Az Oktatói Hálózat petíciója
Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével
Ez a(z) Az Oktatói Hálózat petíciója petíció automatikusan generált fórumtémája
Vendég |
#12015-11-28 15:11Azért írtam alá a petíciót, mert a jelen helyzetet, nemcsak az oktatók, hanem a hallgatók - implicite a jovő nemzedéke - szempontjaböl is károsnak tartom. A jelen formában az oktatás semmelyik szintjét nem lehet tisztességesen gyakorolni. |
HM |
#2 Re:2015-11-28 15:56Kedves aláiró "vendég"! Teljesen egyetértünk. Mi is azt gondoljuk, hogy itt nem csak az oktatókról van szó, hanem a jövendő magyar értelmiségről és az egész magyar társadalomról. Köszönjük, hogy aláirta! |
Aki kiábrándult mindkét dumából (GyF-OV) |
#32015-11-28 17:03Az 1. sz. kommenthez kiegészítésül: a jelenlegi oktatás valóban gyökeres átalakításra szorul, (figyelembe véve pl. a PISA-felmérések eredményeit, de akár a szélsőjobb térnyerése is nyilvánvaló bizonyítéka az elmúlt huszonhat évben felnevelt generációk funkcionális analfabetizmusának, intellektuális és morális heteronómiájának... [NEM, egy agresszív neoliberális indoktrináció eddig is csak erősítette ezt a folyamatot, tehát a horthysta közszellemet, amit '89 látszatra megigazolt, nem üti ki a neoliberális blabla. A horthysta-nyilas örökséget a jobboldal csak konzerválja. A szociális érzékenység, az érzelmi intelligencia fejlesztése kell az ismeretátadás mellett, a versenyszellem, az elitizmus és etnicizmus, és a "totalitarizmus-elmélet" gyökeres elutasítása mellett.]) de azt az elemi oktatástól kell elkezdeni, hogy ne az egyetemi padokban kelljen behozni, ami általánosban és gimnáziumban elmaradt... |
Vendég |
#42015-11-28 19:12Gondolom tettem valamit. |
Vendég |
#52015-11-28 19:48Bí-bá-bú, Te vagy az a nagy szájú. |
Vendég |
#62015-11-28 23:39A szomorú az, hogy aki nem a felsőoktatásban vagy egyéb kutatóhelyen dolgozik, annak a legtöbbször fogalma sincs a helyzetről. Vannak, akik "nyavalygásnak" gondolják ezt a petíciót, mert "úgyis kerestek vagy 250ezret". Hát azoknak mondom, hogy nem. Tényleg nem. Lehet, hogy régen magas fizetéssel járt a magas végzettség, de higgyétek el, amit mondunk, és amit a lapok írnak. Mint a nyílt levélben is írták, "számunkra teljességgel elfogadhatatlan, hogy mindössze 30-40.000 forintos béremelést ígérnek, azt is három éven át elnyújtott emeléssel megoldva: az adjunktusok nettó 147.000 forintjához, a tanársegédek nettó 122.000-es fizetéséhez." |
Csaba |
#72015-11-28 23:432008 óta nem volt fizetésemelés? Erről is a Gyurcsány tehet! |
Vendég |
#82015-11-29 01:08mert a férjem adjunktus, és 142.000 ft nettó a fizetése (+20.000 a két gyerek után) hosszú évek óta. A 13. fizetését elvették, ételjegyet elvették. Milyen dolig az, hogy kevesebbet keres mint régebb, és kevesebbet, mint a tanítványai? |
Vendég |
#92015-11-29 07:07Egyetemen dolgozom nem oktató kutató munkakörben. A petició minden állítása igaz és különösen örülök, hogy minden egyetemi alkalmazott számára követeli a bérfejlesztést. |
Vendég |
#10 Re:2015-11-29 10:35A nettó 122.000-ben már a bérkompenzáció is benne van :) Amúgy csak 114. |
Vendég |
#112015-11-29 10:46Azon kívül, hogy 7 éve nem emelték a fizetéseket, azzal se emelkedik a bér, hogy a kiérdemelt előléptetéssel egy magasabb kategóriába kerülne valaki. Nincs keret magasabb bérekre, így nincs előléptetés. |
Vendég |
#122015-11-29 11:54Valójában nem 2008-ban volt az utolsó béremelés, hanem 2002-ben. Ugyanis a szuperbruttósítást, ami után ugyanannyi volt a nettó bérünk, nem nevezném annak. Közben elvették a 13. havi bért és a cafetériát ... |
Vendég |
#132015-11-29 13:32Az orbány - kormány kétarcú.Nem a legjobbak,legkeresettebbek hazacsábítására tett intézkedéseikkel kéne domborítani, hanem az itthon tartást elősegítő, a megbecsülést kifejező bérekkel és programokkal. |
Vendég |
#142015-11-29 13:57 Az első szótól az utolsóig igaz, és maradéktalanul egyetértek vele. |
Vendég |
#152015-11-29 14:00Legyenek magasabbak a fizetések az oktatás minden területén, mert tarthatatlan a színvonal, de ne csak a végzettség, hanem a ráfordított munka minősége, és befektetett energia alapján. A felső oktatásban dolgozó oktatónak feleannyi kötelező óraszáma van mint egy középiskolai tanárnak. Egy középiskolai tanárnak 5nap a kötelező (22-26óra/hét+6óra, hogy meglegyen a 32)+ néha hétvégi programok, tanítás utáni dolgozat javítások, adminisztráció, stb. stb., ráadásul nem őnnálló felelőséggel rendelkező felnőttekkel dolgoznak mint a felsőoktatásban. Továbbképzésekre kell járniuk, minősítéseket végezniük, vizsgázniuk, önértékelni, kollégát értékelni, szűlőkkel konfrontálódni stb...A teljes személyiségüket be kell vetni a középiskolai nevelő-oktató munka során. Teljes állás mellett nincs lehetőség más kereső tevékenységet folytatni. Több mint 10 éve pályán lévő, P1-ben lévő egyetemet végzett tanárnak 156 000 nettó volt a fizetése tavaly. Aki régebb óta van a pályán annak több, és kevesebb aki nem rég kezdte. Volt szerencsém állami köz- és felsőoktatásban valamint magánoktatásban is tevékenykedni. A fent leírtakat tapasztalataim eredményzték. Nézetem szerint egy társadalom mentális állapotát az alap és középfokon lehet igazán fejleszteni ott dől el sok minden, és abba kell sok energiát fektetni. |
Vendég |
#16 Re:2015-11-29 14:45Egy egyetemi oktatónak munkaköri kötelessége a kutatás. Pénzt azért nem kap alap helyzetben. Ha nyer egy tudományos pályázatot, akkor abból esetleg juthat neki, de alaphelyzetben az is ki van zárva, hogy pl. az OTKA-pénzeket a főállású, pályázaton nyertes kutató magának ossza ki. Az, hogy 3 nap alatt letanítja valaki a 12 kontaktórát, nem jelenti azt, hogy az egyetemi feladataival végzett. Az adminisztrációs teher is jelentős, sokkal több, mint elég. pályázások, leltárok, értekezletek, marhaságok. És ehhez jönnek a doktori témavezetések, a szakdolgozat vezetések, habilitációs és doktori eljárások, bírálatok, amikben részt kell venni. Ezekért pénz nem jár (esetleg ha külsősként van meghívva valaki, de akkor is minimális). A kutatáshoz az alapfeltételek nem biztosítottak az egyetemen, még a bölcsészeknek sem, pedig nem kéne sok minden: folyóiratok és könyvet beszerzése a könyvtárba, adatbázis hozzáférések, egy-egy szkenner, nyomtató, fénymásoló intézetenként, egy-egy laptop kutatónként. Meg ha olyan a kutatási terület, akkor időről-időre kutatási lehetőség egy távolabbi könyvtárban, levéltárban, vagy másolatok megrendelése. Ez potom pénz, de még ennyi sincs. És mondjuk mint Angliában, ahol ez kötelező, háromévente fél év sabbatical, amikor a kutató megírhat valami komolyat, amihez csak anyagot tudott gyűjteni a napi robot mellett. És még valami: az ELTE BTK-n az előléptetés esélye is nagyon csekély. hiába a tudományos teljesítmény, hiába bármi (leszámítva a seggnyalást, de annak is kicsi a hatásfoka), egyszerűen nincs pénz az előléptetésekre. Igyekszenek a lehető legalacsonyabb státuszban tartani mindenkit, mert nincs pénz magasabb fizetésre. Hát ezért kell támogatni őket, és nemcsak őket, hanem az egész kutatói-oktatói szférát a jogos bérkövetelésükben. |
Vendég |
#17 Re:2015-11-29 14:45Tegyük fel, hogy az adjunktus valóban letudja két nap alatt az egész heti oktatói tevékenységét. Azt írja, hogy ezután marad ideje kutatni, alkotói tevékenységes folytatni. Csakhogy ez a munkaköri kötelessége, amivel vagy tud külön pénzt keresni, vagy nem. A jellemző az utóbbi. S még egyszer hangsúlyoznám: a kutatás, publikálás, konferenciákon előadás (idegen nyelven is), szakfordítás, ismeretterjesztő tevékenység, stb., nos, mindez munkaköri feladata. Valamikor mégis csak kell kutatni, publikálni, konferenciákon részt venni, ez pedig rengeteg idő és energia - pláne honi körülményeink között, ahol az embernek sokszor saját magának kell beruháznia könyvekbe és munkaeszközökre is. A teljes állás mellett folytatott kereső tevékenység teljesen esetleges, az ember sokszor szívességből, hivatástudatból vállal el plusz feladatokat. (Arról nem is beszélve, hogy a mellékes dolgokért kapott pénz egyáltalán nem versenyképes mondjuk azzal, ha egy tanár korrepetálást vállal.) Arról nem is beszélve, hogy tanársegédeknek, adjunktusoknak hosszú évekig hosszabbítják meg időről időre a szerződését (egészen extrém történetek vannak erről), vagyis teljes a létbizonytalanság. Amin nem enyhít a fokozatszerzés sem, hiszen az intézményeknek nincs pénzük előléptetésre. Igen, harmincas évei végén még simán lehet valaki tanársegéd havi 122.550 Ft-os fizetéssel, doktori fokozattal, feltéve, ha év elején kitölti a kompenzációs űrlapot, hogy a zseniális egykulcsos adóval ne járjon rosszabbul. Ha meg akar élni, fizetni akarja a hiteleit és eltartani a családját, akkor muszáj plusz munkát vállalni. S ha a hivatásában is előrébb akar jutni, akkor meg muszáj publikálni, kutatni. És az sem teszi kedvezőbbé a felsőoktatásban és a kutatásban dolgozók helyzetét, hogy pár évente minden átszerveznek, néha megszorítanak, évek óta teljes a bizonytalanság az egész szférában. Ilyen körülmények között nem lehet normálisan dolgozni. Az elmúlt években kivezették az adójóváírást, elvették a 13. havi fizetést, a cafetériát, és a tanársegédek-adjunktusok valamint a tud. segédmunkatársak és munkatársak az egykulcsos adóval is rosszul jártak. Mind reálértéken mint nominálisan kevesebbet keresünk mint pár éve.
|
egy kezdeményező |
#18 Re:2015-11-29 19:12Köszönjük. Fontosnak tartjuk és támogatjuk a nem-oktató egyetemi dolgozók differenciált, szakképzettség, gyakorlat és teljesítményfüggő bérezését, és a béremelés fedezetének kölcségvetési biztosítását. |
Pásztor Erzsi |
#19 Re: Re:2015-11-29 19:15Kimaradt, hogy az órák anyagát rendszeresen frissíteni kell, oktatási segédanyagokat kell(ene) csinálni, az órákra jól felkészülni. Az előmeneteli rendszer a kutatást támogatja egyoldalúan, ezért gyakorlatilag önmaga ellen dolgozik, aki sok időt és energiát fektet az oktatásba. |
Vendég |
#202015-11-29 19:32Azt hiszem, a konferenciák szervezését és a különféle kötetek szerkesztését sem említették még, illetve az ezekhez szükséges forrásokra való pályázásokat sem. Ez mind munkaidőben történik, sőt, nagyon gyakran azon túl is. |
Vendég |
#212015-11-29 22:27A felsőoktatás problémáját sokkal komplexebbnek látom, mint ami itt fel van sorolva. Összességében úgy vélem, a felsőoktatási viták/petíciók, felsőoktatással kapcsolatos tüntetések során meglehetősen el vannak hanyagolva a felsőoktatással kapcsolatos kutatások - amelyek rávilágítanak a tényleges problémákra, esetenként alternatívát nyújtva. Mindenkinek javaslom elolvasni például ezt a könyvet, mint összefoglalót: http://www.gondolatkiado.hu/a-felsooktatas-kutatasa A magyar felsőoktatás fejlesztéséhez azonban valóban elengedhetetlen a finanszírozás bővítése. Magam is tapasztaltam a szervezetlenséget-felkészületlenséget mind a tanárok, mind az adminisztrációs munkát végző dolgozók részéről, mint diák. A problémák egy része a munkaerőhiányból fakad (=nincs elég pénze az iskolának). |
Vendég |
#22 Re:2015-11-29 22:28Egy több mint tíz éve a pályán levő, doktori fokozattal rendelkező egyetemi oktatónak nincs 156.000 nettója (hacsak nem lett közben docens, ami ennyi idő alatt nem valószínű, az adjunktusi bér pedig nem éri el ezt a szintet). Nem vitatom, hogy a közoktatás fontos, az ott dolgozó kollégák leterheltek, és annak sincs értelme, hogy egymással marakodjunk, amikor mindenkivel kiszúr a jelenlegi rendszer. DE, mint arra előttem már többen rámutattak, az egyetemi oktatónak nem véletlenül 2-3 nap az óraterhelése. Egyrészt ebben nincs benne az órákra való készülés, tananyagfejlesztés, javítás, adminisztráció, dolgozatok vezetése és bírálata, TDK-ra való felkészítés stb., másrészt a fennmaradó időben kellene szakirodalmat olvasnunk, cikkeket (neadjisten könyvet) írnunk, konferenciákra készülnünk, konferenciákat szerveznünk, köteteket és folyóiratokat szerkesztenünk, és még sorolhatnám. Az egyetemi és tudományos munkával simán ki tudnánk tölteni heti 40 órát, annál sokkal többet is - ha megélnénk a fizetésünkből. A keresetkiegészítés kényszere pedig hátrányosan befolyásolja a minőséget és a befektetett energiát is, és ez nem is fog változni, amíg maradnak a jelenlegi körülmények. |
én |
#232015-11-29 22:56egy egyetemi előadást, 2x45 perc egyben - ne hasonlítsuk össze két középiskolai tanórával - más műfaj, az egyik mellúszás, a másik pillangó |
HM |
#24 Re:2015-11-29 23:37Az Oktatói Hálózat rendszeresen kikéri a felsőoktatás-kutatók véleményét, olvassuk a tanulmányaikat, november elején nyilvános vitán kérdeztük meg 4 szakember véleményét ezekről a kérdésekről. A vita cime Mi lesz veled, egyetem? volt és lesz egy 2. vita is hamarosan.
|
HM |
#25 Re:2015-11-29 23:42Az egytemeken nemcsak előadások vannak, hanem szemináriumok, kutatószemináriumok, gyakorlatok, terepmunka, laborgyakorlatok, szakdolgozato szemináriumok, szakkollégiumi órák, tudományos diákköri órák, konzultációk, tanulmányíró és recenzióíró szemináriumok, stb, Tehát nemcsak monologikus nagyelőadások. |
Volt egyszer egy laktanya az Üllői úton
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátA legnépszerűbb petíciók az utóbbi 30 napban
Felszólalás az óvodákért
FELSZÓLALÁS AZ ÓVODÁKÉRT Jelenleg a köznevelés intézményeiben 1,5 millió gyermek/tanuló ellátásában 122 ezer főállásban foglalkoztatott pedagógus vesz részt[1]. Az óvoda részesedése a köznevelés egészében megközelítően a létszám negyede: a gyermekek/tanulók 21 %-a óvodás, a pedagógusok 25 %-a óvodapedagógus. Az óvoda mégis „árnyékban lévőnek” látszik az oktatás területén: a közgondolkodás és a pedagógus szakmai társadalom is az iskolára koncentrál, ha a köznevelés vagy a pedagógusok problémáival
Létrehozva: 2022-03-23 Statisztika
Időszak | Minden ország | |
---|---|---|
Összesen | 2105 | 2099 |
Elmúlt 30 napban | 993 | 991 |
Nyissák újra a Fehérgyarmati Kórház Sürgősségi Osztályát!
2021. novembere óta COVID ambulanciaként😷 működik a Fehérgyarmati Kórház és Gyógyfürdő Sürgősségi Betegellátó Osztálya. Azóta nem látnak el nem COVID betegeket az osztályon, a sürgős ellátást igénylő betegeket a Fehérgyarmattól 20 km-el arrébb lévő Mátészalkai Kórházba🏥 küldik/szállítják. 🚑🚌🚋 Egyes betegek beszámolója szerint a Mátészalkai Kórház Sürgősségi Osztályán órákat kell várni az ellátásra, akadt olyan beteg, akit stroke gyanúval (később igazolva lett) több, mint 5 órán át várakoztattak,
Létrehozva: 2022-06-17 Statisztika
Időszak | Minden ország | |
---|---|---|
Összesen | 904 | 893 |
Elmúlt 30 napban | 904 | 893 |
egykerekű, egy-, és kéttengelyű bér járművek kitiltása az V. kerületből
Szeretnénk, ha a bérelhető egykerekű, egytengelyű, és kéttengelyű járműveket kitiltanák az 5. kerületből, mert azokat turista csoportok rendszerint bérlik, fittyet hányva a belvárosi lakosokra, életvitelükre. Rendszeresen akadályozzák közlekedésünk, parkolásunk, csöndes nyugalmunk, gyalogos közlekedésünk biztonságát. Ilyenek a hoppon-hoppoff üléses rollerei, a segwayesek, a 2 kerekű "motorok" a Váci utcánál, és összes társa. Rendszerint zajonganak, kresz szabályra fittyet hányva okoznak gyal
Létrehozva: 2022-05-31 Statisztika
Időszak | Minden ország | |
---|---|---|
Összesen | 797 | 795 |
Elmúlt 30 napban | 795 | 793 |
Petíció a Makói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Bartók Székhelyintézményének a fennmaradásáért!
A Makói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Makó, Szegedi u. 4-6. szám alatti székhelyintézményébe járó gyerekekkel az utolsó tanitási héten közölték az osztályfőnökök, hogy ősszel már nem ide, hanem a Makó, Almási u. 52. szám alatti épületbe fognak járni tanitásra. A Szülők erről addig nem kaptak semmilyen hivatalos tájékoztatást Pár nap múlva az Almási Tagintézményben az új épület iskolabejárását tartják, a jövő tanévre vonatkozó tájékoztatással egybekötve. Az itt megjelent szülők
Létrehozva: 2022-06-27 Statisztika
Időszak | Minden ország | |
---|---|---|
Összesen | 462 | 417 |
Elmúlt 30 napban | 462 | 417 |
Kutyával a Dunakeszi Duna-parti sétányon
Tisztelt Dunakeszi Polgármesteri Hivatal! Sajnálattal értesültünk arról, hogy a Dunakeszi Duna-parti sétány Stég bisztó északi felétől a Liget utca-Duna sor találkozásáig tartó szakaszon a kutyával érkezők nem haladhatnak át és nem vehetik igénybe a Mi a Kavics és Wavebox büféket. Ez által a kutyával ékezők ezen szakaszon kiszorulnak a Duna sorral párhuzamos bicikli útra, ami többek között veszélyes. Ez nem elfogadható! Javaslat: A fent említett Duna-parti sétány szakaszát, illetve a Mi a Kavics
Létrehozva: 2022-06-26 Statisztika
Időszak | Minden ország | |
---|---|---|
Összesen | 399 | 398 |
Elmúlt 30 napban | 399 | 398 |
Gyermekek ellátmánya
Tisztelt Fenntartó!Mi nevelőszülők arra kérjük az illetékeseket ezen petícióval, hogy tekintettel a folyamatosan tarthatatlanul növekvő költségekre (élelmiszer, ruházat stb…) emeljenek a gyermekek ellátmányán. 2010-óta nem emelkedet ezen összeg, míg a létfentartáshoz szükséges élelmiszerek ára az egekben van. A petíciót nevelőszülők írták alá. Lakcímükkel és szig.számukkal hitelesítik.
Létrehozva: 2022-06-13 Statisztika
Időszak | Minden ország | |
---|---|---|
Összesen | 289 | 289 |
Elmúlt 30 napban | 289 | 289 |
Aláírásgyűjtés az Etyeki Általános Iskola Patkóné Vidra Gabriella intézményvezető kinevezése mellett
Tisztelt Pedagógusok, Szülők volt Diákok, jövő diákjai és Minden érintett! Etyeki Nyelvoktató Német Nemzetiségi Általános Iskola (2091 Etyek, Magyar utca 2.) szülői közössége jelen petíció benyújtásával kezdeményezi, hogy Patkóné Vidra Gabriella intézményvezetői pályázatának visszautasítását vonja vissza az etyeki Német Nemzetiségi Önkormányzat és legalább a következő 1 évre (2022/23-es tanévtől), Őt nevezzék ki megbízási szerződéssel az intézmény vezetőjének. A szülői közösség Patkóné Vidra Gab
Létrehozva: 2022-06-30 Statisztika
Időszak | Minden ország | |
---|---|---|
Összesen | 271 | 267 |
Elmúlt 30 napban | 271 | 267 |
Követeljük, hogy Magyarország lépjen ki a WHO-ból!
Az egy-pólusú világrend bevezetése idén új fokozatra kapcsol, ezért nekünk is radikálisabb lépésekre kell szánjuk magunkat. A jelentős népesség-ritkítással járó totális rabszolgaság megvalósításában kiemelt szerepet kap a WHO.Jelenleg minden világszervezet vállalati érdekeket szolgál.Eredeti célkitűzéseiket lassan már színlelni sem tudják. A WHO valójában magáncégek finanszírozásából tartja fenn magát.Gyógyszeripari, informatikai cégek, illetve Kína pénzeli.Az őssszel induló járványhoz mostanra
Létrehozva: 2022-04-07 Statisztika
Időszak | Minden ország | |
---|---|---|
Összesen | 3036 | 2874 |
Elmúlt 30 napban | 177 | 169 |
A környezettudatos szúnyoggyérítésért
Környezettudatos és biológiai szúnyoggyérítést a kémiai szúnyoggyérítés helyett! Hazánkban jelenleg döntő részben kémiai úton végzik a szúnyoggyérítéseket. Az ezekhez használt vegyszerek hatóanyaga szinte kivétel nélkül a deltamethrin nevű idegméreg, amely minden állatra káros, ami nem melegvérű. A szúnyogirtások során elenyészően kevés csípőszúnyog pusztul el, míg a méhek, a katicák és az egyéb rovarok pusztulása a szúnyogokénak akár több százszorosa is lehet. De a felhasznált vegyszer kiemelte
Létrehozva: 2015-07-01 Statisztika
Időszak | Minden ország | |
---|---|---|
Összesen | 13645 | 13262 |
Elmúlt 30 napban | 154 | 150 |
Solymár Kökörcsin utca lezárásának megszüntetése
2022 június 16-án egy április határozat alapján a Solymár Kerekhegyre vezető Kökörcsin utca a viacoloros részen lezárásra került. Kérlek, hogy támogasd a Solymár Kökörcsin utca lezárásának azonnali megszüntetését.
Létrehozva: 2022-06-16 Statisztika
Időszak | Minden ország | |
---|---|---|
Összesen | 151 | 151 |
Elmúlt 30 napban | 151 | 151 |