A siklorepülés szabadságáért

Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével

Ez a(z) A siklorepülés szabadságáért petíció automatikusan generált fórumtémája

Ata

#26 Így tovább!!

2011-05-13 16:43

Vannak akiknek teljesen elment az eszük?
Pont a hatóságnak van meg a szakértelme? és a saját szakvezetőinknek nem?
Gyanítom, hogy bizonyos típusú elköteleződésed akadályoz abban, hogy ép ésszel gondolkodj!
Szerinted a kerékpárosoknál jobban veszélyeztetjük mások testi épségét?
Kedves szervezők csak így tovább és ne hallgassatok az ilyen hangokra!
Sokat kell követelni, abból úgyis faragnak.

Vendég

#27

2011-05-14 06:32

Minél régebben tagja vagyunk az Uniónak annál messzebb van Európa!
Ez egy olyan ország amit nem a gazdaság tart életben, hanem a szankciók!
Siha Ferenc
rebel

#28 pilotnak

2011-05-14 08:27

Én bevezettetném az orvosit, neked mindenképp, ezen kívül mindenkinek aki otthon főzésbe kezd mert a kinyitott gázcsapból alattomosan kiszivárgó gáz robbanása komoly életveszély a a szomszédoknak. Az esetenként felrobbanó kukták után pedig kötelezném a tulajdonost, hogy vizsgáltassa be kuktát a PRMDO eljárással. Azon kívül tegyük kötelezővé a rep orvosit a szánkóra, görkorira, körhinta üzemeltetőre, és persze mindenkire hiszen előbb vagy utóbb szándékkal vagy anélkül veszélyesek leszünk egymásra. EMBER ezt úgy hívják, hogy élet!!!!
Pilot

#29

2011-05-14 11:56

Látom nem értitek a problémát, de megpróbálom röviden elmagyarázni.

A hatóság nem ellenség, felkészült, jogi szabályozással tisztában lévő szakembereket alkalmaz. Gondolom éppen ezért nem véletlen, hogy az NKH úgy söpri le a szakági szervezeteket bármely per esetén az asztalról, mint a huzat. Ennyit a szakértelemről. A hatóság rendelkezik infrastruktúrával, tud vizsgákat lebonyolítani, közokiratot kiállítani. Ez a szisztéma teljesen működőképes a kisgéphajóvezetői jogosítások kiadásánál, nincsen fennakadás, nincs korrupció. A jogosításod határozatlan időre szól, orvosi alkalmasságodat a háziorvosodnál 5 évente kell megújítani 6000 Ft-ért, és ennyi a költség. A hajózási szabályzatból tett vizsgán szigorú elméleti tesz és vizsga van, majd ezt követően gyakorlati vizsga következik. Tudomásul kell sajnos venni, hogy aki repül, arra a légiközlekedési törvény vonatkozik, nem pedig a KRESZ, így aztán biciklizéshez hasonlítani a siklóernyőzést elég nagy fogalmi zűrzavar.

Akkor most vegyük sorban a siklóernyőst terhelő költségeket:
Fizethetsz:
- tagdíjat (felesleges, mért kell klubtagnak lenni?)
- starthelyalapot (felesleges, önszerveződés alapon kellene starthelyet fenntatani)
- pilóta nyilvántartás (hát ez minek, az NKH simán nyílvántart téged ingyen is)
- Eszköz nyilvántartás (NKH szintén ingyen nyilvántart, ezért miért fizetsz évente?)
- a Rebiszért is minek fizetsz évente? Nem lenne jobb, ha a hatóság állná? Van KBSZ, dolgozzon inkább az.
- FAI sport licenc (na ezért aztán tényleg okos dolog kiadnod évente többezer forintot a megújításért. Gazdaságos)
- MRSZ tagdíj, szakági tagdíj, kötelező sportalap - ezekért szolgáltatást kapsz cserébe? Nem hinném, de ettől függetlenül évente fizeted.
- HA annyira balesetmentes a siklóernyőzés, akkor minek neked egyáltalán kötelező felelősségbiztosítás? Ha ennyire biztos vagy, hogy másnak nem okozol kárt, akkor miért fizeted?

Ti pedig a reporvosit akarájtok elspórolni?

Spórolni kell, akár a reporvosin is, de előtte inkább a fenti felesleges költségeken.

Aki vitorláshajót vezet, ilyen költségei nincsenek. Mert az NKH tudja ott a dolgát.
Hatalmas nagy tévedés, hogy majd a szakágad vezetése neked szabad repülést hoz el.
Szakági szervezetbe belépni csak önkéntes alapon szabadna. Ha téged arra köteleznek, hogy szakág alatt repülj és fizess, akkor te nem repülsz szabadon.

Ez a véleményem, lehet vele vitatkozni. Ha 200 aláírással sikerül bármit is megváltoztatni, emelem kalapom.


Vendég

#30

2011-05-16 09:55

Csak egyetérteni tudok.Remélem pozitív elbírálásban részesül.

Vendég

#31

2011-05-16 14:27

Egyetértek! Ez már sok!

Vendég

#32

2011-05-16 19:50

Remélem hogy hatásos lessz a petició és végre felfigyelnek ránk a döntéshozók. :-))
Alá szolgálja

#33 Lópélót

2011-05-16 23:54

Nagy tudású Pilot!
Komolyan mondom ám!
Ha úgy lenne mint a mesében, hogy mint az úrvezetőket, tartanak nyilván és semmi egyéb költség nem terhelne, mint az orvosi, ill. műszaki és ezzel pont, biztos népes tábora lenne az NKH -nak a függővitorlázókból, de nem úgy van az. Ezt a formát már létre hozhatták volna, de nem tették! Még megtehetik!
De mi lesz az érdekszervezetekkel? Ki fog képviselni? Mi fog történni? Megmondom mert van rá pár példa már a történelemben. SEMMI! Le se fognak kullantani!
Aztán majd megint újra fel kell állni és az már megint nehezebb lesz!
Amiket írsz abból az látszik egyrészt, hogy van némi fogalmad arról, mi folyik, másrészt nem ismered a hátteret és már ne is haragudj, ezt a szervezetet és a működését sok-sok év alatt rakta össze egy szakértőkből álló csapat. Ez jó, ez működik! Ezt próbálja meg tönkre tenni és ellehetetleníteni az NKH KBSZ és a hozzá hasonló begyepesedett gondolkodásúak.
Ha csak nem az a szándékod, hogy kiugraszd a nyulat a bokorból, akkor te itt rosszat akarsz nekünk aktív pilótáknak.
Persze nyilván vannak rossz megfogalmazások a petícióban, nem lehet eltörölni az orvosit, csak a ránk vonatkozó orvosit...
Hadd kérdezzek vissza, minek is az a reporvosi? Milyen olyan vizsgálatot csinálnak amit egyébként hasznosíthatnánk, vagy kiszűrné az alkalmatlanokat? Költői volt a kérdés! SEMMIT!
Példa erre 70 évesen is repülnek aktív pilóták! És képzeld túlélik ők is és a körülöttük repülők is! Hova is megy az reporvosi költsége? Kinek a zsebébe vándorol? Miért jó az nekünk? Eddig se volt rá szükség! Ezután kisebb lenne a halálozás, sérülés, baleset, esemény? Lópélót!
Európaiasodni kell! Nem a haszontalan tömeggyilkos agyon szabályozások!
Mit tett értünk az NKH és a KBSZ? Nagyjából mint a rendőrség. Szolgálunk és védünk helyett, cseszetetünk és basztatunk! Elavult MHSZ korabeli törvényekkel bombáznak amiket többszörösen módosítottak már azóta. Kivizsgálás helyett felelőst keres a KBSZ, 3/3 szerű kihallgatás a meghallgatás. Ha fizetnének sem lennék a tagja ennek a csapatnak, ahhoz le kéne őket cserélni mind! Hát nem is értenek hozzá, mit csinál egy siklóernyő, vagy egy sárkányos! Az egyik KBSZ -es egyszer megpróbálta de az lett a vége, hogy olyan negó full-stall kombinációt húzott, amiből akkorát puffant, azt hittük vége, persze ebből nem lett kivizsgálás.

http://www.youtube.com/user/zsuffad#p/u/13/k3thvnz7CyE


Na ennyit a tisztelt hatóságokról.
Alá szolgálja.


Vendég

#34

2011-05-16 23:56

A hatóság nem ellenség, felkészült, jogi szabályozással tisztában lévő szakembereket alkalmaz.
MUHAHA

Vendég

#35

2011-05-17 09:46

Maximálisan egyetértek minden pontal, ha 2012.jan.01. -ig nem lesz lényegi változás, Szlovén klubhoz fogok regisztrálni.

Üdv, Miki

Vendég

#36

2011-05-17 14:54

A KBSZ csak látszólag független vizsgáló szerv, gyakorlatban a rendőrség "ugyanazt" szokta gondolni. Persze megy a negédes duma, hogy nem a felelőst keresik, mutasd a papírjaid kicsibogár, mondd el mi történt. Végülis persze nem a KBSZ, hanem majd a rendőrség basz meg :)

Vendég

#37

2011-05-19 12:54

A kötelező repülőorvosi vizsga melletti fő érv, hogy felelős vagyok az utasomért és akikre esetleg rázuhanhatok. B kategóriás jogosítvánnyal 8 utast szállíthatok, rosszullétem esetén őket, a szembejövőket és az út szélén állókat is veszélyeztethetem. Mégis elég ha a háziorvos megvizsgál. Ellenérv lehet hogy a repülőeszköz vezetése közben nagyobb G erők érnek, mint autóvezetéskor, jobban igénybe veszi a szervezetet. Sem a sárkányrepülő, sem a siklóernyő nem alkalmas extrém műrepülésre, esetleg a botkormányos UL, az is csak korlátozottan. Kérdezem a hozzáértőket, mi szükség van az egyébként is túlterhelt egészségügyben napokat állni a sorban, laborvizsgálatra, ekg-re, vagy légzésfunkcióra várva. Miért nem elég a háziorvos vizsgálata?
Guriga

#38

2011-05-19 13:28

A petíció szövegével az a bajom, hogy szakmailag pontatlan:

kérjük a II-es osztályú repülő orvosi vizsgálat eltörlését!
Ezzel az a bajom, hogy a II-es osztályú repülőorvosi vizsgálat szükséges. A légi utaskísérők, a szakszolgálati engedélyes motoros sárkányosok és még több más repülő esetében is helytálló egy az I-es kategóriánál gyengítettebb vizsgálat. Nem a vizsgálatot, hanem a lajstromozásra nem kötelezett repülőeszközöket vezetők minősítési kötelezettségét kérjük eltörölni!

Kérjük a siklórepülő szerkezetek bevizsgálása céljából szakszolgálati engedélyek megkövetelésének eltörlését!
Ezt már elértük 2009. márciusában. Így nincs mit eltörölni. Hanem azt kérjük, hogy az MRSz korábbi hatósági engedélyét erre vonatkozóan ne vonják vissza, és a vizsgálatokat az MRSz műszaki vezetői a korábbi hatóságilag elfogadott eljárás szerint, hatósági díjtétel külön megfizetése nélkül is végezhessék.

Kérjük a sárkányrepülők extrém sportként történő kategorizálásának eltörlését!
Ezzel egyetértek!

Kérjük a lajstromozásra nem kötelezett légi járművek hatósági típus engedélyeztetési kötelezettségének eltörlését!
Szerintem most sincs típus engedélyezési kötelezettség, csupán a hatóság szándékosan félreértelmez egy jogszabályt.

Kérjük egyes, eddig tilalom alá eső természetvédelmi légterek újra definiálását!
A természetvédelmi légterek a motor nélküli eszközökre nem fogalmaznak meg tiltásokat. Emiatt a motorosoknak kell petíciót benyújtani.

Kérjük hogy a nemzeti parkok területén a motor nélküli siklórepülést, mint rekreációs tevékenység űzését, szabályozott keretek között tegyék lehetővé!
Ez olyan, mintha most valakik azt szabályozatlanul engedélyeznék és ezt kifogásoljuk. Szerintem azt követeljük, hogy a lábról induló motor nélküli sportok űzői a turistákkal azonos elbírálás alá essenek, tehát bemehessenek a természetvédelmi területekre és elstartolhassanak onnan.

Valamint kérjük azt, hogy a szabad repüléssel kapcsolatos szabályozást, üzemeltetési és képzési feladatokat vegyék ki a hatósági szabályozás alól, és e faladatokat a sportági szakszövetség szakági szervezete lássa el!
A törvény szerint ez nem lehet hatósági szabályozás alatt. Így nem kérni, követelni kell, hogy a kormány a hatósággal tarttassa be a törvényt!




Vendég

#39

2011-06-01 19:17

A NFM miniszterének kellene közvetlenül is megküldeni azzal a plusz kéréssel, hogy a felügyelete alá tartozó hatóságot (NKH) próbálja kissé kordában tartani - nem csak a repülési, hanem a sok problémától hangos vasúti és közúti közl.-i területen is. A régi káderektől hemzsegő, a minden közl.-i alágazatnak folyamatosan rengeteg problémát okozó "intuitív" és "kreatív" működésük áttekintése, a tevékenységük hasznosságának/kártételeinek megvizsgálása, a jogszabályokat egyébként felhatalmazás nélkül, sőt kényük-kedvük szerinti értelmezések megszüntetése igen üdvös lenne minden közlekedésben résztvevő számára, a közlekedés minden alágazata tekintetében. Még akkor is, ha ez a mára mértéktelenül túlterjeszkedett (felhizlalt) kiskirályság presztizs veszteségével járna is. (Gyarmati János)

Vendég

#40

2011-06-03 08:25

A petíció nem véletlen, hanem az idők szava.
Bármennyire is bölcsek a törvények és rendeletek hozói, elkerülhetetlen, hogy olykor rossz döntést hozzanak. Egy annyira új sportág esetében, mint a siklórepülés (amelynek szélesebb körű elterjedése negyed százados sincsen), igazi tapasztalatokat még csak az aktív művelői halmozhattak fel. Ezért lenne bölcs dolog a törvényalkotók és rendelethozók részéről a gyakorlati szakemberek, vagyis a siklórepülők véleményének meghallgatása.

Egyetértek Guriga korrekcióival, és kiegészíteném a következővel:

A siklóernyősök túlnyomó többsége lakott területeken kívül, azoktól távol, másokat a legkisebb mértékben is csak igen ritkán veszélyeztetve repül. Egészségügyi problémák az eddigi tapasztalatok szerint nem jellemzően befolyásolják a biztonságos ténykedésüket. Ezért is indokolatlan egy olyan orvosi vizsgálat kötelezősége a számukra, amelyik szigorúbb, mint amilyen a sokkal közveszélyesebb üzemnek számító személygépkocsik vezetői számára előírt. (Zsédely László, Fedémesi Siklóernyős Oktatópark)


Vendég

#41

2011-06-08 12:59

egyet értek a peticióval

Vendég

#42

2011-06-12 15:08

Én, az egykori "C" vizsgás vitorlázórepülő ma is élénken érdeklődöm mindenféle sportrepülésért. A mai sportrepülők mindenféle helyes törekvését támogatom.
Vendég

#43 Kicsit gáz

2011-06-13 09:17

Nem rossz ötlet ez a petíció. Csatlakoznék is, ha a szövege nem lenne önellentmondásos és ráadásul nem tartalmazna tárgyi valótlanságokat.
Spori

#44 Kicsit gondolkodjatok már, SPORTTÁRSAK!

2011-07-01 01:00

Ez egy ugyanolyan sport mint bármi más, próbáljátok már felfogni! Bemegyek a Decathlonba és veszek egy görkorit, megindulok vele a városba és fellökök 20 embert a körúton. A hülyeséget meg hogy összeütközünk egy nagyvassal és az lezuhan, felejtsük már el. SOHA nem történt még ilyen a világon!!!

A legkülönbözőbb betegségekkel kapnak jogsit az emberek és legálisan 130 km/h-val száguldozunk 1-2 méterre több ezer autó mellett naponta.

Tényleg olyan veszélyes egy szatyorral 30 km/h-val libegni? Ki a faxt veszélyeztetünk?

rebel #28 pilotnak = Jól beszélsz, annyit tennék még hozzá hogy aki biztonságba akarja tudni magát, építsen betonbunkert, tudok egy félkészről, be lehet fejezni! :)

http://www.youtube.com/watch?v=7wc7JdJCUkc


Vendég

#45

2011-07-06 23:06

Teljes mértékben veletek érzek, mert én aktív PPL A kat szakszóval rendelkezem. Az NKH minden kategóriát lehetőségeihez mérten csak nehezít és ezzel elveszi a repülés szépségeit.Vannak országok,ahol az UL és az az alatti kategóriák részére elegendő az autóvezetői orvosi érvényessége, és a szakmai érvényesség végleges.

Vendég

#46

2011-09-20 18:45

Jó lenne ha teljesülnének ezek a kérések.

Vendég

#47

2011-09-25 10:00

Mindenkinek ala kell irnia!!!!

Vendég

#48

2011-09-28 23:30

Sziasztok.. PRO és KONTRA..
Még csak növendék vagyok, DE hatósági dógozóó;) Szóval pontosan értem mindkét „oldalt”, ezért kiemelnék két markánsabb, valóban értelmes hozzászólást, és hozzáteszem a saját gondolataimat.. tapasztalataimat..
„1.Felejtsétek el a reporvosi megfúrását..” Valóban van értelme?? Az a srác, akivel felnőttem, egy kemény orvosi kardió stressz vizsgálat után (neki is alkalmasságihoz kellett) 2 nappal szívrohamban meghalt.. ÉS? Ki hibázott?? Volt értelme, kellett az orvosi?? Kirúgták az orvost?? Lett felelős??
AKKOR???? Ez még mindig a védjük a seggünket hozzáállás, én mosom kezeim, előírtam az orvosit, így engem nem terhel felelősség, nem rúgnak ki az irodámból!
Tény, lehet, hogy mondanak olyat a dokik, hogy kétszer is meggondolja az ember.. (járt már így valamelyikőtök??)
Tegyük fel, az oktatómnak NINCS orvosija… Mi lesz az, amire nem tud megtanítani, felkészíteni orvosi nélkül? Vagy nem tudja kiabálni a rádióba, hogy jobb fééékk, mondom jjoobb..:D:D:D LEHÚZÁS!
Legyen kötelező, legyen 1000 Forint az ára!!!!!! Akkor is kell, akkor is megéri??

Ha elmegyek a házidokimhoz kiállítja nekem az EÜ II-es orvosit egy kis apróért, és mindjárt kenhetem busszal, villamossal, amivel akarom..egyből lesz mögöttem 50-200 ember.. nem repülő, de legyen egy busz, egy villamos.. szép vagyok, és erős.. van orvosim.. de a körúton péntek délután a combino vezető fülkéjében rosszul leszek… a te buszod meg jön keresztbe.. DE van orvosim, szabályosan volt minden „csak” sajnálatos tragédia lesz… nincs hibás..
ÉRTITEK? Ez is csak egy papír! Nincs mögötte semmi, csak a „háttérben ülő” öltönyös urak biztosítása, amiért adsz egy 20-ast, így hivatalos, ez a rendje, ők leírták, szét tárhatják a kezüket..
Nekem évente van orvosi szűrés, csak az „ingyé” van.. 1 nap az életemből, egy 3 oldalas papír, egész napos sorban állás 3 ***va pecsétért!!!!!!!!!!!! De ha sorban állás közben véletlen ledobom a láncot, és ott van a kezemben a friss EKG papír.. mit mondanak? Semmi jele nem volt.. sajnáljuk..
CSAK egy papír, érték, és tartalom nélkül!! Bürokrácia!


2. „Akinek számít valamit az élete, olyan szakemberrel vizsgáltat, akinek van szakszolgálati engedélye.”
Nem, olyannal, akiben az ernyős társadalom 100% megbízik, hozzá jár, és VAN MODERN, MEGBÍZHATÓ ÚJ MŰSZERE!! Nem államilag beszerzett, és a mérésügyi hivatal által felmatricázott ***rja… (már elnézést..) Előjegyzés, sorban állás..
Akkor mi is kell?? Műszer, vagy szakszolgálati?? Szakszolgálatival nem lehet porót mérni… Mikor lesz bármelyik ellenőrzésre és mérésre jogosult Magyar rep. szervezetnek közbeszerzés útján beszerzett sok milliós műszere? (ami közbeszerzéssel milliárd lesz…) ?? Tudom, jövőre, végre lecserélik a ’72-ben gyártottat, egy új ’83-asra..

Természetesen a fagyi csúnyán visszanyalhat!!! Ha egy kezdőnek eladott „ennek öcsém 200-as a porója vigyed, me’ jófej vagyok” ernyőt valaki poénból elvisz bevizsgáltatni a „hivatalhoz” és ott csak 12 az érték.. Akkor ott valaki ráb******.. Itt a lehető legsúlyosabb kiszabható és logikus büntit javasolnám, amit az ernyők mérése, adása-vétel közben le is íratnék.. minimum teljes vagyonelkobzás, és szakszolgálati sztornó.. Ennek tudatában nem hiszem, hogy bárki, akár egyszer is megpróbálná elnézni a műszer jelzését..
Akkor kell a szakszolgálati???? Tudom, naiv vagyok, mert én becsületesnek gondolok mindenkit.. De hidd el.. laknék a házában, amit nekem ítélnének;)…


„3. A természetvédelmi területen történő repüléshez sokkal célravezetőbbnek tartom a parlamenti képviselők levélben történő egyenkénti megkeresését, akiknek egyébként lehetőségük van törvényjavaslatot benyújtani, jogszabályt változtatni.”

Ezeknek??? Bár tudod mit, elszámolok 10ig, és a feladatra koncentrálok, mindent a repülésért.. Megteszem, írok nekik, mindnek..
-sajnos nem látok benne rációt: politikus, ebben neki mi a jó? mi az érdeke? mennyiért legyen jó neki.. (és most nagyonnagyonnagyon visszafogtam magam..) Ha fociznék, enyém lenne a világ.. hány és melyik képviselő siklóernyőzik??? Na azt keressük meg!
Tudjátok mit.. ha ügyesen „kényszert szállok”, még Budakeszin, az Információs Hivatal tetejéről is szép szóval vezetnek ki a kormányőrök.. Akkor a 100. alkalommal is elnézést kérhetek a pilisben, ha a volt harcászati támaszponton, vagy a váci bánya tetején letaposom a gazt ugye????!!!!
Ez nekem a vicc kategória kérem.. Odamenne a sok kocka táskás szárnyú túrázni, még rendbe is tenné a terület egy pici részét, nem irtana, de még a sok felesleges költség helyett fizetne természetvédelmi díjat, vagy felszállóhely díjat is!! (szerintem..)


„4. Határozottan azt javaslom, hogy szakági szervezet ne kapjon szabályalkotási jogot, ugyanis erre szakértelem híján egyik szakági szervezet sem alkalmas. „
Hát kézcsókom tésasszony.. Tehát aki nem a „hivatal” alkalmazottja, az nem szakember.. világos, néha én is védem a mundér becsületét..
egy élő példát engedjetek meg:
-Azt a munkát, amivel én foglalkozom, annak a szabályozását egy olyan ember írta, akinek van 2 diplomája.. DE életében nem látott, és nem dolgozott azzal, amit leírt.. A „hivatal” embere, diplomás, és elismert szakember!!!!!! Én meg nyilván nem értek hozzá, hogyan érthetnék.. 17 éve csinálom, ez a szabályalkotó személy pedig már 3 éve!!....
- a második eset.. ezt majd személyesen.. elmondom, úgy érthetőbb lesz..
JÓ, ne legyen szabályalkotási jog, DE OTT LEGYEN, akit érint, és igenis érdemben, szakértelemmel hozzászólhat!!! Mert a diploma pont olyan, mint az orvosi vizsgálatod.. CSAK egy papír! Nekem is van, de már nem tom’ hová tettem..;)


Most, hogy jól megmondtam, némi keserű egyetértéssel kellett olvasnom a következőeket, és ez az írás tükrözi is az esélyeinket…bár ez az üzenet nem is annyira a siklósoknak szól.. hanem igazából feljebb:
”A hatóság nem ellenség, felkészült, jogi szabályozással tisztában lévő szakembereket alkalmaz. Gondolom éppen ezért nem véletlen, hogy az NKH úgy söpri le a szakági szervezeteket bármely per esetén az asztalról, mint a huzat. Ennyit a szakértelemről. A hatóság rendelkezik infrastruktúrával, tud vizsgákat lebonyolítani, közokiratot kiállítani. Ez a szisztéma teljesen működőképes a kisgéphajóvezetői jogosítások kiadásánál, nincsen fennakadás, nincs korrupció. A jogosításod határozatlan időre szól, orvosi alkalmasságodat a háziorvosodnál 5 évente kell megújítani 6000 Ft-ért, és ennyi a költség. A hajózási szabályzatból tett vizsgán szigorú elméleti tesz és vizsga van, majd ezt követően gyakorlati vizsga következik. Tudomásul kell sajnos venni, hogy aki repül, arra a légiközlekedési törvény vonatkozik, nem pedig a KRESZ, így aztán biciklizéshez hasonlítani a siklóernyőzést elég nagy fogalmi zűrzavar.
*Itt csak annyi hozzáfűzni valom van, hogy az üzenet írója ÉRINTETT abban amit leírt, túl személyes hangvételáre sikeredett.. DE sajnos ez a mai magyar valóság, egész pontosan itt tarunk.. mindenki kókler, csak aki ott dolgozik, az nem, és különben is a "hivatal" mögöttünk áll!!! Ezzel mindent elmond a kedves író..*

DE tovább olvasva..:

Akkor most vegyük sorban a siklóernyőst terhelő költségeket:
Fizethetsz:
- tagdíjat (felesleges, mért kell klubtagnak lenni?)
- starthelyalapot (felesleges, önszerveződés alapon kellene starthelyet fenntatani)
- pilóta nyilvántartás (hát ez minek, az NKH simán nyílvántart téged ingyen is)
- Eszköz nyilvántartás (NKH szintén ingyen nyilvántart, ezért miért fizetsz évente?)
- a Rebiszért is minek fizetsz évente? Nem lenne jobb, ha a hatóság állná? Van KBSZ, dolgozzon inkább az.
- FAI sport licenc (na ezért aztán tényleg okos dolog kiadnod évente többezer forintot a megújításért. Gazdaságos)
- MRSZ tagdíj, szakági tagdíj, kötelező sportalap - ezekért szolgáltatást kapsz cserébe? Nem hinném, de ettől függetlenül évente fizeted.
- HA annyira balesetmentes a siklóernyőzés, akkor minek neked egyáltalán kötelező felelősségbiztosítás? Ha ennyire biztos vagy, hogy másnak nem okozol kárt, akkor miért fizeted?
Ti pedig a reporvosit akarájtok elspórolni?
Spórolni kell, akár a reporvosin is, de előtte inkább a fenti felesleges költségeken.
Hatalmas nagy tévedés, hogy majd a szakágad vezetése neked szabad repülést hoz el.
Szakági szervezetbe belépni csak önkéntes alapon szabadna. Ha téged arra köteleznek, hogy szakág alatt repülj és fizess, akkor te nem repülsz szabadon.

* és a végén még egy pontot is kap tőlem, hiszen tisztában van azzal, hogy létezik a jogalkotó, és a jogalkalmazó fogalma....:

Ez a véleményem, lehet vele vitatkozni. Ha 200 aláírással sikerül bármit is megváltoztatni, emelem kalapom.”

Vendég

#49

2011-09-28 23:39

Diktatúrában sok-sok sikert!!!

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2011-09-29 14:28