Tárgyalásokat a felsőoktatásért!


Vendég

/ #15 Re: Re: ellenvélemény

2012-12-18 10:58

#12: részmunkaidős egyetemi oktató - Re: ellenvélemény

Szerintem 50.-et akart írni... Az tényleg reális!

Egyetemi adjunktus vagyok. Nemrég voltam egyetemista (10 éve, de még élesen emlékszem rá). Arra is emlékszem, hogy a HÖK-ösök voltak mindig is a legnagyobb léhűtők. Miért tárgyaljon a kormány egy 28 éves HÖOK elnökkel?! Mit képvisel az a fazon? A bulizást és a lógást, vagy a tanulást? Ha netán családi okból kezdte később a tanulást és nem bukdácsol évek óta, akkor meg jobban tenné, ha gyorsan diplomát szerezne és nem tüntetések szervezésével cseszné a drága idejét.

A színvonal esését évről évre látom. Nem lettem szigorúbb, hanem engedékenyebb. Ott kezdődik a probléma, hogy nincs szóbeli felvételi. OK, itt lehet jönni a protekció szöveggel. Persze, az amúgy mindig is elkerülhetetlen, csak most mindenkit egyből felvesznek, így a protekciósnak már azon se kell izgulnia, hogy az ismerőseit beégeti a felvételin. Az egyetemen nincs ellenőrző, intő, rovó, stb, tehát úgy érzem nem a mi dolgunk fegyelmezni, pedig így, hogy válogatatlan csürhét veszünk fel, fontos lenne. A szóbelin ezt is ki lehetne szűrni. A minap p.l. egy nálam 10 évvel fiatalabb srác ül a folyosón a fotelban, sapka a fején vár, hogy szóban beszámoljon. Odamegyek hozzá, fel sem áll, sapka a fején (férfi, épületben!) és kezet nyújt (nem én, hanem ő!), hogy szeva'! Az a baj, hogy ez csak egy példa a sok közül, és ha mind az évfolyamonként 300 diáknak elkezdeném magyarázni, hogy mi illik, mi nem, akkor ezzel el is megy a munkaidőm. Hogy ez miért baj? Nem is tudom... De ha már értelmiségieket képzünk... Ők lesznek a gyerekeink oktatói, orvosai, stb!!! A 300 diáknak megyünk be 4-en ZH-t íratni egy nagy terembe. Olyan az alapzaj, mint egy buiban. Belépünk, mint ha mi se történt volna. Elkezdünk beszélni, ZH-t osztani, tovább beszélgetnek. A ZH közben, ha az egyikre rászólok, hogy tegye el a mobilt (ugye azon gyűjtik az infót a ZH-hoz), akkor a hátam mögött kapja elő a másik a mobilt. Ha megfordulok, az előbbi kapja újra elő. Na bekeményítettem és mondtam, hogy OK, kimegy a banda fele, a másik fele meg lepakol mindent a tanári asztal köré és csak egy toll meg a papír lehet náluk. Azóta én vagyok a szemétláda (ennél csúnyább szinonimákat hallottam vissza).

Ezekkel tárgyaljon a kormány, ezek mondják meg a kormánynak, hogy mikor legyen a tárgyalás? 50-el kezdtem és azzal is fejezem be: régen erre a szakra 15-en jártak, most 300-an. Valószínűleg jól volt ez úgy. Pláne, ha az elhelyezkedési lehetőségeiket is figyelembe vesszük. A fölös 250 lehúzza azt az 50-et, aki megérdemelné, hogy egyénileg foglalkozhassunk velük, csak így nincs erőnk rájuk. A mai felhozatalból bőven elég lenne minden 50. Kb. ennyi tudja, hogy mit akar az élettől. A többi végzősként is így válaszol: "nem tudom", "megyek külföldre". Kérdezem: "mit csinálsz ott, beszélsz angolul?" Válasz: "nem tudom, nem." Igazából sajnálom őket, de csak ezért nem kéne mindet átengedni. Ha meg nem engedem át, akkor felülről a fejemre koppintanak, miközben mondják, hogy azért szűrjem ki a nem ide valókat, mert romlik az egyetem hírneve... Skizofrén egy helyzet... Valószínű a középiskolai és általános iskolai rendszer is nagyon felhígult, az oktatók nem tudnak lépést tartani a puskázási lehetőségekkel, az Internetezés hülyíti a diákokat, de akkor legalább ne engedjük, hogy egy csürhe legyen majd a gyermekeink oktatója! Én a kormány céljaival teljesen egyetértek, de a kommunikációját bénának tartom!

A MINŐSÉG FONTOSABB, MINT A MENNYISÉG! NEM AZT SZERETNÉM, HOGY MAJD EGY "MENNYISÉGI", HANEM HOGY MAJD EGY MINŐSÉGI ORVOS MŰTSÖN MEG ha netán majd oda kerül a sor!