A közoktatásért!

Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével

Ez a(z) A közoktatásért! petíció automatikusan generált fórumtémája

papi

#126

2013-01-20 22:24

Lehet tudni, hogy mennyi a PSZ és a PDSZ taglétszáma?
Valójában mennyi pedagógust képviselnek?
Ha sztrájk lesz mennyi iskolát érint? Vagy csak fél-negyed tantestületek nem veszik fel a munkát?
A 11 kérdést képviseli-e a Szilágyis tanárokon kívül valamelyik szakszervezet?
Sugógadep

#127 Budapest

2013-01-21 00:07

Tisztelt Kollégák!
Nevessünk már egy kicsit! A végén annyira belesüppedünk a keserűségbe, hogy megsavanyodunk, holott az egész némi humorral kezelve, talán sokkal könnyebben átvészelhető lenne.
Nekem például hajdan volt honvéd koromból jutott eszembe egy hasonlóan idétlen eset. Előfelvételisként egy úgynevezett egyetemi ezredben szolgáltam, ahol a kiképzési időszakban fölénk rendeltek egy alhadnagyot, aki végzős volt valamelyik tisztképző főiskolán. Nagyon nagy hangsúlyt fektetett az alakiságra. Emiatt szinte lehetetlenné vált a normális kommunikáció közte és köztünk. Valamelyik „kopasz egyemista” (ez volt a nem hivatalos megnevezésünk) bevezette az abszolút alakiságot. Először csak ő játszotta, aztán mindannyian átvettük tőle. Csak parancsra mozdultunk, és az engedélykérésre is engedélyt kértünk, valamint mindent jelentettünk. A „hallgató elvtársat” áthelyezték, minket pedig az egy fokkal normálisabb hadnagyunk megkért, hagyjuk már abba ezt a marhaságot. Kutyaharapást szőrivel! Én az új szisztéma minden utasítását végrehajtanám a legaprólékosabb részletességgel és pontossággal. ( Ezért imádom az informatikát! Amikor programot írsz, a gép szigorúan végrehajtja a legnagyobb jól megírt sületlenséget is, te pedig konstatálhatod mennyire balga voltál, amikor nem gondoltad végig alaposabban a dolgot.)
Más: szerintem óriási hibát követtünk el, amikor nem egyenesen bölcs vezérünkhöz fordultunk. Ő azonnal átlátná az összefüggéseket, amiket hivatalnokai nem tártak elé kellő időben és kellő mélységben. Azonnal rendet teremtene és menesztené az alkalmatlannak bizonyult hivatalnokokat, akik hozzá nem értésükkel és felelőtlenségükkel megzavarták a békés ország építő munkát és ezzel megbontották a társadalom egységét. Stb.
Egy ősi kínai közmondás szerint, rögtön elmúlik a fogfájásod amint eltörik a lábad. Még az előző szisztéma hibáit sem javítottuk ki máris kezdünk úgy gondolni rá, mint valami ennél az újnál sokkal jobbra.
Az utolsó magyar betyár Taxis József volt. Még nem volt facebookja meg internetje, csak holmi egylövetű CB rádiója, de meg tudta állítani Budapestet. Ne tévesszen meg senkit a „bű gatya”, az nem szoknya!
csakazértis

#128 Re: Budapest

2013-01-21 01:24

#127: Sugógadep - Budapest

"Más: szerintem óriási hibát követtünk el, amikor nem egyenesen bölcs vezérünkhöz fordultunk. Ő azonnal átlátná az összefüggéseket, amiket hivatalnokai nem tártak elé kellő időben és kellő mélységben."

:)

Az igazságos Mátyás. Az pedig csak a mesében van.

Szilágyis tanárok

#129 VESZÉLYBEN AZ ISKOLÁK! TÁRSADALMI ÖSSZEFOGÁSRA VAN SZÜKSÉG!

2013-01-21 03:16

• Az államosítással az iskolákat KETTŐS GYÁMSÁG alá helyezték: oktatási ügyekben a Klebelsberg központ (az új fenntartó), az épület működtetésének ügyeiben az önkormányzat gazdasági szervezete az illetékes, AZ ISKOLÁK A TANKERÜLET ALEGYSÉGEI, TELEPHELYEI LETTEK, minden lényeges kérdésben valahol „fönt”, hivatalokban döntenek.
• AZ IGAZGATÓT MEGFOSZTOTTÁK MUNKÁLTATÓI ÉS GAZDASÁGI JOGKÖREITŐL: nem ő dönt a tanárok felvételéről, elbocsátásáról, jutalmazásáról; mostantól nincs gazdasági feladata, nem is rendelkezik pénz felett, MEGSZŰNT AZ ISKOLÁK BANKSZÁMLÁJA is. Az igazgató feladata, hogy jelentéseket és kimutatásokat küldjön a hivataloknak, és végrehajtsa utasításaikat.
• AZ ISKOLÁK PROGRAMJÁT, benne azt is, hogy milyen TAGOZATOKAT működtet, ÚJRA KELL AKKREDITÁLTATNI, de 1) a kerettanterv központi előírásától max. 10 százaléknyi eltérést engedélyez a törvény; 2) az akkreditáció TÖBBSZÁZEZRES KÖLTSÉGének fedezése vagy nem fedezése is A FENNTARTÓ HAJLANDÓSÁGÁN MÚLIK. * AZ ISKOLÁK ELVESZTIK ÖNÁLLÓ ARCULATUKAT!

• Az önkormányzati iskolák állami fenntartásba vételéről rendelkező törvény (2012. évi CLXXXVIII. törvény) csak 2012. december 7-én jelent meg, és 2013. január 1-től hatályos!
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200188.TV&celpara=
Ez SÚLYOSAN SÉRTI A JOGBIZTONSÁG ELVÉT.
Lásd: 28/2005. (VII. 14.) AB határozat
http://public.mkab.hu/dev/dontesek.nsf/0/3A0CEEA7F450D1C6C1257ADA00526456?OpenDocument

KÉRÜNK MINDENKIT, AKINEK NEM KÖZÖMBÖS GYEREKEINK JÖVŐJE, ISKOLÁINK SORSA, EMELJE FEL SZAVÁT AZ ISKOLÁINK TÖNKRETÉTELE ELLEN!
Csatlakozzatok tiltakozásunkhoz! http://www.peticiok.com/az_iskolak_helyzeterol

TANTESTÜLETEK, SZERVEZETEK, LÉPJETEK FEL KÖZÖSEN!

a SZILÁGYI ERZSÉBET GIMNÁZIUM (Budapest) 49 pedagógusa

EDDIG CSATLAKOZTAK:
• Kölcsey Ferenc Gimnázium (Budapest)
• Szent László Gimnázium (Budapest)
• Illyés Gyula Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola (Budaörs)
• Batthyány Kázmér Gimnázium (Szigetszentmiklós)
• Berzsenyi Dániel Gimnázium (Budapest)
• Magyartanárok Egyesülete
• Történelemtanárok Egylete
• Pedagógusok Szakszervezete
• Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete

FACEBOOK-OLDALUNK:
Tanárok a közoktatásért
https://www.facebook.com/pages/Tan%C3%A1rok-a-k%C3%B6zoktat%C3%A1s%C3%A9rt/143680702453209?ref=ts&fref=ts

ME

#130 A MAGYARTANÁROK EGYESÜLETE KÖZLEMÉNYE - 2013. jauár 16.

2013-01-21 08:32

Mély aggodalmunkat és felháborodásunkat fejezzük ki az oktatási rendszer fölforgatása, az iskolák gyámság alá helyezése, a nyugodt és eredményes oktató-nevelő munka súlyos veszélyeztetése miatt, egyetértve a budapesti Szilágyi Erzsébet Gimnázium 2013. január 9-én közzétett petíciójával (http://www.peticiok.com/az_iskolak_helyzeterol).
Az elmúlt évben pedagógusok, oktatási szakértők, szakmai és érdekvédelmi szervezetek számos alkalommal figyelmeztették az oktatási kormányzatot az iskola-államosítási terv szakmailag megalapozatlan és előkészítetlen voltára; még az Országgyűlés Oktatási Bizottságának kormánypárti elnöke is súlyos kétségeinek és egyet nem értésének adott hangot, újra és újra. Az aggódó figyelmeztetéseket, majd tiltakozásokat az oktatási kormányzat rendre lesöpörte, a megalapozott bírálatokkal érdemi szakmai vitát nem folytatott. Meg sem kísérelt konszenzusra jutni a közoktatás szereplőivel, akaratát ráerőltette a pedagógus-társadalomra. Mániákus elkötelezettséggel hajtotta végre tervét – anélkül, hogy kellőképpen előkészítette volna az átállást, időben kiépítette volna a rendszer működéséhez szükséges struktúrát és jogszabályi környezetet. 2013. január 1-jével az iskolák – intézkedési jogkörüktől megfosztott, intézményvezetővé degradált igazgatóikkal az élen – átkerültek egy még föl nem állt szervezethez. Az iskolák a senkiföldjére kerültek. Mint a tanárok petíciója fogalmaz: „A kormányzat nem mérte fel erejét és lehetőségeit, de jure végrehajtotta, ám de facto nem képes végrehajtani az állami irányítás alá vételt. A régi struktúrát fölszámolták, az új még nem létezik. A helyzet irracionális.”
Az oktatási kormányzat a tanév kellős közepére, a félévzárás időszakára időzítette az átállást, súlyosan megzavarva az iskolák működését.
A helyzet képtelenségét fokozza az egyidejűleg elrendelt nyugdíjazási kötelezettség, amely, mint állásfoglalásában a Gimnáziumok Országos Szövetsége fogalmaz, „szakmailag kivitelezhetetlen, súlyos feladatellátási zavarokat okozhat, minőségi romláshoz vezethet”.
A közoktatás ellehetetlenítésének irányába hat az is, hogy a szintén oktrojált – a szakmai szervezetek nyomatékos tiltakozása ellenére bevezetett – Köznevelési törvény és a későn kiadott kerettanterv irreális előírások sokaságát rója az iskolákra, anélkül, hogy a feltételek biztosítására akár csak tervei is lennének az oktatásügy irányítónak.
Csatlakozva kollégáink tiltakozásához, követeljük, hogy az Oktatásért Felelős Államtitkárság hagyjon fel a problémák bagatellizálásával és a közvélemény megtévesztését célzó sikerpropagandával. A GOSZ felhívását is megerősítve követeljük szakmánk szervezeteinek és szakértőknek a bevonásával oktatási kerekasztal összehívását, a kármentés azonnali elkezdését.

Budapest, 2013. január 16.
A Magyartanárok Egyesületének Választmánya
mge

#131 Re:

2013-01-21 11:38

#26: hiszti a köbön -

Bocs, hogy beleszólok, de addig örülj amíg a sulitokban minden ok. Nálunk már kész a káosz. Nem tudják a tanárok melyik osztályban taníthatnak, melyikben nem. Gyakorlatilag a nyugdíjas tanárok ingyen dolgoznak, mert nincs utánpótlásuk, de attól még nem állhat meg a tanítás... A krétától pedig nem lesznek okosabbak a gyerekek !?


Vendég

#132 Re:

2013-01-21 12:07

#26: hiszti a köbön -

1) Nem volt kréta a suliban, vettem magamnak - HR-t megelőzve 15 Ft-ért darabját.

2) Jan. 3-án és 4-én 10 fok volt a suliban, látszott a lehelet a teremben, délre felment 12 fokra. Kabátban, kesztyűben nehéz tanulni, koncentrálni, tanítani...

3) Október óta nem kaptam fizetést.

Kérdésed van még?!

par

#133 Önkritika

2013-01-21 13:14

Orbán Viktor év elején azt nyilatkozta a Királyi Médiában, hogy a kormányzati munka legnagyobb sikere(i közé tartozik - már nem emlkészem pontosan) az oktatás átszervezése.
Ennél őszintébb önkritikát már rég hallottam. :)
Szombath

#134

2013-01-21 17:12

Továbbá tiltakozunk az államosítással növekvő bürokrácia ellen, ami napi munkánkat jelentősen megnehezíti, esetenként ellehetetleníti.
St. Gellért

#135 Megoldási javaslat krétahiányra

2013-01-21 19:57

Követeljük HR asszonytól, hogy minden iskolában állítassa le a fűtést! Ez nem csak költséghatékony megoldás lenne, hanem ily módon a krétát is meg tudjuk spórolni, ugyanis amennyiben a diákok (hivatástudatból akár a pedagógusok is - miért is ne!) belehelik a termeket, a párás ablakokra lehet majd ujjal is írni.
vendég

#136 Re:

2013-01-22 12:32

#22: agnes -

Mások nevében is köszönöm, kedves Ágnes. 25 éve vagyok a pályán, és ha az ilyen mondatok nem éltetnének, már rég menekültem volna az iskolai jelenlegi valóság elől. Igazából ez tartja életben az oktatást: a tanárok embersége és kötelességtudása. Nem fizetik a helyettesítést, a kirándulást, a felkészítést, a korrepetálást, a szemléltető eszközök készítését, a jótékonysági bálszervezést... stb. ? Csináljuk, mert ha nem, sérülne a gyerek, a nevelés. Visszük a vállunkon az egész roskadozó rendszert. Az idősebb kollégák remélik, hogy lassan nyugdíjba menekülhetnek, a fiatalok elmennek vagy kiégnek, belefáradnak a napi küzdelmekbe. Most az iskolák léte a tét, de azért bele lehetne komolyabban nézni az oktatás-nevelés kérdésébe is! 3 diplomával és egy tanári szakvizsgával ki fog engem ellenőrizni, felülbírálni? Neki milyen végzettsége és gyakorlata lesz?

Emlékszem, amikor HR kampányolt, hallottam a beszédeit, és most először azt gondoltam, végre egy ember, aki megérti a közoktatás nagyon nagy gondjait. (Mert azok vannak, látszik a gyerekeken.) Arról beszélt, vissza kell állítani a "megnyomorított" tanártársadalom presztizsét, hitét, erősíteni kell a diákok küzdőszellemét (mert nincs nekik a tanulás és érvényesülés kilátástalansága miatt), vissza kell hozni a társadalomba a pedagógusok megbecsülését, hiszen ez a kulcsa mindennek. NOS? MI LETT EBBŐL????

SEMMI! Pontosan az ellenkezője.

És valóban mindaddig működnek az iskolák, mennek a vizsgák és az érettségik, születnek a bizonyítványok, míg a tanárok lehajtott fejjel csinálják a lehetetlent is: tanítanak hidegben, veszik a krétát, a maguk pénzén fénymásolnak, mennek kirándulni ingyen (sőt, ők fizetik a saját szállásukat és utazásukat) stb. Sikerült az elmúlt időszaknak egy lelkiismeretes és szorgalmas "napszámost" kinevelni, hiszen a problémák felvetésére egy a válsz: 50-en állnak a helyedre.

Hol van itt a nevelés és a tanítás becsülete?

tucat

#137 A közoktatásért

2013-01-22 13:42

Örülök, hogy a petíció megfogalmazói hisznek még a demokráciában!
Bízom benne, hogy a hivatásuk keretein belül is igyekeznek minden tőlük telhetőt megtenni azért, hogy az emberiség e csodás, nehezen, szó szerint is vérrel-verejtékkel kiizzadott vívmánya, a demokrácia, végre helyesen értelmezett, fejlett önkorlátozással is párosuló, szabadságelvű (liberális) eszméje lehessen társadalmunk értékorientációjának és életének a fő vezérlő elve. Ez esetben például senki sem fog senkit testi sértésre, vagy egyéb, jogot és/vagy (keresztény! :)) erkölcsöt sértő cselekményre sem biztatni: sem apát, sem fiút nem küldenek el pofozkodni semmiféle fórumról a nyílt eszmecsere demokratizmusának a veszélyeit és kényelmetlenségeit kiküszöbölendő..., és számos egyéb, nem kevésbé előnyös fejleményekre nézvést is feléledhet a remény: embernek való élet alakulhat ki végre Fél-Ázsiában. Ránk férne már. :D

További munkájukhoz (és közös erőfeszítéseinkhez) sikereket kívánva
Novák László
(Szeged)
Haragos

#138

2013-01-22 14:25

Megpróbáltam megismertetni a kollégákkal a petíciót. Nevetve kérdezték, miért gondolom, hogy önként iratkoznak fel a listára, ami segít a tankerületeknek eldönteni, kiket bocsássanak el elsőként? Én úgy tapasztalom, mindenki fél. Ezért van csend az iskolákban.
bóbita

#139 tan-ár

2013-01-22 15:12

"- Az iskolákban dolgozó pedagógusok presztízsvesztése, emberi és szakmai "semmibevétele" - mind az oktatási rezsimek, de sokkal inkább a szülők részéről - a szinte teljes eszköztelenségig vezetett, ami az iskolai rendek, szabályok, elvárások, értékek elfogadtatását-betartatását lenne hivatott megsegíteni." Majsai László pszichopedagógus
Feltehetné a tisztelt vezetésünk a kérdést úgy őszintén: Miért érdemes ma a pedagógusi hivatást választani, ezen a pályán dolgozni, maradni?
- társadalmi megbecsülés nincs
- a fizetés több diploma után is 100 000 Ft körül van (ebből tartson el mondjuk egy tanárházaspár egy vagy két gyereket?)
- a nevelési eszközöket szinte mind kivették a pedagógusok kezéből
- a szakmai tudásuk hozzá nem értők kritikáinak van napról napra kitéve
Igazából, aki legalább néhány hetet eltöltött a valódi tanítás körében, pontosan látja évtizedek óta azt a tendenciát, hogy a pedagógusok munkája lassan teljesen ellehetetlenül. Nos, kíváncsi vagyok, ilyen feltételek mellett ki lesz mondjuk 20 év múlva tanár? Az új generációknak ez a pálya már nem "életpálya". Kedves HR, ez nem tűnik fel senkinek???
tucat
Vendég

#140 Re:

2013-01-22 15:34

#138: Haragos -

...és ugyanezért van csend az országban. A félelmek valóban megdöbbentően jellemformáló (züllesztő) és jellemmutató hatásúak (s a srácok is érzik ám a "nevelőiken", és a jobbak össze is zavarodnak a mintán :S), de azokból csak sorstalan sodródás és testet-lelket megbetegítő, közismerten életminőséget rontó és élettartam-csökkentő szorongás lehet (ld. a statisztikáinkat is). Persze, sokan vannak, akik szervilisen viszonyulnak a saját sorsukhoz, azt gondolván, kényelmesebb és biztonságosabb (ne szólj szám, nem fáj fejem!), ha mások mindig megmondják, mikor mit kell tenniük, mert saját alkotásra képtelennek vélik magukat (tévednek, kishitűek, magukban sem bíznak), s így sosem lesznek szabadok, legfeljebb parancsokat elvtelenül végrehajtó, és azokért felelősséget nem vállaló közlegények. De indulatosan, vagy egykedvűen hazaküldik a "renitens", kellemetlenkedő lázadót, hogy pofozná fel a szüleit a mulasztásaik miatt (a szülő is hasonló gondolatokat dédelget-fogalmazgat magában, s a nyersebb, faragatlanabb ki is mondja, netán meg is teszi, maga véve kézbe a sorsformáló ügyek intézését...). :D Hát, így is lehet, s e honban, ahol még a közrabszolgák (közmunkások) is ellökdösik egymást a gereblyétől, élet-halál harcot vívva a túlélést jelentő, megalázó közalamizsnáért, a fortélyos félelem valóban igazgat, s ekként bénítja az emberi szabadságot és a demokráciát, az alkotó gondolatot a távoli, elérhetetlen vágy lemondó sóhajába sűrítve, meg általában mindent, amiért embernek lenni, emberként élni lenne érdemes. De a Kölykök még tisztán, ösztönösen érzik az élet értékeit, és küzdenek is értük - tudom, mondják róluk sok egyéb mellett ezt is: "veszélytudat híján, de majd megtanulják... a magyarok istenét, azt, hogy előbb a kötelesség*, s csak utána a jogok...*" -, s tisztelem is őket ezért (is) nagyon, és teljes erőmmel mellttük állok, ahogyan tettem mindig is.

De azért látom, a pedagógustársadalom is ébredezik (...) Rózsika álmából. Hát, ideje, mert a vörös óriássá duzzadó, narancsszínben lángoló, keresztes, buzogányos, árnyéktalan tornyokat és a sámándob vastag bőrét is égető nap magasan jár, és, bizony, mindent fel is perzsel idelent, ha nem kezdjük mielőbb szívvel és tudással gondozni, öntözni a veteményest, már, ha elköltözni e bolydult bolygófertályról nem akarunk, és a palántákat is szeretnék itt, köztünk tudni még.

*A fogalmak tartalmi és terjedelmi meghatározásától, valamint a köztük lévő összefüggések értelmezésétől, javaslom, e helyt tekintsünk el, mert legfeljebb a petíciót aláírók számára lenne érdekes (értelme nem lenne, mert ők amúgy is ismerik), mások meg aligha tanulmányoznák az ide biggyesztett, szófejtő esszét, hisz ők e fogalmakat is mások interpretációjából ismerik és alkalmazzák ("előbb dolgozz meg az egyetemi képzésedért, ne az én pénzemen tanulj a diplomagyári büfé szakokon, pofozd fel a semmirekellő apádat", stb., stb., stb.). :D

 

Azért, ha elég nagy távolságból sikerül szemlélni Fél-Ázsiát, bizony mondom, fergeteges komédiának látszik az, szék nem marad szárazon! :D De a színen lenni, akárha szolgalelkű statisztaként is..., hát, az már nem annyira jó mulatság. Át kéne írni egy kicsit "színészbarátabbra" ezt a darabot..., de izibe! :)

 

Hát, szebb jövőt! De tényleg, komolyan! :) Szóval mozduljunk meg mielőbb, mert, míg állni látszik az idő (...), a szekér szaladt... :)

gondolkodó

#141 tanulság

2013-01-22 18:09

Nekem többszörösen is nagyon tanulságos volt a hallgatók tájékoztatót megzavaró este.
http://www.hir24.hu/belfold/2013/01/18/kormanyzati-bullshit-aktivistak-hoffmann-eloadasa-utan/
1. a tanárok minden nap szembesülnek hasonló konfliktusokkal, csak a kezükben nincs eszköz a fegyelmezésre (Nem mondhatjuk a diáknak, hogy menj pofozd meg apád, mert nem nevelt meg.)
2. HR hallgatott, próbálta elkerülni a konfliktust (az iskolákban ez nem lehetséges 30-40 diák között)
3. ezeket a diákokat ez az oktatási rendszer tanította és nevelte
4. a mai fiatalság már nem fogadja el a tekintélyelvet, és nem tűri el, ha csorbulnak a jogai vagy érdekei (ők nem "tűrő" tanárok)
5. ezek a diákok a mostani érettségi és felvételi rendszerek alapján jutottak be a felsőoktatásba.
Nos, akkor tehát mivel van gond? Az ő viselkedésükkel, vagy valami mással???

tucat

#142 Re: tanulság

2013-01-22 19:41

#141: gondolkodó - tanulság

Valami mással, de nagyon.

Ezek a srácok már szerencsére (sajnos ezen is múlik még ma is a legtöbb családban és iskolában is) tényleg nem a spártai fegyelem, "magister dixit" elvével jellemezhető vakfegyelmében szocializálódtak, és ezért, sok egyéb mellett, a tekintély fogalmát is át kell mielőbb értelmeznünk. A tekintély számukra rég nem a státusszal együtt járó, mindenható, a testi-lelki fájdalom okozásával fenyegető, "poroszos" idomító erő, hanem a tudásssal és odaadó szolgálattal (nem szervilisel), az őszinte mások felé fordulással, és még sok egyébbel megszerzett, mélyről fakadó elismerés kinyilvánítása, amely épp ezért gyakran jut érzelmekben is kifejeződésre. Miként a tekintély hiánya is, csak az negatív, távolító, míg a megszerzett és folyamatosan fenntartott, valódi tekintély pozitív, közelítő érzelmeket indukál, s ekként nemcsak a miliő légkörét, hanem a benne folyó, bármilyen aktivitás hatékonyságát és eredményességét is alapvetően meghatározza.

Szóval nem az ő viselkedésükkel, hanem "valami mással" van baj, méghozzá nagyon nagy baj. Erre szeretnék felhíni a figyelmünket, segíteni akarnak, és segítenek is, ha hagyjuk, ha figyelünk rájuk, és nem a "helyükre pofozzuk őket" (nem, mintha fogalmunk lenne róla, kik és hol a helyük, hanem hát, a konvenciók igazítanak el bennünket a srácok autentikus valóságának a megismerése helyett, mert ez sokkal egyszerűbb, s főleg kényelmesebb, ugye...), mint az idomított cirkuszi oroszlánt. Persze, Kölykök, tele vannak energiával, olykor nehezen is uralkodnak a csúcsra járatott atomreaktoraikon, de hát ez életkori sajátosságuk, a kölykök mindig is ilyenek voltak (még a "debezeg az én időmben is", de, persze, már "csak a szépre emlékezem..., fiam, honnan vetted a bátorságot, hogy belenézz apád iskoláskori ellenőrzőjébe?!"...   :D), de okosak, és lám, közérdekű dolgaink felé is tudják máris fordítani a figyelmüket! Én inkább hálás vagyok nekik ezért, és ezerszer is jobban, sőt, boldogan viselem, ha ilyen dolgok feletti vitában gyötörnek félhloltra, és nem amiatti rettegésemben öregszem egy éj alatt tíz esztendőt, hogy megint hol van, mi van, mi lesz vele, velük...

De hát ez én vagyok, úgy kell nekem, igaz? ;) Úgy kéne már mindenkinek, és nem is csak a Srácokkal kapcsolatban, akkor sokkal szebb és boldogabb, legalábbis élhetőbb lenne az élet Hunniában, meg hát, a folyamatosan zajló, izgalmas, konstruktív vitáktól zajosabb is némiképp, ebben biztos vagyok. Igen, Grácia Demokrácia a neve e koraszülött, már alig szuszogó kisdednek, akit azért, remélem, sikerül életben tartanunk, és képes lesz egyszer önállóan lélegezni, s talán a felnőttkort is megérheti még. :)

Tehát úgy van, ahogyan mondja: nem a Kölykökkel van a baj, hanem valami mással... De talán nem vagyunk, nem leszünk reménytele eset, amolyan állatorvosi ló...

csakazértis

#143 Re: tanulság

2013-01-22 22:58

#141: gondolkodó - tanulság

"4. a mai fiatalság már nem fogadja el a tekintélyelvet, és nem tűri el, ha csorbulnak a jogai vagy érdekei (ők nem "tűrő" tanárok)"

20-25 éve - és azóta - sem fogadtam el a tekintélyelvet. Szerintem ez így van jól. A tekinytélyt ki kell érdemelni. Az nem azzal és attól születik, hogy miniszternek vagy államtitkárnak esetleg igazgatónak neveznek ki valakit.


Vendég

#144 Még mindig??

2013-01-22 23:40

Mi történt gyerekek? Leálltunk? Eltelt két hét és még a 3500 aláírás sincs meg! Kedves kollégák! A szakszervezetek (pdsz kivételével) aláírtak...Talán itt, ez az egyetlen esélyünk maradt! Nincs mese, meg kell mutatnunk az egyébként legyintő közvéleménynek és magunknak is ("ugyan, pedagógusok, t....len társaság"), hogy ki tudunk és ki akarunk végre állni a saját, és tanítványaink, szüleik és az oktatásügy érdekeiért EGYSÉGESEN!! NE FÉLJETEK!!
tucat

#145 Re: Még mindig??

2013-01-23 00:23

#144: - Még mindig??

Bátor voltam (vagy vakmerő, mint a viccbéli ló), de most megszeppentem a gondolattól: ha mindenki aláírja, lehet, hogy jövő áprilisig minden állami suliban rendkívüli tanítási szünetet rendel el a fenntartó?

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2013-01-23 10:32



Vendég

#147 Re:

2013-01-23 21:15

#138: Haragos -

Igen, én is úgy tapasztalom, nagy a félelem, pad alatt mutatta ma a kolléganő, hogy milyen pufókul néz ki Aranka, hatalmas hahota követ minden bejelentést..... :)

Én már alig várom, hogy sztrájkoljak. Amikor Hiller Pifta uralkodott, nem volt rá módom, egyedül maradtam. Pedig hej, de volt rá ok akkor is! Csak hát a sajtó, a külöböző fórumok anno nem voltak ennyire aktívak.

Remélem, a feléledő szdsz élére áll a harcnak, most vagy soha!


Vendég

#148 Re: Re: tanulság

2013-01-23 21:19

z

#149 z

2013-01-23 22:25

Azt mondta a kádárista oktatáspolitikus, hogy a most zajló folyamatok a reformkorhoz hasonlítanak... Valszeg nem tudja mit beszél, vagy elgurult a gyógyszer... Tehát ki most Széchenyi, ki most Kossuth, Batthyány, Deák, Eötvös...? Orbán? Kövér? Balogh? Hoffmann? Teljesen elment az eszük? SZTRÁJK!!! SZTRÁJK!!! SZTRÁJK!!! Gallóné-féléket elzavarni! Árulók!
Sugógadep

#150 Re: Re: Még mindig??

2013-01-24 22:05

#145: tucat - Re: Még mindig??



Van itt egy kis bökkenő. Vizsgáljuk meg, kik azok a kollégák, akik olyan tudással
rendelkeznek, amit más területeken is el tudnának adni. Ha ők otthagyják a  katedrát, mert a pedagógus életpályából már
elegük van,  máshol pedig jobban tudnak érvényesülni, pártunk és kormányunk hálás lesz nekik ezért. Velük sincs gond a
továbbiakban. Mert nem ők vannak többségben, tehát a távozásuk, vagy távozási szándékuk nem fogja megegyezésre kényszeríteni pártunkat és kormányunkat. A többségnek egyszerűen nincs választási lehetősége, főleg, ha már nem fiatal. (Nem
tudunk úgy operálni, mint az orvosok.) A  sztrájk mint lehetőség, nyilvánvalóan nem járható út. Ehhez a pedagógus társadalomnak nincs tartaléka. A többség nem engedheti meg magának a fizetés nélküli napokat. A minimális szolgáltatás
biztosítása pedig a szülők számára teszi nevetségessé az ilyen akciót. „A tanár nem tanít, de vigyáz a gyerekemre. Akkor már taníthatna is. Nem?” Az eddig összegyűlt aláírások száma kevés. De ha az összes pedagógus aláírta volna, az
sem változtatna a fentebb leírt helyzeten. Pártunk és kormányunk mindezzel tisztában van.

2014-ben választások lesznek. 2013 végén majd kapunk valamit ami kicsit megédesíti a szánk ízét.