Az alsó tagozaton ne legyenek tartós kölcsönkönyvek!


Vendég

#26

2016-03-21 17:56

Mert én is így gondolom, és kiterjeszteném a felső tagozatra is!

Vendég

#27

2016-03-21 18:31

Fontosnak tartanám a felsőbb évfolyamokon is a "tartós" könyvek megszüntetését. Ők is aláhúznak, jelölnek.

Vendég

#28

2016-03-21 18:33

Felsősök is jelölnek, aláhúznak, beleírnak a könyvekbe. Nem kell a "tartős" könyv!


Vendég

#29

2016-03-21 18:34

Azért írtam alá,mert 40 éve tanítok,de ezek a silány,rossz minőségű használhatatlan "tankönyvek".Felháborító,hogy az első osztályosok első tankönyvét NEM tarthatják meg,nem dolgozhatnak bele.Főleg felháborítóan ,módszertanilag eredménytelenűl alkalmazható,használhatatlan .

Vendég

#30

2016-03-21 19:19

Szeretnék az általam jól bevált, színvonalas tankönyvekből tanítani! (Pl. Hajdu matematika)
Én is abba a helyzetbe kerültem, hogy egy gyakorló füzetet - miután munkámhoz nélkülözhetetlennek tartok - fénymásolni kényszerültem!!!!
És még sorolhatnám ugyanazokat a gondokat, melyet a petíció is tartalmaz!

Vendég

#31

2016-03-21 20:05

A petíció minden pontjával egyetértek.

Vendég

#32

2016-03-21 20:11

A könyveket tartalmilag es összeállításában sem találjuk megfelelőnek .
Igenis taníthassanak abból a könyvből amiből szeretnének es a legtöbbet tudjak adni a diákjainak .
Mi meg szülők ki válasszuk melyik módszer tetszik nekunk.

Vendég

#33

2016-03-21 20:14

Hatvan év minden tanulmányi és oktatói, kutatói tapasztalatával állítom: az a könyv, amit nem lehet a használója egyedi tanulói igényei szerint összefirkálni, illetve későbbi tanulmányok során újra elővenni, az tanulásra alkalmatlan. Akár akár méregdrága, akár ingyen van: nem tankönyv.


Vendég

#34

2016-03-21 22:14

Bar mar nem vagyok aktiv pedagogus,de latom kollegaim ,unokam es unokaocseim ,unokahugaim napi kuzdelmet, bar nem csupan a tankonyvekkel-,ezert csatlakoztam a peticiohoz..
ebook

#35 Tartós elektronikus könyvet!

2016-03-22 09:51

A tartós könyv jó mert előkészíti a tananyag elekronizálását. A köny mf kombinációt a kiadók keresletnövelési és másolásvédelmi eljárásának tartom. Szóval a tartós könyv anyaga kell de ebook formában, jegyzetelhetően, és mellé egy munkafüzet.


Vendég

#36

2016-03-22 10:00

Könyvtárostanárként naponta szembesülök a problémával.

Vendég

#37

2016-03-22 11:04

A jelenlegi tankönyvek nem tudnak (nem alkalmasak) kiszolgálni több évfolyamot.

Vendég

#38

2016-03-22 11:51

Mert egyetértek a felsorolt kifogásokkal.

Vendég

#39

2016-03-22 13:33

Mert alsós tanítóként minden nap tapasztalom a tartós könyvek hátrányait. Könyvtárosként pedig rengeteg plusz munkát jelent.

Ezt a hozzászólást a szerzője eltávolította (Részletek)

2016-03-22 14:04



Vendég

#41

2016-03-22 15:34

A legfontosabb lenne, a jó olvasástanítási módszer megválasztása. A Meixner módszerrel és a Játékház tankönyvcsaláddal minden gyermek megtanulna olvasni, és értené is, amit olvas.

Vendég

#42

2016-03-22 19:01

Mert minden megfogalmazott észrevétel igaz és egyetértek a javaslattal.

Vendég

#43

2016-03-22 21:19

Nem lehet úgy tanítani alsóban, hogy ne írjunk a szöveghez. Kiszíneztetem a magánhangzókat, szótagoltatok stb. plussz a szövegértéshez kapcsolódó feladatokat is bele kell írni.

Vendég

#44

2016-03-23 13:34

Tanulás tanítása = lényeg kiemelése, aláhúzással, széljegyzetelés.... "Harmadéves" széteső tankönyvből kell jelenleg tanítanom, mert éppen nem a "szerencsés" évben voltam az évfolyamon?!! S persze, hogy van benne megoldás és aláhúzás - próbálták kiradírozni, de látszik - amiért nem is haragudhatok, hisz megértem a tanítótársamat. Hogy csak két dolgot említsek. Arról is kellene beszélni, hogy az ingyenes tankönyvek nem tartalmazzák a munkafüzeteket, mert ez így kommunikálva nagyon szépen hangzó, de erősen félrevezető.

Vendég

#45

2016-03-23 13:56

Mert pedagógusként, szülőként nem szeretném, ha a 21. században mások által használt könyvből tanulna az unokám.
Az eszme szép, hogy ahol több gyerek volt régen a családban és egy családba örökítették az olvasókönyvet...de az már nagyon rég volt. Ma higienes szempontból, szakmai szempontból, és a hátrányos helyzet bebetonozódása végett sem jó megoldás. Inkább legyen ingyenes minden rászorulónak, aki pedig nem, az vegye meg. Így az állam sem kell, hogy többlet terhet vállaljon, és nagyobb lesz a megelégedettség is.

Vendég

#46

2016-03-23 16:05

Hiába lehet kétféle tankönyvből választani, ha az iskolában öröklik, valójában nem lehet választani. Én meg mint szülő ellenőrzöm mit írt a csemete, ő meg kommentálja, hogy azt nem ő írta. Már így kapta. ??

Vendég

#47

2016-03-23 16:40

A gyerekeknek kedvet kell teremtenünk az olvasás élményének megteremtéséhez. Ha egy elsős gyerek. aki már nagyon várta az első tanítási napot és nem saját, hanem majdnem "saláta-formátumban" kapja élete első olvasókönyvét,el tudjuk képzelni, mit érezhet! A tartós tk. azért is rossz, mert nem lehet benne dolgozni,aláhúzni pl. adott szótagot, majd szót keresgélni, tájékozódni a szövegben- akár színes ceruzával több utasításnak megfelelően válaszolni. Így pedig a szöveg megértési folyamata sérül!! A KÖNYVET HASZNÁLNI KELL ÉS NEM CSUPÁN NÉZEGETNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vendég

#48

2016-03-23 19:00

meghatározóan fontos és hallaszthatatlan ügy amiért ez a petició szól!

Vendég

#49

2016-03-23 19:53

Mert a lànyom most lép első osztàlyba

Vendég

#50

2016-03-23 19:57

40 éves tanítòi, 20 éves intézményvezetôi gyakorlattal, a petíciòban foglaltakkal messzemenôen egyetèrtek.