A közoktatásért!
Quoted post
Szilágyis tanárok |
#101 11 KÉRDÉS A MINISZTÉRIUMHOZ2013-01-18 16:58Ma, 2013. január 18-án a következő levelet küldtük a miniszternek Tisztelt Miniszter Úr! Az EMMI Oktatásért Felelős Államtitkársága 2013. január 10-i közleményében késznek mutatkozott arra, hogy egy fórumon megválaszolja a pedagógusok, intézményvezetők és az iskolahasználók kérdéseit. Mivel a személyes diskurzus szűk időkeretet szab, ezért megannyi kérdésünk közül a legégetőbbeket levélben juttatjuk el az ágazati irányítás vezetőihez. Kérdéseink szervesen és lényegileg kapcsolódnak január 9-i nyílt levelünkhöz. Kérjük, hogy segítő szándékú kérdéseinkre az államtitkárság mihamarabb adjon érdemi és tételes választ a vonatkozó jogszabályi helyek megjelölésével, és válaszát tegye közzé honlapján. 1. Mikor hozzák nyilvánosságra a köznevelés rövid-, közép- és hosszú távú, a prioritásokat megjelölő és konkrétumokat tartalmazó stratégiáját, valamint az intézmény-hálózati koncepciót? E stratégia hány pedagógussal, milyen tanár-diák aránnyal és hány intézménnyel számol, s mit jelent számszerűsítve a Széll Kálmán-tervben megfogalmazott koncepció, amely szerint „a gimnáziumok, szakközépiskolák és szakiskolák egészséges aránya” helyreállítandó? 2. Az iskolák jellegét és feladatkörét meghatározó alapító okirat módosítása a fenntartóváltásból eredő pontokon kívül érint-e más területeket is? A módosítás folyamatába bevonják-e a helyi adottságokat ismerő korábbi fenntartókat, illetve magukat az intézményeket? 3. Ki készíti el és mikorra az egyes intézmények költségvetését, és a költségvetési koncepció elkészítésében szánnak-e szerepet az intézményvezetőknek? 4. Mi az ágazati irányítás koncepciója az intézményi össz-óraszámok, kiemelten a minőségi oktatás szempontjából fontos csoportbontások vonatkozásában? Bevonják-e az intézményvezetőket az iskolai óraszámok kialakításának munkájába? 5. Mikorra dolgozzák ki a tankerület, az önkormányzat és az oktatási intézmény együttműködési szabályrendszerét? 6. Mikor válnak ismertté a pedagógusminősítés kritériumai? Ki és milyen szempontok alapján határozza meg, hogy melyik iskola és melyik tanár mikor kerül sorra az eljárásban? Mi az ágazati irányítás konkrét lebonyolításai terve? 7. Megoldott-e a szakemberellátás a tantervek és az új tantárgyak szeptemberi bevezetéséhez? Megvizsgálták-e, hogy miképpen befolyásolja az oktatás kontinuitását az 5. és 9. évfolyamon az új tanterv bevezetése? 8. Tudja-e garantálni a KLIK a 2013/2014-es tanév biztonságos megkezdését és a minőségi oktatást az új tanterveknek megfelelő, akkreditált tankönyvcsaládok nélkül? Mikorra várható a tankönyvjegyzék, mikorra épül ki a tankönyvterjesztés új hálózata? 9. Mikorra válik hosszú távon kiszámíthatóvá a felsőoktatásba felvehető hallgatók, valamint a támogatott szakok száma, ami döntően befolyásolja nemcsak az egyetemek, de az érettségit adó középiskolák stratégiáját is? 10. Mi az indoka az oktatás valamennyi területét átható változtatás sürgetett bevezetésének, és ez a folyamat nem aggályos-e a jogbiztonság szempontjából, különös tekintettel az Alkotmánybíróság 28/2005. AB határozatára? 11. Milyen értékek hiányát tapasztalta az államtitkárság a pedagógusok munkájában, ami megalapozza azt a többször ismételt deklarációt, miszerint a változásokkal az állam „a köznevelési rendszert értékalapokra helyezi”? Budapest, 2013. január 18. Szilágyis tanárok |
Válaszok
cicka |
#113 Re: 11 KÉRDÉS A MINISZTÉRIUMHOZ2013-01-20 10:06:29 |
Tiltakozás az isaszegi szénhidrogén kutatófúrás ellen
Taylor Swift elmaradt Bécsi Eras Tour koncertjét hozzuk Magyarországra!
Mentsük meg a Rómait az árvizektől
Van valami, amit meg akar változtatni?
A változást sosem azok indítják el, akik csendben maradnak. A petíció szerzője kiállt mellette és cselekedett. Ön is ugyanezt fogja tenni? Indítson egy társadalmi mozgalmat egy petíció létrehozásával.
Kezdje el saját petíciójátTovábbi petíciók, amik érdekelhetik
Állítsák le az RSzKF és egyéb "kétes diagnósztikai hibák" ürügyén az állatok válógatás nélküli legyilkolását, követeljük az életpárti és állatgyógyászati alternatívák bevezetését!
3701 Létrehozva: 2025-04-02
Petíció a Magyarkanizsa község és Szabadka közötti buszközlekedésért
705 Létrehozva: 2025-04-25
Az állatok, a gazdák és a magyar vállalkozások védelmében – emberséges, etikus és független járványkezelést!
1272 Létrehozva: 2025-03-30
Petíció az Isaszeg és Dány közötti 3102-es út felújításáért!
392 Létrehozva: 2025-04-17
Kiállok a Veres1 Színház mellett!!!
377 Létrehozva: 2025-04-13
Tiltakozás az isaszegi szénhidrogén kutatófúrás ellen
370 Létrehozva: 2025-04-18
Húsvéti Nyilatkozat és baráti levél polgártársainkhoz - amicus curiae
310 Létrehozva: 2025-04-23
Ne zárják be a jászberényi Fürkész Óvodát!
171 Létrehozva: 2025-04-21
Egy gyermekes családok SZJA mentessége/Támogasson minket
2305 Létrehozva: 2025-03-04
Maxim Imola úszásoktatásának engedélyezésére való kérelem
92 Létrehozva: 2025-04-15
Vonják vissza Vészabó Noémi amatőr, giccsfestő Munkácsy Mihály-díját
1837 Létrehozva: 2025-03-20
Ingyenes kötelező ivartalanítás bevezetése és sintértelepi altatás tilalma
6951 Létrehozva: 2023-07-26
NEM AKAROK SPORTLÉTESÍTMENYT , SEM BEVÁSÁRLÓKÖZPONTOT A TERMÉSZET HELYETT!!!!!
798 Létrehozva: 2025-01-19
Biotermékeket a közétkeztetésbe!
60 Létrehozva: 2025-04-14
Ne oltsák be a gyerekeket a szülő beleegyezése nélkül!
59 Létrehozva: 2025-04-15
Irodalomtörténészek állásfoglalása Takaró Mihály Széchenyi-díjjal történt kitüntetéséről
56 Létrehozva: 2025-05-02
Helyi védelmet a Monor környékén élő védett és fokozottan védett növény- és állatfajok számára!
56 Létrehozva: 2025-04-28
Petíció a Magyarkanizsa község és Szabadka közötti buszközlekedésért
52 Létrehozva: 2025-04-25
🚶♀️🚴♂️ Biztonságosabb Kéktó sétányt Délegyházán! 🧒🐶
50 Létrehozva: 2025-04-30
Mányoki út felújítása miatti lezárás
45 Létrehozva: 2025-04-23