Tégy a szexista reklámok ellen

The Justice

/ #158

2014-04-16 15:13

Átfutottam megint. Az elemzéssel több fogalmi problémám is van. Úgy fogalmaz, a reklámokban szereplő férfiak elvesztették a FÉRFIASSÁGUKAT- nem pedig az emberi mivoltukat. Miért is? Mert elvesztették az eszüket, úgy viselkednek, mint egy primadonna (onnan idéztem)- tehát az "ész" egyenlő a férfiassággal, az ész elvesztése egyenlő a nőiességgel? Ezt nem tudom elfogadni, ne haragudj. Ez az elemzés diszkriminatív, lealacsonyítja, hülyének festi le a nőket. Petíciót kellene ellene indítani. :)

"Alapvetően a nők támogatására szorulnak, vagy a nők gondoskodásának tárgyátképezik. A reklámférfi, mint fogyasztó a nők által jön csak létre, önmagábanéletképtelen."

A kutatás itt újra fogalmi problémát produkál. A hasonló reklámok- és ez az én bajom- nagy részében a nő is valaki másnak a vonatkozásában szerepel. Mint családanya, aki főz a családnak, mint szexi barátnő, aki várja a férfit, mint női családtag, nagymama, aki unokákat látogat. Gondolom a "hölgy" ezt nem vizsgálta, hanem természetesnek vette.

Ez kettős mérce.

"2013-ban a reklámokban megjelenő fogyasztói univerzumban a férfiak totálisanimpotenssé váltak."

Ezt a mondatot nem lehet értelmezni. Ha a leírt jelenség miatt váltak impotensé, akkor a reklámokban a nők 80%-a is frigid, hiszen igencsak ritkán mutatják be őket kompetens, sikeres, önálló emberként. Inkább valaki függvényei. Valaki más miatt szépítkeznek, valakinek az anyukái, valaki más kedvéért akarnak "jól kinézni". Még a hajukat is azért mossák olyan samponnal, hogy a végén beletúrhasson egy férfi! Hol marad az önálló, független nő? Majd elfogadom, ha a nőkről szóló reklámokat is hasonló mérce szerint méri, addig nem vagyok hajlandó többet foglalkozni ilyen gyerekes butaságokkal.