A közoktatásért!
Quoted post
Elkeseredett |
#167 Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus2013-01-26 11:04#161: A karaván halad - Re: Fordítva bekötött pedagógus Ha jól értem, neked tetszik ez a központosítás. Tényleg kíváncsi vagyok rá, a te mindennapi munkádat nem nehezíti meg ez a központosított rendszer? Tényleg nem látod, hova fog ez vezetni? Tényleg azt gondolod, ez a megoldás az eltérő bérekre? Mert akkor biztos nem hallottad, Hoffmann Rózsa nyilatkozatát a cafeteriáról? A jelenlegi állaspont szerint, akik eddig kaptak ilyet, azok továbbra is kapni fogják, akik pedig nem, azok továbbra sem. "A pedagógusok egyenlő bérezését majd a pedagógusi életpálya bevezetése fogja megoldani" - nyilatkozta múlt héten. A pedagógusi életpálya modell bevezetése pedig ugye meglehetősen bizonytalan. Tehát e deklarárt célt sem teljesíti az új rendszer. A központosított rendszer elemei (az iskolák) működése valóban hasonlóvá válik, azonos tartalmakat fognak tanítani, nagyon hasonló módon. A rendszer átjárhatóvá válik, hiszen ugyanazt, ugyanazon tankönyvekből, és -köszönhetően az új tanfelügyeleti rendszernek- ugyanúgy fognak tanítani. Ez az előnye a központosításnak. Kérdés, hogy mindez megéri-e? Mert a központosított rendszer minden esetben sokkal rugalmatlanabb és bürokratikusabb, mint a helyi irányítású elemekből felépülő. Szinte borítékolható az iskolák egymáshoz "szürkülése" . Elvesztik egyéni színeiket, a tanárok pedig a kezdeményezőkészésgüket. Hiszen a rendszer a jelentéseken és az utasításokon alapul, minek ide egyéni kezdeményezés? Az igazgatónak "kiadványozási joga van minden olyan döntésben, ami érdemi megfontolást nem igényel" Ezt a KIK írta abban a dokumentumban, ami a közoktatásban dolgozók helyettesítési rendjét írja le. Tehát az igazgató nem lesz más, mint a helyi végrehajtás feje. A pedagógusok pedig... nem is szeretnék belegondolni. A jövő világa a formanyomtatványoké és a jelentéseké. (A KIK máris készített pár ilyet, már használatban is vannak, nézz csak utána. És ez még csak a kezdet. Ha versenyt akarsz szervezni saját forrásból, arra is engedély kell!!!) TÉNYLEG EZT AKARJUK? |
Válaszok
A karaván halad |
#178 Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus2013-01-26 18:18:49#167: Elkeseredett - Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus Tudod, gondolkodtam azon, egyáltalán érdemes-e reagálnom arra, amit írtál. A rendszer jelentéseken és utasításokon alapul-ezt írod. Te látod a jövőt? Ha valami bürokratikus volt, ha valami aktakupacokat termelt, akkor az eddigi oktatási rendszer biztosan az volt. Gondolj a minőségbiztosításra! Gondolj bele: minőségügyileg jónak lenni, az nem ugyanazt jelentette, mint szakmailag, emberileg jónak lenni. Ez már önmagában rendszeridegen volt az oktatásban. Azt nem akarom ecsetelni, hogy egy-egy önkormányzati iskolában kik és milyen módon és szinten szólhattak bele az iskola életébe. Az urambátyámsogorkomám soha nem működött ilyen "hatékonyan!" Minél kisebb volt a település, annál nagyobb volt a legelő a birkák számára. Minek ide egyéni kezdeményezés?-ezt kérded. Kérlek szépen ezen a pályán mindig is azok alkottak, teremtettek, akik kezdeményezők voltak. Akiknek volt energiájuk, bátorságuk újítani, és ez eztán is így lesz. A vezetők nem győztek semmitmondó statisztikákat kérni, amelyek aztán a fiókban lapultak a következő iratmegsemmisítésig. Tisztelet a kivételnek. Az igazgató dolga eztán a tanerő szakmai ellenőrzése lesz, belső ellenőrzés, amire alig volt idő. Persze törvényes keretek között, ugye. "A pedagógusi életpálya modell bevezetése pedig ugye meglehetősen bizonytalan." Várjunk áprilisig! Erről is van véleményed?? A neten találtam: 1. Évtizedeken át állandósulnak a reformok (ez egyszerre tünete és oka is a hanyatlásnak), mindig az aktuális hozza majd el a megváltást, amitől azonban folyamatosan távolodunk.
2. A tanárok helyett nagyobb megbecsülést kapnak a különféle pedagógiai szakértők, akik gyerekeket többnyire csak lerajzolva láttak a tankönyvekben.
3. Milliárdokat költenek minőségbiztosításra, anélkül, hogy a minőségi oktatás mérésének lenne egységes metodikája.
4. Az oktatási folyamat céljai közt megjelenik és egyre nagyobb súlyt kap a különböző méréseken való jó szereplés.
5. A sokoldalú ismeretközvetítés szerepét a feladatlapok begyakorlása veszi át: nem az a lényeg, hogy mit tudsz,milyen mélységű ismereteid vannak, hanem hogy minél jobban töltsd ki azon mérések feladatlapjait, amelyek köszönő viszonyban sincsenek a tananyaggal.
6. Egyedül üdvözítő módszernek kiáltanak ki kétes értékű pedagógiai eljárásokat: team-munka, projekt-készítés, kooperatív tanulási technikák stb.: ezek ugyanis el tudják fedni, hogy ki az, aki ténylegesen dolgozik, s ki az, aki egyszerű megfigyelője a munkának.
7. A tényleges tudás, az ismeretek háttérbe szorulnak, a „kompetencia” szót annyiszor mondják ki naponta az oktatás irányítói, mint a tibeti buddhisták az „Om” szótagot, és legalább akkora varázserőt is tulajdonítanak neki.
8. Az „elitképzés” szitokszóvá válik, az ezt célként megfogalmazó iskolákat különféle módszerekkel igyekszenek ellehetetleníteni: beiskolázási körzetek felállítása, felvételik korlátozása, hátrányos helyzetűek előnyben részesítése stb.
9. Meghatározóvá válik az a felfogás, hogy a tanítási folyamat legfontosabb eleme, hogy a gyerek érezze jól magát az iskolában, lehetőleg minél kevésbé terheljük, csökkentsük a tananyagot, szorítsuk vissza az olyan különösen frusztráló tárgyakat, mint a matematika, fizika, kémia, s nagyjából elég az is, ha valamilyen szinten megtanul angolul és be tudja kapcsolni a számítógépet.
10. A tantestületek öreg motorosai a szeptemberi tanévkezdéskor megismerkedvén az új kollégákkal egyre többször sóhajtanak fel: „Ez is tanít? Az istenit!” |
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
Petíció Somos András műsorvezető visszatéréséért
2748 Létrehozva: 2024-02-25
Apa és dúla együttes jelenléte a vajúdás és a szülés alatt a Nyíregyházi Jósa András Tagkórház Szülészeti és Nőgyógyászati Osztályán
599 Létrehozva: 2024-04-06
LEGYEN TIÉD A BELVÁROS, NE VESSZEN EL A SZAVAZATUNK!
545 Létrehozva: 2024-04-29
Az egyház a híveké és nem a politikusok játszótere: Balog Zoltánnak mennie kell.
1123 Létrehozva: 2024-03-21
Mondjunk nemet a csíki csendőrlaktanyára!
1270 Létrehozva: 2023-03-27
Összefogás a HÉV-en zaklatott kislányt védelmező apuka ügyében
49432 Létrehozva: 2024-02-07
Horgászok a Tóért! Horgásszunk újra a Határréti-víztározón!
315 Létrehozva: 2024-03-29
A budaörsi Napsugár játszótér természeti, környezeti védelme
257 Létrehozva: 2024-04-16
Apa és dúla jelenléte egyszerre a szülésnél a Szent Margit Kórházban
235 Létrehozva: 2024-04-24
Legyen verseny a magyar média- és szórakoztatóiparban!
1553 Létrehozva: 2023-01-05
FCI által regisztrált KÁJ, KAU és Kangal tenyésztők fülvágás tilalma alóli mentessége
283 Létrehozva: 2024-03-22
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
5510 Létrehozva: 2023-07-26
Oladi játszótér megmentése
159 Létrehozva: 2024-04-09
Élhetőbb Verőcét, mondjunk "NEM"-et a Gigaprojektre!
157 Létrehozva: 2024-04-01
BRINGABARÁT VASÚTÁLLOMÁSOKAT!
1559 Létrehozva: 2024-03-04
Segítsenek! Állítsuk meg a gyermekek fejlődésére káros, gyűlölet-és félelemkeltő plakátok kihelyezését!
132 Létrehozva: 2024-04-26
Felhívás, hogy az Országos Majorette Bajnokság igazán értékes és hiteles legyen
123 Létrehozva: 2024-03-24
Teherforgalom korlátozása a 42-es főúton Berettyóújfalu és Ártánd között
122 Létrehozva: 2024-04-11
Petíció az Útőrház utcai gyalogátkelő megépítéséért
115 Létrehozva: 2024-04-16
Esterházy Péter háza legyen alkotóház
113 Létrehozva: 2024-04-02