Az Oktatói Hálózat petíciója

Quoted post

HM

#25 Re:

2015-11-29 21:42

#23: én -  

 Az egytemeken nemcsak előadások vannak, hanem szemináriumok, kutatószemináriumok, gyakorlatok, terepmunka, laborgyakorlatok, szakdolgozato szemináriumok, szakkollégiumi órák, tudományos diákköri órák, konzultációk, tanulmányíró és recenzióíró szemináriumok, stb, Tehát nemcsak monologikus nagyelőadások.

Válaszok


Vendég

#73 Re: Re:

2015-12-01 17:27:52

#25: HM - Re:  

Persze, én csak arra utaltam, hogy egy egyetemi előadásnak nvezett óra nem egyenértékű a középiskolai tanórával - mindkettőt lehet jól és rosszul csinálni - de nem összemérhető.
Talán az egyetemi gyakorlat hasonlít kicsit egy középiskolai órára - de szerintem nem kellene egyáltalán összehasonlítani, illetve akkor a középiskolai tanár munkáját hasonlítsuk össze az óvónőével is.
Nem, azt sem kell. Az képzési vertikumot egészében kell nézni - ovitól a PhD-ig, felnőttképzésig.
Mindegyik nagyon fontos.

Pl. az orvoslásban olyan, mintha az altatóorvosokat nem fizetnék meg, de a többi szakorvost igen.
Nincsenek kevésbé fontos oktatási szakemberek. És felháborító, hogy egy felnőttképzésben dolgozó oktató nem minősül pedagógusnak - mert nem gyermekekkel foglalkozik - ezért nem illetik meg a kedvezmények.
Nevezzük a tanítókat tanítóknak - felnőttet tanítani a társadaolm számára szintén fontos és nagyon hasznos.