A forgalombénító budakalászi csomópont megoldásáért!

Fviktor

#26 Re: Re: Re:

2013-09-16 08:29

#23: szacsi - Re: Re:

Igen, a lámpaprogra ciklusidőnövelését írtam, és ezt reggel a Pomázi útról balra kanyarodóknak kéne adni.

Visztont elfeledkeztem a sorrendről. Most első a Szentendrei út/Budai út kanyarodó, második a Budai út/Pomázi út egyenesen, harmadik a Pomázi út balra. Reggelenként az első indokolatlanul hosszú, a harmadik indokolatlanul rövid, és még mellé egy indokoladlan piros az átjáró előtt és egy gyalogosoknak is életveszélyes gyalogos zöld...

Csobánka felől most is sokan lemennek Szentendre felé...

Fviktor

#27 Re:

2013-09-16 08:38

#25: Kis Buta -

Ha belegondolsz a 11-es út mindenre jó, csak arra nem, hogy erkerüld Budakalászt. Pomáz felöl Békás irányába viszonylag hamar átjutsz. Pomáz felől a Megyeri hídra eddig is Szentendrén át jártak inkább az emberek. Az Üröm-Megyeri híd/Szentendre írányra nincs alternatíva. A Szentendre-Békás irány még mindig rövidebb, akár a Lenfonó felé, akár az Omszki tavat megkerülve a nagyállomás felé, de ezt csak az használja (szerncsére) aki ismeri...


Vendég

#28

2013-09-17 20:54

Felháborító ami történik ...
Kalászi

#29 Elkerülő út

2013-09-18 14:19

A megoldás a soha meg nem épülő elkerülő út, mert az, hogy ott a 11-es, de pilisből és pomázról is Budakalászon át akar menni mindenki, az nem megoldás, Ebből köszönjük NEM kérünk Budakalászon. El lehet kerülni Budakalászt és a probléma meg van oldva!
Kereszteződés jó úgy ahogy van, Budakalász nem kér az átmenőforgalomból!
Kalászi

#30 Re: Re:

2013-09-18 14:21

#27: Fviktor - Re:

Ugye azt tudod, hogy az lakó és pihenő övezet, átmenő forgalom TILOS, és ezt a rendőrség felé is jeleztük!

Kalászi

#31 Re:

2013-09-18 14:23

#5: -

Pomáznál, ha kimész a 11-re szentendre felé, az van tervezve bejárásra, nem Budakalászon keresztül

Kalászi

#32 Re:

2013-09-18 14:26

#6: Fviktor -

Mivel ez nem kerülőút, hanem elsősorban a budakalásziak részére van, ezért van preferálva a budakalász belforgalma, és nem a környező települések forgalma. Minek a zebra? Ott a hévállomás, és aki a szentendrei út felé akar menni, az nem for elmenne az ellenkező irányba, és csak ez egyik oldalon van járda!


Vendég

#33

2013-09-18 15:48

Gyalogos szempontból pl. nem értem, hogy a HÉV átjáró elé miért kellett lámpa? Így kevesebb változóból állna az egyenlet, amivel összehangolnák a lámpákat...

A gyalogosnak a zebrán amúgy is elsőbbsége van, amiatt nem kéne. Az átjáróba pedig addig nem lehet (KRESZ szerint) behajtani, amíg nem biztosított, hogy ki is tudnak menni (nem ragadnának be az átjáróba). Lehet, hogy vannak induktív érzékelők az aszfaltban, de lehet, hogy több is kéne, távolabb is, ami érzékelhetné a feltorlódott sort, és a szerint módosítana a programon. Tudom, könnyű a partvonalról kiabálni, de valami láthatóan nem működik...
budakalaszi dolgozo

#34 logikai hiba

2013-09-18 21:00

Az a legnagyobb baj, hogy ertem en, hogy lassitani akarjak a forgalmat, de igen sok
budakalaszi dolgozo

#35

2013-09-18 21:21

Bocs, mellenyultam.
Szoval az a baj, hogy a forgalomlassitasnak ott van ertelme, ahol van teljesen kivalto elkerulo ut annak a forgalomnak, aki ezt hasznalja.
Jelen esetben a kovetkezokeppen nez ki a reggelunk: Pomaz, Szelistye tulso vege utanrol indulas, majd egyik suli Pomazon, majd en kiszallok Budakalaszon, mert ott dolgozom, majd masik gyerek Bekasmegyer suli, majd utana megy a parom dolgozni Del-Budara. Ezt aztan se kerulovel, se tomegkozlekedessel nem lehet kivaltani, nem is arrol van szo hogy 1 auto 1 ember.
Amikor Martonvasaron szivatta'k halalra az osszes autost, aki nem ment fel az M7-re (mar az elozo falu kijaratanal allt a sor, es kezi (rendori!) iranyitas a kozpontban, hogy csak a keresztforgalmat engedjek), akkor annak van legalabb valami lathato celja. De a Kalasz kornyekiek a kornyeken dolgoznak-tanulnak leginkabb.
Ja es biciklivel egyedul me'g el merek menni ezen forgalom mellett, de a gyerekkel mar nem, Pomaz vegetol (amig van mellekutca) Szt.Istvan telepig nincs alternativa. Es normalis utpadka sem, csak az aszfalton remelni, hogy nem jon eppen rosszul lato autos arra.
Raadasul ugy van a keresztezodes kitalalva, hogy amikor a hev mar engedhetne az autokat, akkor elobb jon a 11-es felol Budapest fele kanyarodok savja, majd a Pomaz-Bp tengely ketiranyban, es csak ezutan johetne a Pomazrol balra kanyarodok, de addigra rendszerint megjon me'g egy hev. Es utana "termeszetesen" megint az jon, hogy utolso ez az irany. Tiszta rohej, hogy a sorompoknal ki kell tenni egy tablat, ha 10 percen tul zarva tarthato, itt meg lazan okoznak 10 percen keresztuli pirosat (nem azt, hogy nem jutok at en, a sor kozepen, hanem hogy egyaltalan, egyetlen auto se mehet addig az adott iranyban!).
Tudomasul kene venni, hogy B.kalasz olyan foldrajzi helyzetben van, hogy sokak szamara tulajdonkeppen kikerulhetetlen. Ennek azert az elonyet is boven elvezi a varos. Akkor miert nem lehet legalabb azt megtenni, hogy a szukseges merteknel (atereszto kepesseg) ne lassitsanak tobbet? A lamparendszer bevezetese ota csak kisebb a forgalom (draga benzin miatt sokan letettek), de a helyzet egyre rosszabb. Nyaron me'g elmegy, de ha beindul a suli, nincs annyira elkenve a forgalom, plusz ott van ugye a sajat egyik iskolajuk, na aki oda hozza a gyereket, az 2x megy at helyikent ezen a keresztezodesen a reggeli csucs kellos kozepen.
Kevesebb autót!

#36 Forgalomcsillapítást!

2013-09-18 23:56

Nagyon helyes, hogy még a városon kívül korlátozzák a forgalmat, nem engednek be Budapest akkor autófluxust, amitől teljesen lebénulna. Az autósok előbb-utóbb megunják a sok ácsorgást és nem fog annyi autó bemenni Budapestre.
Hogy mivel menjen, ha kiszáll az autójából?
Menjen HÉV-vel. Tömött? Akkor menjen biciklivel! Nem akar? Akkor maradjon otthon!
Nem Alaptörvényben rögzített alapjog, hogy mindenkinek joga van kényelmesen 70km/h sebességgel bejutni a belvárosba Pomázról reggeli csúcsidőben.

Vendég

#37 Re: Forgalomcsillapítást!

2013-09-19 08:27

#36: Kevesebb autót! - Forgalomcsillapítást!

Nem a tomott hev a baj, hanem hogy attol nem jutsz el pl. a Lagymanyosi budai hidfojeig... es oda biciklivel se. Es mondjuk az elmult 1 evtizedben se engedhette meg mar maganak az ember, hogy ha koltozik a munkahelye, ahol mar nem eri el olyan konnyen, akkor felmond.

Egyebkent a forgalomcsillapitas CSAK ugy mukodik, ahogy Bp. hataranal van, mar be se engedik. Budakalasz ongolt lo ezzel, hogy a varoskozpontban allitja meg az autokat. Ha a hatarnal lekapcsolna oket, legalabb a helyiek tudnanak kozlekedni. De most azt sem... igy most mindenki sziv, dogoljon meg a szomszed tehene is alapon. (Persze, nincs hol hamarabb megakasztani, mert azt csak ugy lehet hatekonyan, ha van alternativ utvonal. Na es itt a bibi, hogy nincs ilyen.)

Fviktor

#38 Re: Re:

2013-09-19 13:29

#31: Kalászi - Re:

Ebben igazad van. És remélem Budakalászról Solymár felé a Flórián téren keresztül jársz, és nem az ürömi levegőt szennyezed, ugye? :-/

Fviktor

#39 Re: Re:

2013-09-19 13:52

#32: Kalászi - Re: Mivel ez nem kerülőút, hanem elsősorban a budakalásziak részére van, ezért van preferálva a budakalász belforgalma, és nem a környező települések forgalma.

A Pomázi úton nem csak pomáziak járnak, ugye ezzel tisztában vagy?

Az Ürömi úton nem csak ürömiek járnak, ugye ezzel is tisztában vagy?

Viszont Üröm felé a régióból csak Budakalászon át tudsz menni, vagy Csillaghegy felé kerülni.

Megnéznélek, hogy te kerülnél-e 10 kilométereket hogy ne menj át feleslegesen egy településen?

Birom ezt a hozzáállást, hogy a pomáziak menjenek ki a 11-es útra... Nagyon építőjellegű. Megsúgom, ha a Megyeri hídra dugó nélkül fel lehetne jutni, sokan átmennének ott a pesti oldalra, és nem mennének át Budakalászon az Árpád-híd felé... És ha Békás és Csillaghegy északi irányból normálisan megközelíthető lenne az új 11-esről, akkor se mennének át az emberek Budakalászon.
És még valami, remélem Budakalászról Esztergomba a 10-es vagy a 11-es úton mész, és nem szennyezed Pomáz és Pilisszentkeresz levegőjét?

Fviktor

#40 Re: Re:

2013-09-19 14:07

#31: Kalászi - Re: Pomáznál, ha kimész a 11-re szentendre felé, az van tervezve bejárásra, nem Budakalászon keresztül

Mivel én a Megyeri hídon járok át , én kimegyek Szentendre felé. Sőt, amíg az útfelújítás volt, akkor is többnyire úgy jártam, volt pár nap, amikor akkora volt a sor, hogy a Kő-hegy alatt átmentem Szentendrére.

De ha reggel Dél-Budára kell mennem (mert ilyen is előfordul), akkor bizony nem állom végig a Te kedvedért a dugót a Megyeri hídtól a Pünkösdfürdő utcáig, hanem bizony Budakalászon át gyorsabban átjutok.

 


Vendég

#41 Re:

2013-09-22 16:37

#1: -

Aki Pomáz felől érkezik, és balra kanyarodva szeretne átjutni a vasúti pályán, annak azért kell állnia húsz percig a kereszteződésben, mert minden ötödik kör után vált a lámpa zöldre! Ötször lehet a Budai útról Pomáz felé haladni, míg Pomáz felől a vasúti átjáró felé egyszer! Kerülési lehetőség, ha egyenesen megyünk tovább, és az "alsókalászi" átjárón a Sport utcán végighaladva, a végén balra a Tanító utcára kanyarodva lehet gyorsabban eljutni Budakalász valamennyi a HÉV túloldalán lévő pontjára!


Vendég

#42

2013-09-27 01:22

Ahogy azt a lámpás kereszteződést megoldották, szánalmas. Ahogy sietve korrigálták a hibát, szégyenletes!

Vendég

#43 Re:

2013-09-27 07:10

#6: Fviktor -

ez a lámpa sajnos semmikor sem jó... még éjszaka is ott álldogáll az ember, akkor is, ha egyetlen másik autó sincs a közelben... borzalmas...

És tényleg, amikor véletlenül sárgán villog, érdekes módon nem áll a Metró áruházig a sorvége, még a legnagyobb csúcsidőben is 1 perc alatt át lehet jutni!!!

Kalászi Gyüttment Zoli

#44

2013-09-27 22:43

Kedves "Kalászi"!

A jelenlegi elrontott lámpaprogramot többek között a mi kis kalászi óvodásaink szívják meg minden reggel. Jó mélyen. Bele a kis tüdejükbe. Ott a legnagyobb dugó mellett a Pomázi úton, kb. 120-an.
Meg persze bizonyos, eredetileg csendes, rossz burkolatú, vagy burkolatlan utcácskák lakói, akiknek utcáiból menekülő útvonal lett.

Vendég

#45

2013-09-30 14:29

Budakalász lakói meg az autósok direktbe szívják a benzingőzt. Mindannyian szívunk! Csak az életünket mérgezők nem.
safi

#46

2013-09-30 18:00

2-3 egymást követő péntek reggel sárga villogó volt és minden flottul ment

Vendég

#47

2013-10-01 14:01

Nap mint nap autóval próbálok átkelni és a tehetetlen düh.....Egyszer gyalog voltam, és akkor is csak álltam-álltam a zebránál....
Gyalogos

#48

2013-10-09 22:18

Számomra, mint vezetni nem tudónak az a legrosszabb, hogy amikor át akarok menni a zebrán, és végre-valahára zöldre vált a lámpa, abban a pillanatban zöld lesz az a lámpa is, amelyik Pomáz felől Szentendre felé engedi az autókat, amik egész addig állnak, amíg én is.

Sőt, van olyan pillanat, amikor minden autó áll, mégse mehetek át az út túloldalára, amikor meg elindulhatok, azonnal megindulnak felém az autók is.

Valaki azt írta, hogy a gyalogosok biztonsága szempontjából sikeres ez a kereszteződés. Szerintem egyáltalán nem, még akkor is biztonságosabban (és hamarabb) jutok át, ha nincs lámpa, csak zebra.

És az se túl biztonságos, hogy a HÉV-ről leszállva, Békás felé haladva a percekig való ácsorgás helyett mindenki arrébb megy át az úttesten, ahol aztán se lámpa, se zebra...


Vendég

#49

2013-10-14 11:22

Pedig milyen türelmesen vártuk, hogy elkészüljön! Nagy csalódás lett!

Vendég

#50

2013-10-15 05:12

Simán elfért volna egy körforgalom, a lámpák felszerelése előtt nem volt semmi problémánk. Azóta viszont állandó sorbaállás összegyűlt autókonvoly, lefékező piros lámpa a hévnél (akkor is ha nem jön a Hév). Nagyo el lett rontva a közlekedés! Aki tervezte nem látta előre hogy ez igy nem jó?