Védjük meg a csepeli HÉV-et

Sztravinszkij

/ #72 Re: Re:

2017-02-27 08:09

#29: Sztrovacsek - Re:  

 Nem akarlak elkeseríteni, de a felmerült tervek egyenesen nevetségesek, a szakma nem tudja, hogy sírjon vagy nevessen rajtuk. Annyira rosszak. A nagykörúti villamosok (4-6, most már 17 is) rendkívül zavarérzékenyek. Bizony a 4-6-os megérezte a 17-es villamos rávezetését is. PEdig abból óránként a legnagyobb csúcsban is csak 8 megy el. Na már most a csepeli HÉV a legnagyobb csúcsban 5500 embert szállít óránként állítólag. Ebből jó 5000 ember a 4-6-ossal megy tovább. Ismerve a villamosokon a közlekedési kultúrát, 250 fővel többnél én nem tartom reálisnak a számolást, tehát 20 villamost kellene bezsúfolni. Tudod, mikor tudják ezt megtenni, mikor már most kapacitáshatáron van?

Egy dolgot lehetne csinálni, Dél-Buda felé alaposan lecsökkenteni a villamosforgalmat. Aki utazott már csúcsidőszakban a Petőfi híd budai hídfő felé, az pontosan tudja, hogy azok a villamosok csordultig vannak, hiszen ott van két egyetem is+az infopark. Vagy velük csesznek ki nagyon, vagy a csepeliekkel. Egy biztos, ez nem megoldás.

 

Úgy általában nézve pedig: nonszensz dolog, hogy egy város az egyik peremkerületének fő utazási irányát gyorsvasúti, elszigetelt üzemről lecserélje extrém zavarérzékeny villamosra. Fordítva még lenne is értelme a dolognak, mert szép dolog az átszállásmentesség, de szart sem ér, ha akár csak egy héten egyszer is elkésel a munkából, mert kevésbé kiszámítható lett a közlekedés. Ennél komolyabbat kellett volna előhúzni, hogy komolyan vehető legyen legalább rövid távon a villamosos terv. Hosszú távon (és közlekedést sehogy máshogy nem szabadna fejleszteni) meg szóba sem jöhet, hogy HÉV helyébe villamost. HÉV helyébe legfeljebb a metró logikus, nyilván ahol lehet, felszínen vezetve, és az utasforgalomhoz betétjáratokkal igazodva.