, mindentudó, feltehetően a természettudományoktól írtózó politikus a hozzáértő, ezzel foglalkozó tanárok, nevelők előzetes megkérdezése nélkül hoz ilyen döntéseket. Ez a NER lényege.

Vendég

#171

2016-05-12 18:09

A természettudományi tantárgyakra sokszor szüksége van az embernek a mindennapi életben,hozzá tartozik az alapműveltséghez.

Vendég

#172

2016-05-12 18:22

Mert ezzel az intézkedéssel elvágják annak a lehetőségét, hogy az un. "szakgimnáziumban" tanulók tovább léphessenek.
És olyan alapvető ismeretekre sem tesznek szert, hogy el tudják képzelni a idő és a sebesség összefüggését, megismerjék a test felépítését és meg tudják különböztetni a savat a lúgtól és némi fogalmuk legyen arról, hogy merre is van Ausztrália és Ausztria.

Vendég

#173

2016-05-13 12:37

A természettudományok szerintem az alapműveltség részét képezik!

Vendég

#174

2016-05-14 08:03

Nehezen viselem a hazai agyrombolást!

Vendég

#175

2016-05-14 10:26

A fiataloknak műveltnek kell lenniük, nem "szakbarbár"-nak.