A közoktatásért!

Quoted post

Bizakodó naiv

#190 Alsó

2013-01-26 22:54

Csak egy adalék ahhoz, hogy nem lesznek elbocsátások az iskolákban:

Nálunk ugyan a kiindulási alap az, hogy 26 óra lesz a kötelező óraszám, amit naiv módon még mindig remélem, hogy nem fognak bevezetni, hiszen ez 18 %-os emelést jelentene, holott a legtöbben már így is túlterheltnek érezzük magunkat. Ráadásul még mindig kétséges, mi számíthat bele az óraszámunkba és mire fogják azt mondani, hogy azt pedagógiai asszisztens is elvégezheti. (Nyilván ezen is sokat lehet spórolni, hiszen az ő fizetésük valamivel alacsonyabb, az ebbe a programba bevont, néhány havonta cserélődő közmunkásokról nem is beszélve. És ugyebár az elbocsátott pedagógusok, mint pedagógiai asszisztensek szóba sem jöhetnek, hiszen még ha önként vállalnák az alacsonyabb bért, sem lehetne őket alkalmazni, hiszen ehhez a munkakörhöz túlképzettek lennének.)

Ennek következtében az iskolavezetés elképzelése szerint az alsó tagozaton bevezetjük a 2 osztály 3 pedagógusos modellt! Akárhogy is számolok, ez a pedagógusok 25 %-ának elbocsátását jelenti.

Arról nem is beszélve, ami a gyerekek szempontjából döbbenetes, hogy az eddigi osztálytanító - napközis nevelő helyett mindkét osztály mellett lesz egy-egy osztálytanító és lesz mellettük egy fregoli ember, aki mindkét osztályhoz fog tartozni, de igazából egyikhez sem. Nem szeretném ezt a szerepet kapni, hiszen óriási teher lesz számára mindkét közösség és mindkét kolléga mellett egyformán állni. De nem is ez a legfontosabb, hanem az, hogy szerintem óriási vívmány volt, hogy alsó tagozaton délelőtt és délután minden nap ugyanaz a pedagógus volt a gyerekekkel, kialakulhatott a bensőséges viszony, kellő figyelmet kaphattak a gyerekek. Ma, amikor sok gyerekre a legtöbb figyelem sajnos az iskolában jut, és egyébként is az ébrenléte nagy részét az iskolában tölti, különösen nagy gond lenne. Ráadásul 21-28 fős osztályainkban gyakorlatilag minden gyerek napközis, tehát egész nap az iskolában van. Csoportösszevonásokról, legalább is a józan ész szerint szó sem lehet. (Bár állítólag már vannak olyan iskolák, ahol ezt bevezették, 35-40 fős mamut napközis csoportokkal - nem is működik "rendeltetés szerűen") A mindenféle rendezvényeken való részvételről, azokra való felkészülésről nem is beszélve. Vannak időszakok, amikor napokig, akár hetekig mindketten átfedéssel dolgozunk, hogy el tudjuk végezni a feladatainkat, meg tudjunk felelni a követelményeknek, elvárásoknak. (Itt visszautalnék egy korábbi hozzászóló megjegyzéséhez, mennyire kell szabadidő szervezőnek, rendezvényszervezőnek lennünk - egy-egy iskolai ünnepély, a farsang kapcsán mindannyian átalakulunk színházi szakemberekké, de természetesen két személyben mindenné: forgatókönyv íróvá, rendezővé, koreográfussá, jelmez- és díszlettervezővé, ennek kapcsán természetesen anyagbeszerzővé, és még örülhetünk, ha olyan szülői gárda van mellettünk, akitől ehhez némi segítséget kapunk. Persze az is egy alternatíva, hogy alább adjuk, erre nincs szükség. (?!)

Egyébként is, felső tagozaton, sőt tudomásom szerint a gimnáziumokban is minden osztályfőnök mellett van egy osztályfőnök helyettes. Remélem, ez így is marad. Tényleg csak alsóban nem lenne erre szükség?

Ezzel együtt egyetlen pozitív hozadéka mindenképpen lenne ennek a változásnak. Végre kialakítjuk a tantárgymegosztásos rendszert. Mindannyian taníthatunk és napközizhetünk is. Így a terhek jobban megoszlanának, a saját tantárgyainkra jobban koncentrálhatnánk, még alaposabban tudnánk a munkánkat végezni. De ehhez az 1 osztály 2 tanítós modell is megfelelő.

Válaszok

csakazértis

#192 Re: Alsó

2013-01-26 23:30:00

#190: Bizakodó naiv - Alsó

"Egyébként is, felső tagozaton, sőt tudomásom szerint a gimnáziumokban is minden osztályfőnök mellett van egy osztályfőnök helyettes. Remélem, ez így is marad. Tényleg csak alsóban nem lenne erre szükség?"

Ahol ismerős vagyok, ott van of-helyettes. Van. De sem órakedvezményt, sem pénzt nem kap. Azért van, hogy lehessen kihez nyúlni szükséghelyzetben.