A közoktatásért!
Quoted post
A karaván halad |
#178 Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus2013-01-26 18:18#167: Elkeseredett - Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus Tudod, gondolkodtam azon, egyáltalán érdemes-e reagálnom arra, amit írtál. A rendszer jelentéseken és utasításokon alapul-ezt írod. Te látod a jövőt? Ha valami bürokratikus volt, ha valami aktakupacokat termelt, akkor az eddigi oktatási rendszer biztosan az volt. Gondolj a minőségbiztosításra! Gondolj bele: minőségügyileg jónak lenni, az nem ugyanazt jelentette, mint szakmailag, emberileg jónak lenni. Ez már önmagában rendszeridegen volt az oktatásban. Azt nem akarom ecsetelni, hogy egy-egy önkormányzati iskolában kik és milyen módon és szinten szólhattak bele az iskola életébe. Az urambátyámsogorkomám soha nem működött ilyen "hatékonyan!" Minél kisebb volt a település, annál nagyobb volt a legelő a birkák számára. Minek ide egyéni kezdeményezés?-ezt kérded. Kérlek szépen ezen a pályán mindig is azok alkottak, teremtettek, akik kezdeményezők voltak. Akiknek volt energiájuk, bátorságuk újítani, és ez eztán is így lesz. A vezetők nem győztek semmitmondó statisztikákat kérni, amelyek aztán a fiókban lapultak a következő iratmegsemmisítésig. Tisztelet a kivételnek. Az igazgató dolga eztán a tanerő szakmai ellenőrzése lesz, belső ellenőrzés, amire alig volt idő. Persze törvényes keretek között, ugye. "A pedagógusi életpálya modell bevezetése pedig ugye meglehetősen bizonytalan." Várjunk áprilisig! Erről is van véleményed?? A neten találtam: 1. Évtizedeken át állandósulnak a reformok (ez egyszerre tünete és oka is a hanyatlásnak), mindig az aktuális hozza majd el a megváltást, amitől azonban folyamatosan távolodunk.
2. A tanárok helyett nagyobb megbecsülést kapnak a különféle pedagógiai szakértők, akik gyerekeket többnyire csak lerajzolva láttak a tankönyvekben.
3. Milliárdokat költenek minőségbiztosításra, anélkül, hogy a minőségi oktatás mérésének lenne egységes metodikája.
4. Az oktatási folyamat céljai közt megjelenik és egyre nagyobb súlyt kap a különböző méréseken való jó szereplés.
5. A sokoldalú ismeretközvetítés szerepét a feladatlapok begyakorlása veszi át: nem az a lényeg, hogy mit tudsz,milyen mélységű ismereteid vannak, hanem hogy minél jobban töltsd ki azon mérések feladatlapjait, amelyek köszönő viszonyban sincsenek a tananyaggal.
6. Egyedül üdvözítő módszernek kiáltanak ki kétes értékű pedagógiai eljárásokat: team-munka, projekt-készítés, kooperatív tanulási technikák stb.: ezek ugyanis el tudják fedni, hogy ki az, aki ténylegesen dolgozik, s ki az, aki egyszerű megfigyelője a munkának.
7. A tényleges tudás, az ismeretek háttérbe szorulnak, a „kompetencia” szót annyiszor mondják ki naponta az oktatás irányítói, mint a tibeti buddhisták az „Om” szótagot, és legalább akkora varázserőt is tulajdonítanak neki.
8. Az „elitképzés” szitokszóvá válik, az ezt célként megfogalmazó iskolákat különféle módszerekkel igyekszenek ellehetetleníteni: beiskolázási körzetek felállítása, felvételik korlátozása, hátrányos helyzetűek előnyben részesítése stb.
9. Meghatározóvá válik az a felfogás, hogy a tanítási folyamat legfontosabb eleme, hogy a gyerek érezze jól magát az iskolában, lehetőleg minél kevésbé terheljük, csökkentsük a tananyagot, szorítsuk vissza az olyan különösen frusztráló tárgyakat, mint a matematika, fizika, kémia, s nagyjából elég az is, ha valamilyen szinten megtanul angolul és be tudja kapcsolni a számítógépet.
10. A tantestületek öreg motorosai a szeptemberi tanévkezdéskor megismerkedvén az új kollégákkal egyre többször sóhajtanak fel: „Ez is tanít? Az istenit!” |
Válaszok
Elkeseredett |
#182 Re: Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus2013-01-26 19:16:24#178: A karaván halad - Re: Re: Re: Fordítva bekötött pedagógus És most majd minden más lesz? Sok mindenben igazad van. Sok ponttal értek egyet azokból, amit leírtál. Csak én azt látom, hogy ezen a mostani oktatási reform nem javít a helyzeten, csak mindezen hibák fölé pakolja a magáét. Vagy tudsz akár csak egy pontot megjelölni az általad felsoroltak közül, ahol az új rendszer majd javulást hoz?? Csak halmozza mindazt, ami a pedagógusok munkáját megnehezíti. Nem kell a jövőbe látnom. Még csak január van, de már érzem a saját bőrömön. Ha te nem, akkor valószínűleg nem is a közoktatásban dolgozol. Vagy a homokba dugod a fejed. Az egyéni kezdeményezésemet meglehetősen megnehezíti az új rendszer. Csak egy példa: Versenyre viszem a gyerekeket. Ahhoz, hogy én útiköltségtérítést kapjak, a következőket kellett eddig tennem: bementem az iskolatitkárhoz, vittem a nevezési papírt, kitöltöttem egy nyomtatványt és kifizette az útiköltséget. Mit kell tennem most: 1. Engedélyt kérnem írásban a tankerülettől, hogy elvihessem a gyerekeket. 2. Számlát kell hoznom az útiköltségről. (egyelőre nem tudom, hogyan, mert autóval megyünk) 3. Az igazgatónak ki kell törltenie egy nyomtatványt, amivel igazolja, hogy ott voltunk. 4. Az igazgatónak ki kell töltenie egy, a tankerület által rendszeresített nyomtatványt az utazásról. (Még nem láttam, nem tudom, mi van benne.) 5. Mindezt el kell küldeni a tankerületnek, aki elbírálja a jogosultságot, majd értesít arról, megkapom-e a pénzt. 6. Ha megkaptam az értesítést, be kell fáradnom a tankerületi központba, (pénztári órák: kedd: 10-12, szerda 13-15) és felvehetem a pénzt.
Ez nem kitaláció. Ez a valóság. Szerinted mi lesz a következmény? |
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
Petíció Somos András műsorvezető visszatéréséért
2820 Létrehozva: 2024-02-25
LEGYEN TIÉD A BELVÁROS, NE VESSZEN EL A SZAVAZATUNK!
545 Létrehozva: 2024-04-29
Madárhegy BEÉPÍTÉSE ELLEN! Elég a fakivágásokból!
239 Létrehozva: 2024-05-02
Helyezzék vissza dr. Szepesvári Szabolcsot a kiskunhalasi kórház élére
235 Létrehozva: 2024-04-29
Apa és dúla jelenléte egyszerre a szülésnél a Szent Margit Kórházban
268 Létrehozva: 2024-04-24
Orvosok a TISZTÁNLÁTÁSÉRT: Védjük meg a gyerekeket magyarországon! Elég volt az OLTÁS TERROR-ból: Tegyük választhatóvá a kötelező gyerek oltásokat!
88 Létrehozva: 2024-04-24
Legyen verseny a magyar média- és szórakoztatóiparban!
1606 Létrehozva: 2023-01-05
Segítsenek! Állítsuk meg a gyermekek fejlődésére káros, gyűlölet-és félelemkeltő plakátok kihelyezését!
136 Létrehozva: 2024-04-26
A budaörsi Napsugár játszótér természeti, környezeti védelme
259 Létrehozva: 2024-04-16
FCI által regisztrált KÁJ, KAU és Kangal tenyésztők fülvágás tilalma alóli mentessége
285 Létrehozva: 2024-03-22
Összefogás a HÉV-en zaklatott kislányt védelmező apuka ügyében
49450 Létrehozva: 2024-02-07
A MELLRÁKSZŰRÉS ÉLETET MENTHET! PETÍCIÓ A SZENTENDREI MELLRÁKSZŰRÉS VISSZAÁLLÍTÁSÁÉRT!
34 Létrehozva: 2024-05-04
Apa és dúla együttes jelenléte a vajúdás és a szülés alatt a Nyíregyházi Jósa András Tagkórház Szülészeti és Nőgyógyászati Osztályán
601 Létrehozva: 2024-04-06
Szeretnénk hogy a Lidl üzletet nyisson Herenden!
703 Létrehozva: 2023-02-12
Petíció Vidnyánszky Attila elbocsátásáért
857 Létrehozva: 2023-12-23
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
5525 Létrehozva: 2023-07-26
Teherforgalom korlátozása a 42-es főúton Berettyóújfalu és Ártánd között
131 Létrehozva: 2024-04-11
Sárosd Dózsa utca kóbor kutyái
14 Létrehozva: 2024-05-03
Élhetőbb Verőcét, mondjunk "NEM"-et a Gigaprojektre!
161 Létrehozva: 2024-04-01
Felhívás, hogy az Országos Majorette Bajnokság igazán értékes és hiteles legyen
125 Létrehozva: 2024-03-24