Méltányos szippantasi díjakat Debrecenben!
egy drukker |
/ #27 hoppácska2013-02-13 09:142004.05.27., 17:40, Ányos József () A tisztelt érdeklôdök számára közlöm a mai nap eredményét: A Debrecen Megyei Jogú Város Közgyûlése, 2004. május 27.-én tárgyalta a 20/2003.(IX.18) Kr.rendelet,– a települési folyékony hulladékkezelési kötelezô közszolgáltatásról– módosítását. A napirend tárgyalása során az alaprendelettel kapcsolatos véleményeket is megfogalmaztak a képviselôk. Felmerült újra annak értelmezése, hogy a rendeletben megállapított, mennyiség-számításimód, nevezetesen, a vízórán mért vízfogyasztás figyelembe vétele jogszerû-e. Többen megkérdôjelezték, hogy beváltotta-e a rendszer a hozzá fûzött reményeket. Volt olyan nézet is, hogy kár volt megváltoztatni a korábbi rendszert, mert az jól mûködött. A kételyekre természetesen megvoltak a válaszok. Elôször is, azt világosan kell látni, hogy a régi rendszerhez mindenképp hozzá kellett nyúlni, mert tarthatatlan állapot volt, hogy a keletkezô folyékony hulladéknak még az egytizede sem került ártalmatlanításra. Az új rendszer megszüntette a lakosság és a szállítók egyéni érdekkülönbségét, a közösség környezeti állapotjavítási céljával szemben. Nem érdeke már senkinek, hogy illegálisan tüntesse el a szippantandó szennyvizét, nem érdeke a szállítóknak, hogy ne a szennyvíztisztító telepre hozzák a szennyvizet. Ezáltal jelentôsen csökkenthetôvé vált a talajba, csapadékvíz csatornákba, erdôkbe kerülô szennyvíz, ami így nem veszélyezteti a város vízbázisait. Eredményesnek pedig azért minôsíthetô már most is a rendszer, mert hatására több mint 1400 db. csatornára kötés történt azokon a helyeken, ahol már létezett ez a lehetôség, sokan most kellett, hogy nyilvánosságra hozzák a korábbi bejelentés, és így fizetés nélküli csatornahasználatukat. Mindezeken túl a legnagyobb eredmény az, hogy a korábbi 320 m3 napi beszállítás mennyisége meghaladta az 1200 m3-t, és folyamatosan emelkedik a napi beszállított mennyiség. Az új rendszer bevezetését az is sürgette, hogy az EU. sem nézte jó szemmel, hogy a város környezeti állapotának javítása céljából támogatást nyújt a közel 22 milliárd forint értékû fejlesztési program megvalósításához, más országok adófizetôinek pénzébôl, és ugyanakkor Debrecenben pedig a környezet használatáért nem fizet senki, a környezeti állapot fejlesztéséért nem akar senki anyagi terheket vállalni. A közgyûlés egyik legfontosabb megállapítása volt, hogy tarthatatlan állapot az, hogy a környezetvédelemrôl mindenki szeret beszélni, de anyagi terhek senki nem akar vállalni. Ez ellentétes minden általános környezetpolitikai elvvel, –nemcsak EU. követelmény–, nevezetesen azzal, hogy a szennyezô fizet elvet érvényesíteni, kell. A közgyûlés azonban mérlegelte azt a helyzetet is, hogy a csatornázatlan területen élôk anyagi teherviselô képessége milyen mértékû költségnövekedéseket képes még elviselni a kormányzati hatásokra bekövetkezett anyagi tehernövekedéseken felül. A közgyûlés úgy döntött, hogy a város teherviselô képessége lehetôséget ad arra, hogy a költségvetés terhére, átvállaljon terheket azon ingatlantulajdonosoktól, akik nem tudnak rákötni csatornára, annak hiánya miatt. A teherátvállalás díjkedvezmény formájában valósulhat meg, melyet a közszolgáltatónak kell az arra jogosult ingatlantulajdonosok számára biztosítani. A kedvezmény mértékét olyan összegben állapította meg a közgyûlés (110,05 Ft/m3+ÁFA azaz 126,60 Ft/m3) amely következtében a fizetendô egységdíj összege megegyezik a csatornadíj 1,5 szeresével. Az önkormányzat döntött arról is, hogy a kedvezményt visszamenôlegesen, január 1.-tôl érvényesíti. A díjkedvezmény egész éves költséghatása ezáltal 98.100.000 Ft értékû lesz, amit a közszolgáltató számára kompenzáció keretében biztosítani fognak, mert az is világossá vált, hogy a közszolgáltatási tevékenység a jelenlegi árszinten veszteséges, és ez az év folyamán sem fog változni. A közgyûlési döntés végrehajtásáról a közszolgáltatási tevékenységet ellátó Debreceni Vízmûnek kell gondoskodni. Mivel a közszolgáltató, a vízi-közmû szolgáltatással azonosan, tehát kéthavonta készít számlát az egyes fogyasztóknak, de havonta más-más városkörzetben, a díjkedvezmény jóváírását a város teljes területét érintôen, csak két, egymást követô hónap alatti idôben lehet végrehajtani. A végrehajtást sajnos csak a július elején kiküldött számlákban lehet elkezdeni, és az augusztusi számlázással lehet befejezni. Az azonnali végrehajtást nem teszi lehetôvé az, hogy a június elején kézbesített számlák elkészítése már elkezdôdött, annak módosítására már nincs lehetôség. A díjkedvezmény visszamenôleges elszámolásához módosítani kell a számlázási informatikai rendszert, meg kell oldani az eddigi költségterhek és állami támogatások jóváírásának elszámolását, egyenleget kell képezni a díjkedvezmény érvényesítésével. Mindezekhez idô kell, hogy az élet velejárójaként bekövetkezett minden változás követhetô legyen a lehetô legpontosabban. Az elszámolás során az várható, hogy a fogyasztók többségénél túlfizetés lesz, melyet a számlázási idôszak vízfogyasztásának költségébe be tudunk számítani, és így a számlázási idôszak tényleges költségeinél kevesebbet kell majd fizetni. Természetesen, ha ezen felül is túlfizetés mutatkozik, akkor a Vízmû Rt. gondoskodik a pénz visszajuttatásáról. Ennek egyszerû eljárása lesz a banki folyószámlával rendelkezô fogyasztók esetében, de ha valaki ragaszkodik a kifizetéshez, arra is meglesz a lehetôség a Vízmû pénztárában. Természetesen a túlfizetés tényérôl, és mértékérôl, csak június végén lehet adatot látni, amikorra megtörténnek az idôszaki vízóra leolvasások, és az informatikai rendszerek is képesek lesznek az elszámolás elkészítésére. Addig is a türelmét kéri a közszolgáltató minden olyan fogyasztónak, aki jogosultjává vált az önkormányzati díjkedvezménynek. Debrecen.2004. május 27. Ányos József |
|
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
Petíció Somos András műsorvezető visszatéréséért
2769 Létrehozva: 2024-02-25
Apa és dúla együttes jelenléte a vajúdás és a szülés alatt a Nyíregyházi Jósa András Tagkórház Szülészeti és Nőgyógyászati Osztályán
599 Létrehozva: 2024-04-06
LEGYEN TIÉD A BELVÁROS, NE VESSZEN EL A SZAVAZATUNK!
545 Létrehozva: 2024-04-29
Az egyház a híveké és nem a politikusok játszótere: Balog Zoltánnak mennie kell.
1123 Létrehozva: 2024-03-21
Mondjunk nemet a csíki csendőrlaktanyára!
1270 Létrehozva: 2023-03-27
Összefogás a HÉV-en zaklatott kislányt védelmező apuka ügyében
49435 Létrehozva: 2024-02-07
A budaörsi Napsugár játszótér természeti, környezeti védelme
258 Létrehozva: 2024-04-16
Apa és dúla jelenléte egyszerre a szülésnél a Szent Margit Kórházban
236 Létrehozva: 2024-04-24
Horgászok a Tóért! Horgásszunk újra a Határréti-víztározón!
315 Létrehozva: 2024-03-29
Legyen verseny a magyar média- és szórakoztatóiparban!
1553 Létrehozva: 2023-01-05
FCI által regisztrált KÁJ, KAU és Kangal tenyésztők fülvágás tilalma alóli mentessége
283 Létrehozva: 2024-03-22
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
5510 Létrehozva: 2023-07-26
Oladi játszótér megmentése
159 Létrehozva: 2024-04-09
Élhetőbb Verőcét, mondjunk "NEM"-et a Gigaprojektre!
158 Létrehozva: 2024-04-01
Segítsenek! Állítsuk meg a gyermekek fejlődésére káros, gyűlölet-és félelemkeltő plakátok kihelyezését!
135 Létrehozva: 2024-04-26
BRINGABARÁT VASÚTÁLLOMÁSOKAT!
1559 Létrehozva: 2024-03-04
Felhívás, hogy az Országos Majorette Bajnokság igazán értékes és hiteles legyen
123 Létrehozva: 2024-03-24
Teherforgalom korlátozása a 42-es főúton Berettyóújfalu és Ártánd között
122 Létrehozva: 2024-04-11
Petíció az Útőrház utcai gyalogátkelő megépítéséért
115 Létrehozva: 2024-04-16
Esterházy Péter háza legyen alkotóház
113 Létrehozva: 2024-04-02