Quaestor károsultak megmentéséért


Vendég

/ #1890

2015-04-05 19:54

"Azok a kisbefektetők tömegei, akik évtizedes gyűjtögetés eredményét tették "BEVA által védett" termékbe, biztos hogy a biztonságot nagyon megnézték. Ha nem lett volna szembehazudva  a BEVA, alig adtak volna el kötvényt. Aki úgy tudta, hogy van védelem, az meg nem rettegett a csődtöl érthető módon. "

Elmondom, hogy szerintem mi a probléma:

A probléma az, hogy a kötvényt vásárlók nem tudták, hogy mit jelent a Beva. Hallottak róla, hogy van, jól hangzik, csak azt nem tudták hogy mit vesznek (Queastor Hruria kötvény). Sőt, egyesek azon is meglepődnek, hogy a Beva csak 6 millióig van, sőt azon is, hogy ott is csak 90%-ban, mert van 10% saját önrész/felelősség.

Az értékesítő nagyon helyesen mondta, hogy van Beva. Ő a Queastor zrt dolgozója, ha az ő cége nem tudja kiadni a kötvényt, akkor jön a garancia. De jelenleg nem ez a probléma, mert a kibocsátó Hruria van csődben. Vállalati csődre nem biztosít a Beva. 

Az első probléma az volt, hogy a befektetők nem tudják, hogy mi az a Beva és nem arra gondoltak ami. Az viszont jó kérdés, hogy ez kinek a felelőssége.Ennek megértetése is az ügyintéző feladata, vagy ez általános pénzügyi tájékozottság kategória.

Nem az volt a félretájékoztatás, hogy van Beva, mert van! Azt volt a probléma, hogy az ügyfél nem értette meg, hogy ez milyen esetekben van és mire biztosít (a kibocsátó csődjére nem, a forgalmazó csődjére igen).

Nem azt mondom, hogy a befektető a felelős ezért. De a probléma kiinduló pontja itt kezdődik. Én is úgy gondolom, hogy ha az ügyfél pontosan tudja, hogy mi az a Beva, és mire nyújt garanciát, akkor nem tették volna ide ennyien a pénzüket.