Végveszélyben a Földrajz a (köz)oktatásban!


Vendég

/ #215

2016-04-23 20:51

Azért írtam alá, mert meg vagyok győződve róla, hogy szükség van rá. Rengeteg összefüggést és gondolkodási képességet lehet fejleszteni a földrajz tantárgyon keresztül. Soha nem statisztikát tanítottam. Elindítottam egyetlen tényből kiindulva egy logikai folyamatot, amit a diák végig követett, és rengeteg egymásra épülő folyamatot megértett. Megéltek ebből a módszerből a középiskolában is. Rácsodálkoztak, milyen egyszerű és tervszerű, logikus következtetéseket lehet levonni egy domborzati térkép megfigyeléséből. A gazdaságföldrajz is ilyen egyszerű volt. Nem kellett magolni hozzá. Az éghajlattan rengeteg élvezetesa felismerést nyújtott a diákoknak. Sok tanulmányi versenyen az élvonalban végeztek. A földrajz tantárgy INTERDISZCIPLINÁRIS kapcsolatrendszere a leg sokoldalúbb. Nélkülözhetetlen az élet ben történő események, éghajlat, időjárás, földrengések, nyersanyagok, gazdasági élet megértéséhez. Ezt akarják kivenni a diákok értelmi képességeiből? Mi jön utána? a fizika? a matematika? Az analfabétizmus? Mi ez, ami itt történik? Írtózatos hanyatlás!!! Ne hülyítsük el a felnövekvő generációkat, hogy beprogramozott fogyasztók legyenek, manipulálható bábok! Esztelenség, hogy már nincs irodalom, nyelvtan, nincsenek készségtárgyak, most a földrajz is áldozatul essen? NEM!!! NEM!!! NEM!!! Normális földrajz tanárokat kell képezni, akik örömmel, élvezettel szerettetik meg és teszik érdeklődővé diákjaikat! Amikor valaki külföldi nyaralásra készült, felhívtam a figyelmét az ottani felszín, kőzetek, ásvényok, növényzet megfigyelésére, megtanulták, hogyan lehet gyűjteményt készíteni nem a hamburger evés, meg idétlen elektronikus játékok töltötték ki az idejüket.Nagyonsajnálom, hogy idáig jutott az oktatás. Lassan utól érjük Amerikát. Végszó: Magyar általános iskolás tanítványom két tannyelvű gimnáziumban tanult tovább. Kiküldték Németországba a német diákok földrajz versenyére, ami természetesen Németország földrajzának ismeretéről szólt. Megnyerte a német diákok előtt az ő országukról szóló versenyt. Nézzenek utána, a fiú Mezőberényben járt gimnáziumba. Így is lehet. Senkinek nem jutott eszébe, hogy ezért nekem minőségi bérpótlékot adjon. Egyszerűen szerettem tanítani és szerettem amit tanítok és a diákokat, akiket taníthattam. Ennyi.