A sasadi közlekedés környezetbarát megszervezéséért!

Quoted post

8emeletes

#25 ÚTVONALAK

2012-11-15 15:41

Megjelent egy Index cikk, amiben van egy új útvonal rajza a térképen:
http://index.hu/belfold/budapest/2012/11/15/benzinfusttol_feltik_a_sas-hegyi_lappantyukat/

Ez nem igaz, nem így alakulna a forgalom!
A reggeli csúcs kiindulópontja ugyanis az M1/M2 és a Gazdagréti út alja. Aki már elment a Nagyszőlős útig, az már nem fog visszafordulni, hogy felmehessen a Daykán.

Az útvonal tervező a következő útvonalat adja a mostani viszonyokra:
https://maps.google.hu/maps?saddr=Gazdagr%C3%A9ti+%C3%BAt&daddr=Hegyalja+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.471735,19.017677&spn=0.040206,0.104628&sll=47.483562,19.006498&sspn=0.005025,0.013078&geocode=FfA51AIdmP8hAQ%3BFV6L1AId1QQiAQ&t=h&mra=me&mrsp=1,0&sz=17&z=14

Ahogy valójában megy a fogalom:
https://maps.google.hu/maps?saddr=Gazdagr%C3%A9ti+%C3%BAt&daddr=47.47593,18.98745+to:Hegyalja+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.46924,19.010897&spn=0.040208,0.104628&sll=47.472924,19.011068&sspn=0.020103,0.052314&geocode=FfA51AIdmP8hAQ%3BFdps1AIdurkhASmhD89dbt5BRzEAUybrKMQAEw%3BFV6L1AId1QQiAQ&t=h&mra=dpe&mrsp=1&sz=15&via=1&z=14
ÉS
https://maps.google.hu/maps?saddr=Gazdagr%C3%A9ti+%C3%BAt&daddr=47.4766495,19.0077194+to:Hegyalja+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.474403,19.003129&spn=0.020102,0.052314&sll=47.473446,19.000854&sspn=0.020102,0.052314&geocode=FfA51AIdmP8hAQ%3BFalv1AId5wgiASmjZRjz191BRzGxgfrpKMQAEw%3BFV6L1AId1QQiAQ&t=h&mra=dvme&mrsp=1&sz=15&via=1&z=15

Ahogy pedig a tervezett állapotban menni fog (A Dayka mostani tetejéig):
https://maps.google.hu/maps?saddr=Gazdagr%C3%A9ti+%C3%BAt&daddr=47.4717069,19.0012661+to:47.4778279,19.0134137+to:Ismeretlen+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&ll=47.474635,19.012699&spn=0.020102,0.052314&sll=47.479711,19.010017&sspn=0.01005,0.026157&geocode=FfA51AIdmP8hAQ%3BFVpc1AIdsu8hASnpLEnmdd5BRzEQfv3pKMQAEw%3BFUN01AIdJR8iASnrC9PZ1t1BRzGR1wPrKMQAEw%3BFXx_1AIdexYiAQ&t=h&mra=dme&mrsp=3&sz=16&via=1,2&z=15

Tehát újabb, eddig csak az ott lakók által használt mellékutcák kerülnek átmenő forgalom alá. Egyes helyek mentesülnek, mások pedig megkapják és még a természetvédelmi terület is érintve lesz.

A probléma nem helyben lakók által generált forgalom, hanem a főutat elhagyó "ügyeskedők" által a mellékutcákban keltett forgalom.

A pénzt, a mi pénzünket inkább arra kéne költeni, hogy a főutakon minél gyorsabban áthaladjon a forgalom, vagy P+R és a tömegközlekedés összehangolásával, pl. a 4-es Metró Budaörse kivitelével mindenkinek kedvezőbb legyen letenni az autót a város határában.

Válaszok

Bíró József

#27 Re: ÚTVONALAK

2012-11-15 16:03:02

#25: 8emeletes - ÚTVONALAK

Igen, az utak nagyjából stimmelnek, bár a "dörzsölt" Budaörsiek nem mennek el a Gazdagréti út aljáig, hanem feljebb a Törökbálinti utat használják menekülőútvonalként, továbbá a sasadi részen is van pár másik útvonal is.

Az viszont szerintem nem igaz, hogy "Egyes helyek mentesülnek", bár sokan az iskola környékén ebben reménykednek. A valóságban, mivel semmilyen eddig létezett menekülőutat nem zárnak le, csak egy újabbat nyitnak, ezért az összforgalom addig fog növekedni, amíg a régi és az új utakon kialakul a "dugók egyensúlya".