Védjük meg a csepeli HÉV-et

Quoted post

Sztrovacsek

#29 Re:

2016-01-29 01:42

#3: -  

 Olvasni tud itt valaki? Az egyik terv szerint az olimpia után az 1/A és a 6-os villamos véglegesen Csepelen maradna.

A másik "Master Plan" szerint meg a 2-es és a 61-es (!) villamos járna Csepelre. Namármost: 1. Persze hogy a legjobb a HÉV megmaradása és földalatti bevezetése lenne az Astoriáig/Kálvinig.  2. De ha mégis villamos lenne, akkor sem lenne elvágva a Közvágóhídnál (csak ideiglenesen a játékok alatt), legalábbis ilyen egyszerűen nincs egyik tervben sem benne, aki ilyet ír az hülye, hazudik, lop, csal, stb. Szóval csak fele annyira lenne rossz, mint ahogy itt egyesek hisztiznek (Ja,én is naponta járok be a HÉV-vel, tudom hogy villamossal szinte lehetelen pótolni, de az átszállás nélküli belvárosi utazás enyhíthet a gondon)

Válaszok

Válassz egy nicknevet

#31 Re: Re:

2016-01-29 07:52:08

#29: Sztrovacsek - Re:  

Ezzel altatják a csepelieket, de amit te írtál, az nincs benne egyik tervben sem.

Kapnak a csepeliek egy villamost a Közvágóhídig, ott meg lehet átszállni egy másik járatra.

Így a beutazás hosszabb és kényelmetlenebb lesz, mint most. Mindezt az Olimpiáért, azért, hogy a HÉV ne zavarja az előkelőségeket, na meg 30 milliárdért (amibe az átalakítás kerülne).

 

Remélem, hogy a master plan örökre a fiókban marad (pár száz millát megért persze az elkészíttetése). Hiszem, hogy az a pénz jó helyre került.

Sztravinszkij

#72 Re: Re:

2017-02-27 08:09:52

#29: Sztrovacsek - Re:  

 Nem akarlak elkeseríteni, de a felmerült tervek egyenesen nevetségesek, a szakma nem tudja, hogy sírjon vagy nevessen rajtuk. Annyira rosszak. A nagykörúti villamosok (4-6, most már 17 is) rendkívül zavarérzékenyek. Bizony a 4-6-os megérezte a 17-es villamos rávezetését is. PEdig abból óránként a legnagyobb csúcsban is csak 8 megy el. Na már most a csepeli HÉV a legnagyobb csúcsban 5500 embert szállít óránként állítólag. Ebből jó 5000 ember a 4-6-ossal megy tovább. Ismerve a villamosokon a közlekedési kultúrát, 250 fővel többnél én nem tartom reálisnak a számolást, tehát 20 villamost kellene bezsúfolni. Tudod, mikor tudják ezt megtenni, mikor már most kapacitáshatáron van?

Egy dolgot lehetne csinálni, Dél-Buda felé alaposan lecsökkenteni a villamosforgalmat. Aki utazott már csúcsidőszakban a Petőfi híd budai hídfő felé, az pontosan tudja, hogy azok a villamosok csordultig vannak, hiszen ott van két egyetem is+az infopark. Vagy velük csesznek ki nagyon, vagy a csepeliekkel. Egy biztos, ez nem megoldás.

 

Úgy általában nézve pedig: nonszensz dolog, hogy egy város az egyik peremkerületének fő utazási irányát gyorsvasúti, elszigetelt üzemről lecserélje extrém zavarérzékeny villamosra. Fordítva még lenne is értelme a dolognak, mert szép dolog az átszállásmentesség, de szart sem ér, ha akár csak egy héten egyszer is elkésel a munkából, mert kevésbé kiszámítható lett a közlekedés. Ennél komolyabbat kellett volna előhúzni, hogy komolyan vehető legyen legalább rövid távon a villamosos terv. Hosszú távon (és közlekedést sehogy máshogy nem szabadna fejleszteni) meg szóba sem jöhet, hogy HÉV helyébe villamost. HÉV helyébe legfeljebb a metró logikus, nyilván ahol lehet, felszínen vezetve, és az utasforgalomhoz betétjáratokkal igazodva.