Oikeutta eläimille

Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével

Ez a(z) Oikeutta eläimille petíció automatikusan generált fórumtémája

satu siitonen
A petíció szerzője

#26 Vastaus edelliseen

2007-12-08 11:29

Noora, olen kanssasi hyvin pitkälle samaa mieltä. Miksi tappaa eläimiä turkiksiksi, kun kerran osataan tehdä tekoturkiksia, joita voi jopa pestä. Minulla on täällä "Luonnonsuojelu adressissa ", aika loppupuolella adressi "Pois hirvenkaato." Siinä totean, miksi tappaa syyttömiä luonnonkappaleita, kuten hirviä, kun meillä on jo tuotantoeläimet, joita itse ruokimme?
Jonna Haavistosta se, että olen maksanut hänelle velkani takaisin, 40 euroa on postilaatikossa. Jotenkin pelkään, että tuohon rikolliseen luonnekuvaan kuuluu se, että hän kieltää saaneensa rahaa. Siksi kirjoitan sen tähän ja nyt.
satu siitonen
A petíció szerzője

#27

2007-12-13 10:20

Kyllä Johanna myöntää saaneensa rahaa postilaatikkoon minulta.
satu siitonen
A petíció szerzője

#28 onkohan tämä päättölause?

2008-01-17 08:18

Olen parhaina vuosinani kasvattanut kennelissäni noin tuhat koiraa, jotka olen myynyt etelä-Suomeen, terveisiä teille kaikille. Kun menetin myyntikämpän perinnönjaon takia, olen myynyt tänne Jyväskylään päin noin sata koiraa. Täällä ei sitten touhuistani pidetty ( Olen syntyperäinen helsinkiläinen) ja valtavasta kennelistäni, n. 30 koiraa parhaimmilaan, on jäljellä neljä. En kuulu enää mihinkään liitton, sillä auttamisen sijasta he, esim. Länsi-Suomen lääninhallitus, tekikin oloni todella hankalaksi. On parhaillaankin eri oikeushallituksissa papereita sisällä. Minä olen luopunut. Tulin siihen tulokseen, että täällä Suomessa byrokratia noudattaa Venäjän tsaariajan periaatteita, täällä ei voi oikeastaan tehdä mitään.
satu siitonen
A petíció szerzője

#29

2008-02-18 09:45

Ei sentään kennel touhu lopu kokonaan. Minulla on jäljellä Pekka, Siiri, Ellu ja Unski ja voimme lisääntyä, kunhan joku aika on ohi. Mutta en tee Roxkennelistä enää entisen veroista, kuinka voisinkaan, avomieheni on kuollut. Henkilökohtaisella tasolla onkin vain nuo edellamainitut elämässäni ja ymmärrän, kuinka tärkeä asia koira voi olla.
Ville Leinonen
Joensuu

#30 Kaupasta ei saa niitä eläimiä mitä metsästä

2008-02-20 01:29

Ei niitä eläimiä huvikseen metsästetä, ei sen takia että tappaminen olisi hauskaa vaan siksi että saa lihaa jota kaupasta ei hirveästi saa.
Sukulainen meillekin lahjoitti hirvenlihakimpaleen ja hyvää oli, tuskin olis sellasta saanut kaupasta. Ja olen salametsästystä vastaan, tai sitä että mennään metsästämään vaan sen takia että saa ampua jotain elävää ja sitten jätetään sinne mädäntymään. Kaikki mitä metsästät, pitää myös syödä.
satu siitonen
A petíció szerzője

#31

2008-02-20 08:23

Mikään lause ei ala "ja" sanalla. Joopa joo, mutta minä en hyväksy muuta kuin internetistä metsästämistä.
satu siitonen
A petíció szerzője

#32 Johanna Haavistolle vielä.

2008-03-18 12:45

Sulta on puurot ja vellit siinä määrin sekaisin, että hartaimpia rukouksiani on, ettei minun tarvitsisi koskaan olla tekemisissä sinun ja murhaajamiehesi kanssa. Olen ihmellyt lääkärissä asti, mikä sydäntäni vaivaa? Vastaus löytyi, avomiehesi, sen jonkun paskan Sirkan, murhaamat koirat. Meille on sitten PÄÄSY KIELLETTY, mutta se täytyy varmistaa poliisin avulla, ettei tule ihmismurhia.
Keijo Tiusanen
Helsinki

#33 Sadulle

2008-03-28 16:27

Oletkos satu fredille sukua?
Tv keijo, fredin fani
Antti Karppi
Vaasa

#34

2008-03-28 23:30

"Jos ihmisiä ei saa tappaa, niin minkä takia eläimiä saa?"

No huh-uh... Mitäköhän eroa on ihmisellä ja eläimellä?
Aivan eri asia.. HALOO!

"Mutta en ymmärrä miksi käytetään eläinkokeita? "

No siksi, että voidaan parantaa ihmisiä niillä lääkkeillä joita niihin kokeillaan. Se menee yli hilseen, että ihmiskokeita alettaisiin tekemään.

"Olisiko kivaa joutua nyljettäväksi huvikseen tai saada monta sataa ruiskua nahan läpi?"

No onnekis me olemme ihmisiä.. Vahvin aina hallitsee.. Jos ne rotat (tai ihan mikä tahansa muu eläin) hallitsisivat tuskin ne meitä säälisivät. Ajattelisivat vaan, että:" jaahas.. toinen välipala". Sellainen on luonto.. Ja .. Ihminen on osa sitä (hallitseva osa Jippii!!), halusi sitä tai ei. Sitäpaitsi, eläimen ajatus mailma on melko tylsä .. Eipä ne juuri tajua mitä nille tapahtuu
Michail Jaction
Jurmaa

#35

2008-05-27 13:28

26.5.08 eräältä YLE:n kanavalta tuli dokumentti rottakokeiden historiasta. Ohjelmassa kerrottiin mm. siitä, kuinka rotilla tehdyllä kokeilla on saatu aikaan ajatuksen voimalla toimiva tietokone, josta on apua ainakin neliraajahalvaantuneille. Tekniikkaa kehittämällä voidaan saada aikaan tekoraajoja, joita voi ohjata ajattelemalla, ilman kömpelöitä ohjainsauvoja.
Kalle Laukkanen
Helsinki

#36

2008-05-27 19:42

Ihmisen ja eläimen ero ei ole niin itsestäänselvää kuin jotkut olettavat. On melko varmaa, että eläin tuntee kuin ihminen, monet kehittyneet lajit varmasti ajattelevatkin. Kuitenkin, eläimillä on tässä asiassa suuria eroja, ja on hankalaa ruveta arpomaan millä perusteella eläimille annetaan oikeuksia. Ja kyse ei mielestäni ole kuitenkaan pelkistä tunteista, vaan siitä, että ihminen pystyy käsittämään oman olemassaolonsa (ja mikä tärkeintä, ilmaisemaan ajatuksensa). Jos eläimellä ei ole omaa minuutta, ei mielestäni ole mitään syytä katsoa sitä hyödykettä isommassa roolissa, koska muuten pääsisimme pian siihen, että kasveillekin olisi annettava samat oikeudet kuin ihmisille (toisaalta olen melko varma että kasveilla ei ole omaa tietoisuutta, mutta joillakin eläinlajeilla voi olla).

Ja koska asia tuli mainituksi: Ja-sana ei varsinaisesti voi aloittaa lausetta, mutta se voi toimia kahden lauseen välissä (lause on eri asia kuin virke; virkkeessä voi olla useita lauseita). Tämän kappaleen alussa oleva ja-sana viittaa siihen että vaihdan puheenaihetta; tavallaan lisään tämän pienen asian samaan tekstiin ja-sanalla. Sen voisi jättää pois, mutta mielestäni se sopii tuohon. Ja kun rupesit kirjoitusasusta vittuilemaan, niin piruillaanpa takaisin: kirjoitettaessa jokin sana ja sille tarkentava määre yhdessä (kuten mainitsemasi '"ja"-sana') käytetään sanojen välissä yhdys-viivaa.

Vielä lisää: Mielestäni ihmisen tulee lähtökohtaisesti ajaa omaa etuaan. Valtiomalli on joissakin asioissa tähän hyvä ratkaisu; valtion on ajettava siis kaikkien valtion ihmisten etua. Jos suurimman osan arvomaailmaan ei luonnonsuojelu kuulu, ei sitä voi muuttaa valtiolliseksi linjaukseksi. Kenellekään ei pitäisi pakottaa toisen ihmisen arvomaailmaa; jos suurin osa valtion ihmisistä pitää ihmistä tärkeimpänä eliönä koko maailmassa, tulee sen mukaan toimia. Tuon ja äärimmäisen vaikean toteutuksen takia en usko että eläimiä tullaan ikinä pitämään samassa arvossa kuin ihmisiä (uskonnolliset syyt ovat asia erikseen).
kalle mäkinen
oulu

#37 elukat

2009-02-28 23:59

...paitsi hyötykoirat kuten, poliisikoirat, tullikoirat, palveluskoirat ym.

Muut vaan paskovat, syövät ja haisevat.

ASIAA

muutenkin puolet aööekirjoittajista asustaa kehä kolmosen sisällä, eivätkä omaa minkäänlaista käytännöntietoa/taitoa asiasta asukaas maalla karjatalous elinkeinona 10 vuotta nii mahtaa ajattelutapa muuttuu. eihä siin teille mitää kun lidlistä haette porkkanasosetta edullisesti keski-euroopasta. eikä elukat kaupungissa aiheuta suuria taloudellisia vahinkoja ja vie eläimiä pihapiiristä,
oli hyvä idea jossain keskustelussa esiintynyt ajatus jonka mukaan ajettaisi "stadiin" 2 karjarekallista susia.

et simmottii...
kalle mäkinen
oulu

#38 o

2009-03-01 00:01

Pois petomaiset ihmiset tästä luomakunnasta, allekirjoitan.

tapa ittes
Miia Heinonen
Espoo

#39 Kommentti

2009-07-17 13:40

Antti Karppi kirjoitti: "Mitäköhän eroa on ihmisellä ja eläimellä?
Aivan eri asia.. HALOO! -- Sitäpaitsi, eläimen ajatus mailma on melko tylsä .. Eipä ne juuri tajua mitä nille tapahtuu"

- Eläimet tuntevat kipua, pelkoa, kärsimystä. Eikö tässä jo ole riittävä syy olla vahingoittamatta niitä? Myöskään se, että ihminen on tällä hetkellä hallitseva laji, ei oikeuta meitä nykyisenkaltaiseen välinpitämättömyyteen muita lajeja kohtaan. Se, että pystymme tuottamaan kärsimystä, ei tarkoita että meillä on moraalinen oikeus tehdä niin.

Mitä taas tulee tähän adressiin, en valitettavasti voi allekirjoittaa sitä. Adressi tulisi laatia huolellisemmin, ja se tulisi kohdentaa johonkin tiettyyn (yhteen) asiaan. Tällaisella "lopetetaan maailmasta kaikki paha" -tyyppisellä adressilla ei mielestäni ikävä kyllä voi olla tehoa tai uskottavuutta.
Matti Jortikka
Perseenreikä

#40

2010-01-07 22:48

Koko eläinjuttu on suuri on niin onneton kuin olla voi. Ettekö ole opiskelleet biologiaa? Meidän on helppo elää, kun voimme hakea ruokamme kaupasta, emmekä tarvitse hevosia, kun traktorit ovat tulleet tilalle. Nyt äkkiseltään jollekin syttyy ajatus, että kun nyt näin hyvin mennään niin tehdäänpäs taas yksi vielä parempi muutos, ryhdytään ajamaan eläinten etuja!

-Mistä saatte ruokanne?
-Mitä turkisväki sanoo?
-Mikä on eläinkokeiden kanta?
-Kotieläimet?

Missä vaiheessa maailma lakkasi olemasta julma?

Ok, onhan tämä ankarasti sanottu, mutta mitä eläinaktivistit tähän kehottavat kotisivuillaan: http://www.oikeuttaelaimille.net/www2/lang-fi/tietoa/elaeinkokeet/yleistae-elaeinkokeista

-Älä osta eläimillä testattuja lääkkeitä

-Liity jäseneksi (ok...)

-Tue meitä rahallisesti (heti kun keksitte eläintesteille paremman keinon)

-Tilaa kudosluovutuskortti, jonka avulla kudoksiasi käytetään lääketieteen auttamiseksi--yllätys yllätys, tämä on hyvä, muttei ratkaise koko ongelmaa, kun on testejä, joissa tarvitaan elävää eläintä (ärtymykset, aistit, blabla)

Paras ratkaisu olisi testaus ihmisillä, mutta olisitko valmis pistämään itsesi kidutettavaksi, silvottavaksi, testattavaksi ym.?

Todellinen eläinaktivisti ryhtyisi tähän, taikka etsisi eläin/ihmistestejä paremman keinon ja toisi sen meidän kaikkien kuulolle!

Kiitokset kaikille lukijoille.

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2010-06-29 16:33


Jarmo Kuparinen
Vendég

#42 Härkätaistelu

2010-07-31 22:49

Tässä olisi EU:n "direktiivin" paikka. Tällaiset sairaat "urheilut" loppukoon 1.8.2010 alkaen.

Vieras

#43 Re:

2010-07-31 22:59

#31: satu siitonen -

Netissä voi käyttää "puhekieltä".

 

Jarmo Kuparinen
Pori

#44 Re: Kaupasta ei saa niitä eläimiä mitä metsästä

2010-07-31 23:14

#30: Ville Leinonen - Kaupasta ei saa niitä eläimiä mitä metsästä

Älä ihmeessä syö tuollaista riistanlihaa. Saat vielä infarktin. Verisuonet tukkeutuvat. Parasta kun siirryt vaikka sianlihaan, jos lihan himo pursuaa otsastasi. Meille veronmaksajille on suuri rasitus kustantaa tuollaisten metsästäjien aivohalvaukset. Kasvata itse vaikka kaneja, niin saat murhata ne sitten veren maku suussasi. On itsellesi terveellisempää lihaa.

Maija

#45 Re: Lopettakaa sukusiitetty pentutehtailu

2010-09-05 14:03

#16: Johanna Haavisto - Lopettakaa sukusiitetty pentutehtailu 

 KENELLEKKÖHÄN SE ELINIKÄINEN ELÄINTENPITOKIELTO PITÄISI ANTAA!!!!!  ? KATO KUSIPÄÄ PEILIIN. SAAT JOTAIN SAIRASTA TYYDYTYSTÄ ILMEISESTI TAPPAMALLA ELÄIMIÄ!!!!!!!!!

OLET HÄPEÄKSI KOKO LÖYTÖELÄIN/KOIRATARHA TOIMINNALLE. OLET OKSETTAVA. PS.

MONEN OIKEAN ELÄINRAKKAAN IHMSEN SAUNAN TAKAA LÖYTYNEE PAIKKA MYÖS SINULLE!!!!

TERVEMENOA HELVETTIIN!!!!!!!!!!!!!!!

JOHANNAN KANSSA 3 KK SEURUSTELLUT
Vendég

#46 JOHANNA HAAVISTO HOITOON

2010-10-13 20:17

JOO KYLLÄ ON NAINEN SEKAISIN VALEHTELEE JA PUHUU PASKAA KAIKISTA JA VAKAVISTA ASIOISTA EI PYSTY HUOLEHTIIN ITSESTÄÄN EI ELÄIMISTÄÄN SAATIKA LAPSESTAAN MITENKÄHÄN TULEVAN LAPSEN TULEE KÄYMÄÄN AIVAN ...PELOTTAA...KOKO AJATUS HOITOON PITÄISI KOKO AKKA LAITTAA PÖPILÄÄN VAARALLINEN YHTEISKUNNALLE JA VIELÄ ON ASEEN KANTO LUPA EI OO YLLÄTYS JOS RUUMITA TULEE KUN KOIRATKIN POTKITAAN JA HAKATAAN KUN HALUAVAT RUOKAA JA ASIALLISTA KOHTELUA MUTTA JOS AKKA ON PELKKÄÄ JÄÄTÄ EI TUNTEITA OLENKAAN JA TUNNE ELÄMÄ SUPPEAATA ELI EI RAKKAUTTA ELÄIMILLE EIKÄ IHMISILLE EN OO ENNEN ...HULLUMPAA...IHMISTÄ TAVANNUT MIKSI SAA KULKEA ...VAPAALLA...ILMAN ...KOVAA LÄÄKITYSTÄ...NO LEHDISTÄ JA MUISTA TIEDOTUS VÄLINEISTÄ KUULEMME KUN JOHANNAN KÄÄMIT PALAA
Sattumalta näitä lueskellut
Vendég

#47 Mihin hävisi?

2010-10-17 00:07

Mihin se Satu Siitonen hävisi täältä sen jälkeen, kun joku kyseli onko sukua Fredille.

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2010-10-19 19:19


kaveri
Vendég

#49 Onkohan mtv 3 sella ja hankasalmen kunnalla morkkis???

2010-10-19 19:45

Ei kun sitä vaan että kunta oli tollasen hullun asianmiehenä pitkään ja yrittivät saada pipipäätä vielä kunnallispolitiikkaan...voi helvetti mikä älyn pilkahdus..mutta onneksi sai vain 3 ääntä.HAH!
Ja mtv 3 otti ohjelmaansa häiriintyneen idiootin leikkimään maajussia.Minkäänlainen kyseenalaine koirahoitolatoiminta ei tee siitä ämmästä maajussia.Varsinkin kun ei omistanut koko paikkaa.Vanhaa syöpää sairastavaa ukkoa siellä kuppas-luuli kai perivänsä tilukset-mutta toisin kävi.Ja samaan aikaa juoksi ovulaatio testi kourassa kylillä ettimässä liikkuvaa spermapankkia..SAIRASTA!!!!!
Sen minkä nyt tappamisiltaan ennätti.HUHHUH!
Onko tosiaan niin että kuka tahansa voi valehdella olevansa esim just maajussi ja pyrkiä ohjelmaan??Ilman että taustoja tutkitaan.
Kaverin kaveri
Vendég

#50 Vähemmän unettomia öitä-kun eläimet on turvassa hullulta!

2010-10-19 20:09

JA PISTÄKÄÄ HYVÄT IHMISET NYT TIETOO ETEENPÄIN ETTEI KUKAAN TIETÄMÄTÖN VIE LÖYTÖELÄIMIÄ SILLE AKALLE. EIKÄ TIETENKÄÄN MARSUAKAAN HOITOON!!!!
MIKÄ SEN PASKAN NIMI NYT SIT ON JOKU LEPOLAN PIENELÄINHOITOLA TMI??!! ÄÄNEKOSKELLAKO SE ON??? HANKASALMELLA SE EI ENÄÄ OLE.
TIETÄÄKÖ JOKU? NO AKAN NIMI ON TIEDOSSA JOS JONKUN MUUNKIN TOIMINIMEN PERUSTAA-JA TUNNISTAAHAN SEN AKAN KUN KATTOO NETISTÄ KUVAN.