Végveszélyben a Földrajz a (köz)oktatásban!

Quoted post

csakegytanár

#94 gondolkodni...

2016-04-21 21:18

Úgy szeretném, ha gondolkodni látnám a kollégákat! A legnagyobb baklövésnek tartom, hogy a sokan (lehet, hogy legtöbben, nem olvastam el minden oldalt) a földrajzot más tárgyak fölé emelik vagy esetleg azzal indokolják aláírásukat, hogy földrajz szakosok. Ezek elfogult, egyéni, kicsinyes megjegyzések. Pontosan olyanok, mint ami ellen küzdeni kell. A szakgimnáziumokban a természettudományok szelektív elhagyása az ott tanuló diákokat skatulyába zárja, a görcsös ragaszkodás egyik vagy másik tárgyhoz ugyanilyen skatulyát jelent.

Végveszélyben nem (csupán) a földrajz van, hanem a természettudományok oktatása általában. Mindegyikért illene szót emelni, függetlenül a személyes érintettségtől.

Szerintem jelen esetben egyetlen felelős magatartás minden kiszorított tárgyért egyformán küzdeni, hiszen egy egységes és általános természetismereti tudásra lenne szükség.

Lehet, hogy eretnek gondolatot fogok megfogalmazni és ugyanolyan rossznak ítéltetik, mint a kormány diktátuma, de lassan itt lenne az ideje kidolgozni az egységes természetismeret / természettudomány tárgyat, amely négy éven át, heti 3-4 órában oktatja a mindenkinek szükséges tartalmat. Egyúttal a pedagógusképzésben is megjelenhetne az a szak (levelező képzésben is!).

Válaszok

boroszlán

#101 Re: gondolkodni...

2016-04-22 05:53:13

#94: csakegytanár - gondolkodni... 

 EGYETÉRTEK! Ld: 100. hozzászólás.