Együtt a Budai Campusért!

Együtt a Budai Campusért! / Közlemények / A Budai Campus karainak 12 pontja / Hozzászólások


Vendég

#1

2015-09-06 06:05

Gratulálok, nagyon jó a 12 pontos miniszteri levél; minden elismerésem a összeállítóinak! A gondolatok pontokba szedése azonban elfedi azt, hogy mit akarunk pontosan.
"Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy bármilyen strukturális változást az oktatási évben, január 1-től,

a vizsgaidőszak közepén vezessenek be!"
Tökéletesen igaz, de mi egyáltalán nem akarunk strukturális változást!
"A budai és pesti karok együtt hozták létre a CORVINUS Egyetemet, a CORVINUS Brandet!

Tiltakozunk a 12 év oktatás- és kutatás-fejlesztési eredményeinek intézményi átszervezéssel

való annullálása ellen!"
Ebből tehát az következik, hogy maradni kívánunk a Corvinuson.
"Nyomatékosítjuk, hogy a BCE budai karai mindent megtesznek azért, hogy akár önállóan is

megálljanak a lábukon."
Nem ellentmondás ez? Önállóak kívánunk lenni, vagy maradni szeretnénk a Corvinuson? Szerintem a levélnek egyérteműbben ki kellene fejezni az, hogy mit szeretnénk, mert az egyes pontok alapján az derül ki, hogy ezt mi se tudjuk igazán....
Zanathy Gábor

Vendég

#2

2015-09-06 06:21

Vígh Katalin

Vendég

#3

2015-09-06 07:09

Őszinte együttérzésem, támogatlak Titeket.
Üdvözlettel:
Benyhe Sándor
BZ

#4

2015-09-06 08:01

Támogatom


Vendég

#5

2015-09-06 08:08

Lilla Schulze

Vendég

#6

2015-09-06 08:54

Támogatom


Vendég

#7

2015-09-06 10:54

Támogatom

Végzős élelmiszermérnök hallgató

#8

2015-09-06 12:14

Támogatom!!

KI

#9

2015-09-06 12:34

Támogatom!

Biológia-földrajz szakos tanár


Vendég

#10

2015-09-06 13:13

Támogatom a tiltakozást, maradjon ott a Corvinus ahol van: idős Trócsányi Zoltán Debrecen

Vendég

#11

2015-09-06 17:04

Támogatom

Vendég

#12

2015-09-07 06:00

Hellokitty


Vendég

#13

2015-09-07 07:48

Szerdahelyi Sára Budapest 2015-09-07

Vendég

#14

2015-09-07 08:28

Támogatom a petíciót!


Vendég

#15

2015-09-07 10:54

Dr. Tóth Magdolna és Dr. Lakner Zoltán professzoroknak

Kedveseim,
nagyon jó a fenti (az "emberminiszternek" címzett) levél, azonban egy-két fontos tényről nem tesz említést.
A felsőoktatás átszervezésére irányuló összes felülről kezdeményezett, az érintett intézmények javaslatait és véleményét figyelmen kívül hagyott eddigi döntés csúfosan megbukott. Ezért kell most a SZIE-ből kimenteni, és újból önállóvá tenni - nagyon helyesen - az Állatorvostudományi Egyetemet, az elfuserált Nyugat-Magyarországi Egyetemből (évekig oktattam ott) visszaállítani az Erdészeti és Faipari Egyetemet, a földrajzilag közeli, de teljesen más profilú Széchenyi Egyetemből újból önállósítani a Mosonmagyaróvári egyetemi kart, amely Magyarország elsőként agráregyetemként (akadémiaként) létrehozott agráregyeteme volt, és évekig kínlódott a Keszthelyi Agrártudományi Egyetem, majd a Pannon Agrártudományi Egyetem egyik távoli karaként. Működésképtelen volt a keszthelyi és a kaposvári intézmények fúziója is.
[Hasonlóan önfejű, bukásra ítélt hiba a kimagasló infrastruktúrát teremtett, rendkívül hatékonyan működött gyöngyösi Pázmány Péter Főiskola tudatos tönkretétele is, amelyet előbb a távoli Debreceni Egyetemhez integráltak, majd annak működésképtelensége miatt most az Egri Főiskolához, amellyel csaknem egybe esik a beiskolázási területe, de teljesen más a profilja.]
Vagyis: a látszólagos felsőoktatási integráció minden más esetben is csúfosan megbukott, a központtól távoli intézmények rovására.
A Kertészeti Egyetem Budai Arborétuma óriási eszmei és anyagi értékkel bír (ez számszerűsíthető!!!), amiben rengeteg egyéni adomány és hallgatók ezreinek személyes munkája is testet ölt. Ingatlancélú hasznosítása jelképesen olyan bűncselekmény lenne, mint a Nemzeti Galéria gyűjteményeinek tudatos felgyújtása.
A magyar agrárium tönkretételére irányuló kormányzati erőfeszítések idején a szántóföldi növénytermesztés kivételével szinte minden egyéb terület súlyos és tartós válságba süllyed, az oligarcháknak kijelölt személyek földéhségének kielégítése okán. A kis földterületen gazdálkodók számára nem nagyon lesz más megélhetési lehetőség, mint a kertészeti termesztés, valamint a hozzá kapcsolódó tevékenységek, amelyeket a volt KÉE oktatási és kutatási szinten egyaránt magas szinten oktatott.

Noha most már nagyon sok helyen folyik felsőfokú kertészképzés, azok szakmai minősége meg sem közelíti a volt KÉE színvonalát (amit auditorként is módom volt megismerni).


Üdvözlettel
Dr. Lányi Gábor