Az alsós olvasókönyvek se legyenek tartósak


Vendég

#1

2013-05-06 08:56

Az alsós olvasókönyvek se legyenek tartósak!!!

Vendég

#2

2013-05-06 08:56

Az alsós olvasókönyvek se legyenek tartósak!
HCsilla

#3 Most elsős a lányom

2013-05-06 09:26

...és úgy ment iskolába, hogy többé-kevésbé folyékonyan tudodtt már olvasni. Ennek ellenére a könyve tele van az órai munka során beleírt jelekkel, összekötésekkel, rajzokkal, stb.

Hiába tudott már olvasni annyira szeptember elején is, hogy felismerte a betűket, és össze is olvasta azokat, most mélyül el benne az ismeret, készséggé most válik benne a jelek azonosítása, stb. Nem vagyok pedagógus, de három gyerekemet láttam olvasni tanulni, és szülőként aktívan érszt is vettem az olvasástanulásukban. Így mostanra nagy bizonoyssággal kijelenthetem, hogy az írás és olvasás tanulása elválaszthatatlan egymástól - egyik segít a másik területen szerzett ismereteket készséggé fejleszteni, elmélyíteni. Az olvasástanulást tehát kísérnie kell az olvasókönyvben is a minél több szempontú feldolgozásnak, amelybe beletartozik a rajzolás, a képek és szavak összeválogatása, illetve azok ceruzával történő összekapcsolása, mert a cselekvés (rajzolás, írás) során értelmet is nyernek a könyvben szereplő jelek, nemcsak bemagolni való, elvont krikszkrakszok lesznek a gyerek számára.

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2013-05-07 06:02


Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2013-05-07 06:05



Vendég

#6

2013-05-08 17:22

Gyakorló pedagógusként teljesen egyetértettem a petícióval!

Vendég

#7

2013-05-08 18:52

Teljesen egyetértek a petícióval! Aki ezt a "tartós" ok.-et kitalálta, még nem tanított alsó tagozatban!

Vendég

#8

2013-05-09 14:52

Több,mint 20 éve vagyok a pályán,de ilyen szakmaiatlan dóntéssel még nem találkoztam.Mindenre nyitott,érdeklődő pedagógus vagyok,szívesen megnéznék egy olyan olvasás órát 1.osztályban,ahol a gyerekek csak nézik a tankönyveket,nem tudom ellenőrizni,hogy gondolatban jól kötötte -e össze szót a képpel,nem étrékelhetem őket,nincs visszajelzés tanulónak,szülőnek.Nem jelölhetem az otthoni gyakorlást,házi feladatot.Ha alsó tagozaton nem fejlesztem a szövegértést,nincs mire építsen a felső tagozat.Én kiterjeszteném a tartós könyvek elhagyását a környezetismeret és ének tankönyvekre is,mivel azokban is kiemelünk,aláhúzunk,szolmizálunk.A lényeg pontosan a tevékenytetetésen lenne ebben az életszakaszban.

Vendég

#9

2013-05-17 13:12

Tisztelt Mexner Ped.Egyesület!Vidéki ismerőseimtól tudom,hogy több iskola nem kaphatta meg petíciójukat.Jó lenne ,javasolnám,hogy a médiában is adjanak hangot felvetéseiknek,ugyanis a leendő 1.osztályos szülők most nagyon örülnek,hogy ingyenesek lesznek a tankönyvek,de kevésbé fognak örülni annak szeptemberben,hogy nem tudják követni gyermekeik haladását,nem tudnak nekik segíteni,valamint, a kicsik a kemény kötésű könyvek miatt nem fogják elbírni az iskolatáskájukat.Az utánuk következő 1.osztályos gyerekek szülei,pedig azt nem fogják jó néven venni,hogy az évek alatt elhasználódott,koszos könyveket kapják meg ,s mindezek mellé egy frusztrált tanító nénit,akinek meg kellene tanítani a gyerekeket olvasni,(a korai beiskolázások miatt nagyon magas létszámú osztályokban),de nem lesz miből.Ezekről is tájékoztatni kellene a közvéleményt,s lehet,hogy inkább kifizetnék azt az egy olvasókönyvet,hogy elkerüljék a hsználhatatlan "tartós" tankönyvek által okozott kellemetlenségeket.

Vendég

#10

2013-05-20 10:59

A matematika és a magyar tankönyvek mellett az ének könyv se legyen tartós, hiszen az ötvonalas rendszerben, a szolmizálásban való eligazodás, tájékozódás is nagyon nehéz. Ezért gyakorlás képpen a dalok fölé szoktuk írni a szolmizálást. A "NEBÁNCS" könyveket meg csak nézni lehet, használni nem!!


Vendég

#11

2013-05-21 20:24

Gyakorló pedagógusként teljesen egyetértettem a petícióval!

Vendég

#12

2013-05-22 11:33

Egyetértek a peticióval.

Vendég

#13 Komló

2013-05-22 11:34

Egyetértek a peticióval.

Vendég

#14 olvasókönyv petíció

2013-05-22 13:57

#9: -

Ezt a levelet egyszer elkezdtem megválaszolni, de elszállt közben :(

Kedves Támogató!

Sajnos tudjuk, hogy nem minden iskolába jutott el a petíció híre. A nyilvános adatbázisban eleve nincsennek benne a tagintézmények, csak a központok. Tovább szűkül a kör amiatt, hogy elveszünk a zajban, levélszemétben landolunk sok iskolában. Nem meixneresek, és azt gondolják felületes ránézéssel, hogy nem tartozik rájuk. Biztosan vannak iskolák, ahol a vezetők nem akarják/merik továbbítani a kollégáknak. És van, ahol tudnak ugyan róla, de nem tartják fontosnak, sürgetőnek. Majd csak lesz valahogy, hátha maguktól is eltekintenek ettől az oktatásirányítók, stb. S nem utolsósorban vannak, akik félnek. Sokan, és nem minden alap nélkül :(

A média javaslatod természetesen nekünk is megfordult a fejünkben, de kénytelenek voltunk elvetni. Sajtóból mára csak a két szélsőség maradt. A kormánypárti nem is nagyon akarna nyilvánosságot biztosítani egy kormányzati szándék módosításának, a rendeletben foglaltak visszavonását célzó kezdeményezésünknek. Az ellenzéki sajó biztosan hajlana erre, de a kormányt ez éppen hogy eltántoríthatja a visszalépéstől. (Akkor, csak azért sem!) Maradunk szakmai keretek között. Póbáljuk mozgósítani a civil hálózatainkat, szakmai kapcsolatainkat. Az érveink meggyőzőek, igazából ezeknek önmagukban is elégnek kellene lennie.

Próbálkoztunk még a tankönyvkiadókkal. A TVOT (Tankönyves Vállalkozók Országos Testülete) aláíró, támogatja a kezdeményezést. A kiadók viszont, nem. Sokat segíthettek volna, hiszen aktív csatornáikon, ügynökhálózatukon keresztül nálunk jóval szélesebb körben és hatékonyabban juttathatták volne el a felhívást az iskolákba. Kezdetben nagyon meg is örültek. Nem csak az üzleti szempontok miatt. Nekik is sok kolléga panaszkodik, ők sem nagyon tudják, hogyan dolgozzák át az olvasókönyveket tartóssá. A szakmai ellenérvek a kiadóknál fókuszálódnak. Volt nagy kiadó, aki kezdetben, hogy ne legyen másodhegedűs, pusztán támogató, már kérte a társkezdeményezői szerpkört is (AP). Végül mindegyik kiadó kihátrált. Ugyan üzleti érdekük is lehetne, de a meglévő piaci pozícióik megtartása fontosabb a szakmai érveknél... De azért szurkolnak nekünk :)

 

Köszönve a támogatást és hozzászólást:

 

csorba józsef

 


Vendég

#15

2013-05-26 19:43

Nagyon sajnálatos,hogy egy ,a gyerekeinket érintő nagyon fontos,csupán szakmai,pedagógiai szempontokat figyelembe vevő petíció a politika miatt nem érheti el a célját.Szomorú,hogy a tankönyvkiadók sem adnak kellő támogatást ennek az ügynek.Még van egy hét,hajrá!!!!Ösztönözzünk minél több ismerősünket,kollégánkat,barátunkat,hogy álljanak e fontos pedagógiai kérdés mellé,s egyben kérjük a Meixner Egyesületet,hogy ne adja fel,harcoljon tovább a józan ésszel felfoghatatlan döntés ellen!!!

Vendég

#16

2013-05-27 06:42

Minden könyvből könnyebb úgy tanulni, ha kiemelhetjük a lényeget.

Vendég

#17

2013-05-28 08:33

Nincs mit, magáért beszél.Teljesen igaz minden szava.Kár, hogy így kell ezt bizonygatni.
ANYA

#18 tankönyv

2013-09-19 08:47

Az én egyik gyermekem elsős ,hogy tanuljon a gyerek ha az olvasó könyvet vissza kell adni?Abba összekötős ,karikázós feladat van.Jövőre is kapjanak az elsősök új tankönyvet ingyen,hol van akkor a rászorulóknak a tankönyvtámogatás?(nagycsaládos,hátrányos helyzetű stb...)SZERINTEM AKKOR LEGYEN A GYEREKEKÉ A KÖNYV ,VAGY A TANKÖNYVTÁMOGATÁS CSAK PAPÍRON LÉTEZIK?

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2016-03-21 20:59



Vendég

#20

2016-03-23 06:00

Tanító vagyok és tökéletesen egyet értek a petícióval. A tartós tankönyv csak nevében jó, a gyakorlatban inkább akadályozza az oktatást. A minőségéről pedig inkább nem nyilatkoznék.
Nem ártana,, ha a döntéshozók néha testközelből is megtapasztalnák azt, amiről dönteni akarnak - mivel ez lenne a dolguk - s nem csak az ostoba tanulmányokat olvasgatva jutnának teljesen helytelen következtetésekre.Hajlamosak elfelejteni, hogy mi alkalmaztuk őket, mert elhittük; alkalmasak a feladatuk ellátására. Jó lenne végre bizonyítaniuk, hogy ha nem is alkalmasak, legalább hallgatnak a náluk gyakorlottabbakra.
Bízom benne.

Vendég

#21

2016-03-23 09:06

A tankönyvek hibások tartalma sok esetben nem felel meg az életkori sajátosságoknak,és már lapokra hullott. Elsős kísérleti tkcsomag