A siklorepülés szabadságáért

Pilot

/ #29

2011-05-14 11:56

Látom nem értitek a problémát, de megpróbálom röviden elmagyarázni.

A hatóság nem ellenség, felkészült, jogi szabályozással tisztában lévő szakembereket alkalmaz. Gondolom éppen ezért nem véletlen, hogy az NKH úgy söpri le a szakági szervezeteket bármely per esetén az asztalról, mint a huzat. Ennyit a szakértelemről. A hatóság rendelkezik infrastruktúrával, tud vizsgákat lebonyolítani, közokiratot kiállítani. Ez a szisztéma teljesen működőképes a kisgéphajóvezetői jogosítások kiadásánál, nincsen fennakadás, nincs korrupció. A jogosításod határozatlan időre szól, orvosi alkalmasságodat a háziorvosodnál 5 évente kell megújítani 6000 Ft-ért, és ennyi a költség. A hajózási szabályzatból tett vizsgán szigorú elméleti tesz és vizsga van, majd ezt követően gyakorlati vizsga következik. Tudomásul kell sajnos venni, hogy aki repül, arra a légiközlekedési törvény vonatkozik, nem pedig a KRESZ, így aztán biciklizéshez hasonlítani a siklóernyőzést elég nagy fogalmi zűrzavar.

Akkor most vegyük sorban a siklóernyőst terhelő költségeket:
Fizethetsz:
- tagdíjat (felesleges, mért kell klubtagnak lenni?)
- starthelyalapot (felesleges, önszerveződés alapon kellene starthelyet fenntatani)
- pilóta nyilvántartás (hát ez minek, az NKH simán nyílvántart téged ingyen is)
- Eszköz nyilvántartás (NKH szintén ingyen nyilvántart, ezért miért fizetsz évente?)
- a Rebiszért is minek fizetsz évente? Nem lenne jobb, ha a hatóság állná? Van KBSZ, dolgozzon inkább az.
- FAI sport licenc (na ezért aztán tényleg okos dolog kiadnod évente többezer forintot a megújításért. Gazdaságos)
- MRSZ tagdíj, szakági tagdíj, kötelező sportalap - ezekért szolgáltatást kapsz cserébe? Nem hinném, de ettől függetlenül évente fizeted.
- HA annyira balesetmentes a siklóernyőzés, akkor minek neked egyáltalán kötelező felelősségbiztosítás? Ha ennyire biztos vagy, hogy másnak nem okozol kárt, akkor miért fizeted?

Ti pedig a reporvosit akarájtok elspórolni?

Spórolni kell, akár a reporvosin is, de előtte inkább a fenti felesleges költségeken.

Aki vitorláshajót vezet, ilyen költségei nincsenek. Mert az NKH tudja ott a dolgát.
Hatalmas nagy tévedés, hogy majd a szakágad vezetése neked szabad repülést hoz el.
Szakági szervezetbe belépni csak önkéntes alapon szabadna. Ha téged arra köteleznek, hogy szakág alatt repülj és fizess, akkor te nem repülsz szabadon.

Ez a véleményem, lehet vele vitatkozni. Ha 200 aláírással sikerül bármit is megváltoztatni, emelem kalapom.