A Bükk és a Börzsöny természeti értékeinek megóvásáért!

A Bükk és a Börzsöny természeti értékeinek megóvásáért! / Közlemények / !!! / Hozzászólások

Bebe

#26 Re: Re: Re: Ennek így sok értelme volt!

2018-12-29 10:40

#25: re. - Re: Re: Ennek így sok értelme volt! 

Őszintén? SENKI! 

Mikor 1990-ben leállították is otthagytak mindent! Az árvizek után szintén! Bánk mellett is volt egy piari kisvasút. Ugyan ez a csapat üzemeltette egy darabig aztán a sorsára hagyták. 
Ez amúgy régen nem a kisvasútról szól és nem is a természetvédelemről!
A kisvasutakban ma sok pénz van. Nem véletlenül épül kettő is Felcsútnál- igaz egyiken sem utazik a kutya sem. A zöldek pedig a 15 perc hírnév miatt csinálják. Évek óta nem szerepeltek szalagcímen. Akik ezt az egész cirkuszt és ezt az oldalt elindították más kisvasutakban van érdekeltségük ami most a nagy osztoszkodás közepette kicsit kevesebbett kapott. Azzal, hogy megfúrták az egészet számíthatnak a több zsozsóra. Ebben persze a kormány is cinkos, hisz sajnálják a pénzt a KBK-tól akik nem kormánypártiak. 
A kószákat sem kell sajnálni- megtalálták a vidéken a piaci rést. Sok olyan természetjáró van (mert a természetjárás ma divat) akik két métert nem tudnak a saját lábukon menni! Pont jó helyen van nekik a szigetvasút, a többi jött magától. 


Bebe

#27 Re: Re: Re: Re: Ennek így sok értelme volt!

2018-12-29 10:47

#26: Bebe - Re: Re: Re: Ennek így sok értelme volt! 

Még bővebben Metróért Egyesület facebook 2018 november 14. bejegyzés felcsúti kisvasút hálózatról.
(nem tudom sajnos a pontos posztot belinkelni)

https://www.facebook.com/metroert/

Re.

#28 Re: Re: Re: Re: Ennek így sok értelme volt!

2019-01-03 07:23

#26: Bebe - Re: Re: Re: Ennek így sok értelme volt! 

Amiről te írsz az a felsőpetényi agyagvasút! Bánk és a felsőpetényi agyagbánya között közlekedett. keskenynyomközű mint a kemencei, de itt csak teher vonatok jártak. Bánkon rakták át az árút nagyvasútra. Tíz éve mikor bezárt a bánya a  kemenceiek bejelentkeztek, hogy a kisvasutat és a bányát turisztikai céllal hasznosítanák. Eleve ez a vidék már a Cserhát ami nem annyira felkapott. Az egész projekt egy szezont élt meg, utána felszedték a sineket és a mozdonyokkal és kocsikkal együtt mindent Kemencére vittek. Valamit felhasználtak az ottani vasúthoz valamit eladtak! 

A bánya területének rekultivációja viszont elmaradt! Ennyit a kemenceiekről! 

Re.

#29 Re: Levél a Zöldhatóságnak!

2019-01-03 07:47

#22: Kemenceiek! - Levél a Zöldhatóságnak! 

Nocsak mi történt? 
Valaki megcsókolt egy békát és királylány helyett mozdony lett belőle? Vagy valakit a kószák mozdonnyá változtattak? 

j

#30 jajjjj

2019-01-03 08:02

Ez az Egres Béla egy netes bloggernek Szele Tamásnak a találmánya!
Írjátok be az ürge nevét a gugliba- sokat írt róla. Létezik az ember, de azal, hogy úton útfélen még a csapból is ő folyik csak lovat adtak alá! 

Erzsi

#31 Re: jajjjj

2019-01-03 08:42

#30: j - jajjjj 

Ez az Egres Béla valóban lézetik! legalább húsz éve űzi az ipart. Szele Tamás max leírja a viselt dolgait ezzel is tájékoztatva a nagyközönséget, hogy van kis hazánkban egy ilyen veszélyes ember!
keress rá a gugliban- más forrásokat is találhatsz róla nem csak a huppáét!

Zöldhatóság

#32 Zöldhatóság

2019-01-03 10:33

Az elmúlt hetekben a Pest Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztálya több levelet is kapott a Csarna völgy felső szakaszán zajló szolgáltatásokról, melyek ezen az oldalon is többször említésre kerültek.
A KBK és a Kemencei Múzeumvasút valamint a Kemencei Önkormányzat a meglévő vasútvonal felújításával, valamint annak meghosszabbításával Hajagos kulcsosházig nyújtott be támogatási kérelmet és a beruházással kapcsolatos engedélyeket. A WWF és más civil szervezetek tiltakozása miatt az Agrár Minisztérium a  kisvasút meghosszabbításával kapcsolatos engedélyt visszavonta, mely ellen a Kemencei Önkormányzat és a KBK fellebbezéssel kíván élni. A fellebbezést hivatalosan még nem nyújtották be. Nincs tudomásunk arról, hogy a Múzeumvasút üzemeltetői a Csarna völgy felső szakaszán bármilyen közhasznú szolgáltatást végeznének. Ennek ellenére tény, hogy a Hamuház és Hajagos közötti pályaszakaszt néhány éve helyreállították és Hamuháznál vasúti kovcsikat is állomásoztatnak meg nem nevezett céllal! A helyreállítással kapcsolatos engedélykérelmükről és a pálya használatbavételi engedélyéről nincs se hivatalunknak, se más illetékes hivatalnak tudomása. Továbbá szomorú tény, hogy a hamuházi kisvasút üzemeltetői saját facebook oldalukon személyiségi jogokat megsértve lejárató kampányt indítottak a Csarna völgy egyik aktivistája ellen aki jól ismert természetjáró. Személyével szemben megfogalmazott vádak kivizsgálásra kerültek és bizonyítást nyertek, hogy nem igazak. Ellene indított lejárató hadjárat összefüggésben van a Csarna völgyért folytatott természetvédelmi hadjárattal.
Számunkra eljutatott információk alapján ki fogjuk nyomozni, hogy kik és milyen céllal indítottak kisvasúti és más egyéb szolgáltatásokat a Csarna völgy felső szakaszán, ami nemrégiben fokozottan védett természetvédelmi magterületté lett nyilvánítva. Egyúttal a hatóságok közreműködésével határozottabban fogunk fellépni a környezetvédőket érő lejárató kampányok ellen! 

Re.

#33 Re: Zöldhatóság

2019-01-03 10:46

#32: Zöldhatóság - Zöldhatóság 

Úgy látszik az Egres Béla bácsi megint a jó segget nyalja! Nem kell őt lejáratni- lejáratja ő saját magát!