A közoktatásért!
Quoted post
Elkeseredett |
#167 Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus2013-01-26 11:04#161: A karaván halad - Re: Fordítva bekötött pedagógus Ha jól értem, neked tetszik ez a központosítás. Tényleg kíváncsi vagyok rá, a te mindennapi munkádat nem nehezíti meg ez a központosított rendszer? Tényleg nem látod, hova fog ez vezetni? Tényleg azt gondolod, ez a megoldás az eltérő bérekre? Mert akkor biztos nem hallottad, Hoffmann Rózsa nyilatkozatát a cafeteriáról? A jelenlegi állaspont szerint, akik eddig kaptak ilyet, azok továbbra is kapni fogják, akik pedig nem, azok továbbra sem. "A pedagógusok egyenlő bérezését majd a pedagógusi életpálya bevezetése fogja megoldani" - nyilatkozta múlt héten. A pedagógusi életpálya modell bevezetése pedig ugye meglehetősen bizonytalan. Tehát e deklarárt célt sem teljesíti az új rendszer. A központosított rendszer elemei (az iskolák) működése valóban hasonlóvá válik, azonos tartalmakat fognak tanítani, nagyon hasonló módon. A rendszer átjárhatóvá válik, hiszen ugyanazt, ugyanazon tankönyvekből, és -köszönhetően az új tanfelügyeleti rendszernek- ugyanúgy fognak tanítani. Ez az előnye a központosításnak. Kérdés, hogy mindez megéri-e? Mert a központosított rendszer minden esetben sokkal rugalmatlanabb és bürokratikusabb, mint a helyi irányítású elemekből felépülő. Szinte borítékolható az iskolák egymáshoz "szürkülése" . Elvesztik egyéni színeiket, a tanárok pedig a kezdeményezőkészésgüket. Hiszen a rendszer a jelentéseken és az utasításokon alapul, minek ide egyéni kezdeményezés? Az igazgatónak "kiadványozási joga van minden olyan döntésben, ami érdemi megfontolást nem igényel" Ezt a KIK írta abban a dokumentumban, ami a közoktatásban dolgozók helyettesítési rendjét írja le. Tehát az igazgató nem lesz más, mint a helyi végrehajtás feje. A pedagógusok pedig... nem is szeretnék belegondolni. A jövő világa a formanyomtatványoké és a jelentéseké. (A KIK máris készített pár ilyet, már használatban is vannak, nézz csak utána. És ez még csak a kezdet. Ha versenyt akarsz szervezni saját forrásból, arra is engedély kell!!!) TÉNYLEG EZT AKARJUK? |
Válaszok
A karaván halad |
#178 Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus2013-01-26 18:18:49#167: Elkeseredett - Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus Tudod, gondolkodtam azon, egyáltalán érdemes-e reagálnom arra, amit írtál. A rendszer jelentéseken és utasításokon alapul-ezt írod. Te látod a jövőt? Ha valami bürokratikus volt, ha valami aktakupacokat termelt, akkor az eddigi oktatási rendszer biztosan az volt. Gondolj a minőségbiztosításra! Gondolj bele: minőségügyileg jónak lenni, az nem ugyanazt jelentette, mint szakmailag, emberileg jónak lenni. Ez már önmagában rendszeridegen volt az oktatásban. Azt nem akarom ecsetelni, hogy egy-egy önkormányzati iskolában kik és milyen módon és szinten szólhattak bele az iskola életébe. Az urambátyámsogorkomám soha nem működött ilyen "hatékonyan!" Minél kisebb volt a település, annál nagyobb volt a legelő a birkák számára. Minek ide egyéni kezdeményezés?-ezt kérded. Kérlek szépen ezen a pályán mindig is azok alkottak, teremtettek, akik kezdeményezők voltak. Akiknek volt energiájuk, bátorságuk újítani, és ez eztán is így lesz. A vezetők nem győztek semmitmondó statisztikákat kérni, amelyek aztán a fiókban lapultak a következő iratmegsemmisítésig. Tisztelet a kivételnek. Az igazgató dolga eztán a tanerő szakmai ellenőrzése lesz, belső ellenőrzés, amire alig volt idő. Persze törvényes keretek között, ugye. "A pedagógusi életpálya modell bevezetése pedig ugye meglehetősen bizonytalan." Várjunk áprilisig! Erről is van véleményed?? A neten találtam: 1. Évtizedeken át állandósulnak a reformok (ez egyszerre tünete és oka is a hanyatlásnak), mindig az aktuális hozza majd el a megváltást, amitől azonban folyamatosan távolodunk.
2. A tanárok helyett nagyobb megbecsülést kapnak a különféle pedagógiai szakértők, akik gyerekeket többnyire csak lerajzolva láttak a tankönyvekben.
3. Milliárdokat költenek minőségbiztosításra, anélkül, hogy a minőségi oktatás mérésének lenne egységes metodikája.
4. Az oktatási folyamat céljai közt megjelenik és egyre nagyobb súlyt kap a különböző méréseken való jó szereplés.
5. A sokoldalú ismeretközvetítés szerepét a feladatlapok begyakorlása veszi át: nem az a lényeg, hogy mit tudsz,milyen mélységű ismereteid vannak, hanem hogy minél jobban töltsd ki azon mérések feladatlapjait, amelyek köszönő viszonyban sincsenek a tananyaggal.
6. Egyedül üdvözítő módszernek kiáltanak ki kétes értékű pedagógiai eljárásokat: team-munka, projekt-készítés, kooperatív tanulási technikák stb.: ezek ugyanis el tudják fedni, hogy ki az, aki ténylegesen dolgozik, s ki az, aki egyszerű megfigyelője a munkának.
7. A tényleges tudás, az ismeretek háttérbe szorulnak, a „kompetencia” szót annyiszor mondják ki naponta az oktatás irányítói, mint a tibeti buddhisták az „Om” szótagot, és legalább akkora varázserőt is tulajdonítanak neki.
8. Az „elitképzés” szitokszóvá válik, az ezt célként megfogalmazó iskolákat különféle módszerekkel igyekszenek ellehetetleníteni: beiskolázási körzetek felállítása, felvételik korlátozása, hátrányos helyzetűek előnyben részesítése stb.
9. Meghatározóvá válik az a felfogás, hogy a tanítási folyamat legfontosabb eleme, hogy a gyerek érezze jól magát az iskolában, lehetőleg minél kevésbé terheljük, csökkentsük a tananyagot, szorítsuk vissza az olyan különösen frusztráló tárgyakat, mint a matematika, fizika, kémia, s nagyjából elég az is, ha valamilyen szinten megtanul angolul és be tudja kapcsolni a számítógépet.
10. A tantestületek öreg motorosai a szeptemberi tanévkezdéskor megismerkedvén az új kollégákkal egyre többször sóhajtanak fel: „Ez is tanít? Az istenit!” |
Tiltakozás az isaszegi szénhidrogén kutatófúrás ellen
Tiltakozzunk a HUN-REN - egykori MTA - Kutatóhálózat egységének megőrzéséért!
Védd meg a margitszigeti mókusokat! Egy aláírással támogasd, hogy közterületen csak pórázon lehessen bevinni a kutyusokat!
Mentsük meg a Rómait az árvizektől
Igazságot Sebestyén József nemzettársunknak!
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
Traff Park Visszahozása
1035 Létrehozva: 2025-07-29
Legyen a setlisten a spanom2
325 Létrehozva: 2025-07-29
Rebeccát vissza a Dóm térre 2026-ban is!
267 Létrehozva: 2025-07-30
Ne tartsa be a Ferencváros férfi labdarúgócsapata az MLSZ 4+1 magyar ajánlását !
289 Létrehozva: 2025-07-26
‘Kuss’nál kuss!
1606 Létrehozva: 2025-07-01
Szilas Természetvédelmi Terület közvetlen közelében giga lakópark építésének felfüggesztése és környezetvédelmi vizsgálat kezdeményezése
620 Létrehozva: 2025-07-22
Kicsieko koncert
122 Létrehozva: 2025-08-02
A kassai magyar oktatás jövője
951 Létrehozva: 2025-07-04
Koszta Péter műsorvezető legyen az Rtl-nél vagy a Tv2-nél
1711 Létrehozva: 2025-07-18
Felnőtt autistaként nem vagyunk láthatatlanok!
84 Létrehozva: 2025-07-31
M2: ne az időt, hanem az aszfaltot húzzák!
170 Létrehozva: 2025-07-20
Heves, Heves város Gyorsétterem
62 Létrehozva: 2025-08-04
🎤 We Want Stray Kids to Visit Hungary in 2026!
980 Létrehozva: 2025-07-16
Gyerekek védelme nem alku tárgya – Határolódjon el Dopemantól, miniszterelnök úr!
59 Létrehozva: 2025-08-02
Czifra legyen az Agrárminiszter! Váltsuk le Nagy Istvánt!
55 Létrehozva: 2025-07-30
Hétköznaponként nyissák meg a rakpartot és a Lánchidat a budapesti közlekedés normalizálása érdekében!
1894 Létrehozva: 2025-06-30
Nem kérünk Nagymarosra szállodahajókat!
39 Létrehozva: 2025-08-01
VargaD koncert
34 Létrehozva: 2025-07-29
STOP #GLIFOZÁT - STOP #PESZTICIDEK - STOP #ÉLELMISZERMÉRGEZÉS
57 Létrehozva: 2025-05-14
Og Dzsudlo koncert
32 Létrehozva: 2025-08-02